Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
81/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen joukkuepelejä tms kaveriporukan kans illanviettojuttuja esim.lentopallo,pokerin peluu, keilaus ja biljardi, koska olen aivan umpisurkea

Mua ei vain kiinnosta.

Vierailija
82/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä salille. Pelkään että teen liikkeitä väärin tai en osaa käyttää laitteita ollenkaan. Lisäksi pelkään tilannetta että ähkin jossain laitteessa ja ihmiset samalla jonottavat siihen laitteeseen ja odottavat että menisin pois.

Katso sellainen päivä, että paikalla on opastaja joka neuvoo oikeat liikkeet ja asennot.

Jonottavat ovat vastuussa itsestään, kyllä he näkevät onko jollain sarja kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa käyttää, saatikka maksaa kauppojen bonuskorteilla. Siksi minulla ei niitä ole.

Se vedetään läpi lukijan sivusta- s-kortti - ja plussan saa esim. Visaan niin, että kortinlukija lukee sen automaattisesti maksettaessa. Saat alennukset oikein.

Vierailija
84/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä salille. Pelkään että teen liikkeitä väärin tai en osaa käyttää laitteita ollenkaan. Lisäksi pelkään tilannetta että ähkin jossain laitteessa ja ihmiset samalla jonottavat siihen laitteeseen ja odottavat että menisin pois.

Katso sellainen päivä, että paikalla on opastaja joka neuvoo oikeat liikkeet ja asennot.

Jonottavat ovat vastuussa itsestään, kyllä he näkevät onko jollain sarja kesken.

Olisipa kuumottavaa äheltää menemään, kun muut tuijottavat jonossa.

Vierailija
85/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa käyttää, saatikka maksaa kauppojen bonuskorteilla. Siksi minulla ei niitä ole.

Se vedetään läpi lukijan sivusta- s-kortti - ja plussan saa esim. Visaan niin, että kortinlukija lukee sen automaattisesti maksettaessa. Saat alennukset oikein.

Oi, täytyykin hommata tuollainen Voidaan liitettävä! Se kuulostaa kätevältä, kiitos!

Vierailija
87/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kulkea bussilla tai junalla. Kaupassa maksaminen ahdistaa

T: kaupan täti😁

Vaikka olin muuten vapautunut vanhoista ahdistuksista, pidin shoppailusta jne, kassalla asiointi ahdisti pitkään.

Oi sitä onnea, kun ymmärsin ongelman hävinneen ajan kanssa. Jonottamisesta tuli suorastaan ilo, oli ikään kuin bileet kassalla. Aiemmin inhotti esim. muiden asukkaiden fyysinen läheisyys, pelotti keskustelu, rahan riittäminen kun ei ollut vielä korttia ym.

Vierailija
88/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee kyllä oikeastaan kaikkia muitakin harrastuksia. Tuntuu typerältä aloittaa mitään nelikymppisenä, kun muut on jo harrastaneet vähintään 20 vuotta. Haluaisin kokeilla esim. joogaa, mutta ihmiset on niin sen näköisiä että asuvat puolet vuodesta jossain Intiassa ja puhuvat jotain joogakieltäkin. Miten sellaiseen menee mukaan?

YouTubessa on (englanniksi) paljon hyviä aloittelijoille sopivia joogaharjoituksia, joita voisi kokeilla ensin ettei ole ihan pihalla. Toki esim. kansalaisopistoissa on alkeisryhmiä.

T: nelikymppinen joka joogaa kotona, koska inhoaa kaikenlaista ryhmäliikuntaa.

Vierailija
89/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi soittaa puhelimella, mutta jos itse vastaan mulle tulevaan puheluun niin en jännitä... 

Vierailija
90/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kuumottavaa äheltää menemään, kun muut tuijottavat jonossa.

Ei siellä ole tuijottavia jonoja. Jokainen hoitaa oman hommansa. Ainakin siellä, mihin mennään oikeasti kuntoilemaan eikä esittelemään itseään. Kannattaa valita kunnan sali tai keskihintainen, jossa on tarpeeksi laitteita.

Vierailija
91/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen lukkoon ravintoloissa. Tiedän, että baareista tilataan juomia, mutta entäs ne muut paikat. Minä en osaa arvioida, mistä saa vain pikkupurtavaa ja mistä vatsansa täyteen.

Mihin menen, kun astun ovesta sisään. Jos katsonkin juuri väärään suuntaan ja jään jumiin siihen oven tukkeeksi, kun en tiedä mitä tehdä. Voiko mennä vaan johonkin pöytään vai ei. Otanko takin pois, mihin laitan sen. Ja missä on vessa?!

Onneksi minulla on mies, jolle kerron jo lähtiessä, mitä haluan syödä. Hän ohjaa sitten minua ja joskus saamme kummastuneita katseita, kun hän sanoo "istu tuonne". Luulevat minun olevan joku alistettu kotiorja.

Eivät luule. Tuskin huomaavat.

Vierailija
92/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kulkea Helsingissä julkisilla ja menen kaikkialle taksilla. T. maalainen :D

Minä taas en ole koskaan itse tilannut taksia. Taksit ovat jotenkin pelottavia. Ulkomaillakin kuljen julkisilla, vaikka tiedän, että taksi voisi monesti olla paljon järkevämpi ja helpompi. Esim. auton uskallan kyllä vuokrata ja ajaa ulkomailla. Korkeintaan voin istua taksin takapenkillä, jos joku muu hoitaa tilaamisen ja maksamisen.

Vierailija
93/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

Vierailija
94/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, täytyykin hommata tuollainen Voidaan liitettävä! Se kuulostaa kätevältä, kiitos!

Vaikka käyn kaupoissa lähes päivittäin, tulee joskus väsyneenä sählättyä korttien kanssa. Yksikään myyjä ei ole ivannut, vaan kaikki ovat neuvoneet. Se on heidän työtään.

Vierailija
95/1890 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi soittaa puhelimella, mutta jos itse vastaan mulle tulevaan puheluun niin en jännitä... 

Kokeile soittaa automaattiin.

Vierailija
96/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla pyytää vieraita yökylään, koska en osaa laittaa ruokaa.

Vierailija
97/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa lenkillä ohittaa joku ihminen, koska oma puuskutus hävettää.

Vierailija
98/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ostaa uutta pyörää, koska pyöräliikkeessä pitää kokeilla niitä pyöriä enkä osaa pyöräillä millään muulla kuin omalla 20 vuotta vanhalla pyörälläni.. en osaa mennä pyörän selkään jos satula on liian korkealla, ja tästä onkin seurannut noloja tilanteita esimerkiksi ollessani tehtaalla töissä, jossa piti joskus pyöräillä ”osastolta” toiselle. Piti keksiä ihme tekosyitä joilla voi välttää pyöräilyn. Työkaverini varmaan luulivat etten osaa ollenkaan pyöräillä. (Tulipas paljon pyörä-sanan toistoa!)

Toinen nolo tilanne tulee, jos joudun nostamaan jotain painavaa (ei tarvitse edes olla oikeasti painava) muiden nähden. En saa maasta mitään ylös koska minulla on olemattomat käsivoimat, tokihan niitä voisi treenata mutta laiskana en ole jaksanut eikä vuosia sitten tullut kyynärpään murtuma ole vieläkään ihan täysin parantunut. Hävetti entistä enemmän, kun viimeksi työkaveri kirjoitti faceen: ”tuli huomattua että kaikilla ei edes 30 kg painoiset esineet maasta nouse!😱😱” ja viittasi sillä siis minuun, ihmettelevien hymiöiden kera...

Vierailija
99/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä ryhmäliikuntatunneille, koska pelkään etten pysty muiden tahdissa mukana tai en vaan ymmärrä, miten liikkeet pitää tehdä.

Vierailija
100/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua englantia, tiedän osaavani kohtalaisesti ja voin puhua jos vastapuolikin puhuu. Mutta jos pitää esim. opiskellessa puhua englantia suomalaisten opiskelukaverien kuunnellessa menen lähes paniikkiin.