Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
301/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poljen pyörällä ylämäkeen ja ohitan siinä jonkun, en kehtaa hengittää hänen kohdallaan kuin aivan minimaalisesti, koska kuvittelen kuulostavani aivan kuoleman partaalla olevalta ja rapakuntoiselta siinä huohottaessani. Sen jälkeen puuskutan sitten kahta kovemmin, kun happivaje pahenee.

Vierailija
302/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan matkustanut ulkomaille, ja todnäk en koskaan tule matkustamaankaan- en tiedä miten laivaterminaalissa tai lentokentällä pitää toimia ja ajatus tämänikäisestä matkaneitsyestä olemassa öönä aapisen reunalla ko tilanteissa—- nounou! Lisäksi luulen että saisin lentokoneessa paniikkikohtauksen. Voisikohan missään käydä harjoittelemassa koneessa oloa ilman matkustamista, olis se hirveää todeta ekalla lennolla koneen ollessa jo ilmassa että tähän en nyt kerrassaan kykene?!

Hei.

Lähdetäänkö yhdessä matkalle? Voidaan panikoida yhdessä ja sitten huomata, että mehän selvittiin siitä 😂 N40

Otatteko minut mukaan? Olen itse 25 v nainen, joka ei ole koskaan ollut laivassa tai lentänyt. Paljon rahatilannekin syynä ja se ettei lapsuudessa matkustettu. Nyt tahtoisin matkustaa ja en usko pelkääväni lentämistä sinänsä, mutta ne käytännön jutut, että miten koneeseen pääsee ja lentokentällä toimiminen jännittää. Pelkään myös sitä, että alkaisi koneessa pyörryttää, kun monesti jännitys laukaisee minulla tätä. Äitini olisi kyllä valmis matkustamaan kanssani, mutta olisi sitten "opas" hänelle, joka tietää näistä jutuista vielä vähemmän ja pelkään, etten voisi ottaa sellaista vastuuta, kun äitini muutenkin sellainen joka on itsekin levoton ja olisi liian suuri taakka lähteä hänen kanssaan ainakin aluksi. Voin vaan kuvitella, kun sanoisi minulle jos mokaisen jotain, että nyt meni reissu pilalle yms.

No niin, mihis lähdettäis? 😊

Olen lapsena kahdesti ollut lentokoneessa ja laivallakin on tullut seilattua. Mutta nyt kun ei ole kumppania niin jännittää yksin lähteä seikkailemaan 😄 N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

Ja olet aivan varma, että toimii kaikissa autoissa samalla tavalla? (Ei meidän autoissa ainakaan mitään vipuja ole ollut)

Minulla on ollut mielestäni kaikissa. Miten saat omastasi auki? Sehän sotkee kädet.

Vierailija
304/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan vienyt itse autoa sellaiseen automaattipesuriin. Olen 45 v 😂 monta kertaa ” pitänyt mennä itse” mutta aina pelkään, että jos takanani olisi jonoa, ja jotain noloa ilmenisi, niin voisin mennä paniikkiin. Esim kuinka pitkälle se auto ajetaan siihen pesurin, onko jotkut merkit.

Vie auto pesuun missä on henkilökuntaa. Näyttää sulle mihin asti ajaa ja varmasti eivät päästä taakse ketään ennenkuin se on turvallista . Pesutuloskin parempi kuin huoltamolla.

Vierailija
305/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poljen pyörällä ylämäkeen ja ohitan siinä jonkun, en kehtaa hengittää hänen kohdallaan kuin aivan minimaalisesti, koska kuvittelen kuulostavani aivan kuoleman partaalla olevalta ja rapakuntoiselta siinä huohottaessani. Sen jälkeen puuskutan sitten kahta kovemmin, kun happivaje pahenee.

Opettelin palleahengityksen, kun kyllästyin hengästymään.

Vierailija
306/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lähestyä ihmisiä tai vääntää small talkia ja se nolottaa. Tää onkin suurin esteeni mikä pidättelee mua elämässä etenemisessä.. Huoh.

Nolottaa kun en tiedä miten toimia vastaantulijoiden kanssa :D pitääkö heitä katsoa lempeästi silmiin hymyillen vai mitä helkattia? Sitten vaan katselen kenkiini tai esitän katsovani puhelinta. Etenkin mietityttää jos toinen on myös äiti tai koiranulkoiluttaja niinkuin minäkin.

Vierailija
307/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla lähteä luistelemaan. Olin lapsena siinä todella huono. Lapset 9 ja 12 v. ovat jo vuosia pyytäneet, että lähtisin heidän kanssaan luistelemaan. En pysty, pelottaa.

Vierailija
308/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla tehdä aloitetta miehille. Pelkään torjuntaa.

Sama, mutta miehenä naisille. Pitäisi kai olla joku 10cm paksu nahka ja vaan nauraa röhnöttää pakeille, mutta jo ennestään heikko itsetuntoni menisi aika pahasti pakkaselle eikä se ainakaan auttaisi enempiä lähestymään tulevaisuudessa. Olen sellainen "oli sitten viimeinen kerta" kaikessa joka menee pieleen.

No arvaapas miten vaikeaa on tehdä aloite toiselle miehelle, varsinkaan kun en koskaan ole niin tehnyt. Olen siis itsekin mies.

Katso, onko paikkakunnallasi - tai kauempana, jos kaipaat yksityisyyttä- Setan osastoa. Heillä on erilaisia ryhmiä ja happeningeja, joista löydät samanhenkisiä ihmisiä.

Vierailija
309/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa ostaa olutta tai tupakkaa lapsen kanssa. Itse en polta tai juo mutta mies kylläkin. Ees sitä paria. Viimeksi nolotti yksin kaupassa kun myyjä piippasi pilttipurkkeja ja kysyin camelin pehmeää askia 😅

Vierailija
310/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa harrastaa seksiä, koska minulla on valkojäkälä. Vältän miesten tapaamistakin, koska tiedän etten voi mennä sänkyyn. Vaikka mieleni tekisi ja olen hyvin yksinäinen

Vierailija
311/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelin palleahengityksen, kun kyllästyin hengästymään.

Auttaa oikeasti ylämäessä, kokeiltu on.

Vierailija
312/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa mennä ravintolaan ulkomailla. Pitääkö tässä maassa tipata? Paljonko? Missä vaiheessa? Ketä? Kuinka? Miksei näille vain makseta palkkaa?

Netistä voi ennen matkaa tarkistaa kohteen tyypilliset tavat. Ei kai kukaan kieltäydy tipistä?

Vierailija
313/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampata mattoja pihalla kaikkien nähden.

Tämä on yksi syy siihen, että minulla ei ole enää mattoja käytössä.

Mattoja ei tarvitse tampata, jos on imuri käytössä. Ennen vanhaan se oli tarpeen, kun oli vain harja, jolla lakaistiin lattiat. Imureilla tulee puhtaampaa jälkeä kuin tamppaamalla. Nykyään mattoja tamppaavat vain ne, jotka haluavat sisälle tuulahduksen raikkaan ulkoilman tuoksua.

Itse en tamppaa koskaan mattoja, koska koen sen turhaksi työksi. Imurointi riittää ja pesu kerran vuodessa tai kahdessa.

Vierailija
314/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa ostaa olutta tai tupakkaa lapsen kanssa. Itse en polta tai juo mutta mies kylläkin. Ees sitä paria. Viimeksi nolotti yksin kaupassa kun myyjä piippasi pilttipurkkeja ja kysyin camelin pehmeää askia 😅

Mulla on tämä sama. Mies ei kyllä enää edes pyydä tuomaan hänelle tupakkaa tai olutta, koska tietää, että en kehtaa niitä ostaa. 

Vierailija
315/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

No tota.. toi sisätilavipu ei kyl ole kaikissa autoissa. Tankkasin vasta jokin aika sitten ekaa kertaa auton, jossa oli tommoinen vipu sisällä. Ei tullut mieleenkään, että tankin ois voinut avata sisäpuolelta jotenkin. Yritin vain luukkua avata. En tiedä onko tuo jokin uusien autojen juttu. Meillä ei ole kotona ollut koskaan sisältä avattavaa tankkia eikä nykyisessä autossanikaan ole.

Meillä on vedetty tai painettu tankin luukkua niin että se pomppaa ylös auki. Sitten avaimella pyöräytetty korkki auki.

Mä neuvoisin näin:

Aja auto lähelle niin että tankkiluukku on ihan letkun vieressä, jotta letkua ei tarvitse vetää.

Aukaise luukku valmiiksi.

Siirry maksamaan. Maksaessa sun pitää valita monellako eurolla haluat tankata (jos tankkaat kortilla) sekä se, millä tankilla olet tankkaamassa (se iso numero niiden letkujen vieressä sinun autosi lähellä).

Sulla on 2 min aikaa tankata, joten nosta letku, jonka polttoainetta haluat (huom. katso että letku on oikea.. älä laita dieseliä jos autosi syö bensaa ja toisinpäin. Jos näin käy, älä käynnistä autoa ennenkuin olet soittanut jollekin ja kysynyt neuvoa.)

Laita letku tankkiin syvälle. Paina pistoolia niin kauan kunnes se stoppaa. Jos tankkiisi mahtuu esim. 30 eurolla polttoainetta, se stoppaa siinä 30e kohdalla (näkyy näytöstä). Jos tankkiisi ei mahdu niin paljon, letku stoppaa ennen sitä. Koko summa on varattuna tililtäsi, mutta maksat vain lopulta sen minkä olet oikeasti pystynyt tankkaamaan. Jos taas tankkaat käteisellä ja olet maksanut liikaa, käy kassalla sanomassa asiasta. Jos et saa tankattua lainkaan, toimi ihan vastaavasti. Jos kyseessä on kylmäasema, niillä on yleensä jokin puhelinnumero, johon soittaa.

Tankkaaminen on siis melko helppoa. Suosittelen tosiaan avaamaan sen luukun ainakin talvella valmiiksi ennen automaatille menoa, jottei mene aikaa jäisen luukun avaamiseen. Jos se 2min ehtii kulua, se summa esim. 30e on sun tililtä varattuna pari päivää, mutta palautuu ihan samalla tavalla. Voit yrittää tankata sen jälkeen uudelleen, mutta huomioi se, että se tosiaan varaa myös sen edeltävän summan tililtä.. mut et silti maksa enempää kuin olet tankannut.

Joissakin tapauksissa voit myös tankata ensin ja maksaa jälkikäteen kassalle. Mut ehkä kätevin on tankata kortilla.

Nykyinen autoni on juuri ja juuri tältä vuosituhannelta, ja siinä on vipu. On ollut vanhemmissakin. Joskus jossain autossa tehtiin niin kuin kuvasit.

Laitoin tuon ohjeen siksi, ettei monelle tottumattomalle tule edes mieleen miksei luukku aukea vaikka kuinka repisi.

Se tästä aiheesta.

Vierailija
316/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä lääkäriin kun olen saanut niin vähättelevää kohtelua. Onhan se turhauttavaa.

Vierailija
317/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla lähteä luistelemaan. Olin lapsena siinä todella huono. Lapset 9 ja 12 v. ovat jo vuosia pyytäneet, että lähtisin heidän kanssaan luistelemaan. En pysty, pelottaa.

Muista teroittaa luistimet. Tylsillä kaatuu.

Mallit lienevät kehittyneet jalanjäädyttäjä-korkkareista ergonomisempiin. Myös kiekkoluistimia on suositeltu.

Vierailija
318/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää instagramia. Mitä siellä tehdään? Onko siellä jotain kavereita? Miten se konsepti ylipäätään toimii? Minulla oli joskus varmaan vahingossa puhelimessa asennettuna ig app ja jatkuvasti tuli ilmoitus että MikkiHiiri pyytää saada seurata sinua. Poistin koko halvatun sovelluksen. MITÄ SIELLÄ KUULUU TEHDÄ? En osaa juuri sanaakaan englantia ja katsoessani jonkun instagram sivua, siellä on kuvan vieressä joku miljoona hästag merkkiä joiden vieressä on lueteltuna 100 englanninkielistä sana.

Laitetaanko sinne vain kuvia? Mistä minä tiedän kuka ne näkee? Mitä ihmeen kuvattavaa ihmisillä on omassa normaalissa elämässään niin paljon että niitä lisäisi muiden katsottavaksi? Kuka jaksaa työkseen muokata jotain kuvia vai julkaiseeko jengi siellä jotain paskoja, tärähtäneitä räpsyjäkin? Mikä on igstory? Miten siellä voi lähettää viestejä vai voiko?

Instagramin lyhyt oppimäärä, kiitos!

Vierailija
319/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään sitä, että bussi ei pysähdy oikealla pysäkillä, koska inhoan ja häpeän huutaa "hei anteeksi, mun pitäis jäädä pois" tms. Varsinkin, jos istun kaukana bussista vaikka bussin perällä niin, että koko bussi kuulee huutoni. En myöskään tiedä, mitä huutaa ilman, että kuulostaisin ihan tyhmältä.

Yleensä jos ovet ei jostain syystä aukeakaan automaattisesti, ihmiset huutavat "Avaatko keskioven/takaoven" sen mukaan mistä ovat menossa ulos.

Helsingissä toimii parhaiten kun painaa stop-nappia pari x peräkkäin heti jos huomaa ettei kuski avaa ovea ja bussi seisoo pysäkillä. Kuski huomaa sen huutoa nopeammin

Vierailija
320/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tankata. Tai ehkä osaisin, mutta en halua. En aja autoa kuin äärimmäisen pakon edessä.

En osaa matkustaa julkisilla kotikaupunkiani pitemmälle. Ihan hyytävä ajatus lähteä vaikkapa junalla johonkin. Jos pitäisi vielä vaihtaa, niin apua.

En osaa tehdä aloitteita miesten suuntaan. Olen ihan pönttö niissä asioissa. Olen ujo, mutta rohkeuden puuskassa saatan olla liiankin avoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan