Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
341/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ahdistun kun meen ravintolaan jossa en oo varma otetaanko tilaukset tiskillä vai pöydistä ja jos en tiedä vienkö itse tiskit vai en. Joskus olen mennyt tiskille ja sieltä käskeneet istumaan ja samoin etsinyt likaiselle lautasille paikkaa kunnes työntekijä tullut nappaamaan ne mun kädestä. Inhoan myös laskun pyytämistä kun en tiedä täytyykö mun mennä tiskille vai pitääkö mun huutaa sitä jos se ei tuu pitkään aikaa lähelle esim nurkkapöydässä.

Vierailija
342/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina miehen hakemaan mun lääkkeet apteekista, hävettää jotenkin hakea sekä päälääkkeet (paniikkihäiriöön) että minipillerit. En tajua mikä tossa on niin hirveetä mutta omapahan vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut oloani luontevaksi uimahallin suihkutiloissa ja saunoissa. Tunnen muiden katseet ahdistavana, vaikka sitten töllistelijänä olisikin vain joku pikkutyttö.

Vierailija
344/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ahdistaa käyttää shortseja julkisella paikalla koska tuntuu että kaikki tuijottavat inhoten jalkojani, häpeän selluliittia takareisissäni (olen normaalipainoinen jos sillä nyt mitään väliä on) 

- en pidä vieraiden ihmisten seurassa syömisestä, sotken silloin enemmän ja helpommin mitä en normaalisti tee

- en koskaan tilaa yksin pizzaa tai kebab annosta, tuntuu että se joka ne tuo katsoo minua jotenki kieroon :-D

Vierailija
345/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa taskuparkkeerata, olen huono peruuttamaan parkkiruudusta ja siksi pelkään parkkihalleja - että ovat ahtaita enkä saa autoani enää sieltä ulos.

Vierailija
346/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nostaa rahaa automaatista.

Vierailija
347/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qawsed kirjoitti:

En osaa meikata enkä laittaa tukkaa. En tajua miten muut ovat nuo taidot oppineet. Olisi ihanaa ostaa meikkejä mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä tarvitsisin. Hiuslakat ja kihartimet ovat ihan hebreaa.

Miten asioita nyt opitaan. Harjoittelemalla! Meikkaamisesta on kirjoja ja opetusvideoita vaikka kuinka paljon ja sitä voi opetella omassa rauhassa kotona. Jos se oikeasti olisi sinusta ihanaa, tee se! Mikä teitä oikein vaivaa? Kerran täällä vaan ollaan.

Vierailija
348/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkihallikammo kirjoitti:

En osaa taskuparkkeerata, olen huono peruuttamaan parkkiruudusta ja siksi pelkään parkkihalleja - että ovat ahtaita enkä saa autoani enää sieltä ulos.

Ajoin melkein 20 v ennen kuin aloin parkkeerata taskuun. Se sujui ihmeen hyvin.

Vierailija
349/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nostaa rahaa automaatista.

Se antaa selkeät ohjeet.

Vierailija
350/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän hissiä, koska en kehtaa mennä portaita, koska ihmiset huomaisivat, että hengästyn. -_-

Mä kävelen päivittäin 1,5 h ajan, uin tunnin ja harrastan painonnostoa, mutta hengästyn portaissa.

-_-

Vierailija
351/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan autokaistalla kaiuttimen kautta tilaamista. En ymmärrä mitä työntekijät sanovat tai kysyvät. Joskus olen vastannut ihan väärin, ja harmittaa jos takanaolevassa autossa olevat kuulevat. Tyyliin, Do you want onions in it? a medium diet Coke please. Varsinkin Starbucksissa on pakko tilata netistä, siellä tilaaminen on niin vaikeeta muutenkin kun jono kärsimättömiä asiakkaita kasvaa kasvamistaan mun takana. Muu kommunikointi englanniksi sujuu, koska olen suorittanut yliopistotutkinnon, puhunut puhelimessa ja radiopuhelimessa töissä ihan ammatikseni, jne. En ole ikinä Suomessa käydessäni vuokrannut autoa eli Suomen autokaistat on jääneet kokeilematta, mutta musta tuntuu että sama varmaan tapahtuisi omalla äidinkielellänikin.

Vierailija
352/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä on älyttömän noloa jos kauppaan mennessä kassaneiti on sillä hetkellä toimettomana ja tervehtii minua, sitten joutuu tervehtiä taas kun menee ostostensa kanssa kassalle. Yritänkin vältellä näitä "monitervehdys"tilanteita esim. valitsemalla toisen kassan mikäli mahdollista.

Tämän tunteen voi selättää tiedostamalla sen, että näitä monitervehdystilanteita tulee asiakaspalvelussa päivässä useampia ja aina on parempi tervehtiä toisen kerran kuin jättää kokonaan tervehtimättä. Ja että kassahenkilö ei varmastikaan pitkän päivän jälkeen muistele sinua pahalla :)

Tv. Ex-asiakaspalvelija

Vierailija
353/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa pestä käsiä yleisessä vessassa niillä uusilla hanoilla, joissa on kuivain "kätevästi" myös samassa hanasysteemissä. Näitä on ollut jo jonkin aikaan Finnkinoissa ja pikku hiljaa yleistynyt muuallekin Helsinkiin. En saa sieltä vettä tulemaan vaan aina pärähtää se todella kovaääninen tuuletin puhaltamaan. Ja kun minä en edes halua sitä puhallinta käyttää, kun se ei ole hygieenista. Lopputulos on sitten vielä paskaisemmat kädet ja luikin nolosti pois muutaman kerran yrityksen jälkeen. 

Mä osaan kyllä käyttää noita, mutta onhan ne suoraan helvetistä. Roiskuttavat saippuavaahtoa ympäriinsä, eikä tosiaan ole edes hygieenisiä. Vielä en onneksi ole kovin monessa paikassa noihin törmännyt, enkä toivottavasti törmääkään... Finnkinoon mennessä mukana aina käsipaperia kotoa :D

Varoituksen sanana että ainakin CityCenterin yläkerran vessassa ovat nuo vekottimet. Onneksi siellä on yksi koppi, missä on normaali pieni hana. Pieni rakko niin keskustaan mennessä usein joudun käyttämään kyseistä vessaa, kun aika vähän on ilmaisia vessoja steissin alueella.

Vierailija
354/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuntenut oloani luontevaksi uimahallin suihkutiloissa ja saunoissa. Tunnen muiden katseet ahdistavana, vaikka sitten töllistelijänä olisikin vain joku pikkutyttö.

Sama juttu. Onhan siellä kai jotain koppeja ujoillekin, mutta sekin herättää huomiota jos menisi sellaiseen. 

Vierailija
355/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri kirjoitti:

En osaa pyöräillä Tampereen keskustassa - en kerta kaikkiaan tiedä missä saa pyöräillä ja missä ei. Autotielle minua ei saa kirveelläkään. Asiaa ei yhtään auta se, että poliisi haukkui ystäväni jalkakäytävällä pyöräilystä, muttei suostunut kertomaan, missä saa ajaa. Uhkasi vain sakoilla. En kerta kaikkiaan uskalla edes kokeilla ja pyörä seisoo vuodesta toiseen toimettomana kellarissa.

Minulla on varmaan myös joku hahmotushäiriö ja menen ihan sekaisin esim. ravintoloissa, joissa on linjasto. Eksyn etenkin ihmisten tekemissä rakennelmissa. Lähden aina väärään suuntaan ja voin pyöriä siellä puoli päivää etsien uloskäyntiä. Iän myötä olen onneksi oppinut nauramaan itselleni, enkä anna moisten asioiden rajoittaa elämääni. Ainoastaan tuo pyöräilyjuttu harmittaa ja nolottaa!

Hämeenkadulla pyöräily onnistuu parhaiten ratikkalinjalla. Siinä ei aja kuin bussit ja taksit, joita on tosi harvakseen. Voi ajaa vastaantulevien kaistallakin, jos ei halua, että bussi tulee takaa omalla kaistalla ajaessa eikä huomaa sitä. Täytyy myös vilkuilla välillä taakse ajettaessa omalla kaistalla, ettei bussi tule takaa ja ole tiellä tai jää alle. Siinä on jokatapauksessa hienoa pyöräillä, kun pinta on niin hyvä kuntoinen. Mutta kiskojen yli kannattaa ajaa jyrkästi, ettei pyörän rengas kiilaudu kiskouraan ja kaadu sen vuoksi.

Vierailija
356/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qawsed kirjoitti:

En osaa meikata enkä laittaa tukkaa. En tajua miten muut ovat nuo taidot oppineet. Olisi ihanaa ostaa meikkejä mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä tarvitsisin. Hiuslakat ja kihartimet ovat ihan hebreaa.

Jos englanti luonnistuu, niin hiustenlaitto & (joissain määrin) meikkausvinkkejä voi opetella kuvaohjeiden avulla esim. wikihow:sta. https://www.wikihow.com/Category:Hairstyles Ole itsellesi armollinen, osan oppimiseen kunnolla menee aikaa, mutta kyllä noissa voi vanhemmallakin iällä kehittyä. Erityisesti hiusten vääntämisessä (käden ja silmän yhteispeliä) kannattaa muistaa, että aivot pyrkivät rakentamaan "säheltämisen" aikana uusia yhteyksiä, jotka vahvistuvat sitten taas nukkuessa (eli aina ei ole tarkoituskaan onnistua heti ekalla kerralla).

t. Ensimmäisellä kerralla ranskanlettien harjoitteluun lähes pari tuntia käyttänyt

Vierailija
357/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampata mattoja pihalla kaikkien nähden.

Sama :D onneksi ukko hoitaa mattojen tuuletuksen enemmän kuin mielellään. En muuten ikinä kehtaa käyttää luottokorttia koska se on muka jotenkin noloa käyttää sitä. Ja auta armias jos se ei jostain syystä toimisi.. en keksi syytä miksi ei toimisi mutta silti. Kamala jos joku näkisi sen!

Vierailija
358/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan paska lukemaan karttoja. Maantiekartta ehkä vielä jotenkuten... mutta joku maasto, vaelluskartta:(( ei vaa tajua. On kurja ettei kaikilla reiteillä ole riittäviä opasteita, sitte on tämmöinen kartanlukutaidoton helisemässä. Miksen osaa? :( jotenkin en vaa tajua enkä osaa sijoittaa itseäni mihinkään pisteeseen ns oikeinpäin... sitte menee hermot!

Sama täällä. NY:n reissu oli tosi rankka, 3 h päivittäin kävelin harhaan, 10 pvä olin reissussa. Ei ole suuntavaistoa, ei kartanlukutaitoa. Kadun nimet muistan hyvin, mutta NYkissä katujen nimet ovat numeroita, siis tyyliin 5 Avenue jne. Karttasovellukset kännykässä ei hirveästi auta koska silmistä on näkö huonontunut (kortisonin vuoksi).

Vierailija
359/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy Subwayssa, koska en osaa tilata. Nolottaa käydä Alkossa, kun ajattelen myyjän pitävän minua deekuna. En kehtaa piereskellä edes kotona perheen seurassa. Mutta onneksi moni asia, jotka ennen nolotti, ei enää tunnu missään, ikä armahtaa.

Subwayn henkilökunta opastaa tilaamisessa, kysyy ensin mitä leipää ja etenee täytteisiin ja juomaan. Se kuuluu palveluun.

Ei opasta vaan suoraan sanottuna vittttuilevat jos ei osaa päättää. Tai jos haluaa vaihtaa päivän subista täytteitä.

Vierailija
360/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uin tosi mielelläni mutta en osaa mitään muuta kuin sammakkouintia. Olen koittanut mutta ei vaan luonnistu. Selälläni osaan jotenkin kellua ja liplattaa aika pitkäänkin mutta en uida.

Haloo. Toihan on jo tosi hyvä.

T: entinen kilpauimari