Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
281/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla tilata pitsaa kotiin. Hävettää, kun naapurit näkee. Nolottaa myös, kun pitsakuski näkee ovelta koko yksiöni.

Vierailija
282/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon samoja kokemuksia! Minulla on vielä yksi kummallinen jännityksen aihe. En osaa laskea ollenkaan, jos paikalla on muita ihmisiä. En suoriudu yksinkertaisistakaan laskutehtävistä. Tämän vuoksi kieltäydyn kaikista myyjäisistä tai vastaavista, jossa voisin joutua käsittelemään rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin juominen ja kaataminen jännittää! Etenkin jos kahvi täytyy kuljettaa lautasen päällä pöytään.

Vierailija
284/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla tilata pitsaa kotiin. Hävettää, kun naapurit näkee. Nolottaa myös, kun pitsakuski näkee ovelta koko yksiöni.

Mulle on jäänyt joku ihme lukko tuossakin, että naisena olisi noloa tilata pizzaa tai mennä nakkikioskille hakemaan safkaa. Että ei naiset tee noin. Tilaan pizzaa vain miehen seurassa. Kerran oli todella kova nälkä ja oltiin sovittu tilaavamme ruokaa kotiin, mutta jouduin odottamaan miestä kotiin ennen kuin päästiin tilaamaan. Mies aina avaa oven, vaikka tilaus olisi tehty minun käyttäjälläni pizzaonlinesta. Eikä tästä ole kuin pari vuotta aikaa kun vielä ihan luontevasti tilasin safkaa. Ehkä tilasin vähän liikaakin ja siitä jäi sellainen lukko ja nolous, kun kuskit olivat joskus samoja. 

Ja kun tilaus on jo maksettu, niin ei siinä ovella oteta kuin ruoat vastaan ja ovi kiinni. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa!

Sushia uskallan joskus tilata Woltista. Jotenkin se ei ole niin nolo ostos kuin pizza. 

Vierailija
285/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tyttönä lahjatavaraliikkeessa ja työhön kuului paljon paketoimista. Inhosin aina kun jouduin paketoimaan kauheassa kiireessä ja jono kasvoi ja olin tosi huono siinä. Aloin pelätä sitä paketointia. Oikeasti itkin sen paketoinnin takia, kun ei se ottanut luonnistuakseen! Asiaa ei helpottanu se, että työniohjaaja ja vanhempi kollega oli tarkka paketoinnin suhteen, että tuli kaunista ja hyvää jälkeä. Ja minä olin oikea tunari siinä hommassa..

Vierailija
286/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää ostaa sipsejä ja eineksiä naisena. Aina ajattelen, että kassa miettii, että syöpäs tuo epäterveellistä ruokaa.

Vierailija
287/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan matkustanut ulkomaille, ja todnäk en koskaan tule matkustamaankaan- en tiedä miten laivaterminaalissa tai lentokentällä pitää toimia ja ajatus tämänikäisestä matkaneitsyestä olemassa öönä aapisen reunalla ko tilanteissa—- nounou! Lisäksi luulen että saisin lentokoneessa paniikkikohtauksen. Voisikohan missään käydä harjoittelemassa koneessa oloa ilman matkustamista, olis se hirveää todeta ekalla lennolla koneen ollessa jo ilmassa että tähän en nyt kerrassaan kykene?!

Hei.

Lähdetäänkö yhdessä matkalle? Voidaan panikoida yhdessä ja sitten huomata, että mehän selvittiin siitä 😂 N40

OIkein hyvää reissua teille molemmille!!!

Vierailija
288/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeliMies76 kirjoitti:

Voi hitto te kaikki tämän ketjun ihmiset olette uusavuttomia ja heikkoluontoisia!

Hävettää olla suomalainen jos näin paljon heikkoluontoisia ihmisuä on olemassa, pelätään kaikkea ihmiskontakteista lähtien.Taitaa olla suomalainen sisu katoamassa toden teolla!!

Kyllä minä ainakin armeijan ja aliupseerikoulun käyneenä on kokenut nuo kaikki tuntemukset, mutta se kasvattaa ! Moni vielä kehtss väittää ettei armeija ollu paha 90-luvulla, mutta kyllä se vaan oli sellaista hattuilua ja nöyryytystä että sen koettua ei helpolla tuu noita fobioita.

Te ihmiset olette eläny niin helpon elämän.Olette niin kaukana a-palvelusluokan ihmisestä kuin tervehdystä ja katsekontaktia pelkäävä naapuri tai harradtekaveri voi olla.

Mutta hyvä että myönnätte että omaatte heikkoluonteisuutta joka on jo jossain määrin mielenterveysongelma.

Olen kai osittain myös katkera kun en ole saanut niin helppoa elämää kuin moni teistä, kaikki nolot tilanteet ja nöyryytykset on nähty. Mutta ylitetty ja siksi hatuttaa rankasti kun ihmiset eivät kykene hoitaman asioitaan... ja iteltä vaadittu aina noon paljon uhrautumista,heittäytymistä ja olen luonnostaan auttanut ihmisiä.

Vastavuoroisesti moni pelkuri ei uskalla kehittyä kun "koskaan ei ole ollu pakko".

Eikö heikkoluonteisia voisi väkisin opettaa toimimaan?

Varsinainen "pelimies" kun on oikein rekkautuneena vauva palstalla lol.

Vierailija
289/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä mitään mikä ei ole julmaa, sairasta tai laitonta. Jokaisella ihmisellä on omat luurankonsa tarkoittaen sitä, että olemme jokainen ihan samalla viivalla tässä maailmassa.

Vierailija
290/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää ostaa sipsejä ja eineksiä naisena. Aina ajattelen, että kassa miettii, että syöpäs tuo epäterveellistä ruokaa.

Hui! Minä saatan ostaa jopa olutta, suklaata ja sipsejä. 

Vierailija
291/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa pestä käsiä yleisessä vessassa niillä uusilla hanoilla, joissa on kuivain "kätevästi" myös samassa hanasysteemissä. Näitä on ollut jo jonkin aikaan Finnkinoissa ja pikku hiljaa yleistynyt muuallekin Helsinkiin. En saa sieltä vettä tulemaan vaan aina pärähtää se todella kovaääninen tuuletin puhaltamaan. Ja kun minä en edes halua sitä puhallinta käyttää, kun se ei ole hygieenista. Lopputulos on sitten vielä paskaisemmat kädet ja luikin nolosti pois muutaman kerran yrityksen jälkeen. 

Ne on ihan kauheita! Mä saan aina ne saippuvaahdot sieltä naamalle ja vaatteille, kun yritän pestä käsiä ja se kuivain pärähtää päälle kesken kaiken! 

Vierailija
292/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammoan asioiden hoitamista puhelimitse. En oikein edes tiedä, miksi. Jos mietin, mikä olisi pahinta, mitä voisi tapahtua? Menen sekaisin sanoissani? Vastaaja on ilkeä? En saa asiaani hoidettua? IHAN SAMA. Mutta silti...

Mulla on tämä sama. Hoidan minkä tahansa, vaikka miten ikävänkin, asian mieluummin kasvokkain kuin puhelimessa. Puhelimella soittaminen on minulle lähes ylitsepääsemättömän vaikeaa ja joudun psyykkaamaan itseäni viikkokausia, että saan edes soitettua ajanvarausta jonnekin. Nyt on mennyt puoli vuotta, kun olen päivittäin miettinyt, että pitäisi varata hammaslääkäriaika, mutten ole saanut soitettua.

Mulla on ollut tämä puhelinkammo niin kauan kuin muistan. Inhosin pienenä, jos vanhemmat ei olleet paikalla ja jouduin vastaamaan puhelimeen (lankapuhelin). En muista mitään erityistä ikävää tapahtumaa puhelimeen liittyen, mutta olen miettinyt, voisiko pelko johtua siitä, etten näe henkilöä, kenen kanssa puhun. En näe, mitä hän minusta todella ajattelee ja automaattisesti oletan, että hän pitää minua tyhmänä.

Vierailija
293/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan matkustanut ulkomaille, ja todnäk en koskaan tule matkustamaankaan- en tiedä miten laivaterminaalissa tai lentokentällä pitää toimia ja ajatus tämänikäisestä matkaneitsyestä olemassa öönä aapisen reunalla ko tilanteissa—- nounou! Lisäksi luulen että saisin lentokoneessa paniikkikohtauksen. Voisikohan missään käydä harjoittelemassa koneessa oloa ilman matkustamista, olis se hirveää todeta ekalla lennolla koneen ollessa jo ilmassa että tähän en nyt kerrassaan kykene?!

Hei.

Lähdetäänkö yhdessä matkalle? Voidaan panikoida yhdessä ja sitten huomata, että mehän selvittiin siitä 😂 N40

Otatteko minut mukaan? Olen itse 25 v nainen, joka ei ole koskaan ollut laivassa tai lentänyt. Paljon rahatilannekin syynä ja se ettei lapsuudessa matkustettu. Nyt tahtoisin matkustaa ja en usko pelkääväni lentämistä sinänsä, mutta ne käytännön jutut, että miten koneeseen pääsee ja lentokentällä toimiminen jännittää. Pelkään myös sitä, että alkaisi koneessa pyörryttää, kun monesti jännitys laukaisee minulla tätä. Äitini olisi kyllä valmis matkustamaan kanssani, mutta olisi sitten "opas" hänelle, joka tietää näistä jutuista vielä vähemmän ja pelkään, etten voisi ottaa sellaista vastuuta, kun äitini muutenkin sellainen joka on itsekin levoton ja olisi liian suuri taakka lähteä hänen kanssaan ainakin aluksi. Voin vaan kuvitella, kun sanoisi minulle jos mokaisen jotain, että nyt meni reissu pilalle yms.

Vierailija
294/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

Ja olet aivan varma, että toimii kaikissa autoissa samalla tavalla? (Ei meidän autoissa ainakaan mitään vipuja ole ollut)

Vierailija
295/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mattoja kuulukaan tampata joten ihan oikein että pelkäätte tekevänne sen väärään aikaan. Matot puhdistuvat imuroimalla,  tamppaamalla ne menevät pilalle. Ja minä ainakin naureskelen matontamppareille.

Vierailija
296/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näppärä auton kanssa, olen tottunut ajamaan isoilla henkilöautoilla, pakettiautollakin. Ahtaat paikat, peruutukset, parkkeeraukset jopa kärryn kanssa sujuu, mutta en osaa tankata! Tai en edes uskalla mennä kokeilemaan... Mies on tankannut mun auton kohta 20 v, eikä se edes tiedä mun tankkauskammosta. Olen vain aina onnistunut muiluttamaan tankkauksen sille. Miettikää nyt, kuinka säälittävää. 🙈

Olin tulossa kirjoittamaan samaa😄En osaa tankata autoa.

Luukku auki erityisestä vivusta, joka on autossa vasemman jalan juuressa, siinä on erityinen symboli. Bensakorkki auki. Menette automaatille, joka antaa ohjeet ja otatte pistoolin. Jos maksatte kassalle, ei tarvita automaattia. Tankkaatte mitä tarvitsette, Jos ette vielä maksaneet menette sisälle maksamaan.

No tota.. toi sisätilavipu ei kyl ole kaikissa autoissa. Tankkasin vasta jokin aika sitten ekaa kertaa auton, jossa oli tommoinen vipu sisällä. Ei tullut mieleenkään, että tankin ois voinut avata sisäpuolelta jotenkin. Yritin vain luukkua avata. En tiedä onko tuo jokin uusien autojen juttu. Meillä ei ole kotona ollut koskaan sisältä avattavaa tankkia eikä nykyisessä autossanikaan ole.

Meillä on vedetty tai painettu tankin luukkua niin että se pomppaa ylös auki. Sitten avaimella pyöräytetty korkki auki.

Mä neuvoisin näin:

Aja auto lähelle niin että tankkiluukku on ihan letkun vieressä, jotta letkua ei tarvitse vetää.

Aukaise luukku valmiiksi.

Siirry maksamaan. Maksaessa sun pitää valita monellako eurolla haluat tankata (jos tankkaat kortilla) sekä se, millä tankilla olet tankkaamassa (se iso numero niiden letkujen vieressä sinun autosi lähellä).

Sulla on 2 min aikaa tankata, joten nosta letku, jonka polttoainetta haluat (huom. katso että letku on oikea.. älä laita dieseliä jos autosi syö bensaa ja toisinpäin. Jos näin käy, älä käynnistä autoa ennenkuin olet soittanut jollekin ja kysynyt neuvoa.)

Laita letku tankkiin syvälle. Paina pistoolia niin kauan kunnes se stoppaa. Jos tankkiisi mahtuu esim. 30 eurolla polttoainetta, se stoppaa siinä 30e kohdalla (näkyy näytöstä). Jos tankkiisi ei mahdu niin paljon, letku stoppaa ennen sitä. Koko summa on varattuna tililtäsi, mutta maksat vain lopulta sen minkä olet oikeasti pystynyt tankkaamaan. Jos taas tankkaat käteisellä ja olet maksanut liikaa, käy kassalla sanomassa asiasta. Jos et saa tankattua lainkaan, toimi ihan vastaavasti. Jos kyseessä on kylmäasema, niillä on yleensä jokin puhelinnumero, johon soittaa.

Tankkaaminen on siis melko helppoa. Suosittelen tosiaan avaamaan sen luukun ainakin talvella valmiiksi ennen automaatille menoa, jottei mene aikaa jäisen luukun avaamiseen. Jos se 2min ehtii kulua, se summa esim. 30e on sun tililtä varattuna pari päivää, mutta palautuu ihan samalla tavalla. Voit yrittää tankata sen jälkeen uudelleen, mutta huomioi se, että se tosiaan varaa myös sen edeltävän summan tililtä.. mut et silti maksa enempää kuin olet tankannut.

Joissakin tapauksissa voit myös tankata ensin ja maksaa jälkikäteen kassalle. Mut ehkä kätevin on tankata kortilla.

Lisään vielä, että pääasia on että kunhan muistat sammuttaa auton kun pysäytät tankille.. etkä sytytä tupakkaa, niin pärjäät jo aika loistavasti. :) Käynnissä hurisevaa autoa ei saa tankata.

Tankilla saa muuten aina kysyä kanssatankkaajilta apua! Useimmat neuvoo jos ei ole esim. kiire tai näpyttelemässä siinä autonaatilla. Olen itsekin kysynyt apua tankilla.

PS. Itse pidän ylimääräisiä talvihanskoja ja nahkahanskoja autossa mukana. On mukavampi tankata eikä varmasti tahriinnu ne hyvät hanskat, vaikka se on epätodennäköistä.

Vierailija
297/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä ihmisten keskelle ja olla oma itseni

Vierailija
298/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan järkyttävän huono suunnanvaisto, siksi en pysty matkustamaankaan, koska eksyisin heti. En uskalla kertoa tästä kenellekään. Monta  koulutusmatkaa on tullut peruutettua kyseisen asian takia, joten se haittaa elämääni aika paljon.

Kauppakeskuksessa käännyn aina väärään suuntaan tullessani kaupasta. Siis yleensä ajattelen ja aion kääntyä samalle reitille, mistä tulin, mutta väärin menee. Ainakin useimmiten. Helsingissä olen suotta tehnyt ihmeellisen mutkan rautatieasemalle kun en ole ennen tajunnut, että Citycenterin kautta pääsee nopeammin. No kuitenkin olen matkustanut ulkomaillekin ja ihan yksin. Lentoasemalla pitää vaan olla tarkkana, onneksi siellä on isot opasteet, enkä onneksi pelkää pyytää apua. Kohteessa teen aina oman kartan, johon merkkaan tietyt kiintopisteet, niin en eksy. En tosin kovin pitkälle hotellilta seikkailekaan, varmuuden vuoksi.

Vierailija
299/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen parkkitaloja ja -halleja viimeiseen asti. Inhoan sitä ahtautta enkä koskaan meinaa löytää autoa. Ulosajoreitin löytäminen on tietty myös oma haasteensa. Ja mitäs jos puomi jumii eikä sieltä pääse ulos?

Vierailija
300/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaupassakäyntiä, koska luulen, ett kaikki tuijottaa minua.[/quote]

Kuten myös, koska TIEDÄN, että kaikki tuijottaa minua. Minulla on kaksi pientä lasta, joista aina jompi kumpi tai molemmat järjestävät kaupassa jonkun mukavan ohjelmanumeron. Olen alkanut tilaamaan kauppatavarat suoraan kotiin. Lähikaupassa tulee jo "tutuksi" henkilökunnan kanssa ja alkoi ihan toden teolla hävettämään mennä sinne aina hirveän mölinän ja säätämisen kanssa. Ja nykyään kun tyyliin lasta vihaisesti katsominenkin on jo väkivaltaa, niin ei sitä paljon itse viitsi yleisillä paikoilla ääntään korottaa ja kehumalla ainakaan minun lapset ei hiljene tai lopeta typeriä tekemisiään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi