Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria

Vierailija
23.08.2019 |

Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.

Kommentit (1890)

Vierailija
261/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus salille menemistä miettinyt, mutta aika helposti se tyssää siihen, että teen kuitenkin jotain väärin. Laitteet ovat mulle uppo-outoja, en tiedä miten olisi sopivaa pukeutua ja sitten nuo kanssatreenaajat kuitenkin tirskuvat. Asiaa ei helpota se, että netti on pullollaan kaikenmaailman naureskelua salivaatuksille tai videoita tyhmästä treenaamisesta. On täysin pötypuhetta, että jokainen vain keskittyy omaan treeniinsä, jos kuitenkin tuollaisia keskusteluja syntyy ja uusia videoita putkahtelee.  

Sitten lisäksi asiaa ei helpota se, että olen muutoin hvyässä kunnossa. Pyöräilen vaivattomasti 50km lenkkejä, kävelen paljon ja muutoinkin hyötyliikun monin tavoin. En siis pääse sohvaperunaimagon taakse mitenkään, vaikka olen "sielultani" sohvaperuna. Ja kynnystä nostaa sekin, että treenaukseen vihkiytyneet ihmiset eivät ole kyllä paljoa loistaneet ystävällisyydellään tai ymmärryksellään. En halua, että joku kisakireä timmi-mimmi tulee hymähtelemään ja pyörittelemään silmiään, "ystävällisen neuvonnan" merkeissä. Lie jotain peruskoulusta jääneitä traumoja, sillä ne liikuntaa harrastavat typykät olivat aika pissapäisiä. 

Mutta niin. Kivaa olisi tuohon selälle, yläkropalle ja käsille jotain treeniä saada. Nythän tuo liikahtelu vain keskittyy jalkoihin. Luultavasti en koskaan lähde salille, vaan keksin ja kehitän jotain kotioloissa. Olen itseni antanut ymmärtää, että on edullisempaakin. Eikä kukaan naura, tirsku, pyörittele silmiään tai pidä tyhmänä.

Miksi katsot jotain naureskeluvideoita, etkä opastusvideoita? Niitäkin on esimerkiksi YouTube pullollaan. Varaa ekaksi salikerraksi opastus. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Ei niitä videoita erikseen tarvitse hakea. Facebookissa normaalissa ihmisten feedissä niitä tulee vastaan. Ja noita salivaatetus tai salilla jotain pöljää nähtyä  -ketjuja nousee aina aika-ajoin. Ei niitä siis tosiaan tarvitse kaivella ja tiedät sen itsekin. 

Ja kyllä tuossa salikulttuurissa on jotain syvää valuvikaa itsessään jos kerran pitää katsoa etukäteen jotain youtubevideoita, tai pyytää opastusta. Ja eikä helpota, että opastajan elämäntarkoitus on juuri se helkkarin treenailu. Noissa pyörii niin omat piirinsä ja omanlaiset ihmisensä, ja mä en nyt vaan ole oikein semmoinen ihminen. 

Noh, onneksi on internet ja voisin katsella nyt tästä inspiroituneena, että mitä vaihtoehtoja tosiaan kotioloihin olisi. Ja ostan kyllä tosiaan tamineeni netistä, voitte arvata syyn 😄

Vierailija
262/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus salilla mutta lopetin sen kymmenen kerran jälkeen kun en kehdannut puhkua laitteissa. Sain opastuksenkin ekalla kerralla mutta unohdin ohjeet samantien enkä kehdannut enää kysyä.Samoin kun kävin aloittelijoille joogassa, pilateksessa ja vesijuoksussa. Kaikki, ihan kaikki osasivat liikkeitä ja hengityksiä tai miten juoksuvyö kiinnitetään oikein. Minä tankeroin ja puhkuin mutten tietenkään kehdannut kysyä. Tuntuu että noihin aloittelijoille ryhmiin tunkee jotka ovat treenanneet ennenkin, jotain brassailun halua tms.

Tuskin se on brassailun halua. He saattavat olla ihmisiä, jotka ovat harrastaneet lajia vuosikausia mutta pitävät itseään edelleen siinä niin huonoina, että eivät kehtaa mennä muille kuin aloittelijoiden tunneille. Tai pelkäävät että muut tunnit olisivat liian vaikeita. Väheksyvät siis omaa osaamistasoaan. Asiassa on tosiaan se ongelma, että heidän takiaan oikeasti aloittelijoille tulee kiusallisia tilanteita ja/tai ryhmän taso muuttuu oikeille aloittelijoille liian haastavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto te kaikki tämän ketjun ihmiset olette uusavuttomia ja heikkoluontoisia!

Hävettää olla suomalainen jos näin paljon heikkoluontoisia ihmisuä on olemassa, pelätään kaikkea ihmiskontakteista lähtien.Taitaa olla suomalainen sisu katoamassa toden teolla!!

Kyllä minä ainakin armeijan ja aliupseerikoulun käyneenä on kokenut nuo kaikki tuntemukset, mutta se kasvattaa ! Moni vielä kehtss väittää ettei armeija ollu paha 90-luvulla, mutta kyllä se vaan oli sellaista hattuilua ja nöyryytystä että sen koettua ei helpolla tuu noita fobioita.

Te ihmiset olette eläny niin helpon elämän.Olette niin kaukana a-palvelusluokan ihmisestä kuin tervehdystä ja katsekontaktia pelkäävä naapuri tai harradtekaveri voi olla.

Mutta hyvä että myönnätte että omaatte heikkoluonteisuutta joka on jo jossain määrin mielenterveysongelma.

Olen kai osittain myös katkera kun en ole saanut niin helppoa elämää kuin moni teistä, kaikki nolot tilanteet ja nöyryytykset on nähty. Mutta ylitetty ja siksi hatuttaa rankasti kun ihmiset eivät kykene hoitaman asioitaan... ja iteltä vaadittu aina noon paljon uhrautumista,heittäytymistä ja olen luonnostaan auttanut ihmisiä.

Vastavuoroisesti moni pelkuri ei uskalla kehittyä kun "koskaan ei ole ollu pakko".

Eikö heikkoluonteisia voisi väkisin opettaa toimimaan?

Vierailija
264/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla tehdä aloitetta miehille. Pelkään torjuntaa.

Sama, mutta miehenä naisille. Pitäisi kai olla joku 10cm paksu nahka ja vaan nauraa röhnöttää pakeille, mutta jo ennestään heikko itsetuntoni menisi aika pahasti pakkaselle eikä se ainakaan auttaisi enempiä lähestymään tulevaisuudessa. Olen sellainen "oli sitten viimeinen kerta" kaikessa joka menee pieleen.

No arvaapas miten vaikeaa on tehdä aloite toiselle miehelle, varsinkaan kun en koskaan ole niin tehnyt. Olen siis itsekin mies.

Vierailija
265/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Kiihdytyskaistalta päätielle ajaminen autolla. Yritän aina valita sellaisen liittymän jossa kiihdytyskaista puuttuu, saa noloilematta pysätä kolmion taakse. Onneksi meilläpäin ei ole yhtään moottoritietä.

Siis tämä. En oikeasti hahmota mihin väliin kannattaa mennä ja hirveä ahdistus, että entä jos kukaan ei vaan päästä ja kun autot suhaavat niin kovaa että vaikea arvioida onko turvallista todella mennä siihen väliin. 

Mutta en oo ajanut viimeeksi kuin vuonna 2015, joten ei hätää muut autoilijat :D En oo vaaraksi liikenteessä, meen bussilla. 

Vierailija
266/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus salille menemistä miettinyt, mutta aika helposti se tyssää siihen, että teen kuitenkin jotain väärin. Laitteet ovat mulle uppo-outoja, en tiedä miten olisi sopivaa pukeutua ja sitten nuo kanssatreenaajat kuitenkin tirskuvat. Asiaa ei helpota se, että netti on pullollaan kaikenmaailman naureskelua salivaatuksille tai videoita tyhmästä treenaamisesta. On täysin pötypuhetta, että jokainen vain keskittyy omaan treeniinsä, jos kuitenkin tuollaisia keskusteluja syntyy ja uusia videoita putkahtelee.  

Sitten lisäksi asiaa ei helpota se, että olen muutoin hvyässä kunnossa. Pyöräilen vaivattomasti 50km lenkkejä, kävelen paljon ja muutoinkin hyötyliikun monin tavoin. En siis pääse sohvaperunaimagon taakse mitenkään, vaikka olen "sielultani" sohvaperuna. Ja kynnystä nostaa sekin, että treenaukseen vihkiytyneet ihmiset eivät ole kyllä paljoa loistaneet ystävällisyydellään tai ymmärryksellään. En halua, että joku kisakireä timmi-mimmi tulee hymähtelemään ja pyörittelemään silmiään, "ystävällisen neuvonnan" merkeissä. Lie jotain peruskoulusta jääneitä traumoja, sillä ne liikuntaa harrastavat typykät olivat aika pissapäisiä. 

Mutta niin. Kivaa olisi tuohon selälle, yläkropalle ja käsille jotain treeniä saada. Nythän tuo liikahtelu vain keskittyy jalkoihin. Luultavasti en koskaan lähde salille, vaan keksin ja kehitän jotain kotioloissa. Olen itseni antanut ymmärtää, että on edullisempaakin. Eikä kukaan naura, tirsku, pyörittele silmiään tai pidä tyhmänä.

Miksi katsot jotain naureskeluvideoita, etkä opastusvideoita? Niitäkin on esimerkiksi YouTube pullollaan. Varaa ekaksi salikerraksi opastus. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Ei niitä videoita erikseen tarvitse hakea. Facebookissa normaalissa ihmisten feedissä niitä tulee vastaan. Ja noita salivaatetus tai salilla jotain pöljää nähtyä  -ketjuja nousee aina aika-ajoin. Ei niitä siis tosiaan tarvitse kaivella ja tiedät sen itsekin. 

Ja kyllä tuossa salikulttuurissa on jotain syvää valuvikaa itsessään jos kerran pitää katsoa etukäteen jotain youtubevideoita, tai pyytää opastusta. Ja eikä helpota, että opastajan elämäntarkoitus on juuri se helkkarin treenailu. Noissa pyörii niin omat piirinsä ja omanlaiset ihmisensä, ja mä en nyt vaan ole oikein semmoinen ihminen. 

Noh, onneksi on internet ja voisin katsella nyt tästä inspiroituneena, että mitä vaihtoehtoja tosiaan kotioloihin olisi. Ja ostan kyllä tosiaan tamineeni netistä, voitte arvata syyn 😄

Älä mene mihinkään näyteikkuna-crossfit-helvettiin. Tavallisilla saleilla käy tavallisia ihmisiä.

Vierailija
267/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeliMies76 kirjoitti:

Voi hitto te kaikki tämän ketjun ihmiset olette uusavuttomia ja heikkoluontoisia!

Hävettää olla suomalainen jos näin paljon heikkoluontoisia ihmisuä on olemassa, pelätään kaikkea ihmiskontakteista lähtien.Taitaa olla suomalainen sisu katoamassa toden teolla!!

Kyllä minä ainakin armeijan ja aliupseerikoulun käyneenä on kokenut nuo kaikki tuntemukset, mutta se kasvattaa ! Moni vielä kehtss väittää ettei armeija ollu paha 90-luvulla, mutta kyllä se vaan oli sellaista hattuilua ja nöyryytystä että sen koettua ei helpolla tuu noita fobioita.

Te ihmiset olette eläny niin helpon elämän.Olette niin kaukana a-palvelusluokan ihmisestä kuin tervehdystä ja katsekontaktia pelkäävä naapuri tai harradtekaveri voi olla.

Mutta hyvä että myönnätte että omaatte heikkoluonteisuutta joka on jo jossain määrin mielenterveysongelma.

Olen kai osittain myös katkera kun en ole saanut niin helppoa elämää kuin moni teistä, kaikki nolot tilanteet ja nöyryytykset on nähty. Mutta ylitetty ja siksi hatuttaa rankasti kun ihmiset eivät kykene hoitaman asioitaan... ja iteltä vaadittu aina noon paljon uhrautumista,heittäytymistä ja olen luonnostaan auttanut ihmisiä.

Vastavuoroisesti moni pelkuri ei uskalla kehittyä kun "koskaan ei ole ollu pakko".

Hanki elämä.

Vierailija
268/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla/kehtaa mennä alkoon.

Vierailija
269/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeliMies76 kirjoitti:

No kuule, jotkut ovat arempia kuin toiset. Itse olen lapsena jäänyt ilman henkistä tukea tilanteissa, joissa olen luullut kuolevani ja sen lisäksi on ollut hyväksikäyttöä ym. Perhe ollut suht ankara pieniäkin epäonnistumisiakin kohtaan, mitään tunteita ei ole saanut näyttää. Kyllä mulle on terapiassa todettu, että hyvät selviytymiskeinot ja että olen vajva ihminen. Ollaan itseasiassa terapeutin kanssa puhutti ihmisistä, jotka kuvittelee olevansa vahvoja, kun eivät ole kohdanneet mitään kunnon vastoinkäymisiä.

Oikeasti vastoinkäymisiä kohdanneet vahvat ihmiset ovat empaattisia muita kohtaan eivätkä hauku ketään heikkoudesta tai aliarvioi muiden kokemuksia. Se ettei ole vielä särkynyt, ei tee vahvaa tai parempaa kuin muista.

Vierailija
270/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvakuula, jumppakuminauha...

Vierailija
271/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee heti lukko yksinkertaisessakin asiassa, jos pitää tehdä jonkun kanssa tai joku tekee ensin ja sitten itse perässä. Anopin kanssa piti viikkailla servettejä tietyn mallisiksi ja vaikka asia näytettiin minulle monta kertaa, en vain hahmottanut asiaa. Ja se oli oikeasti se ihan perusviikkaus, että tulee kolme taitetta servettiin. Lopulta minut laitettiin johonkin muuhun hommaan, kun olin toivoton. Toinen on salaatinteko, mikä usein jää naisille tehtäväksi mökillä. Äkkiä paniikissa yritän katsoa tutoraalia tomaatinleikkuusta :D En saa niistä paloista ikinä hyviä vaan kaikki mehut purskahtaa ulos. Kotona teen aina kirsikkatomaateilla. 

Ekat työpäivät on aina hirveitä, kun ensin ohjeistetaan ja sitten teet sen saman ja ohjaaja katsoo miten teet. Hyvä että muistaa edes hengittää :D

Vierailija
272/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeliMies76 kirjoitti:

Minun mielestäni tämä ketju on surullista luettavaa. Kuinka paljon ihmisillä jää elämää kokematta ihan turhien pelkojen ja häpeän vuoksi. Huono itseluottamus vaikeuttaa elämää niin monella tavalla.

Ja toisaalta tämä pistää miettimään, että kukaan tuskin kiinnittää huomiota minuun, koska niin monen energia menee oman olemuksen kanssa stressaamiseen.

Tsemppiä teille kaikille häpeän ja pelkojen kanssa kamppaileville. Kannustan opettelemaan asioita, vaikka pienikin askel kerrallaan.

Vierailija
273/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa mennä hammaslääkärille, koska mulla on mielestäni niin likaiset hampaat. En kehtaa tunnustaa hammaslääkärille, että en ole vuosiin käynyt. Mulla on myös hammaslääkärikammo.

Kuljen töissä työpisteelleni muutaman työkaverin ohi ja huomenen sanominen on jotenki vaivaannuttavaa, jos työkaveri keskittyneesti tekee jotain hommaa. En tiedä pitääkö sanoa vai ei. Onko epäkohteliasta vaan kävellä ohi vai moikata ja häiritä toisen työskentelyä?

En tykkää myöskään soitella tuntemattomille. Kauhistus olisi soittaa jonkun työhakemuksen perään ja sitten yrittää kuulostaa vakuuttavalta ja sellaiselta, joka kannattaa palkata.

Vierailija
274/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kehtaanko pyytää siivoajaa, koska meillä on niin likaista. Lykkään ajatusta koska en ehkä kehtaa....

Moni siivoaa ennen siivoojaa, ja helpottaahan se ammattilaisenkin työtä.

Kotisiivooja näkee saman päivän aikana kotia jos jonkinlaista. Mikään ei ole vierasta. Työ tehdään ja lähdetään. T. entinen alan ihminen.

Vierailija
275/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan kahvitauot. Inhottaa kun en keksi porukassa mitään puhuttavaa. Käyn silti kahvilla ja yritän edes eleillä jotain ilmaista. Kahden kesken ei ole ongelmaa keskustella, mutta kammoan ryhmässä puhumista.

Vierailija
276/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa mennä hammaslääkärille, koska mulla on mielestäni niin likaiset hampaat. En kehtaa tunnustaa hammaslääkärille, että en ole vuosiin käynyt. Mulla on myös hammaslääkärikammo.

Kuljen töissä työpisteelleni muutaman työkaverin ohi ja huomenen sanominen on jotenki vaivaannuttavaa, jos työkaveri keskittyneesti tekee jotain hommaa. En tiedä pitääkö sanoa vai ei. Onko epäkohteliasta vaan kävellä ohi vai moikata ja häiritä toisen työskentelyä?

En tykkää myöskään soitella tuntemattomille. Kauhistus olisi soittaa jonkun työhakemuksen perään ja sitten yrittää kuulostaa vakuuttavalta ja sellaiselta, joka kannattaa palkata.

Varaa ensin aika suuhygienistille. Myös sähköhammasharjasta voisi olla apua.

Vierailija
277/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt itse autoa sellaiseen automaattipesuriin. Olen 45 v 😂 monta kertaa ” pitänyt mennä itse” mutta aina pelkään, että jos takanani olisi jonoa, ja jotain noloa ilmenisi, niin voisin mennä paniikkiin. Esim kuinka pitkälle se auto ajetaan siihen pesurin, onko jotkut merkit.

Vierailija
278/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PeliMies76 kirjoitti:

Jos peloista yli päästyään muuttuu sinunkaltaiseksi mul kuk si, niin antaa olla.

Vierailija
279/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa pestä käsiä yleisessä vessassa niillä uusilla hanoilla, joissa on kuivain "kätevästi" myös samassa hanasysteemissä. Näitä on ollut jo jonkin aikaan Finnkinoissa ja pikku hiljaa yleistynyt muuallekin Helsinkiin. En saa sieltä vettä tulemaan vaan aina pärähtää se todella kovaääninen tuuletin puhaltamaan. Ja kun minä en edes halua sitä puhallinta käyttää, kun se ei ole hygieenista. Lopputulos on sitten vielä paskaisemmat kädet ja luikin nolosti pois muutaman kerran yrityksen jälkeen. 

Vierailija
280/1890 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan matkustanut ulkomaille, ja todnäk en koskaan tule matkustamaankaan- en tiedä miten laivaterminaalissa tai lentokentällä pitää toimia ja ajatus tämänikäisestä matkaneitsyestä olemassa öönä aapisen reunalla ko tilanteissa—- nounou! Lisäksi luulen että saisin lentokoneessa paniikkikohtauksen. Voisikohan missään käydä harjoittelemassa koneessa oloa ilman matkustamista, olis se hirveää todeta ekalla lennolla koneen ollessa jo ilmassa että tähän en nyt kerrassaan kykene?!

Hei.

Lähdetäänkö yhdessä matkalle? Voidaan panikoida yhdessä ja sitten huomata, että mehän selvittiin siitä 😂 N40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi