Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten oudoimmat kodinhoitotavat, mitä tiedätte

Vierailija
23.08.2019 |

- Ensin imuroi ja sitten pyyhkii pölyt pinnoilta.

- Ei säilytä kotona MITÄÄN ylimääräistä. Mikä on tietysti hyvä periaatteessa, mutta tämä menee niin pitkälle, että jos juuri lähipäivinä ei tarvita tiettyjä sukkahousuja tms., ne heitetään roskiin...

- Itsekin nuorempana harrastin tarpeetonta vaivaa, kun JOKA kerta imuroidessa vein matot ulos ja tamppasin. Ei kai niin outoa, mutta tarpeetonta ja turhaan aikaavievää.

Kommentit (262)

Vierailija
81/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyy sanoa että en ole kovin nirso mut ällötti ihan suuresti kun yhdessä perheessä pestiin aina koiran ruokakupit ym samassa tiskikoneessa ruokien kanssa.. itse pesen lemmikin kupit omalla tiskiharjallaan ja pesuaineellaan pesuhuoneessa.

Ei ne bakteerit täysin siellä tiskikoneessa kuole. Ehkä joku oma pieni minitiskikone (pöytämalli) ois tuohon tarkoitukseen sopiva jos haluaa ne koneessa pestä.

Vierailija
82/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyy sanoa että en ole kovin nirso mut ällötti ihan suuresti kun yhdessä perheessä pestiin aina koiran ruokakupit ym samassa tiskikoneessa ruokien kanssa.. itse pesen lemmikin kupit omalla tiskiharjallaan ja pesuaineellaan pesuhuoneessa.

Ei ne bakteerit täysin siellä tiskikoneessa kuole. Ehkä joku oma pieni minitiskikone (pöytämalli) ois tuohon tarkoitukseen sopiva jos haluaa ne koneessa pestä.

* tarkoitin ruoka-astioiden, ei siis ruokien..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika useat koiranomistajat antaa koiriensa nuolla kasvojaan, eiköhän siinä tule tehokkaammin bakteerit vaihdettua kuin tiskikoneen välityksellä. Minusta henkilökohtaisesti ällöttävää (en omista koiraa), mutta ei varmastikaan vaarallista. Olen biokemisti ja tiedän, että kaikki samassa taloudessa sisätiloissa asuvat ihmiset ja eläimet vaihtavat kyllä bakteerikannat keskenään, ja se on jopa hyväksi ihmisen immuunijärjestelmälle.

Vierailija
84/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eräät nuoret aikuiset keräävät pyykkiä ja tiskiä pöydät ja muut tasot täyteen, antavat lian pinttyä lattiaan ja odottavat kun äiti tulee käymään, siivoamaan ja tiskaamaan ja vie pyykit mennessään ja tuo seuraavalla viikolla silitettynä takaisin ja tuo jääkaapin täyteen ruokaa. siis oikeasti tunnen tällaisen perheen.

No tiäkkö, joillakin nuorilla on kovin pienet pesukoneet, olemattomat kuivaustilat tai sitten pitää asuntolasta poistua viikonlopuiksi, jolloin pyykit on tuotava mukana. Itse rakastan pyykinpesua, mutta vien nykyisin pyyhkeet välillä "kotipuoleen" pestäväksi, koska pyykkikone linkoaa ja huuhtelee huonosti. Osaan toki itse painaa nappia ja laittaa koneen käyntiin. Samalla voin pestä äitinikin pyyhkeitä jos ovat samaa sävyä. Uuteen ei ole vielä varaa, olisimpa ostanut vähän kalliimman koneen!

Mulla oli muuten nuorempana poikaystävä, joka "säästi" tiskit minulle. Se ei ollut aina hauskaa. 😂 mut tota en mäkään tiskaa tiskejä heti päivän päätteeksi. Mut oonkin atoppikko niin en viitsi jokaisen kupin jälkeen tiskata.

Ei kannata tuomita miten muut perheet tekevät asiat. Meillä autetaan puolin ja toisin! Esim minua saatetaan kuskata, mutta minä saatan lainata autoani. Minun autoani korjataan, mutta saatan olla lapsenvahtina tälle joka autoni korjaa, jne.

Itse taas ihmettelen perheitä joissa lapset heitetään suurinpiirtein kotoa ulos ja sanotaan "pärjäile!" muka rakkaudesta. 😐

Vierailija
85/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika useat koiranomistajat antaa koiriensa nuolla kasvojaan, eiköhän siinä tule tehokkaammin bakteerit vaihdettua kuin tiskikoneen välityksellä. Minusta henkilökohtaisesti ällöttävää (en omista koiraa), mutta ei varmastikaan vaarallista. Olen biokemisti ja tiedän, että kaikki samassa taloudessa sisätiloissa asuvat ihmiset ja eläimet vaihtavat kyllä bakteerikannat keskenään, ja se on jopa hyväksi ihmisen immuunijärjestelmälle.

No ei silti vieraat halua ehkä niiden koirien kanssa vaihtaa bakteereja ja pusutella. Ja kaikki bakteerit tuskin ovat hyväksi vastustuskyvylle. Onko kiva kun se koira nuoree ensin pyllyään ja sitten pusuttelee vierasta suulle? Ulkomailla koirankakkaan astuminen voi tarkoittaa ihonalaista loista.

Vierailija
86/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän hajustamatonta huuhteluainetta pyykissä. Vaikka minulla on kuivaava pesukone, kyllä vaan tulee esimerkiksi sukista koppuraiset ilman! Viimeksi kun pesin ilman huuhteluainetta kyllä sen huomasi, että sukkia ei tahtonut saada laskostettua. Sanoisin, että huuhteluaine pidentää niiden ikää koska ne tosiaan ihan rutisivat oikoessa. Voin vaan kuvitella, miten kangaskuidut ovat runtussa.

Samoin huuhteluaine vei sähköisyyttä. Esimerkiksi fleece-huopa ihan ritisee avattaessa laskoksista jos se on pesty ilman huuhteluainetta. Samoin fleece-pusakat on ihan kauhean sähköisiä talvella ilman sitä. Inhottavaa ritinää ja staattisen sähkön kipinöitä tulee joka kerta kun koskee metalliseen ovenkahvaan.

En sitä paitsi usko, että huuhteluaine ei sovi elastaanille. Kaikissa pesulapuissa lukee kiellot ihan joka asialle. Jos huuhteluaine olisi myrkkyä rintaliiveille tai kalsareille, se takulla lukisi pesulapussa, kun niissä on kielletty ihan joka asia muutenkin! Minulla on muuten käytössä kymmenenkin vuotta vanhoja t-paitoja eikä ne ole menneet miksikään vaikka huuhteluainetta olenkin käyttänyt.

Ainoa pyykki johon en käytä huuhteluainetta on lakanat. Niitä en myöskään kuivaa rummussa. Niistä tulee ryhdikkäämmät ilman.

Lopuksi pikku vitsi (tositapaus). Ostin kylpypyyhkeen jonka pesulapussa luki: pestävä nurin :DDD. Tätä dilemmaa en osannut ratkaista.

Vierailija
87/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva, ammatiltaan laitoshuoltaja sairaalassa, pyyhki pöytäluutulla koiran pissat lattialta. Huuhtaisi luutun ja ripusti hanan päälle kuivamaan. Vähänkö yökötti!

Vierailija
89/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* tarkoitin ruoka-astioiden, ei siis ruokien..

Minä vain luulin, että ne pesevät koiran ruokakupit samassa koneessa jauhenlihan kanssa 😉

Vierailija
90/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin opetettiin ennen, että eka imuroidaan, sitten pyyhitään pölyt, kun imurointi nostattaa pölyä ilmaan.

Kummia: Kotiäiti on lasten kanssa kotona, mutta ei tee juuri mitään kotitöitä, koska on lasten kanssa. Kun mies tulee töistä kotiin, äiti lähtee lenkille/kavereille/kuntosalille, jättää lapset isän kanssa ja isä tekee tällöin kotityöt (pyykit, seuraavan päivän ruoan, siivoamisen), koska ilta on tarkoitettu kotitöille.

Toimii jos ei ole lattialle putoavia roskia.

Yläpölyt otetaan tietenkin ensin.

T: Siivoojatäti.

Vierailija
91/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen harjaus sisällä ennen imurointia, en vain tajua miksi joku tekee niin.

Vierailija
92/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on valtava arsenaali siivousaineita ja - välineitä. Silti hänen kotinsa on valtavan epäsiisti. Tiskirätin heitän monesti roskiin käydessäni, koska se haisee. Hän oli kodinhoitaja ammatiltaan...

Vierailija
93/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu työntöö sohvan terassille tuulettumaan säännöllisin väliajoin.

Vierailija
94/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka käyttävät samaa keittiörättiä viikkokaupalla pesemättä sitä koneessa välillä.[/quote

Koneessa pestyä rättiä ei saa käyttää keittiössä, sillä voi pyyhkääiä muita pintoja: lattioita, lavuasria, wc-pyttyä jne mutta ei keittiön pöytätapoja!!!!

Vierailija
95/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka käyttävät samaa keittiörättiä viikkokaupalla pesemättä sitä koneessa välillä.[/quote

Koneessa pestyä rättiä ei saa käyttää keittiössä, sillä voi pyyhkääiä muita pintoja: lattioita, lavuasria, wc-pyttyä jne mutta ei keittiön pöytätapoja!!!!

Miksi ei?

Vierailija
96/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

60 astetta ei riitä pöpöjen tappamiseen

Vierailija
97/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessan pesu päivittäin. Eihän se ehdi edes likaantua tuossa ajassa, korkeintaan jos jollain on ripuli.

Kun taloudessa on kaksi pientä poikaa, jotka eivät tarvitse enää vaippoja ja hoitavat wc:ssä käynnit itse, ja jotka ovat huomanneet että miehet pissaavat seisaaltaan.... Tarvitseeko kertoa enempää. Ja kyllä, olen opettanut heitä hoitamaan hommansa istualtaan, mutta silti lorottelevat minne sattuu kun äidin silmä välttää.

Vierailija
98/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on hulvaton viesti.

Vierailija
99/262 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten keittiön käsipyyhkeet ja astiapyyhkeet? Ei kai niitä useinkaan pestä60 kuumemmassa.

Vierailija
100/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaineen käyttäminen pyykinpesussa. On vaan niin outoa, etten kerta kaikkiaan ymmärrä. Menetän yöunenikin, kun mietin, miksi ihmeessä kukaan käyttää huuhteluainetta.

Sä et oo koskaan pessyt sikalan työvaatteita. Ne haisee niin infernaalisen pahalle, että huuhteluaine on oikeasti tarpeellinen peittämään sitä hajua. Toinen niksi on perusteellinen ja pitkä tuuletus, mutta siihen harvoin on aikaa.

Ei se tarpeellinen ole, mutta sinun nirppanokkasi vaatii sen. Missä oikein säilytät niitä sikalakamppeita, jos se haju noin häiritsee?

Pesen omassa kodissani pyykinpesukoneella ja ripustan kuivumaan pyykkitelineeseen. Jo tässä vaiheessa kämppä löyhkää ihan sikalalta, mies inhoaa sitä hajua. Säilytän vaatteet työvaatteille varatusta kaapissa. Ja kyseessä ei ole mikään ihana pieni kotieläinpiha, joka ne vaatteet hajustaa vain kevyesti, vaan useamman sadan yksilön tuotantosikala, jossa vaatteet oikeasti likaantuu paskaan ja oikeasti haisee.