Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten oudoimmat kodinhoitotavat, mitä tiedätte

Vierailija
23.08.2019 |

- Ensin imuroi ja sitten pyyhkii pölyt pinnoilta.

- Ei säilytä kotona MITÄÄN ylimääräistä. Mikä on tietysti hyvä periaatteessa, mutta tämä menee niin pitkälle, että jos juuri lähipäivinä ei tarvita tiettyjä sukkahousuja tms., ne heitetään roskiin...

- Itsekin nuorempana harrastin tarpeetonta vaivaa, kun JOKA kerta imuroidessa vein matot ulos ja tamppasin. Ei kai niin outoa, mutta tarpeetonta ja turhaan aikaavievää.

Kommentit (262)

Vierailija
101/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran kuolan pyyhkiminen lattialta keittiörätillä. Siis samalla rätillä pyyhitään tiskipöytä ja ruokapöytä kuivaksi, jolla hetki sitten pyyhittiin koiran kuolat lattialta.

Kaverin kanssa järkytyttiin kun tuttava pyyhki kaatuneen lonkeron lattialta rätillä jota käytin keittiön tasojen ja ruokapöydän pyyhintään. Oli pyyhkijä aivan että mitä teki väärin. Paasattiin pikkupäissää syytä.

Käytitkö rättiä lonkun pyyhkimisen jälkeen?Vai mitä paasasitte.Ainahan voi rätin pestä ennen kuin käyttää sitä seuraavan kerran.

Vierailija
102/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että huuhteluainetta ei tule käyttää elastaania sisältävissä tekstiileissä. Ne veltostuvat. UImapuvut ja alusvaatteet eivät siitä tykkää.

Käytän huuhteluainetta vain pyyhkeissä ja lakanoissa.

Oudoin tapa on, kun eräs muuten kovasti liikkeellä oleva nainen laittoi roskapussit parvekkeelle ja keräsi niitä sinne, kun ei viitsinyt viedä alas roskakatokseen. Kerran, kun olimme ystäväporukalla hänen luonaan hän pyysi, että auttaisimme häntä kantamaan ne roskakatokseen. Siis ihan tavalliset keittiön roskapussit, ei mitää isoa. Niitä oli siellä paljon. Hän ei itse ymmärtänyt, miksi ihmettelimme tällaista käytäntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs suositteli käyttämään konetiskiaineen tilalla pesupähkinöistä tehtyä liuosta. No myönnän etten ole kokeillut, mutta ei kai se voi toimia...?

Voi toimia mutta kone menee vaihtoon melko pian. Astianpesukone ei tästä tykkää.

Vierailija
104/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että huuhteluainetta ei tule käyttää elastaania sisältävissä tekstiileissä. Ne veltostuvat.

Mistä ihmeestä tämä "tieto" on peräisin? Tätä on hokemalla hoettu, mutta yhdessäkään tekstiilien pesulapussa tästä ei koskaan ole ollut mainintaa. Niissä on kielletty lähes kaikki muu, mutta ei koskaan huuhteluaineen käyttökieltoa ole näkynyt. Miksi ei?

Vierailija
105/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pesee sukat erillään muusta pyykistä, siis omana koneellisenaan. Ajattelee että sukat ovat likaisempia kuin muu pyykki ja jos ne laittaa samaan koneeseen muut pyykit jotenkin saastuvat. Ajattelin ensin että syynä on halu pestä sukat 60 asteessa jotta puhdistuvat kunnolla, ja siksi ei voi laittaa sukkia 40 asteen koneelliseen mihin suurin osa normivaatteista menee. Mutta ei, sukkia ei voi laittaa 60 asteen lakana/pyyhekoneellisiinkaan tai 60 asteessa pestävien muiden vaatteiden joukkoon.

Vierailija
106/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin opetettiin ennen, että eka imuroidaan, sitten pyyhitään pölyt, kun imurointi nostattaa pölyä ilmaan.

Kummia: Kotiäiti on lasten kanssa kotona, mutta ei tee juuri mitään kotitöitä, koska on lasten kanssa. Kun mies tulee töistä kotiin, äiti lähtee lenkille/kavereille/kuntosalille, jättää lapset isän kanssa ja isä tekee tällöin kotityöt (pyykit, seuraavan päivän ruoan, siivoamisen), koska ilta on tarkoitettu kotitöille.

No todellakin on normaalua ja ymmärrettävää jättää lapset isän hoiviin ja viettää omaa aikaa, kun on koko päivän lapsia hoitanut!! Isänkö pitäs olla vapaamatkustaja joka saa töissä levätä, eikä kotonakaan tartte laittaa rikkaa ristiin.

Eli äidille omaa aikaa illalla, isälle ei ollenkaan. Ajatellaanko että isä lomailee töissä 8 t päivässä, joten siksi kaikki kotityöt ja illan lastenhoito hänelle?

Vierailija
107/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että huuhteluainetta ei tule käyttää elastaania sisältävissä tekstiileissä. Ne veltostuvat.

Mistä ihmeestä tämä "tieto" on peräisin? Tätä on hokemalla hoettu, mutta yhdessäkään tekstiilien pesulapussa tästä ei koskaan ole ollut mainintaa. Niissä on kielletty lähes kaikki muu, mutta ei koskaan huuhteluaineen käyttökieltoa ole näkynyt. Miksi ei?

Alapeukkujen sijaan mieluusti vaatevalmistajan tietoa: miksi pesulapuissa ei tästä myrkystä mainita?

Vierailija
108/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskirätin pitäminen altaiden välissä (siis jos kaksi allasta). Yäk, rätti lähes aina litimärkä ja mikä pöpöpesä.

Itse säilytän rättiä ilmavasti roikkumassa koukuista, siten että kuivaa välillä.

Vierailija
109/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani laittaa sisällä pyykkipojilla pyykit kiinni kuivaustelineeseen. Ei mun mielestä sisällä kuivatessa tarvi pyykkipoikia käyttää.

Vierailija
110/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyy sanoa että en ole kovin nirso mut ällötti ihan suuresti kun yhdessä perheessä pestiin aina koiran ruokakupit ym samassa tiskikoneessa ruokien kanssa.. itse pesen lemmikin kupit omalla tiskiharjallaan ja pesuaineellaan pesuhuoneessa.

Ei ne bakteerit täysin siellä tiskikoneessa kuole. Ehkä joku oma pieni minitiskikone (pöytämalli) ois tuohon tarkoitukseen sopiva jos haluaa ne koneessa pestä.

😄😄😄 Koirasi on todennäköisesti puhtaampi kuin sinä.

Meillä koira saa nuolla lautasetkin. Kyllä ne nyt herranen aika peseytyy koneessa. Konetiskiaine on aikamoista myrkkyä. Ja ihan säännöllisesti myös puhdistetaan tiskikone, pestään suodattimet ja tyhjänä puhdistusaineen kanssa. En mä sun koneesta tiedä, mutta meillä tiskikone ei ole bakteeripesä jonka takia tarvitsisi erikseen koiran kuppeja pestä. Ja meidän koirakin on ihan terve ja siisti tapaus. Millainen pas kakasa teillä oikein on?

Vierailija
111/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, mulla oli opiskeluaikana naapuri, jolla on ilmeisesti alushousuja jotain 50 kpl. Noin kerran kuukaudessa nimittäin pesutuvan narulla oli rivistö hohtavan valkoisia sloggeja kuivumassa. Ilmeisesti pesee alkkarinsa kerran kuukaudessa erikseen, en muuta keksi. Ei sillä, että asia mulle edes kuuluu, mutta kyllä ne sloggirivistöt siinä aina huvitti.

Vierailija
112/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä kehdataan valittaa, kuinka rankkaa on olla kotona lasten kanssa, vaikka kaikki kotityötkin teetetään miehellä.

Vierailija
113/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 22 kirjoitti:

Se kun kaikki pyykit pestään pelkästään lämpötilan mukaan. Piti kouluttaa miestä kun pesi mun valkoiset paidat sinisten kanssa.. ei hyvää päivää. :DDD

Aika noloa, että olet pariutunut noin id*ootin miehen kanssa. Ei aikuinen ihminen voi olla niin ääliö, ettei tajua lajitella pyykkiä värin mukaan.

Vierailija
114/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyy sanoa että en ole kovin nirso mut ällötti ihan suuresti kun yhdessä perheessä pestiin aina koiran ruokakupit ym samassa tiskikoneessa ruokien kanssa..

Minkä takia ruuat pestiin astianpesukoneessa?

Vierailija
115/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien melkein joka kerta matot ulos tuulettumaan kun siivoan. Mun mielestä niistä matoista tulee raikkaampia kun ne on ulkona muutaman päivän, etenkin talvella kun on kunnolla pakkasta. En koskaan tamppaa mattoja. Annan vain olla ulkona ja hieman ravistelen niitä. Ennen ulosvientiä imuroin matot. 

Moni sanonut tätä turhaksi touhuksi, mutta mun mielestä talossa on "tunkkaista" jos ei välillä vie mattoja ulos. Meillä 2 koiraa että sekin voi vaikuttaa, etenkin karvanlähtö aikaan.

Vierailija
116/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyy sanoa että en ole kovin nirso mut ällötti ihan suuresti kun yhdessä perheessä pestiin aina koiran ruokakupit ym samassa tiskikoneessa ruokien kanssa.. itse pesen lemmikin kupit omalla tiskiharjallaan ja pesuaineellaan pesuhuoneessa.

Ei ne bakteerit täysin siellä tiskikoneessa kuole. Ehkä joku oma pieni minitiskikone (pöytämalli) ois tuohon tarkoitukseen sopiva jos haluaa ne koneessa pestä.

Aika useat koiranomistajat antaa koiriensa nuolla kasvojaan, eiköhän siinä tule tehokkaammin bakteerit vaihdettua kuin tiskikoneen välityksellä. Minusta henkilökohtaisesti ällöttävää (en omista koiraa), mutta ei varmastikaan vaarallista. Olen biokemisti ja tiedän, että kaikki samassa taloudessa sisätiloissa asuvat ihmiset ja eläimet vaihtavat kyllä bakteerikannat keskenään, ja se on jopa hyväksi ihmisen immuunijärjestelmälle.

No ei silti vieraat halua ehkä niiden koirien kanssa vaihtaa bakteereja ja pusutella. Ja kaikki bakteerit tuskin ovat hyväksi vastustuskyvylle. Onko kiva kun se koira nuoree ensin pyllyään ja sitten pusuttelee vierasta suulle? Ulkomailla koirankakkaan astuminen voi tarkoittaa ihonalaista loista.

Koira ei oikeastaan ylety nuolemaan pyllyään.

Pippeliään tai pimppiään se ylettyy.  Ihminen kykenee kyllä kaivelemaan pyllyään ja muitakin paikkojaan.  Tuleekohan niitä käsiään aina niin tarkasti pestyä jokaisen kosketuksen jälkeen.

Suomessa koirat rokotetaan ja madotetaan asiaankuuluvasti.  Ne ei minun tietääkseni ole koskaan aiheuttaneet kenellekään ihmiselle mitään tautia.  Koira-allergiat ei kuulu tähän kategoriaan.

Vierailija
117/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se vessaharja sitten pestään puhtaaksi, jos sitä ei saa tehdä lavuaarissa?  Vessanpytyssä vai?  Minä ainakin pesen sen ihan niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee ja pesen altaan sen jälkeen.

Nimenomaan vessanpytyssä. Ensin suihkutan harjaan Tolua, sitten huuhtelen harjaa vessanpytyssä laskemalla käsisuihkulla päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta suinkin tulee ja lopuksi kaadan päälle vielä kannullisen vedenkeittimellä kiehautettua vettä.

Vierailija
118/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini pesee sukat erillään muusta pyykistä, siis omana koneellisenaan. Ajattelee että sukat ovat likaisempia kuin muu pyykki ja jos ne laittaa samaan koneeseen muut pyykit jotenkin saastuvat. Ajattelin ensin että syynä on halu pestä sukat 60 asteessa jotta puhdistuvat kunnolla, ja siksi ei voi laittaa sukkia 40 asteen koneelliseen mihin suurin osa normivaatteista menee. Mutta ei, sukkia ei voi laittaa 60 asteen lakana/pyyhekoneellisiinkaan tai 60 asteessa pestävien muiden vaatteiden joukkoon.

Jos sillä on jalkasieni ja pelkää että se sieni tarttuu muihin vaatteisiin pesussa.  Ei kyllä pitäisi tarttua, mutta sellaisessa tapauksessa kyllä neuvotaan pesemään sukat 60 asteessa.  Ei neuvota, ettei mitään muuta pyykkiä saisi pestä samalla.  

Vierailija
119/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas näin :) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se vessaharja sitten pestään puhtaaksi, jos sitä ei saa tehdä lavuaarissa?  Vessanpytyssä vai?  Minä ainakin pesen sen ihan niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee ja pesen altaan sen jälkeen.

Nimenomaan vessanpytyssä. Ensin suihkutan harjaan Tolua, sitten huuhtelen harjaa vessanpytyssä laskemalla käsisuihkulla päälle niin kuumaa vettä kuin hanasta suinkin tulee ja lopuksi kaadan päälle vielä kannullisen vedenkeittimellä kiehautettua vettä.

Entä pikkulapsen potta, kun siihen on tehty kakat?  Ensin kakat pois paperilla ja sitten potta vessanpyttyyn ja tolua kehiin, kuumaa vettä suihkusta ja lopuksi vielä kiehuvaa vettä vedenkeittimestä?

Vierailija
120/262 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma ei saisi olla kuin 1 yleispesuaine ja sillä pitäisi kaikki lähteä, jankkasi yksi henkilö itselleni. Okeis ...