Miksi arvostat dipomi-insinöörin niin korkealle parisuhdemarkkinoilla
Onko syynä että kyseessä isotuloinen ja harkitseva oikea mies hyvässä asemassa
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ei herätä suuria tunteita. Tekniikan tohtori? Eka ajatus ois varmaan, että hyi mikä nörtti, ei old varmaan koskaan saanut naista. Eivätkä tee mitääm hyödyllistä, mutta tienaavat varmaan enemmän kuin vaikka LTO:t tai sairaanhoitajat. Mutta ne onkin naisvaltaisia aloja niin!
Kuvantamislaitteita käyttävä rtg-hoitaja on paljon arvokkaampi kuin kuvantamislaitteita suunnitteleva TkT?
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että DI olisi jotenkin erityisen arvostettu. Henk koht pidän miehen koulutustaustaa tärkeänä, mutta ennemmin olisin KTM:n, lääkärin tai juristin kanssa.
Btw oma mieheni on tavallinen insinööri. Ei siksi että en olisi ”saanut” korkeakoulutettua (itse olen korkeakoulutettu). Mutta loppujen lopuksi sitä vaan rakastui kunnolla niin ettei se koulutus ollutkaan enää ratkaiseva. Olen kuitenkin aika urakeskeinen ja halusin kunnianhimoisen puolison. Mieheni on tehnyt mielettömän uran vaikka onkin ”vain” insinööri. Ei myöskään ole insinöörille tyypillisissä tehtävissä. Sen uskon, että duunarin kanssa (joka olisi duunarihommissa) ei suhde olisi pidemmän päälle toiminut. Meidän maailmat olisi väkisinkin liian kaukana toisistaan.
Kunnianhimoisen? Siis KTM on varmasti helpoimpia tutkintoja mitä yliopistossa on
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että DI olisi jotenkin erityisen arvostettu. Henk koht pidän miehen koulutustaustaa tärkeänä, mutta ennemmin olisin KTM:n, lääkärin tai juristin kanssa.
Btw oma mieheni on tavallinen insinööri. Ei siksi että en olisi ”saanut” korkeakoulutettua (itse olen korkeakoulutettu). Mutta loppujen lopuksi sitä vaan rakastui kunnolla niin ettei se koulutus ollutkaan enää ratkaiseva. Olen kuitenkin aika urakeskeinen ja halusin kunnianhimoisen puolison. Mieheni on tehnyt mielettömän uran vaikka onkin ”vain” insinööri. Ei myöskään ole insinöörille tyypillisissä tehtävissä. Sen uskon, että duunarin kanssa (joka olisi duunarihommissa) ei suhde olisi pidemmän päälle toiminut. Meidän maailmat olisi väkisinkin liian kaukana toisistaan.
Miksi ihmeessä olisit mielellään jonkun tietyn tutkinnon kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ei herätä suuria tunteita. Tekniikan tohtori? Eka ajatus ois varmaan, että hyi mikä nörtti, ei old varmaan koskaan saanut naista. Eivätkä tee mitääm hyödyllistä, mutta tienaavat varmaan enemmän kuin vaikka LTO:t tai sairaanhoitajat. Mutta ne onkin naisvaltaisia aloja niin!
Nyt on kyllä jo harvinaisen huonoa baittia.
Keskimääräistä älykkäämpiä. Tykkään siitä fiiliksestä, kun puhun oman DI-aviosiippani ja hänen ystäviensä kanssa, se ei ole mitään tyhjäpää-lätinää. Maisteri itsekin, mut joutuu silti vähän skarppaamaan :D
En arvosta, tapaamani oli laiskannäköinen läskiperse. Pieni muna.
Koska naiset haluavat hyvän statuksen omaavan miehen!
Luonnonlaki!
Jopa kaksi kertaa olen erehtynyt suhteeseen diplomi insinöörin kanssa, kun en ilmeisesti kerrasta oppinut. Molemmat kuvittelivat olevansa älykkäämpiä kuin oikeasti olivatkaan. Toki kirjaviisautta oli, mutta molemmilla sosiaalinen älykkyys oli pakkasen puolella. Minäminäminä kaikissa asioissa vaan. Kaikissa käytännön asioissa kuin jotenkin vajaaälyisiä, kumpikaan ei osannut edes kaupassa käydä ilman perusteellisia ohjeita. Myös alkoholinkäyttö oli molemmilla samanlaista, liekkö opiskeluaikana opittua. Vaikka kuinka juotaisiin kalliita viskejä ja viinejä, määrät olivat sellaisia ettei niitä kohtuukäyttönä enää mitenkään voinut pitää. Kaappialkoholisteja molemmat.
Hyi että alkoi inhottaa noiden muistelu, onneksi ovat eksiä!
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan arvosta. Olen ollut avoliitossa insinöörin kanssa ja tiedän mistä puhun. Esim. KTM kiinnostaa paljon enemmän.
Tässä on kyse DIPLOMI-insinööristä, ei insinööristä.
Vierailija kirjoitti:
En arvosta, tapaamani oli laiskannäköinen läskiperse. Pieni muna.
Mies siis kyseesä, ei nainen.
Arvostan DI-miestäni, koska hän vaan on niin ihana. Aloimme seurustelemaan jo teini-ikäisinä, joten en todellakaan tiennyt, mikä hänestä isona tulee. Hän on äärettömän fiksu, todella laaja yleissivistys ja kohtelee minua kuin prinsessaa. Mitä voisin muuta toivoa? Eikä yhtään haittaa sekään, että hän on luonut loistavan uran ja sitä myöten meillä ei ole elämässä rahahuolia, koskaan. voimme nauttia mukavasta elämästä, matkustelusta, hienoista asunnoista ja autoista, olemme pystyneet kouluttamaan lapsemme huippukouluissa ja yliopistoissa ulkomailla, hankkineet heillekin asunnot jne. Kumpikin arvostamme toisiamma ja meillä riittää rakkautta edelleen, vuosikymmenien jälkeen. Ihana mies, ihana elämä.
Totta kai korkeaa koulutusta arvostetaan Suomssa missä se on ilmaista ja kaikkien suomalaisten nuorten helposti saavutettavissa. Lisäksi suurin osa suomalaisista miehistä on diblomi-insinöörejä joten on luonnollista että heillä on korkea-arvo ja etulyöntiasema parisuhdemarkkinoilla-
Yleensä ovat karsimaattisia kunnon miehiä
Vierailija kirjoitti:
Totta kai korkeaa koulutusta arvostetaan Suomssa missä se on ilmaista ja kaikkien suomalaisten nuorten helposti saavutettavissa. Lisäksi suurin osa suomalaisista miehistä on diblomi-insinöörejä joten on luonnollista että heillä on korkea-arvo ja etulyöntiasema parisuhdemarkkinoilla-
Miten tuo etulyöntiasema sitten heijastuu?
Vierailija kirjoitti:
Arvostan DI-miestäni, koska hän vaan on niin ihana. Aloimme seurustelemaan jo teini-ikäisinä, joten en todellakaan tiennyt, mikä hänestä isona tulee. Hän on äärettömän fiksu, todella laaja yleissivistys ja kohtelee minua kuin prinsessaa. Mitä voisin muuta toivoa? Eikä yhtään haittaa sekään, että hän on luonut loistavan uran ja sitä myöten meillä ei ole elämässä rahahuolia, koskaan. voimme nauttia mukavasta elämästä, matkustelusta, hienoista asunnoista ja autoista, olemme pystyneet kouluttamaan lapsemme huippukouluissa ja yliopistoissa ulkomailla, hankkineet heillekin asunnot jne. Kumpikin arvostamme toisiamma ja meillä riittää rakkautta edelleen, vuosikymmenien jälkeen. Ihana mies, ihana elämä.
Tässä tuli kai vastaus otsikon kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvantamislaitteita käyttävä rtg-hoitaja on paljon arvokkaampi kuin kuvantamislaitteita suunnitteleva TkT?
No se rtg-hoitaja pelastaa henkiä. Se tohtori lähinnä juo kahvia ja laittaa nimensä johonki jo muun aiemmin keksimään.
insinöörit ei yleensä arvosta niitä jotka tekee oikean työn ja saa siitä vähemmän palkkaa. Tohtoreista ja professoreista puhumattakaan, ovat varmaan kultalusikka syntyneitä että ovat voineet niin pitkään opiskella
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty selittämään
Onko sellainen eläimellinen vetovoima