Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taistelukoirat täytyy kaikki lopettaa ja kieltää Suomesta.

Vierailija
21.08.2019 |

"Lenkiltä palatessa Partasen ystävä tuli kylään. He halasivat ja tervehtivät, kun Partanen huomasi tien päässä irrallaan olevan suuren amerikanakitan. Akitat ovat alkujaan taistelukoiria, ne ovat voimakkaita ja rohkeita vahtiviettisiä koiria. Akita voi painaa jopa 50 kiloa."
Iltalehti
Koira raateli Partasen ja tappoi hänen koiransa.

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä rottweiler jolla koirista vahvin puruvoima.

Lapsirakas perhekoirarotu.

Joutuu joskus olemaan yksin 8h jos työvuorot osuvat huonosti. Käytetään kunnon lenkillä jne..

Kysynpähän vaan arvoisat arvostelijat että mitä minun koiralleni teidän visiossa tapahtuu kun isot koirat päätetään kieltää?

Sanonko lapselleni että rakas koiramme pitää nyt lopettaa koska av mammat yksiöissään päättivät niin?

Pysykää sisällä siellä yksiöissänne

Ma mun ra iskaamak si tuleminenkin on todennäköisempää.

Kielletäänkö niitä? No ei.

Ensinnäkin, av-mammat ei näitä päätä, tiedät sen urpå itsekin, toisekseen, mikäli tietyt rodut kiellettäisiin, ei olemassa olevia aleta lahtaamaan, kuolkoon ajallaan, mutta piikille te sen koiran saisitte viedä, jos se hyökkäisi ihmisen tai koiran kimppuun ja raatelisi sitä. 

Käy sinä vielä enemmän reippailla lenkeillä koirasi kanssa.

Minä käyn. Hyppää sinä pientareen puolelle peloissasi kun tulemme vastaan :)

Pakkohan meidän on, kun en voi ottaa riskiä. Sä olet oiva esimerkki, kuinka kusipäisiä te jotkut olette, ihan vain näpäyttääksesi voisit usuttaa koirasi mun koirien kimppuun, koska pelkäämme sua ja koiraasi.

Väärin. Sä vaan luulet niin koska luet iltalehdestä kuinka koirat on tehneet hyökkäyksiä, ja nyt sulle kaikki isot koirat on pahoja.

Se on vain ja ainoastaan sun oman pään sisällä.

B>Meidän rottis ei käy kenenkään kimppuun.

Tämä lause jo kertoo, kuinka ulalla olet. Koira on eläin, et sä voi mennä sen käytöksestä takuuseen jokatilanteessa.

Kerrotko vielä miten se rottis pääsee siitä hihnasta jonkun raatelemaan? Ei niitä hentojen mammojen kuulukkaan ottaa joilla ei ole voimaa pitää niitä aisoissa.. Ei tasan lähde aikuisen miehen otteesta koira pomppimaan, sen verran voin sanoa.

Isoakin koiraa hallitaan lähinnä henkisellä auktoriteetilla, ei voimalla. Siis, jos osataan asiansa.

Vierailija
82/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu joskus olemaan yksin 8h jos työvuorot osuvat huonosti. Käytetään kunnon lenkillä jne..

Kysynpähän vaan arvoisat arvostelijat että mitä minun koiralleni teidän visiossa tapahtuu kun isot koirat päätetään kieltää?

Sanonko lapselleni että rakas koiramme pitää nyt lopettaa koska av mammat yksiöissään päättivät niin?

Ensinnäkin, av-mammat ei näitä päätä, tiedät sen urpå itsekin, toisekseen, mikäli tietyt rodut kiellettäisiin, ei olemassa olevia aleta lahtaamaan, kuolkoon ajallaan, mutta piikille te sen koiran saisitte viedä, jos se hyökkäisi ihmisen tai koiran kimppuun ja raatelisi sitä. 

Pakkohan meidän on, kun en voi ottaa riskiä. Sä olet oiva esimerkki, kuinka kusipäisiä te jotkut olette, ihan vain näpäyttääksesi voisit usuttaa koirasi mun koirien kimppuun, koska pelkäämme sua ja koiraasi.

Väärin. Sä vaan luulet niin koska luet iltalehdestä kuinka koirat on tehneet hyökkäyksiä, ja nyt sulle kaikki isot koirat on pahoja.

Meidän rottis ei käy kenenkään kimppuun.

Kaikki isot koirat eivät mielestäni ole pahoja, mutta pakko niitä on pelätä, koska osan hihnan päässä on sun kaltainen taluttaja, ylimielinen, vähättelevä. Ja minä puhun kokemuksesta, en iltalehdistä lukemana. Mistä mä voin tietää, kenen rottis voi käydä kimppuun ja kenen ei? Ei se päälle näy, joten, me menemme pientaireita pitkin, kun tulette vastaan, jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se rotu mikä tahansa, tyhmä nuppi ei käytä lemmikkiään (tahi lastaan) häirintänsä valtapakkomielteen jatkeena.

kun on vielä taipumus monenasteiseen väkivaltaan, muilla ei ole vaihtoehtoia kuin varustautua.

ikävä kyllä jos et ymmärrä edes omistajana asiaa.

Se vaikuttaa myös asuinalueella asuinpaikan haluttavuuteen sekä omistuspohjasta riippumatta asuntojen arvoon; kuten käytöshäiriöt joihin ei viitsitä pureutua ennekiun on myöhäistä.

Vierailija
84/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjll kirjoitti:

Lähtökohtaisesti suosittelen miettimään sitä että missä se vika oikeasti on....niin vikaa etsitään aina remmin toisesta päästä. Vaikka koira ois kuinka alunperin jalostettu mihinkin käyttötarkoituskseen tahansa , niin asianmukaisella ja oikealla koulutuksella saa koirasta kuin koirasta kitkettyä mallikelpoisen kansalaisen. Poikkeuksiakin varmasti löytyy mutta ei se ole sidonnainen rotuun, koska "taistelukoiria" pidetään pahana niin siksi näiden hyökkäyksistä uutisoidaan kaikista eniten.

Jos se kaikkien suosima perhekoira labbis hyökkää toisen koiran kimppuun niiin miksei vaadita ettei niitäkään saa pitää, ottaa eikä kasvattaa? Ainiin, siksi koska sen käyttötarkoitus joskus vuosisatoja ennen on ollutkin olla vaan koriste.

Miettikää nyt vähän ja keskittykää siihen mikä niiden käyttötarkoitus on nykyään.

No, mikä on pittien ja labbisten käyttötarkoitus nykyään?

Vierailija
85/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vahvaviettinen koira stressaantuu jossain kaupunkiympäristössä, missä on jatkuvasti ärsykkeitä ja pitää olla hermo pinnassa tyyliin "mitä, missä, pitääkö reagoida jotenkin".

Vierailija
86/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B>Meidän rottis ei käy kenenkään kimppuun.

Tämä lause jo kertoo, kuinka ulalla olet. Koira on eläin, et sä voi mennä sen käytöksestä takuuseen jokatilanteessa.

Kerrotko vielä miten se rottis pääsee siitä hihnasta jonkun raatelemaan? Ei niitä hentojen mammojen kuulukkaan ottaa joilla ei ole voimaa pitää niitä aisoissa.. Ei tasan lähde aikuisen miehen otteesta koira pomppimaan, sen verran voin sanoa.

Isoakin koiraa hallitaan lähinnä henkisellä auktoriteetilla, ei voimalla. Siis, jos osataan asiansa.

Tämäkin on aivan totta. Ihan turha siis kitistä jostain koirien lopettamisesta ja kieltämisestä, kuten otsikossa ehdotetaan. 

Rangaistukset kovemmiksi jos koirat hyökkäävät, ei mitään helvetin mammapalsta wt kieltoja. CMON

Onko ihan oikeasti mamma palsta syöpynyt niin pahasti aivoon että täällä voidaan ääneen ehdottaa toisten perheen jäsenten lopettamista koon perusteella :D

Vierailija
87/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hjll kirjoitti:

Lähtökohtaisesti suosittelen miettimään sitä että missä se vika oikeasti on....niin vikaa etsitään aina remmin toisesta päästä. Vaikka koira ois kuinka alunperin jalostettu mihinkin käyttötarkoituskseen tahansa , niin asianmukaisella ja oikealla koulutuksella saa koirasta kuin koirasta kitkettyä mallikelpoisen kansalaisen. Poikkeuksiakin varmasti löytyy mutta ei se ole sidonnainen rotuun, koska "taistelukoiria" pidetään pahana niin siksi näiden hyökkäyksistä uutisoidaan kaikista eniten.

Jos se kaikkien suosima perhekoira labbis hyökkää toisen koiran kimppuun niiin miksei vaadita ettei niitäkään saa pitää, ottaa eikä kasvattaa? Ainiin, siksi koska sen käyttötarkoitus joskus vuosisatoja ennen on ollutkin olla vaan koriste.

Miettikää nyt vähän ja keskittykää siihen mikä niiden käyttötarkoitus on nykyään.

Juuri tämänlaisen ajattelun takia koiria ja ihmisiä kuolee ja vammautuu. Oletko ihan varma siitä että pystyt kouluttamaan jäniskoirasta pois jäniksen ajamisen vain omalla päätöksellä? Niin että kun olet metsässä koiran kanssa ja yhtäkkiä jostain lähtee äkkiä jänis liikkeelle, koirasi kyllä muistaa että ai niin, olen seurakoira ja jää nököttämään paikalleen? Kykenetkö takaamaan ettei jäniskoirasi ikinä säntää jäniksen perään? Ihmiset luulee että taistelukoira hyökkää ja raatelee koska se on aggressiivinen. Se ei pidä paikkaansa. Se tekee siksi että sillä laukeaa vietti tehdä asiaa jota varten se on varta vasten jalostettu. Se on valpas ja innokas ja peräänantamaton.

Katsokaa esim. tätä koiraa jossa on takuulla pitbullia miksattuna, vs. kropan muoto ja pään raivokas ravistelu jonka tarkoitus on raadella kohde mahdollisimman pahasti. Onko tämä koira vihainen? Tunteeko se itsensä uhatuksi hyökätessään? Vai lähteekö into piukeana hommiin? Luojan kiitos kissa sattuu tulemaan kohdassa jossa hyökkäys on vielä pysäytettävissä.

Vierailija
88/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän rottis ei käy kenenkään kimppuun.

Hyväksyisitkö ajatuksen, että koira joka käy kimppuun olisi lainsuojaton ilman valitusoikeutta? Lainsuojattomuudelta voisi suojautua jos pelkää että koiraa tahallaan härnätään käymään kimppuun kuonokopalla. Kuonokoppaista hyökkäävää koiraa ei katsottaisi lainsuojattomaksi.

Vierailija
89/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, jos koira (oli minkä rotuinen tahansa) hyökkää toisen koiran tai ihmisen päälle, se pitäisi ehdottomasti lopettaa saman tien. Alkaisi varmaan ainakin jotkut koiran omistajat olla kiinnostuneita koiransa kiinnipidosta.

Samoin koira-ajokortti ja koiravero pakollisiksi. Eiköhän nuo korjaukset jo auttaisi jonkin verran.

Ja irtokoiran saisi lopettaa myös saman tien oman harkinnan mukaan. Veikkaan että nuo karkailuvahingotkin vähenisi.

Itse pelkään koiria ihan älyttömästi ja nämä jutut e koirapelkoa ainakaan lievitä.

Joskus olen ottanut lastenrattaiden alakoriin ruuvimeisselin jota voi tarpeen vaatiessa käyttää hyökkäävään koiraan. Taidan ottaa ihan vakivarusteisiin sen ruuvarin ja vähän pidemmän vielä.

Koirilla pitäisi olla lisäksi joku kokorajoitus. Perinteiset taistelukoirat pois kokonaan ja lisäksi vielä joku painoraja muilla koirilla.

Täällä vänistään että puree ne chihuahuatkin mutta itse otan lahkeeseeni roikkumaan mieluummin sen chihun kun jonkun akitan!

Ja tosiaan vielä lakiin sellainen että jos kerran puree niin se on henki pois koiralta.

Ja lisäksi vielä mainittu koira-ajokortti jossa testataan koira ja omistaja ja heidän yhteistyö.

Tosin kyllähän noistakin huolimatta koirat vaihtaisivat omistajia pimeästi ja rotuja mixattaisiin myös.

Vierailija
90/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse näitä tappajakoiria. En ymmärrä miksi joillakin ihmisillä on enemmän oikeus omistaa tappajakoira kuin että toiset saisivat elää koskemattomana rauhassa sekä harmittomien pienempien koiriensa kanssa.

Olisi ihan hirveää joutua raadelluksi, menettää koiransa ja tappajakoiran omistaja selviäisi kämäisillä vakuutusmaksuilla jatkaen terroristikoiransa kanssa normaalia elämää.

Missä se laki oikein viipyy.

Pienet koirat harmittomia?

Eräällä tutulla naisella on dobermannin näköinen 2kg painava pikkukoira, aina rähisemässä ja yrittää purra melkein kaikkia vieraita ihmisiä, varsinkin lapsia ei siedä yhtään.

Jos tuo olisi normaalikokoinen se olisi jo tappanut jonkun.

Minun mielestä suurin osa koira ihmisistä on häiriintyneitä ja pimeitä, koira tulee kaiken edelle, annetaan sotkea, järsiä kaiken pas - kaksi, autoon koira on pakko saada riehumaan, haukkumaan ja karvoja joka paikka täynnä ja se haju.

Vierailija
91/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina, jos koira (oli minkä rotuinen tahansa) hyökkää toisen koiran tai ihmisen päälle, se pitäisi ehdottomasti lopettaa saman tien. Alkaisi varmaan ainakin jotkut koiran omistajat olla kiinnostuneita koiransa kiinnipidosta.

Samoin koira-ajokortti ja koiravero pakollisiksi. Eiköhän nuo korjaukset jo auttaisi jonkin verran.

Ja irtokoiran saisi lopettaa myös saman tien oman harkinnan mukaan. Veikkaan että nuo karkailuvahingotkin vähenisi.

Itse pelkään koiria ihan älyttömästi ja nämä jutut e koirapelkoa ainakaan lievitä.

Joskus olen ottanut lastenrattaiden alakoriin ruuvimeisselin jota voi tarpeen vaatiessa käyttää hyökkäävään koiraan. Taidan ottaa ihan vakivarusteisiin sen ruuvarin ja vähän pidemmän vielä.

Koirilla pitäisi olla lisäksi joku kokorajoitus. Perinteiset taistelukoirat pois kokonaan ja lisäksi vielä joku painoraja muilla koirilla.

Täällä vänistään että puree ne chihuahuatkin mutta itse otan lahkeeseeni roikkumaan mieluummin sen chihun kun jonkun akitan!

Ja tosiaan vielä lakiin sellainen että jos kerran puree niin se on henki pois koiralta.

Ja lisäksi vielä mainittu koira-ajokortti jossa testataan koira ja omistaja ja heidän yhteistyö.

Tosin kyllähän noistakin huolimatta koirat vaihtaisivat omistajia pimeästi ja rotuja mixattaisiin myös.

Muista teroittaa se ruuvari, ei siitä muuten mitään iloa ole.

Vierailija
92/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille koiran omistajille pitäisi olla pakollinen koiranajokortti. Otettaisiin tässäkin Saksan malli käyttöön. Koira on koulutettava.

Vierailija
93/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että nämä taistelukoirat ovat geneettisesti koira aggressiivisia ja joku villakoira ei. Mihin me tarvitaan näitä taistelurotuja, kun on käynyt selväksi että niiden omistajat eivät kykene turvaamaan muiden turvallisuutta. En tunne ketään fiksua ja koulutettua jolla joku amstaffi on.

Vierailija
94/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että nämä taistelukoirat ovat geneettisesti koira aggressiivisia ja joku villakoira ei. Mihin me tarvitaan näitä taistelurotuja, kun on käynyt selväksi että niiden omistajat eivät kykene turvaamaan muiden turvallisuutta. En tunne ketään fiksua ja koulutettua jolla joku amstaffi on.

Mä tunnen yhden!!! Tunnen kyllä myös kymmeniä vastuuttomiakin...

Vierailija
95/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollinen koira-ajokortti olisi loistava aivan kaikille, koiran rodusta ja koosta riippumatta

Myös lapsiajokortit? Kaikista nimittäin ei todellakaan ole vanhemmiksi.

Vierailija
96/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amstaffit pitäis kyllä oikeesti kieltää

Vierailija
97/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun joku selittäisi, mihin tarvitaan taistelukoiria (pitbullit, akitat jne) muuhun kuin egon jatkeeksi? 

Vierailija
98/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista teroittaa se ruuvari, ei siitä muuten mitään iloa ole.

talttapäätä mitään teroittaa tarvitse

Vierailija
99/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Amerikanakita on metsästyskoira eikä tappelukoira. 

Vierailija
100/197 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hjll kirjoitti:

Juuri tämänlaisen ajattelun takia koiria ja ihmisiä kuolee ja vammautuu. Oletko ihan varma siitä että pystyt kouluttamaan jäniskoirasta pois jäniksen ajamisen vain omalla päätöksellä? Niin että kun olet metsässä koiran kanssa ja yhtäkkiä jostain lähtee äkkiä jänis liikkeelle, koirasi kyllä muistaa että ai niin, olen seurakoira ja jää nököttämään paikalleen? Kykenetkö takaamaan ettei jäniskoirasi ikinä säntää jäniksen perään? Ihmiset luulee että taistelukoira hyökkää ja raatelee koska se on aggressiivinen. Se ei pidä paikkaansa. Se tekee siksi että sillä laukeaa vietti tehdä asiaa jota varten se on varta vasten jalostettu. Se on valpas ja innokas ja peräänantamaton.

Mun mielestä ei voi verrata nyt jänistä ja ihmistä keskenään. Taistelukoira ei hyökkää metsästys-/saalistusvietistä vaan taisteluvietin takia.

Ja saahan metsästystäharrastavatkin omistaja koiransa pysymään paikalla just niin kauan että lupa tulee lähtee hakemaan saalista.

Ja edelleen peräänkuulutan sitä että kuka sie remmin toisessa päässä on, jos tietää että on riski ettei osaa hallita koiraa miksi se pitää pitää irti, oli sitten taajamissa tai umpimetsässä.