Taistelukoirat täytyy kaikki lopettaa ja kieltää Suomesta.
"Lenkiltä palatessa Partasen ystävä tuli kylään. He halasivat ja tervehtivät, kun Partanen huomasi tien päässä irrallaan olevan suuren amerikanakitan. Akitat ovat alkujaan taistelukoiria, ne ovat voimakkaita ja rohkeita vahtiviettisiä koiria. Akita voi painaa jopa 50 kiloa."
Iltalehti
Koira raateli Partasen ja tappoi hänen koiransa.
Kommentit (197)
Niin, kaikki koirat puree.
Ero on siinä että ns taistelukoira pistää leuat lukkoon ja pitää kiinni viimeiseen asti.
Kuonokoppapakko nyt vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin nähty ja väsynyt aihe..
Autot pitää myös kieltää koska osa kuskeista kaahaa ja voi/viekin hengen ihmisiltä! Samoin alkoholi koska sitäkään suuri osa ei osaa ottaa kohtuudella ja viinapäissään viedään henkiä! Kielletään kaikki.
Oih mitä kaikkea me voisimmekin kieltää!
Pitäisikö mielestäsi autot kieltää, tai ainakin niiden käyttöä rajoittaa, jos ne pääsisivät vähän väliä karkuun omistajaltaan, ajaisivat tarkoituksella elävän olennon yli eivätkä lopettaisi ennen kuin olento on kuollut?
Miksi ottaa riskiä, kielletään vaan saman tien kaikki. Sitähän te koiravihaajat tässä ketjussa ajatte.
Sanon vaan että unen näitte
Vierailija kirjoitti:
Autot pitää myös kieltää koska osa kuskeista kaahaa ja voi/viekin hengen ihmisiltä! Samoin alkoholi koska sitäkään suuri osa ei osaa ottaa kohtuudella ja viinapäissään viedään henkiä! Kielletään kaikki.
Onhan noissa molemmissa paljon sääntöjä. Ja sanktiot. Tuntuu, että koira hyökkäyksissä sanktiot jäävät pieniksi. Ne pitäisi rinnastaa aseeseen.
Kuonokoppa tietyn voiman ylittaville koirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö mielestäsi autot kieltää, tai ainakin niiden käyttöä rajoittaa, jos ne pääsisivät vähän väliä karkuun omistajaltaan, ajaisivat tarkoituksella elävän olennon yli eivätkä lopettaisi ennen kuin olento on kuollut?
Miksi ottaa riskiä, kielletään vaan saman tien kaikki. Sitähän te koiravihaajat tässä ketjussa ajatte.
Sanon vaan että unen näitte
En ole koiran vihaaja. Päinvastoin. Mutta vihaan koiran omistajia jotka itsekkäästi ottavat kaikeanlaisia koiria omaksi ilokseen. AJATTeLEMATTA koiraa ollenkaan. Koiralla on viestit ja vaistot ja tarpeet. Niitä ei saa ohittaa eikä laiminlyödä. Koiran elämää ei ole kolme pissalenkkiä ja yksinolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse näitä tappajakoiria. En ymmärrä miksi joillakin ihmisillä on enemmän oikeus omistaa tappajakoira kuin että toiset saisivat elää koskemattomana rauhassa sekä harmittomien pienempien koiriensa kanssa.
Olisi ihan hirveää joutua raadelluksi, menettää koiransa ja tappajakoiran omistaja selviäisi kämäisillä vakuutusmaksuilla jatkaen terroristikoiransa kanssa normaalia elämää.
Missä se laki oikein viipyy.
Eduskunta on tämän aiheen käsitellyt jo aiemmin. Kaikkien kukkahattujen kuningatar Päivi Räsänen oli perehtynyt aiheeseen ja käynyt läpi mm. Kööpenhaminan yliopiston tekemän tutkimuksen missä todettiin että tiettyjen koirarotujen kieltäminen ei vähennä koirahyökkäyksiä tai niiden vakavuutta vaan saattaa jopa nostaa hyökkäysten määrää. Ei siis ole mitään oikeaa syytä kielloille vaikka mututuntumalla siltä tuntuisikin.
On paljon vaihtoehtoja kielyämiselle.
Espanjassa näkee isoilla koirilla kuonokopat, ovatkohan ne siellä pakollisia.
Eivät halua että yksikään kärsii turhaan omistajan osaamattomuudesta.
Vähintä on kuonokopat isoille koirille.
Ja piikki välittömästi jos toisen koiran raatelee omistajansa sylistä.
Meillä rottweiler jolla koirista vahvin puruvoima.
Lapsirakas perhekoirarotu.
Joutuu joskus olemaan yksin 8h jos työvuorot osuvat huonosti. Käytetään kunnon lenkillä jne..
Kysynpähän vaan arvoisat arvostelijat että mitä minun koiralleni teidän visiossa tapahtuu kun isot koirat päätetään kieltää?
Sanonko lapselleni että rakas koiramme pitää nyt lopettaa koska av mammat yksiöissään päättivät niin?
Pysykää sisällä siellä yksiöissänne
Ma mun ra iskaamak si tuleminenkin on todennäköisempää.
Kielletäänkö niitä? No ei.
Koira-ajokortti narkkareille kuulostaa tosi toimivalta idikseltä. Sarkasmivaroitus...
Vierailija kirjoitti:
Puremistilastojen kärkeä pitänee edelleen, vuosi vuodelta, kultainennoutaja. Onko sekin taistelukoira vai pitäisikö kultsut kieltää vaarallisina?
Olen kyllä samaa mieltä siitä ettei kukaan tarvitse amstaffia, pittiä tms. tai niiden sekoituksia. Koirasudet kiellettiin jo mikä oli erittäin hyvä.
Varmaan tiedät, että tietyillä koira"roduilla" on taipumus hyökätä päähän. Puruvoima on myös usein eri luokkaa. Ja jos tosiaan kultsut pitää tilasto kärkeä, niin se osoittaa, että koiranomistaja ovat todella idioottimaista joukkoa. Eivät osaa edes ns.helppoja rotuja kasvattaa. Sitä suuremmalla syyllä vaikeat ja vahvat rodut pitäisi kieltää.
Ja kai tiedätte, että tietyissä piireissä noita "muskelikoiria" kasvatetaan voimatreeneillä. Eli koirat bodaa.
Vierailija kirjoitti:
Joutuu joskus olemaan yksin 8h jos työvuorot osuvat huonosti. Käytetään kunnon lenkillä jne..Kysynpähän vaan arvoisat arvostelijat että mitä minun koiralleni teidän visiossa tapahtuu kun isot koirat päätetään kieltää?
Sanonko lapselleni että rakas koiramme pitää nyt lopettaa koska av mammat yksiöissään päättivät niin?
Ma mun ra iskaamak si tuleminenkin on todennäköisempää.Kielletäänkö niitä? No ei.
Ensinnäkin, av-mammat ei näitä päätä, tiedät sen urpå itsekin, toisekseen, mikäli tietyt rodut kiellettäisiin, ei olemassa olevia aleta lahtaamaan, kuolkoon ajallaan, mutta piikille te sen koiran saisitte viedä, jos se hyökkäisi ihmisen tai koiran kimppuun ja raatelisi sitä.
Käy sinä vielä enemmän reippailla lenkeillä koirasi kanssa.
Tälläisten uutisten takia, koska politiikot eivät tee mitään, ihmiset tekevät omia sairaita päätöksiään. Vrt Lahden myrkytetyt nakkipalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu joskus olemaan yksin 8h jos työvuorot osuvat huonosti. Käytetään kunnon lenkillä jne..Kysynpähän vaan arvoisat arvostelijat että mitä minun koiralleni teidän visiossa tapahtuu kun isot koirat päätetään kieltää?
Ma mun ra iskaamak si tuleminenkin on todennäköisempää.Kielletäänkö niitä? No ei.
Ensinnäkin, av-mammat ei näitä päätä, tiedät sen urpå itsekin, toisekseen, mikäli tietyt rodut kiellettäisiin, ei olemassa olevia aleta lahtaamaan, kuolkoon ajallaan, mutta piikille te sen koiran saisitte viedä, jos se hyökkäisi ihmisen tai koiran kimppuun ja raatelisi sitä.
Minä käyn. Hyppää sinä pientareen puolelle peloissasi kun tulemme vastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten uutisten takia, koska politiikot eivät tee mitään, ihmiset tekevät omia sairaita päätöksiään. Vrt Lahden myrkytetyt nakkipalat.
Kerro enemmän, en löytänyt näistä nakkipaloista nyt pikaisesti mitään.
Kaikkien suurten koirien pito kerrostalossa tulisi kieltää - ei ole mitään muuta kuin omistajan identiteettipönkitystä. Eläinrääkkäystä. Koko ei tuo yhtään mitään lisäarvoa. Koira kärsii, koska asunnon koko suhteessa koiran kokoon on aivan eri liki satakiloisella, jo 50 kg painvalla kuin viisikiloisella. Kärsimys tuo turhautumista ja aggressiota koiralle. On paljon pieniä koirarotuja jotka antavat aivan saman kuin suuret koirat, ovat aivan yhtä koiria seuralaisina ja harrastekumppaneina.
Muihin kuin työtehtäviiin hankittaville koirille kokorajoitus!
Monta syytä puoltaa tätä, tärkeimpänä eläimen hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien suurten koirien pito kerrostalossa tulisi kieltää - ei ole mitään muuta kuin omistajan identiteettipönkitystä. Eläinrääkkäystä. Koko ei tuo yhtään mitään lisäarvoa. Koira kärsii, koska asunnon koko suhteessa koiran kokoon on aivan eri liki satakiloisella, jo 50 kg painvalla kuin viisikiloisella. Kärsimys tuo turhautumista ja aggressiota koiralle. On paljon pieniä koirarotuja jotka antavat aivan saman kuin suuret koirat, ovat aivan yhtä koiria seuralaisina ja harrastekumppaneina.
Kaikki kerrostalo asunnot eivät ole 40 neliön yksiöitä urpå
Vierailija kirjoitti:
No eipä taas kerran yllätä tämän viesti wt-r sismi-kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kerrostalo asunnot eivät ole 40 neliön yksiöitä urpå
150 neliötäkäää ei tarjoa sitä mitä omakotitalo ja piha. Lemmikki/seurakoiratarkoituksiin hankituille koirille tulisi asettaa kokorajoitus ainakin taajama-alueilla. Ei kaupungissa saa vapaasti pitää lehmiä ja sikojakaan. Elänrääkkäystä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn. Hyppää sinä pientareen puolelle peloissasi kun tulemme vastaan :)
Pakkohan meidän on, kun en voi ottaa riskiä. Sä olet oiva esimerkki, kuinka kusipäisiä te jotkut olette, ihan vain näpäyttääksesi voisit usuttaa koirasi mun koirien kimppuun, koska pelkäämme sua ja koiraasi.
Mulle riittäis sekin, että tällainen hyökkääjä-purija-raatelija edes lopetettaisiin heti sen jälkeen, kun aiheuttanut todellista vaaraa.