Kelatkaa. Suomen taksijärjestelmä oli maailman tai ainakin Euroopan parhaimpia. Vapautuksen myötä moni ei uskalla enää taksiin lainkaan!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Taksia ei enää voi ottaa tolpalta, on pakko tehdä nettitilaus. Vain siten tietää saavansa luotettavan taksifirman kuskin ja tietää, että jos on reklamoitavaa, niin asia hoituu. Taksitolpalla hintojen kilpailutus ei onnistu ja suurin osa kuskeista on niin pelottavia, että kyytiin ei uskaltaisi muutenkaan. Kuka keksi, että Ka bul täytyy tuoda Helsinkiin?
Nyt kiinnostaisi tietää mitkä on niitä luotettavia firmoja, joissa on ajotaitoiset ja kielitaitoiset kuljettajat? Joku mainitsi jo Lähitaksin, onko näin? Mitä muita? Onko Kovanen? Siitä ei ole kokemusta, mutta heillä on myös b2b-puoli joten kuvittelisin että ovat erikoistuneet kuljetuksiin, joissa asiakas on vaativa ja töppäillä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
82-vuotias äitini kokee nettitilauksen tekemisen aika haastavaksi. Jos se on ainoa tapa saada turvallinen taksi. Kuuluu kai kilpailuun se, että saa vaatia suomalaista kuskia, joka osaa kunnolla suomea?
Saanko kysyä, miksi taksikuskin pitäisi osata sen enempää suomea kuin että saa osoitteen hänelle kommunikoitua?
Miks yleensäkään pitää osata puhua?
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa on jokin ihme tarve pilata pala palalta toimivia asioita. Onkohan syynä vain tarve uudistaa ja muuttaa vai jokin syvempi ajatus?
TÄYSIN samaa mieltä!! Tätä olen ihmetellyt ja joskus ihan kironnut ääneenkin!
Vierailija kirjoitti:
Olen pk-seudulla käyttänyt Lähitaksia. Aina on sujunut hyvin, myös ei-kantasuomalaisten kuskien kyydissä. Muita en ole uskaltanut kokeilla kun olen kuullut niin paljon huonoja kokemuksia kavereilta (en aina luota netissä kerrottuihin juttuihin, mutta tutut on eri asia).
Samaa firmaa käytän. Hinnat on noussut, mutta toimii varmasti ja tulee paikalle luvatussa ajassa. Tolpalta ei enää viitsi taksia ottaa, kun en halua alkaa vääntämään puhekyvyttömän kanssa.
Minäkään en ole käyttänyt taksia uudistuksen jälkeen. Kynnys on noussut käsittämättömän korkealle, kun aiemmin saatoin ottaa taksin tuosta noin vain. Kun lehdistä saa lukea miten taksikuski vetää moottoritien ramppia väärään suuntaan tai raiskaa asiakkaansa, kuka näihin uskaltaa enää luottaa?
Myös liikenteessä näkee jo ihan konkreettisesti, että eivät nämä osaa edes ajaa! Aiemmin taksikuskit ajelivat sujuvasti, joskin hieman itsevarmasti ja vähän röyhkeästikin ja aina pientä ylinopeutta. Mutta osasivat kuitenkin ajaa! Nyt ne ovat siellä tien tukkona, hidastelevat ja ihmettelevät minne ovat menossa. Ei todellakaan tee mieli mennä tuollaisen kyytiin, kyllä se on ihan viimeinen vaihtoehto ja olen valmis näkemään vähän vaivaakin, että vältyn joutumasta noiden törttöilijöiden kyytiin.
Nyt olisi sauma sellaiselle firmalle, jossa on ajotaitoisia, suomalaisia kuljettajia. Sellaisesta voisi maksaa vähän ylimääräistäkin. Mutta miten tuollainen firma voisi mainostaa palveluitaan? Ei mitenkään. Kysyntää varmasti olisi, sitä en epäile hetkeäkään.