Sinä mies joka olet terveessä parisuhteessa: mitä ajattelet ns. voimakasluonteisuudesta naisella?
"Voimakas"luonteisuudella en tarkoita tarkoituksellista haastamista, kilpailua saati aggressiivisuutta, vaan mm. taipumusta omiin näkemyksiin sekä vähäiseen tarpeeseen miellyttää muita. On kiinnostunut keskustelemaan, ei kuitenkaan oleta sinun muuttavan omia ajatuksiasi ja päinvastoin.
Kommentit (50)
Olen itse nainen jolla on omat mielipiteet enkä mielistele jokaista vastaantulijaa, mutta en kyllä ikinä lähtisi esittelemään itseäni "voimakastahtoisena" tai "ihmisenä, jolla on vähäinen miellyttämisen halu". Mielestäni olen vain normaali ihminen, ja usein jos joku korostaa itsessään noita puolia niin kyse onkin itsekkyydestä, ajattelemattomuudesta ja aggressiivisuudesta sekä tavasta jolla kyseinen henkilö selittää itselleen, miksi vuorovaikutus muiden ihmisten kanssa ei suju.
Minusta on kiva elää suhteessa, jossa me molemmat arvostamme toistemme mielipiteitä ja pyrimme miellyttämään toisiamme.
Miehet eivät tänne kirjoittele klo 8.00 aamulla. Akkamaisia pallittomia räsynukkeja ovat nämä ns. "miehet".
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät tänne kirjoittele klo 8.00 aamulla. Akkamaisia pallittomia räsynukkeja ovat nämä ns. "miehet".
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Mistä tiedät? Menee vaikka kymmeneen töihin yliopistolle, nyt juo aamukahvia ja uutiset on jo vilkaissut. En tarkoita itseäni mutta periaatteessa.
Psykopaatti? Narsisti? Ne eivät ole kovinkaan miellyttämishaluisia/kykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti? Narsisti? Ne eivät ole kovinkaan miellyttämishaluisia/kykyisiä.
Jos nainen itse on miellyttämishaluisena altistunut tuollaiselle ihmiselle aiemmin, mutta päässyt irti ja luopunut miellyttämistarpeestaan vahingollisena, niin onko hän nyt muuttunut psykopaatiksi tai narsistiksi?
Pieni pip peliset piipittäjämiehet eli palsta kilt timiehet eivät kestä näistä jolla on itsetunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mahdat tarkoittaa "vähäisellä tarpeella miellyttää muita"? Eikö parisuhteessa yritetä tehdä toinen onnelliseksi kykyjen mukaan? Enkä nyt tarkoita miellyttämisellä mielistelemistä.
Rakkautta olisi kyllä sitäkin enemmän. Miellyttämisellä tarkoitan esimerkiksi kulttuurissa olevia odotuksia siitä millainen naisen "kuuluu" olla. Vähäisellä miellyttämisellä sitä, että laittaa omat arvonsa ja sydämensä noiden odotusten edelle.
Ap
Itse en näkisi näitä piirteitä "voimakastahtoisuutena" vaan hyvänä itsetuntona olla sitä mitä on. Ei siis välitä siitä mitä muut sanovat.
Voimakastahtoisuus on taas minusta enemmänkin kykyä saada oma tahtonsa ja näkemyksensä läpi.
Ihminen voi olla oma itsensä myös tuputtamatta muille sitä tapaa olla tai jyräämättä muita sillä olemisellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mun mieheni pyörittelee päätään välillä ja huokailee mihin onkaan joutunut viimeiset 23v.
Hän kyllä ilmoitti jo tuolloin ettei ole kiinnostunut "kauko-ohjattavista" naisista. Uskon että on paljolti mun ansiotani että ollaan nyt tässä; rakennettu 3 ihanaa taloa, mies uransa huipulla ja lapset yhtä lukuunottamatta aikuisia. Mies arvostaa sitä että olen päättäväinen ja aikaansava. Kun ei ole kaikessa samaa mieltä elämä pysyy mielenkiintoisena. Osaan myös sängyssä avata suuni ja kertoa mistä tykkään tai otan ohjat käsiini ja annan toisen nauttia. Usein
Mun vaativuteni kohdistuu ensin mua itseä kohtaan ja sitten muita. Se että olen sivuuttanut oman urakehitykseni vuosiksi voidakseni tukea miestäni on ollut oma valintani. Vuosien mittaan olen sitten ottanut enemmän omaa tilaa ja tehnyt ratkaisuja jotka mieheni on tietenkin hyväksynyt vaikka ne onkin vieneet mut välillä pois perheen luota.
Perhern rahat on käytännössä mun takana koska mieheni tietää että raha-asiat on mulle tärkeitä ja haluan olla ajan tasalla. Hänelle riittää että rahaa on tarpeeksi, pääsee helpommalla kun ei tarvitse huolehtia.
Toisaalta olen sitten leijonaemo joka paistoi tänäkin aamuna sämpylät klo 6. Se että on voimakasluonteinen ei ole sama kuin bitch
Suuhuni tuli hieman oksennusta luettuani tämän kommentin. T: Mies
Ymmärrän
Sinussa ei siis ole tarpeeksi munaa
Omia näkemyksiä saa ja kuuluu olla mutta niin myös kompromissivalmiutta
Voimakasluonteinen nainen ts. ei kynnysmatto on ainoa naistyyppi, jonka kanssa voi elää pitkäaikaisessa parisuhteessa. Meneehän joku miellyttämishaluinenkin nainen hetken, mutta ei sitä "sä-oot-niin-fiksu" ja "tehdään-vaan-niinkuin-sä-haluat" -mielistelyä kukaan jaksa kauaa kuunnella. En minä ainakaan halua kumppanikseni tottelevaista pikkulasta vaan aikuisen ihmisen, jonka kanssa voi tasavertaisesti jakaa elämää.
Sen olen kyllä nähnyt, että maailmassa on paljon naisia, jotka haluavat miehen hallitsemaan itseään eli juuri niitä kynnysmatto-naisia. Vahvat itsenäiset naiset ovat harvinaisia jalokiviä. Onneksi olen yhden avioeron ja useamman suhteen jälkeen löytänyt itselleni sellaisen.
Tämä oli tällainen keski-ikäisen setämiehen näkemys.