Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi kuvottava ilmiö, itsemurhan tehnyttä teiniä solvataan ja pilkataan somessa vielä kuoleman jälkeenkin

Vierailija
20.08.2019 |

Kuinka alhaiseksi voi ihminen mennä?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006210449.html

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa ja kertoo jotain vain näistä kiusaajista itsestään. Mutta, ihmettelin polisiin kommenttia, joka meni jotenkin niin että: "vaikka ei ole kiellettyä, kannattaa miettiä saako kuitenkin tehdä näin" Ihan hyvä kommentti, mutta periaatteessahan toisen solvaaminen julkisesti, niin että henkilö tunnistetaan on tietenkin kiellettyä ja rikos. Tässä tietenkin eri, kun henkilö ei ole itse nostamassa tekijöitä vastuuseen, mutta ehkä esim. hänen omaiset voisivat tehdä sen kunnianloukkauksesta, ehkä eivät, jos kyseessä asianomistajarikos?

Vierailija
102/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa pitäisi olla oppiaine EMPATIAKASVATUS tai joku vastaava.

Meidän kyläkoulussa pääasiassa kaikki hyvin, mutta esim. pojat käyvät toisinaan tyttöjen kimppuun (lyömistä, kaatamista, kiinnipitelyä jne.), mikä ei olisi tullut kuuloonkaan silloin, kun itse olin koulussa.

Lisäksi vaikuttaa siltä, että osa tyypeistä on aivan kykenemättömiä eläytymään toisen tunteisiin. Osa porukasta - pojista, ei tytöistä! en tiedä mistä johtuu tämä miessukupuolen yliedustus - vaikuttaa aivan autististisilta (vastassa tyhjä katse, kerrottu viesti ei näy menevän perille) tai jopa sosiopaattisilta. Olen monesti ihmetellyt, miksi nuo ovat tuollaisia.

Pienemmät paikkakunnat on just tollasia. Olin koulukiusattu ja menetin isäni tapaturmassa yläasteikäisenä. Rakkaan isän suremisen lisäksi jouduin oikeasti murehtimaan että paljonko joudun kuulemaan v i t t u i l u a siitä että ”sun isä kuoli, ehe ehe ehe”

Maaseudut on todellisia helvetin esikartanoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavaa ja kertoo jotain vain näistä kiusaajista itsestään. Mutta, ihmettelin polisiin kommenttia, joka meni jotenkin niin että: "vaikka ei ole kiellettyä, kannattaa miettiä saako kuitenkin tehdä näin" Ihan hyvä kommentti, mutta periaatteessahan toisen solvaaminen julkisesti, niin että henkilö tunnistetaan on tietenkin kiellettyä ja rikos. Tässä tietenkin eri, kun henkilö ei ole itse nostamassa tekijöitä vastuuseen, mutta ehkä esim. hänen omaiset voisivat tehdä sen kunnianloukkauksesta, ehkä eivät, jos kyseessä asianomistajarikos?

Voit haukkua päin näköä läskiksi, vammaiseksi ja ties miksi ja se on korkeintaan kunnianloukkaus, josta rangaistus on yleensä korkeintaan sakkoa. Poliisit eivät niitä ala tutkimaan. Lisäksi se menee niin, että mitä julkisempi ammatti, kuten poliitikko, sitä enemmän skeidaa sinun pitää kestää.

Vierailija
104/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli häpeäpuu.

Ihmiset sylkivät siinä olijan päälle ja nauroivat kirkkoon mennessään.

kristittyjä siis taisivat olla.

Musta karitsa eristetään muusta laumasta..

Oisko ihan normaalia ihmisen käytöstä..kuten sodat...meetoo..ym..ym

Vierailija
105/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäistä ei voi tuomita rikoksesta.

Vierailija
106/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontiolahti on niin pieni kylä, että siellä kyllä varmasti tiedetään ketä nämä kiusaajat ovat. Itse maalta tulleena ja sen kuvion tietävänä, en yhtään ihmettelisi että siellä olisi papin poikaa, kunnanjohtajan kakaraa tai opettajan lellikakaraa porukassa

Vierailija
107/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös jos se on joku defenssi. Psyyke ei ehkä kestä jos kunnolla tiedostaa olevansa syyllinen tuohon kuolemaan.

En tiedä. Fakta on se, että lähes jokainen koulukiusaaja katuu tekoaan sitten aikuisena. Noilla tulee olemaan paljon unettomia öitä tulevaisuudessa, kun tuo tapaus tulee alitajuntaan ja ehkä jopa uniin. Sitten jos omia lapsia ja joutuvat kiusatuksi niin trauma puskee esiin rankasti.

No ei kyllä varmasti kadu. Sen verran ylimielistä sakkia on heistä suurin osa, ilkeämmiksi vain tulevat ikäännyttyään. Narsisteja, sosiopaatteja.

Heistä tulee häikäilemättömiä johtajia, inhottavia esimiehiä ja ilkeitä työkavereita. Kiusaaminen jatkuu koulun jälkeenkin. Luuletteko että johtajan pallille nousee mukavat ja reilut kaverit?

Tulee kivoja normaaleja ihmisiä.

Esim Opettaja, restauroija ..ym

EX kiusattu,joka tavannut sattumalta kiusaajiaan

Vierailija
108/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontiolahti on niin pieni kylä, että siellä kyllä varmasti tiedetään ketä nämä kiusaajat ovat. Itse maalta tulleena ja sen kuvion tietävänä, en yhtään ihmettelisi että siellä olisi papin poikaa, kunnanjohtajan kakaraa tai opettajan lellikakaraa porukassa

syyllistyit juuri kunnian loukkaukseen

MONTAKO PAPPIA PAIKKAKUNNALLA ON?

Onko papinpoika siis lellikakara??????

Vierailija
109/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös jos se on joku defenssi. Psyyke ei ehkä kestä jos kunnolla tiedostaa olevansa syyllinen tuohon kuolemaan.

En tiedä. Fakta on se, että lähes jokainen koulukiusaaja katuu tekoaan sitten aikuisena. Noilla tulee olemaan paljon unettomia öitä tulevaisuudessa, kun tuo tapaus tulee alitajuntaan ja ehkä jopa uniin. Sitten jos omia lapsia ja joutuvat kiusatuksi niin trauma puskee esiin rankasti.

Katuu...hehhehee..hee..heh

Alexander stup pyysi kyllä anteeksi

SIIS KATUU!!!!!!!

Vierailija
110/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema ja itsemurha ovat asioita, joille ei saa ikinä naureskella, pilkata. Ei ikinä. Ihmiset jotka eivät tätä tiedä/sisäistä/ymmärrä ovat täysin ihmisyytensä menettäneitä.

Entä isäni joka teki itsemurhan ..joutuu siis helv..ttiin?

Näin minulle kertoi kristitty....eikö kristityt ole hyviä?

Vierailija
111/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein sinusta ilmiannon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syyllistyit juuri kunnian loukkaukseen

MONTAKO PAPPIA PAIKKAKUNNALLA ON?

Onko papinpoika siis lellikakara??????

Voi hurja, tässä ei varmaan viitattu siihen, että maaseudulla on pienet piirit ja ihmiset tuntevat toisiaan ihan eri lailla kuin kaupungissa...

Kunnianloukkaus on muuten yhdyssana.

Vierailija
112/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI itsemurhan tehnyttä ei saisi pilkata? Aikuisetkin pilkkaavat kuolleita, miksi teinien pitäisi käyttäytyä yhtään sen paremmin? Yhtenä esimerkkinä se Afrikassa kuollut suomalainen metsästäjä. Häntäkin pilkattiin tällä palstalla, eikä kukaan nähnyt siinä mitään pahaa. Kun 6-vuotias kurdipoika hukkui Helsingissä, kaikki iloitsivat.

Itsemurhan tehnyt on itse valinnut kohtalonsa. Tapaturmaisesti kuollut ei ole.

Tämän pojan vanhemmat ja muut läheiset ovat juuri kohdanneet sen pahimman mitä elämässä voi tapahtua, lapsen kuoleman. Miksi vielä tahdot loukata heitä? Mitä saat siitä että pahennat niiden ihmisten oloa, jotka jo ovat suurimman surun keskellä? Etkö pysty kuvittelemaan tätä omalle kohdallesi? Se sinulle rakkain ihminen (tai vaikka eläin jos yhtään rakasta ihmistä ei ole) kuolee ja toiset iloitsevat siitä?

Ja mitä tulee noihin kertomiisi esimerkkeihin. Kaikki aikuiset eivät ole älykkäitä tai fiksuja tai henkisesti ylipäätään koskaan kasvanut aikuiseksi. Heitäkö tahdot jäljitellä omalla käytökselläsi?

Vierailija
113/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kommentoitiin, että nuoret ovat kommentoineet kuolemantapausta hymiöillä sosiaalisessa mediassa. Eli onhan ne kiusaajat sitten tiedossa, ovat itse ilmiantaneet itsensä

Vierailija
114/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema ja itsemurha ovat asioita, joille ei saa ikinä naureskella, pilkata. Ei ikinä. Ihmiset jotka eivät tätä tiedä/sisäistä/ymmärrä ovat täysin ihmisyytensä menettäneitä.

Entä isäni joka teki itsemurhan ..joutuu siis helv..ttiin?

Näin minulle kertoi kristitty....eikö kristityt ole hyviä?

Kristityt ihmiset ei päätä kuka joutuu helvettiin. Eikä myös tiedä, mitä kenellekään tapahtuu.

Vain Jumala päättää. Vain Jumala tietää. Asia on isäsi ja Jumalan välinen, johon kellään muulla ei ole mitään sanottavaa.

Vierailija
115/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edgelordit räkättää vailla aivoja tapahtumalle. Parin vuoden päästä oma häpeä on katedraalin kokoinen.

116/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin psykopaattimainen tuo perustelu "jos se ei ole kiellettyä, se on sallittua". Siihen vetoaminen viestii, että ainoa millä on väliä, on mahdollinen rangaistus eli seuraus itselle. Julmuus on ok, jos se ei ole rangaistava teko.

Vierailija
117/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naurajat voisi ehken hetken pohtia, että mitä kaikkea saattaisi tapahtua jos joku lähiomaisista muuttaisikin pilkan seurauksena murskaavan murheensa kostonhimoiseksi raivoksi. Ulkomailta tästä on jo esimerkkejä. Itse en lähtisi nauramaan läheisensä menettäneelle ihmiselle.

Vierailija
118/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui lähipiiriin ja aikuiset keksivät itsemurhan perheen aikuisista vaikka mitä juttuja. Kuinka ovat pahoinpidelleet lasta ja ovat juoppoja. Molemmat ovat normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Myös teinin vaateita parjattiin. Lähinnä niin, että joutui kulkemaan huonoissa ja aina samoissa vaatteissa ja siksi häntä kiusattiin. Olin itse ostanut hänelle lahjaksi uusia vaatteita ja hän sai niitä vanhemmiltaan jos halusi. Hän ei vain ollut kovin kuluttava teini. Perheestä tehtiin lasu. En tiedä onko se aina vakio itsemurhan jälkeen. Ja pahin aikuinen, joka perhettä parjasi oli työssä mielenterveysalalla. Meni täysin usko ihmisiin siis täysin. Olin kyllä hänen kuullut puhuvat sisäpiiritietoa ennenkin. Nyt hän vain kertoi tarinoita, joita esitti tietävänsä.

Vierailija
119/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on nykyään paljon raaempaa kun se seuraa kotiinkin somen muodossa, et missään pääse rauhaan, et edes haudassa.

Sanos muuta. Ihan tarpeeksi kamalaa se oli 30 vuotta siitenkin ja silloin sentään vielä pääsi edes kotiin siltä piiloon.  Aivan kamalaa ajatellakin mitä koulukiusatut joutuu nykypäivänä kestämään. 

Oot niin oikeassa. 80 ja 90-luvulla sentään sai olla kotona rauhassa. Varsinkin, jos asui jossain syrjäkylällä. Ei vastannut puhelimeen, niin ei kukaan päässyt pilaamaan iltapäiviä. Nykyään pitäisi olla luokan ryhmissä mukana ja toisaalta kun ne vähät kaverit on somessa, niin haluaisi heihin olla yhteydessä. Sitten kiusaajat pilaavat kaiken.

Vierailija
120/159 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään pinnallista, piittaamatonta aikaa. Tämä palsta on hyvä esimerkki siitä kuinka empatiakyvyttömyys, kiusaaminen ja muiden halveksunta rehottaa. Toisaalta julkisuus tuo esiin ihmisissä kaikkea muuta kuin hyveitä, meille esitellään aina vaan uusia ns. julkisuuden henkilöitä joiden elämä on täynnä pinnallisuutta, ihmisiä joille tärkeintä tuntuu olevan tunnettuus, ulkonäkö, raha ja vip-piireissä pyöriminen.

Miettikää millaista aikaa elämme, ei ihme että lapset ja nuoret ottavat mallia tästä pinnallisesta paskamaailmasta jota tälläkin palstalla on moni luomassa!

Googleta list of countries by empathy.

Sielläpä Suomi sijoittuu viimeiseksi sellaisten sivistysmaiden kuten Bulgaria kanssa;)

Tämä empatiavaje on Suomen suurin ongelma, jos täällä olisi edes latinotasoinen tai Islanninkin tasoinen toisten huomioonottaminen, niin Suomi pärjäisi paljon paremmin, ja saattaisi ehkä päästä jopa jalkapallon arvokisoihin.

Ensimmäisessä linkissä Saudi-Arabia on toisena ja Arabiemiirikunnat viidentenä.

Ilmeisesti empatiaa ei lasketa mikäli kyseessä on Aasiasta tulevat työläiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän