Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajuan miten ”paljon syövä” LAIHA kaverini syö

Vierailija
20.08.2019 |

Ollaan nyt lomalla oltu jokin aikaa samassa osoitteessa ja olen aina ihmetellyt todella hoikkaa kaveriani joka ”syö aina paljon ja isoja annoksia” eikä ”vain liho sitten millään”. Totuus kuitenkin valkeni, eli aamun kestää vain teellä johon käyttää maitoa ja sokeria (jota olen kyllä ihmetellyt koska nuohan ne myös lihottaa) ja päivän aikana söi kahdesti, jos sitäkään. Eli yhtenäkin päivänä söi aamupäivästä valmiskanasalaatin ja illalla kolme ruokalajia ravintolassa... eipä tarvi enää ihmetellä.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse sitten syö?

Minusta kaverin ruokailu kuulosti aika normaalilta.

Vierailija
22/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään syö ikinä aamupalaa, ei vaan ole nälkä ja mikään ei mene alas. Silti energia riittää hyvin lounaaseen asti.

Toki jos on vuosia syönyt kuin valas, niin ihmiselle sopiva ruuan määrä tuntuu tietysti olemattomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL on kyllä tehnyt niin paljon pahaa suomalaiselle terveydelle että ei rajaa. Hirveästi hiilareita suosituksissa ja jatkuvasti pitäisi syödä.

Naurettava lause. Ensinnäkin kuinka moni oikeasti syö suositusten mukaan? Lihominen ja sairaudet ei todellakaan johdu. että ihmiset söisivät ravintosuositusten mukaisesti. Huonot elämäntavat, epäterveellinen ruokavalio (ei suositusten mukainen) ja passiivinen elämä. En tiedä oletko vain provoilija, mutta jotkut oikeasti väittää tällaista.

Vierailija
24/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa olemassa joku pilleri, joka korvaisi esimerkiksi lounaan, ei tarvitsisi kokata tai käyttää aikaa syömiseen. Minustakin kokkaus ja syöminen on vain homma mikä on pakko tehdä, paitsi silloin kun pitää herkkupäivän tai käy ravintolassa.

Vierailija
25/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja?

Eli totuus sen kaverin syömisistä on hiukan eri kuin mitä antaa puheillaan ymmärtää. Näin minä aloituksen ymmärsin. Eli ihminen joka syö aina paljon eikä liho siitä huolimatta, ei todellisuudessa syökään paljon.

Jos kaverisi syö sina kun ehtii ja ruoka tulee hänelle mieleen tai hänellä on nälkä, hän puhuu totta.

Hän ei voi tietää kuinka usein muut ajattelee ruokaa tai sitä syö (jod hän ei kyttää kuten sinä teet) Jos hän vielä yleensä syö yllin kyllin nälkäänsä nähden, hän syö paljon.

Hoikempi tarvitsee vähemmän, mutta kaikki on suhteellista. Aika yksinkertasta ajatuksenjuoksua, jos näkee vain sen oman näkökannan ja väittää muita valehtelijoiksi.

Vierailija
26/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen myös näitä, jotka sanovat voivansa syödä ”melkein mitä vaan” lihomatta. En silti tarkoita sitä, että jatkuvasti mässäilisin järjettömästi, mutta voin syödä lihottaviakin ruokia normaalisti ja ottaa lisää, jos mieli tekee. Ja lisäksi syödä vaikka suklaalevyn, jossa kuitenkin paljon kaloreita yksistäänkin. Mitä enemmän syön, sitä useammin ravaan sitten vessassa...

Vierailija
27/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravitsemussuositusten mukaan pitäisi syödä kolmen tunnin välein. Syön itse vain kahdesti päivässä.

Ennen vanhaan ranskalaiset söivät lounaaksi jonku leivän ja sitten ison illallisen. Aamulla meni kahvi ja tupakka.

Ja kaikki ihastelivat kuinka hoikkia ne naiset ovat... 

Vinkki: 50 kiloinen nainen ei voi syödä kuin 120 kiloinen mies. Varsinkaan kun sillä miehellä on ylipainon kanssa ongelma.

Niitä sandwichejä (pätkä patonkia ja täyte esim.  juustoa, kinkkua, rilletteä, ei voita) ei ole ennen vanhaan paljon syöty, kyllä ne ranskalaiset söivät luonaalla joko kotona tai ravintolassa tukevan lounaan ja päivällisen yleensä. Tosin monet sinkkunaiset korvasivat päivällisen kinkkuviipaleella tai parilla, tranche de jambon.

Vierailija
28/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran ylipainoinen mummo, joka meni lääkäriin vaivojaan valittamaan. Lääkäri käski hänen laihduttaa, ja antoi neuvon kirjoittaa ylös kaikki syömisensä kuukauden ajalta. Kuukauden päästä mummo meni uudestaan lääkäriin. Paino oli noussut, mutta mummolla ei ollut mitään syömisiä kirjoitettuna ylös. Lääkäri sitä ihmetteli. Mummo selitti, ettei hän ole syönyt mitään. No mitä hän on sitten tehnyt, kun on ollut nälkä. Juonut pullakahvit.

Eli yleensä se, mitä et laske syömiseksi, vaikka laitat sen suuhusi ja nielet, on se, mikä lihottaa.

Vierailija
29/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, siis söi kaksi ateriaa päivässä. Montako niitä pitäisi syödä?

Ainahan täälläkin toitotetaan lihaville, että kun syö viisi kertaa päivässä vähän, laihtuu.

Samaa tapahtuu myös ravitsemusterapeutilla, lääkärillä, diabeteshoitajalla.

Ihmettelen näitä vastauksia nyt. On kovin erilaisia kuin yleensä.

Vierailija
30/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen myös näitä, jotka sanovat voivansa syödä ”melkein mitä vaan” lihomatta. En silti tarkoita sitä, että jatkuvasti mässäilisin järjettömästi, mutta voin syödä lihottaviakin ruokia normaalisti ja ottaa lisää, jos mieli tekee. Ja lisäksi syödä vaikka suklaalevyn, jossa kuitenkin paljon kaloreita yksistäänkin. Mitä enemmän syön, sitä useammin ravaan sitten vessassa...

No syötkö noita lihottavia ruokia ja suklaalevyn joka päivä? En usko, koska kyllä jokainen silloin lihoo. Tuossa kohtaa aineenvaihduntakaan ei tee taikoja. Ja tottakai ravaat useammin vessassa jos syöt useammin, niin ne lihavatkin tekee.

Kyllä minäkin jaksan syödä päivän aikana paljon roskaruokaa ja herkkuja, mutta en liho, koska en tee niin liian usein.

Vierailija
31/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa pienten annosten useammin päivässä syöminen on suositeltavampi tapa, kuin parin aterian syönti, koska jos syö kunnolla vasta illalla, se menee helposti mässäilyksi ja ylensyömiseksi kun on ollut lähes koko päivän syömättä. Toki jos se ei mene, niin mikäs siinä sitten, mutta laihduttajalle suosittelen tuota useammin syömistä.

Vierailija
32/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis varmaan se hoikka kaveri syö mielestään liikaa vaikka tosiasiassa syö vain sen verran kuin tarvitsee. Ap sen sijaan syö liikaa jos on ylipainoinen.

Itse olen normaalipainoinen. Tänään olen syönyt aamukahvin kanssa sämpylän jossa juustoa. Lounaaksi söin proteiinismoothien kuitulisällä ja päivälliseksi jauhelihakastiketta+pastaa. Iltapalaksi on hedelmiä ( omenaa, banaania) ja vihanneksia ( salaatti, porkkana, kurkku) joita napostelen tv:tä katsoessa. Lisäksi teen fyysistä työtä. Välillä syön kyllä enemmänkin ja monipuolisemmin mutta sitten on näitä päiviä että riittää vähempikin. Karkkia syön lähinnä viikonloppuisin, yleensä kerran viikossa pizzaa tai hampurilaista mutta tuolloinkaan harvoin koko päivän aikana nauttima kalorimäärä menee yli. Olutta tykkään juoda mutta yritän nyt pitää vähän taas taukoa siitä kun se turvottaa ja on epäterveellistä.

Vierailija
33/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä ruokavalioni on raskas kun syön paljon rasvaa.

Jokapäivä vähintään yksi kananmuna, pähkinöitä/siemeniä, 1-2 rkl maapähkinävoita, vihersmoothien kanssa avocado, tänään vielä päivälliseksi lohta.

Punaista lihaa, maitotuotteita tai viljoja en syö lainkaan.

Painan 46-kiloa.

Kun söin suomalaisten ruokasuositusten mukaan oloni oli surkea ja väsynyt. Naama Oli täynnä finnejä ja vatsa aina illalla turvonnut.

Vierailija
34/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön n. 4h välein ja olen ollut aina hoikka elämässäni. Liikun myös paljon, juoksen monta kertaa viikossa keskimäärin 4-5 kertaa viikossa.

Kun syön 4h välein, en syö koskaan paljoa kerrallaan eikä tule koskaan ahmittua myöskään.

Eli kyllä tämä tapa toisilla toimii. Mun tuntemat lihavat on niitä jotka syö tyyliin kerran päivässä valtavan annoksen.

Vierailija
35/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaahan tuo nauttii suuhunpantavaa, kun on tuo sokeri teekin. Miksei sitä lasketa? Mutta kahvikupillinen lasketaan?

Vierailija
36/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun mielestä ruokavalioni on raskas kun syön paljon rasvaa.

Jokapäivä vähintään yksi kananmuna, pähkinöitä/siemeniä, 1-2 rkl maapähkinävoita, vihersmoothien kanssa avocado, tänään vielä päivälliseksi lohta.

Punaista lihaa, maitotuotteita tai viljoja en syö lainkaan.

Painan 46-kiloa.

Kun söin suomalaisten ruokasuositusten mukaan oloni oli surkea ja väsynyt. Naama Oli täynnä finnejä ja vatsa aina illalla turvonnut.

Syöt liikaa rasvaa

Vierailija
37/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL on kyllä tehnyt niin paljon pahaa suomalaiselle terveydelle että ei rajaa. Hirveästi hiilareita suosituksissa ja jatkuvasti pitäisi syödä.

Naurettava lause. Ensinnäkin kuinka moni oikeasti syö suositusten mukaan? Lihominen ja sairaudet ei todellakaan johdu. että ihmiset söisivät ravintosuositusten mukaisesti. Huonot elämäntavat, epäterveellinen ruokavalio (ei suositusten mukainen) ja passiivinen elämä. En tiedä oletko vain provoilija, mutta jotkut oikeasti väittää tällaista.

No yleensä nuo unohtavat että ensin täytetään puolet lautasesta rehuilla...

Sen sijaan he ottavat pikkulautasen, täyttävät sen puoliksi rehuilla ja toisen puolen leivällä.

Sitten ruokalautaselle mahtuu varsinainen ruoka, kastikkeineen.

Vierailija
38/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan syö kellon mukaan. Syön kunnon nälkä ja syön sen mikä maistuu.

Joskus illallisella tulee syötyänTOSI paljon ja tuhdisti. Seuraavana päivänä lounaalla ei vielä ole nälkä ja se siirtyy myöhemmäksi tai jää välistä.

Mitä järkeä on syödä jonkin ruoka-ajan mukaan kylläisenä?

Vierailija
39/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vastauksissaan vinoilevat jättävät ap:n viestistä huomioimatta sen että tämä laiha kaveri on nimenomaan itse sitä mieltä että syö paljon. Lukekaa ennen kommentointia, pliiis!

Vierailija
40/179 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis varmaan se hoikka kaveri syö mielestään liikaa vaikka tosiasiassa syö vain sen verran kuin tarvitsee. Ap sen sijaan syö liikaa jos on ylipainoinen.

Itse olen normaalipainoinen. Tänään olen syönyt aamukahvin kanssa sämpylän jossa juustoa. Lounaaksi söin proteiinismoothien kuitulisällä ja päivälliseksi jauhelihakastiketta+pastaa. Iltapalaksi on hedelmiä ( omenaa, banaania) ja vihanneksia ( salaatti, porkkana, kurkku) joita napostelen tv:tä katsoessa. Lisäksi teen fyysistä työtä. Välillä syön kyllä enemmänkin ja monipuolisemmin mutta sitten on näitä päiviä että riittää vähempikin. Karkkia syön lähinnä viikonloppuisin, yleensä kerran viikossa pizzaa tai hampurilaista mutta tuolloinkaan harvoin koko päivän aikana nauttima kalorimäärä menee yli. Olutta tykkään juoda mutta yritän nyt pitää vähän taas taukoa siitä kun se turvottaa ja on epäterveellistä.

Proteiinismoothie kuitulisällä :D

Kai tämä on provo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi