Miksi nainen saa päättää kaikesta parisuhteessa?
Nainen päättää mihin mies käyttää rahansa.
Nainen päättää koska harrastetaan seksiä.
Nainen päättää kaikesta lapsiin liityvästä.
Nainen päättää sisustuksesta.
Nainen päättää matkakohteen.
Nainen päättää saako mies jäädä koti-isäksi.
Nainen päättää erosta.
Jne...
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, koska noinhan se yleensä menee.
Niin silloin, kun puoliso on valittu ulkonäön perusteella.
Ei vaan ihan perusperheissä vaimo päättää noista asioista.
Ei se nainen ainoastaan päätä asioista vaan mies on hiljaa, ei ilmaise mielipidettään koska pelkää naisen sanovan takaisin. Se on kuule ihan oma vika jos tyytyy olemaan tossu, mitäs antoi pallinsa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nainen ainoastaan päätä asioista vaan mies on hiljaa, ei ilmaise mielipidettään koska pelkää naisen sanovan takaisin. Se on kuule ihan oma vika jos tyytyy olemaan tossu, mitäs antoi pallinsa pois.
Eikös Vihtorit olleet onnellisimpia avioliitossa. Siitäkin oli joku tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, koska noinhan se yleensä menee.
Niin silloin, kun puoliso on valittu ulkonäön perusteella.
Ei vaan ihan perusperheissä vaimo päättää noista asioista.
Sitten miehen pitää opetella sanomaan muutakin kuin "ihan sama" tai "tee kuten haluat". Mutta eihän ne vätykset jaksa.
- Jos päättäisi, ei meillä olisi ehkä kuutta kitaraa tai tuliterää televisiota
- Uutisena ap:lle: miehiäkään ei haluta aina, seksistä saa kieltäytyä kumpi tahansa jos siltä tuntuu
- Varmaan, jos miehelle kaikki on "ihan sama", kotona käydään näyttäytymässä lähinnä lasten hereilläoloaikojen ulkopuolella ja muutenkin osallistuminen on mitä sattuu
- Suun avaamalla voi sanoa oman mielipiteensä, varsinkin jos koti on yhteinen
- Osta liput yllätyksenä tai ilmoita että "tänä päivänä lähdetään, olen järjestänyt kaiken", tuskin kieltäytyy
- Saa vaikka molemmat jäädä kotiin, kunhan rahaa tulee jostain
Nainen päättää erosta.
- Parisuhteessa käsittääkseni molemmat ovat vapaita lähtemään, jos se ottaa enemmän kuin antaa (tai jos vaan ei vaikka huvita enää)
On sulla rankkaa.
No sisustus esimerkiks, mua ei itseäni kiinnosta sisustaminen yms, joten vaimo saa päättää siitä. Mä mielelläni oon siinä vaan maksumiehenä !
M32
Sivistynyt ihminen ymmärtää toki, miksi kodin sisustaminen on perinteisesti ollut naisen vastuulla. Jostakin on pitänyt saada päättä, ja kodin ulkopuolella ei naisilla ole ollut valtaa. Sisustaminen on nähty riittävän harmittomaksi puuhaksi naisille.
Moderni nainen tietenkin osallistuu yhteisunnalliseen ja ammatilliseen elämään tasavertaisena. Se tarkoittaa, että modernin miehenkin on syytä oppia puolustamaan omaa oikeuttaan osallistua päätöksiin kodin seinien sisäpuolella. Moderni mies osaa vetää rajansa, ilmaista mieliipiteensä, neuvotella ja tehdä kompromisseja yhteisen kodin sisustuksesta. Moderni mies ei anna naisen mellastaa ja tehdä kodista vierasta itselleen, paetakseen johonkin säälittävään miesluolaan piileksimään. Kodista tulee hyvä ja viihtyisä molemmille.
Antaa naisen päättää. Minä päätän siitä, milloin otetaan viinaa.
Vierailija kirjoitti:
- Jos päättäisi, ei meillä olisi ehkä kuutta kitaraa tai tuliterää televisiota
- Uutisena ap:lle: miehiäkään ei haluta aina, seksistä saa kieltäytyä kumpi tahansa jos siltä tuntuu
- Varmaan, jos miehelle kaikki on "ihan sama", kotona käydään näyttäytymässä lähinnä lasten hereilläoloaikojen ulkopuolella ja muutenkin osallistuminen on mitä sattuu
- Suun avaamalla voi sanoa oman mielipiteensä, varsinkin jos koti on yhteinen
- Osta liput yllätyksenä tai ilmoita että "tänä päivänä lähdetään, olen järjestänyt kaiken", tuskin kieltäytyy
- Saa vaikka molemmat jäädä kotiin, kunhan rahaa tulee jostain
Nainen päättää erosta.
- Parisuhteessa käsittääkseni molemmat ovat vapaita lähtemään, jos se ottaa enemmän kuin antaa (tai jos vaan ei vaikka huvita enää)On sulla rankkaa.
Ja tässä joku luulee, että naiset tekevät kompromisseja.
Kannattaa koittaa parisuhdetta naisen kanssa. Se saattaa avartaa näkemystä...
Ihan itse olet, ap, naisesi valinnut. Keskustele hänen kanssaan, jos haluat muutosta.
Mies päättää meillä, ja se johtuu siitä, että hänellä on enemmän rahaa ja raha on valtaa.
Olisinpa saanut päättää edes sisustuksesta, nyt asutaan sekametelisopassa.
Mies kyllä kysyy mielipidettäni, mutta lopulta tekee päätöksen itse:
”Syödäänkö kanan kanssa riisiä vai perunoita?”
”Riisiä.”
”Eikö sittenkin perunoita?”
Vain jos mies on toivoton vässykkä, jonkun pitää lopulta päättää.
on taas naisilla defenssit päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistäminen kannattaa aina.
Tokihan laki tulee äkkiä vastaan jos mies päättää harrastaa seksiä nyt tai sanoo haluavansa nyt lapsen . Kyllä naisten tulisi arvostaa miehiänsä paljon enemmän kun he kuuntelevat ja useimmiten toteuttavat naisen suunnitelman.
Kun kerran näin rajusti yleistä, niin heitäppä nyt faktoja pöytään: jos Suomessa on noin 1,5 miljoonas aviopari, niin kuinka monessa niistä a) naiset eivät arvosta miestään ja b) "toteutetaan naisen suunnitelma" ja lisäksi määrittelyjä mitä a)ja b) tarkoittavat.Missä ja miten asia on tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Vain jos mies on toivoton vässykkä, jonkun pitää lopulta päättää.
Minä olen jättänyt tuollaisen vässykän, kävi tosi raskaaksi päättää kaikesta aina yksin. Kaikki virheetkin tietysti oli sitten mun, kun mies ei monen kysymyksen jälkeenkään suostunut olemaan mitään mieltä.
Kai se on sitä pelkoa, että "äiti" suuttuu. Joo, kyllästyin, ja vaihdoin henkisen pikkupojan mieheen.
C.S.I-sarjassa oli joskus jännä pohdinta, miten SM-kuvioissa se valta on oikeasti näennäisesti alistettavalla, joka viime kädessä päättää mihin suostuu. parisuhteessa kummallakin on mahdollisuus puhua ja toimia omillaan.
Voisin vaikka vetoa lyödä että Ap on salaa ilman lupaa tehnyt aloituksen😆
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
on taas naisilla defenssit päällä
Kenellä on ja mitkä defenssit?Kuinka moni täällä keskusteleva on nainen? Mistä voit sen tietää?Ja mitkä defenssit ovat ja kenellä "päällä"
Me päätettiin näin kirjoitti:
No kjen ne uhkaa erolla, kiristää seksillä tai aloittavat mykkäkoulun jos ei saa tahtoaan läpi.
Mitä sitten. Älkää suostuuko kiristykseen vaan päättäkkää kerrankin itse jostain esim. Siitä erosta.
Kodin sisustaminen ei liity viihtymiseen mitenkään, vaan näyttämiseen ystävättärille.
M.48