Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?
Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?
Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.
Kommentit (336)
Mi-kä se ta-val-li-nen au-to-maat-ti-kort-ti on?
Yhdessä kortissa luottoraja 10 000€, toisella 6000 ja kolmannella 2000€. Viimeistä en käytä, se on vain varakortti, jos muut lakkaisivat toimimasta.
Käytän paljon, käytännössä kaikki kk:n ostokset Norwegianin kortilla joten joo, on luottokorttivelkaa vaihteleva määrä, mutta maksan kaiken aina kerralla pois joten korkoja ei mene.
Toinen kortti on tiettyyn suoratoistopalveluun, johon ei ulkomailla myönnetty kortti kelvannut.
Raha-asiat on hyvällä tolalla, tienaan hyvin ja säästöjä on n. 60000 euroa puhdasta rahaa. En stressaa luottokortin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee Visalasku kerran kuukaudessa automaattisesti tililtä. En ole koskaan edes ajatellut, että se on luottoa, kun ei siitä mitään lisämaksua mene.
Sama summa menee joka tapauksessa maksoin Visalla tai pankkikortilla. Ehkä jopa parempi pitää ne rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista.
Lisämaksua?
Tajuatko, että sä maksat siitä joka kuussa.
Tajuatko ?
Sinccis
Korjaan aiempaa vastaustani, että toki kyllä maksan siitä 16 euron vuosimaksun, mutta en yhtikästä mitään muuta extraa. Ja tuon 16 euroa mielelläni maksan, koska haluan ostaa Visalla esim. matkat ja lennot ihan jo vakuutuksen takia.
Taidat taas valehdella. Mulle maksoi jo yksi kortti 7e / kk, eli 84 e vuosimaksu yhdestä kortista.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v enkä ole koskaan omistanut luottokorttia on vain kortti jolla pystyn nostamaan käteistä. Mukavampi tapa hoitaa ostot käteisellä. Tienaa yrittäjänä noin 6000e nettona kuukaudessa.
No minä tienaan nettona vain noin 5000 euroa, mutta käytän luottokorttia paljonkin erityisesti matkustaessa.
Ei mene mitään ylimääräisiä maksuja, kun tilillä on aina rahaa luottokorttimaksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee Visalasku kerran kuukaudessa automaattisesti tililtä. En ole koskaan edes ajatellut, että se on luottoa, kun ei siitä mitään lisämaksua mene.
Sama summa menee joka tapauksessa maksoin Visalla tai pankkikortilla. Ehkä jopa parempi pitää ne rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista.
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Korjaan aiempaa vastaustani, että toki kyllä maksan siitä 16 euron vuosimaksun, mutta en yhtikästä mitään muuta extraa. Ja tuon 16 euroa mielelläni maksan, koska haluan ostaa Visalla esim. matkat ja lennot ihan jo vakuutuksen takia.
Taidat taas valehdella. Mulle maksoi jo yksi kortti 7e / kk, eli 84 e vuosimaksu yhdestä kortista.
Sinccis
Koska kaikki toimeentulosi tulee Kelalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Sinccis
Minun pankissa se maksaa vain 16 euroa vuodessa.
Providing a credit card - Visa Classic EUR 16,00/year
0 euroa velkaa ja 5000 e on yläraja.
Lähinnä työreissuissa käytän, niin ei tarvii käyttää omaa rahaa. Maksan luottokortilla ja firma maksaa sitten takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mi-kä se ta-val-li-nen au-to-maat-ti-kort-ti on?
Sellainen, jota ei anneta kuin sellaiselle ihmiselle, joka on ulosotossa ja kussut raha-asiansa. Sillä ei siis pysty maksamaan missään vaan sillä voi vain nostaa rahaa ja maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Sinccis
Mikä hätänä pinpuli ?
Kutittaako sieltä ?
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä työreissuissa käytän, niin ei tarvii käyttää omaa rahaa. Maksan luottokortilla ja firma maksaa sitten takaisin.
Jos sinulla on jatkuva tarve käyttää luottokorttia firman kuluihin niin miksei sinulla ole firman luottokorttia?
Ohis, mutta osa ljottokorteista ei maksa mitään, esim. Stockmannin Mastercard, ja ymmärtääkseni myös S-visa ja Norweiginin-luottokortti eivät ole kuukausimaksullisia?
Minulla luottokortti ei maksa mitään, ostan lennot, hotellit ym. luotolla ja maksan HETI pois, eli mitään laskua/korkoja/kuluja ei koskaan tule.
Maksan luotolla turvallisuuden takia, en ole se ihminen joka itkee ilttiksessä kun lomarahat meni hukkaan lentoyhtiön konkurssissa tmv.
Siirrän yleensä heti summan säästötililtä luottotilille, eli ostan esim. 500e lennot ja 1000e hotellin, ja siiirrän HETI 1500e säästötililtä luottotilille. Lennot maksetaan heti, ja kun olen matkalla ja hotelli veloittaa sen 1000e kortilt, niin tuossa kohtaa (koska se "ylisuoritus" siellä) luottotili on nollissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ostaa ulkomaisista nettikaupoista, kannattaa käyttää sitä luottokorttia. Silloin rahat saa takaisin, jos tulee ongelmia tai vaikka kortin tiedot varastetaan. Tämä on tapahtunut minulle jo kahdesti.
En edes ymmärrä miten joku netflix maksetaan jos ei ole luottokorttia? Tai hotellivaraukset, lentomaksut ym? Se ei ole velkaa silloin kun "velan" maksaa heti pois eikä korkoa mene.
Netflix maksetaan tavallisella pankkikortilla. Miksi se pitäisi luotolla maksaa?
Ainakaan Storyteliin ei käy kuin Visa tai Mastercard. Mulla ei ole pelkkää visa electronia niin en tiedä käykö se.
Mulla ei ole Visa Electronia... Mulla on Mastercardin normaali pankkikortti, jolla maksan Netflixin. Mulla on myös Mastercardin luottokortti ja pari muuta luottokorttia..mutta tuolla pankkikortilla asioin mieluiten.
Vaikutat hyvin yksinkertaiselta.
Sinccis
Perustele miksi?
Typerät valinnat tietenkin.
Sinccis
No perusteletko mikä siinä on typerää, että asioin pääasiassa pankkikortilla ja lisäksi on pari eri luottokorttia? Tiedätkö edes, miten ja mihin luottokorttia käytetään?
Miksi pinpa käyttäydyt agressiivisesti?
Olen sinua älykkäämpi, mutta sinua harmittaa.
Sinccis
Älysi ei loista tänne saakka, kun suuta soittaen sivuutat sinulta kysytyn asian. Se kertoo siitä, ettet osaa vastata esitettyyn kysymykseen etkä perustella väitteitäsi, ja se kertoo monesta asiasta joista mikään ei ole äly. Ja minua, ja yuskin ketään muutakaan, ei harmita edes se, että olet noin kujalla, sillä se on yksin sinun tappiosi ;) Mutta olethan pelkkä tylsä rölli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Sinccis
Mikä hätänä pinpuli ?
Kutittaako sieltä ?
Sinccis
Ohis, mutta osui ja upposi. :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Sinccis
Minun pankissa se maksaa vain 16 euroa vuodessa.
Providing a credit card - Visa Classic EUR 16,00/year
Hieno juttu.
Mikä pankki ?
Sinccis
Mulla maksoi 7e /kk, siksi kuoletin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on jatkuva tarve käyttää luottokorttia firman kuluihin niin miksei sinulla ole firman luottokorttia?
Tarve on neljästi vuodessa. Kai tiedät, ettei kaikki firmat jakele luottokortteja?
Palveleehan tuo sitten omatoimimatkoillakin turvallisemmin kuin käteinen raha.
14400€ yhteensä kahdella kortilla. Luottoraja 13000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisämaksua?
Tajuatko ?
Sinccis
Sinccis
Mikä hätänä pinpuli ?
Kutittaako sieltä ?
Sinccis
Tuliko juotua toimeentulotuki? Sen verran levotonta juttua tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarve on neljästi vuodessa. Kai tiedät, ettei kaikki firmat jakele luottokortteja?
Palveleehan tuo sitten omatoimimatkoillakin turvallisemmin kuin käteinen raha.
Käteinen on paljon turvallisempaa.
Sinccis
Kavereiltani on ylilaskutettu korteilta ties milloinkin.
Kas kun ostan itse aina käteisellä, niin se ei ole mahdollista.
Miten tyhmiä te oikein olette ?
Sinccis
Olen 45v enkä ole koskaan omistanut luottokorttia on vain kortti jolla pystyn nostamaan käteistä. Mukavampi tapa hoitaa ostot käteisellä. Tienaa yrittäjänä noin 6000e nettona kuukaudessa.