Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?

Vierailija
19.08.2019 |

Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?

Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.

Kommentit (336)

Vierailija
41/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin mun kortin poikki jo 2 vuotta sitten matkan jälkeen. 

Jos netissä olen ostanut, niin olen käyttänyt kertakäyttöluottokortteja.

Tulee pitkän päälle halvemmaksi ..

Sinccis

Vierailija
42/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä hetkellä yhtään. Niin kuin moni muukin täällä, käytän luottokorttia matkojen ja nettiostosten maksuihin, ja maksan aina kaiken kerralla pois. Luottoraja 2000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e, raja 2000 e. Maksan laskun aina kerralla. Lähinnä käytän matkoilla ja joissain nettiostoksissa.

Vierailija
44/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 jatkaa. Ja joskus jonku isomman ostoksen esim. sohvan maksan sillä, niin ei tarvi siirrellä rahaa vartavasten tililtä toiselle vaan voi sit laskun maksaa siltä tililtä miltä haluaa.

Vierailija
45/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ostaa ulkomaisista nettikaupoista, kannattaa käyttää sitä luottokorttia. Silloin rahat saa takaisin, jos tulee ongelmia tai vaikka kortin tiedot varastetaan. Tämä on tapahtunut minulle jo kahdesti.

En edes ymmärrä miten joku netflix maksetaan jos ei ole luottokorttia? Tai hotellivaraukset, lentomaksut ym? Se ei ole velkaa silloin kun "velan" maksaa heti pois eikä korkoa mene.

Netflix maksetaan tavallisella pankkikortilla. Miksi se pitäisi luotolla maksaa?

Ainakaan Storyteliin ei käy kuin Visa tai Mastercard. Mulla ei ole pelkkää visa electronia niin en tiedä käykö se.

Mulla ei ole Visa Electronia... Mulla on Mastercardin normaali pankkikortti, jolla maksan Netflixin. Mulla on myös Mastercardin luottokortti ja pari muuta luottokorttia..mutta tuolla pankkikortilla asioin mieluiten.

Vierailija
46/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa ostaa ulkomaisista nettikaupoista, kannattaa käyttää sitä luottokorttia. Silloin rahat saa takaisin, jos tulee ongelmia tai vaikka kortin tiedot varastetaan. Tämä on tapahtunut minulle jo kahdesti.

En edes ymmärrä miten joku netflix maksetaan jos ei ole luottokorttia? Tai hotellivaraukset, lentomaksut ym? Se ei ole velkaa silloin kun "velan" maksaa heti pois eikä korkoa mene.

Netflix maksetaan tavallisella pankkikortilla. Miksi se pitäisi luotolla maksaa?

Ainakaan Storyteliin ei käy kuin Visa tai Mastercard. Mulla ei ole pelkkää visa electronia niin en tiedä käykö se.

Mulla ei ole Visa Electronia... Mulla on Mastercardin normaali pankkikortti, jolla maksan Netflixin. Mulla on myös Mastercardin luottokortti ja pari muuta luottokorttia..mutta tuolla pankkikortilla asioin mieluiten.

Vaikutat hyvin yksinkertaiselta.

Sinccis

Vierailija
47/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskutettiin pankkikortista 7e / kk. Jos niitä on kaksi, eli 14e ja siihen päällä tavallinen automaatikortti, joka on yleensä 4-5e kuussa, niin maksat melkein 20e ei mistään.

Yli 200e vuodessa. Ei mistään. 

Hullu saa olla, muttei tyhmä.

Sinccis

Vierailija
48/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 100 000 tilillä ja pankkineito kertoi, että saatan saada jopa 500e luottorajan ;)

Vähäx naureskelin. Kyllä tämä hakemuksesi voi mennä läpi ;)

Oma asunto, auto, purjevene ja rahaa tilillä. Ja mä tarttin vain luottokorttia matkaan ;)

Hihi ;) Saattaa mennä läpi tyttö sanoi ..

Sinccis

Minkähän ikänen Sinccis on ? 50v? 60v?

Vierailija
49/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeältähän se tuntuu, mutta nyt opit SÄ SEN.

Ystäväsi,

Sinccis

Vierailija
50/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 100 000 tilillä ja pankkineito kertoi, että saatan saada jopa 500e luottorajan ;)

Oma asunto, auto, purjevene ja rahaa tilillä. Ja mä tarttin vain luottokorttia matkaan ;)

Sinccis

Rehellinen kysymys. Rehellinen vastaus 30 -40 välissä.

Sinccis

Vierailija
51/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin paljon että ottivat koko kortin pois😌

Vierailija
52/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla laskutettiin pankkikortista 7e / kk. Jos niitä on kaksi, eli 14e ja siihen päällä tavallinen automaatikortti, joka on yleensä 4-5e kuussa, niin maksat melkein 20e ei mistään.

Sinccis

Mitä parempi asiakas on pankille, sitä edullisemmin tai jopa kokonaan veloituksetta nuo kortit ja verkkopankit saa. Ilmeisesti sinulla ei ole tarpeeksi rahaa.

Vierailija
53/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ / 12000€

Vierailija
54/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmella luottokortilla ja luotollisella tilillä yhteensä nyt noin 12000 euroa velkaa. On vähän päässyt kertymään viime joulusta asti kun tullut kaikenlaisia yllättäviä menoja ja ollut isompia hankintoja ja muita kuluja.

Vierailija
55/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Mitä parempi asiakas on pankille, sitä edullisemmin tai jopa kokonaan veloituksetta nuo kortit ja verkkopankit saa. Ilmeisesti sinulla ei ole tarpeeksi rahaa.

Joo tavallaan. Olen saanut monia ilmaisia palveluja, mutta pankille paras asiakashan on se, joka maksaa eniten.

Logiikka on siis vähän vääristynyt. 

Toki ne lainaa asiakkaan rahoja omiin sijoituksiin. That´s the point. 

Siks mä olenkin saanut hyviä etuja.

Sinccis

Vierailija
56/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Minulla ei ole luottokorttia. Kun ostan jotakin ja haluan varmistua tuotteen laadusta tai myyjän rehellisyydestä, käytän PayPalia. Vielä ei tällaisena ei-matkailevana kotihiirenä ole tullut vastaan mitään haluamaani, mitä sillä ei olisi saanut, joten en koe tarvetta vaihtaa.

Vierailija
57/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee Visalasku kerran kuukaudessa automaattisesti tililtä. En ole koskaan edes ajatellut, että se on luottoa, kun ei siitä mitään lisämaksua mene. 

Sama summa menee joka tapauksessa maksoin Visalla tai pankkikortilla. Ehkä jopa parempi pitää ne rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista. 

Vierailija
58/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Rehellinen kysymys. Rehellinen vastaus 30 -40 välissä.

Sinccis

No hyvin oot saanu raha-asias sitte hoidettua. Ite kans tolla välillä, mut tuli pikkasen nuorempana raha-asiat sössittyä.. Nyt sitte kärsitää ja maksellaa jättivelat pois pikkuhiljaa. Onneks sen verran iso palkka nykyään et laskin et muutama vuos menis maksellessa. Sit kortit yms poikki eikä enää velaks mitään. Oma asunto ehkä.

Vierailija
59/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu tonni, koska tämän vuoden matkailu painottui loppuvuoteen. Vähän taitaa jäädä kuun vaihteen yli luottovelkaa kerrankin.

Vierailija
60/336 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa. Minulla ei ole luottokorttia. Kun ostan jotakin ja haluan varmistua tuotteen laadusta tai myyjän rehellisyydestä, käytän PayPalia. Vielä ei tällaisena ei-matkailevana kotihiirenä ole tullut vastaan mitään haluamaani, mitä sillä ei olisi saanut, joten en koe tarvetta vaihtaa.

En ymmärrä miten ihmiset uskaltaa elää ilman luottokorttia? Entä jos tulee joku isompi kuluerä jossain kuussa ja palkka loppuu kesken niin mitä sitten tehdään? Jos on vaikka auto jota tarvitsee työssäkäyntiin ja loppukuusta siihen tulee joku isompi vika ja korjaus vaikka tonnin lasku niin miten ihmeessä sen kustantaa ilman luottoa?