Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa?
Paljonko sinulla on luottokorttivelkaa ja paljonko on raja luottokortissa? Mihin yleensä käytät luottokorttia?
Itselläni 2000e luottoraja ja tällä hetkellä velka n. 500e. Lyhennän tuon kerralla kokonaan kyllä, jotta säästyn koroilta ja muilta maksuilta, mutta ensi kuussa silti käytettävä varmaan taas luottokorttia johonkin ostoksiin. Kuitenkin selvästi vähemmän kuin velan määrä nyt. Viimeisimpänä käyttänyt luottokorttia kun tuli kerralla paljon ostettavaa lapsille syksyksi ja talveksi.
Kommentit (336)
Vierailija kirjoitti:
Kavereiltani on ylilaskutettu korteilta ties milloinkin.
Kas kun ostan itse aina käteisellä, niin se ei ole mahdollista.
Miten tyhmiä te oikein olette ?
Sinccis
Vai ylilaskutettu. Eli tili mennyt miinukselle, koska ei ole osannut laskea kuinka paljon tilillä on rahaa ja silti on käytetty. No, ei mene siis kauaa, kun kaverisi on samassa tilanteessa kuin sinä automaattikorttinesi.
7000e plus korot, kulut ym. Ovat ulosotossa, enkä aio maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee Visalasku kerran kuukaudessa automaattisesti tililtä. En ole koskaan edes ajatellut, että se on luottoa, kun ei siitä mitään lisämaksua mene.
Sama summa menee joka tapauksessa maksoin Visalla tai pankkikortilla. Ehkä jopa parempi pitää ne rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista.
Lisämaksua?
Tajuatko, että sä maksat siitä joka kuussa.
Tajuatko ?
Sinccis
Korjaan aiempaa vastaustani, että toki kyllä maksan siitä 16 euron vuosimaksun, mutta en yhtikästä mitään muuta extraa. Ja tuon 16 euroa mielelläni maksan, koska haluan ostaa Visalla esim. matkat ja lennot ihan jo vakuutuksen takia.
Taidat taas valehdella. Mulle maksoi jo yksi kortti 7e / kk, eli 84 e vuosimaksu yhdestä kortista.
Sinccis
Koska kaikki toimeentulosi tulee Kelalta?
Mikä hätänä pinpuli ?
Kutittaako sieltä ?
Sinccis
Tuliko juotua toimeentulotuki? Sen verran levotonta juttua tulee.
Rahaa on. Henki lähtee, jos ryyppäämään alan.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
7000e plus korot, kulut ym. Ovat ulosotossa, enkä aio maksaa.
You must be very proud of yourself
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mi-kä se ta-val-li-nen au-to-maat-ti-kort-ti on?
Sellainen, jota ei anneta kuin sellaiselle ihmiselle, joka on ulosotossa ja kussut raha-asiansa. Sillä ei siis pysty maksamaan missään vaan sillä voi vain nostaa rahaa ja maksaa käteisellä.
Eli Sinccis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa velkaa ja 5000 e on yläraja.
Lähinnä työreissuissa käytän, niin ei tarvii käyttää omaa rahaa. Maksan luottokortilla ja firma maksaa sitten takaisin.
Jos sinulla on jatkuva tarve käyttää luottokorttia firman kuluihin niin miksei sinulla ole firman luottokorttia?
Isommat firmat ei palkkatyöläiselle firman korttia vaan omalla pitää maksaa. Ja jos firman kortin saisikin, on se henkilökohtaisella vastuulla eli sulle tulee se lasku ja maksat sen itse. Ainoa etu käytännössä että luottokortti lasku menee suoraan firman laskujärjestelmään matkalaskun pohjaksi. Näin ollut esim. omalla työurallani jo 20 vuotta.
Pienissä firmoissa saattaa olla firman kortteja, jonka laskun maksaa firma itse tai jopa firman pankkikortti kuten miehelläni on omassa yrityksessään. Johtuu kuitenkin myös siitä että mies on firman pääomistaja. Tuossa kuitenkin yhtä lailla vastuu ja jokainen maksu pitää olla työhön/firmaan liittyvä ja niistä pitää löytyä kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jota ei anneta kuin sellaiselle ihmiselle, joka on ulosotossa ja kussut raha-asiansa. Sillä ei siis pysty maksamaan missään vaan sillä voi vain nostaa rahaa ja maksaa käteisellä.
Eli Sinccis :D
Miksi sä ilkeilet mulle kultu-pinpuli ?
Sinccis
Kyllä nyt pikku sinccistä harmittaa kun muilla on rahaa, kortteja ja luottotiedot kunnossa. Voi tuota asiansa sössineen katkeruuden määrää.
Velkaa ei ole ja auton ostan pankkikortilla omiin nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa :D Mulla oli sellainen teininä, ennen kuin Visa Electron keksittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 euroa velkaa ja 5000 e on yläraja.
Lähinnä työreissuissa käytän, niin ei tarvii käyttää omaa rahaa. Maksan luottokortilla ja firma maksaa sitten takaisin.
Jos sinulla on jatkuva tarve käyttää luottokorttia firman kuluihin niin miksei sinulla ole firman luottokorttia?
Tarve on neljästi vuodessa. Kai tiedät, ettei kaikki firmat jakele luottokortteja?
Palveleehan tuo sitten omatoimimatkoillakin turvallisemmin kuin käteinen raha.
Käteinen on paljon turvallisempaa.
Sinccis
Harvemmin sen hotellinkaan pystyy varaamaan käteisellä tai lennon. Kyllä ne aina ekana luottokorttia kysyy. Kerran mulla sattu olemaan tukko seteleitä matkassa mukana ja olipahan vääntö, että sain hotellissa maksaa käteisellä. Sitä piti palveluesimiestä odottaa hetken aikaan ja hänenkin kanssaan jouduin neuvottelemaan asiasta.
Olis vaan pitänyt luovuttaa ja maksaa luottokortilla, niin olisin nopeemmin päässyt pois tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt pikku sinccistä harmittaa kun muilla on rahaa, kortteja ja luottotiedot kunnossa. Voi tuota asiansa sössineen katkeruuden määrää.
Hmm.. mä olen mm. linkittänyt palstalle kuvan asunto-osakkeestani.
;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Kortilla väärin laskutetut summat voi palauttaa.
Käteisessä on toki se hyvä puoli, että se on anonyymiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Fiksu tarkistaakin aina a) kuitin, b) tiliotteen.
Sen lisäksi voin kertoa, että mulla on purjevene, moottorivene, melko uusi Volvo, osuus kesämökistä sekä muuta omaisuutta ;)
Joten ei tämä homma ihan heti kaadu.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli puolivuosisataa on takana eikä yhtään velkaa. En osta mitään velaksi. Jos ei ole varaa maksaa käteisellä, en osta. Tosin voi olla, että nyt vanhempana tästä periaatteesta joutuu tinkimään, jos tulee jotain ikävää terveysharmia ja rahat loppuvat kesken.
Jotkut nettiostokset ja erityisesti matkat on järkevintä maksaa luotolla, vaikka tarvittava raha olisikin jo käyttötilillä.
Ellei suorastaan pakko ostaa luottokortilla, esim ulkomaiset nettikaupat.
On se vaan niin paljon helpompaa hoitaa ostaminen kortilla. Esim viikonloppureissulla Gdanskissa en käytännössä käyttänyt käteistä lainkaan, pelkkää korttia.
Kolme luottokorttia, joiden rajat 8, 8 ja 3 tonnia. Kaiken ostan luotolla ja maksan koko saldon aina eräpäivänä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Miksi tarkistella? Maksaa käteisellä, hinta on se mitä sovittu.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Ai niin, ja ennen maksutapahtumaa tietysti henkilökohtaisen likviditeetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee Visalasku kerran kuukaudessa automaattisesti tililtä. En ole koskaan edes ajatellut, että se on luottoa, kun ei siitä mitään lisämaksua mene.
Sama summa menee joka tapauksessa maksoin Visalla tai pankkikortilla. Ehkä jopa parempi pitää ne rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista.
Lisämaksua?
Tajuatko, että sä maksat siitä joka kuussa.
Tajuatko ?
Sinccis
Korjaan aiempaa vastaustani, että toki kyllä maksan siitä 16 euron vuosimaksun, mutta en yhtikästä mitään muuta extraa. Ja tuon 16 euroa mielelläni maksan, koska haluan ostaa Visalla esim. matkat ja lennot ihan jo vakuutuksen takia.
Taidat taas valehdella. Mulle maksoi jo yksi kortti 7e / kk, eli 84 e vuosimaksu yhdestä kortista.
Sinccis
Koska kaikki toimeentulosi tulee Kelalta?
Mikä hätänä pinpuli ?
Kutittaako sieltä ?
Sinccis
Tuliko juotua toimeentulotuki? Sen verran levotonta juttua tulee.
Rahaa on. Henki lähtee, jos ryyppäämään alan.
Sinccis
Olisko se huono juttu?
Miten tyhmiä nää akat oikein onkaan. Hyvä, että vähän koulutat.
Toinen mies