Tori.fi vuokrattava omakotitalo, jossa vuokranantaja pyytää vuokraa käteisellä
Olisi ollut kalustetulle talolle tarvetta pariksi viikoksi toisella paikkakunnalla. Olen käynyt keskustelua Tori.fi:ssä ja tänään vuokranantaja pyysi vuokraa niin, että maksaisin sen käteisellä paikan päällä. Olisin tulossa 300 km päästä. Jää ottamatta, koska ensinnäkin herättää epäilystä koska vuokra tulisi maksaa käteisellä, jotenkin tulee pimeä kauppa mieleen, kierretäänkö veroja vai mikä homma, toisekseen matka on sen verran pitkä että maksut ja kaikki pitäisi olla etukäteen hoidettu ettei paikan päällä aleta vänkäämään vastaan tai pyytämään vuokaa enemmän mitä sovittu ja kolmannekseen löysin kalustetun rivaripäädyn jossa maksut onnistui normaalisti tilisiirrolla.
Olen ennenkin vuokrannut mökkejä ja kalustettuja asuntoja Tori.fi:stä ja aina onnistunut maksut tilisiirrolla, jotta jää jälki maksusta. Eihän minulla olisi mitään turvaa ja todistetta käteismaksusta. En tiedä olisiko tuossa ollut mitään outoa takana, mutta epäilys heräsi. En tiedä, että onko muille käynyt näin.
Kommentit (18)
Joku ulosottolainen haluaa vuokrata kämppäänsä niin, ettei vouti pääse rahoihin käsiksi.
Voit toki maksaa vuokran tililleni. Laitoin sinulla Facessa tilinumeroni yv:nä.
En todellakaan ottaisi mitään kämppää, jossa vuokra vaadittaisiin käteisellä. 😀
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Voipi mennä jatkossa hankalaksi. Entä jos jatkossa kiristää lisää rahaa, kiertääkö veroja, pimeää rahaa, rahanpesua. En ottaisi minäkään, koska ongelmia en kaipaa. Millä todistat maksaneesi vuokran jos kuittiakaan ei saisi, et millään ja sitten kiristetään lisää rahaa. Kannattaa aina luottaa vaistoon, jos vähänkään epäilyttää.
Hyvä puoli se, että talo olisi varmasti olemassa, kun maksu paikan päällä.
Huono puoli se, että voi liittyä veron kiertoon tms. ja se, että paikan päällä voi pyytää isompaa vuokraa sekä se, että jos kuittia ei saisi, niin et voisi todistaa mitenkään, että olet maksun suorittanut.
Enemmän huonoja puolia. Ainakin itseä alkaisi ahdistamaan ja lujaa, jos kuittia ei saisikaan.
Minä vuokraan yleensä vain Lomarenkaan kautta kalustettuja mökkejä, jossa maksu tapahtuu heti verkkopankissa ja siinä on ainakin välitysfirma välissä hoitamassa sitä protokollan mukaan.
Kerran vuokrasin Tori.f Rovaniemeltä mökin kuukaudeksi kohtuu hintaan ja oli asiallinen rouva joka sitä vuokrasi, maksu tapahtui verkkopankissa eikä ollut ongelmaa.
Jos liittyy veronkiertoon, niin voi tulla myös vuokralaiselle ongelmia. Kannattaa kiertää kaukaa, nykyään paljon epäluotettavia tyyppejä liikkeellä. Eihän sinulla olisi ollut mitään takeita siitä, että kuitin olisit saanut, ethän edes tunne vuokranantajaa.
Minä en ymmärrä Torissa sitä porukkaa, joka ei vastaa viesteihin vaikka ensin myyvät tuotteita ja sitten kun heille kirjoittaa, että olisin kiinnostunut ostamaan plaa plaa plaa. Niin sitten ei vaivauduta edes vastaamaan takaisin, vaikka siellä näkyy, että nähty jos kirjoittaa viestin Torissa. Epäkunnioittavaa.
Alapeukuista päätellen rahan ahneet veronkiertäjä vuokranantajat liikenteessä. Kannattaisiko opetella olemaan rehellinen. Kieroilijat haisee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ei kai kukaan edes kanna mukana käteistä. Etenkään isoja vuokra summia. Ei yhtään epäilyttävää, hei haloo älkää pitäkö ihmisiä tyhminä.
Vierailija kirjoitti:
Saahan maksusta kuitin.
Minä en vuokraa näkemättä vuokralaista. Tämä voi väittää olevansa keski-ikäinen mies, joka työkeikan takia tarvitsee taloa 1 vko ajan ja todellisuudessa kyseessä on polttariporukka, joka tulee juhlimaan.
Lisäksi vuokralaisena en maksaisi etukäteen taloa näkemättä, siellä osoitteessa kun voi olla pelkkää tyhjää.
No tuskin saa kuittia jostain hänäräperäisestä käteismaksusta.
Kirjoitatte käteismaksuta kuitin.
Ei ole olemassa mitään päivänvaloa kestävää syytä miksei tilisiirto kävisi. Ainoa syy hänellä voi tuohon olla on jonkinlainen tulojen piilotus, verojen kierto tms. Siitä sitten miettimään haluatko tukea tällaista toimintaa.
Ei tarvitse olla ruudinkeksijä etteikö tuota tajua, verojen kiertoa josta voi tulla myös itselle ongelmia. Muutama vuosi sitten kävin työhaastattelussa, kirpputorinmyyjän paikka. No, haastattelussa paikan pomo sanoi, että maksaa mahdolliset ylityöt / lisät käteisellä. En ottanut paikkaa vaikka olisin sen saanut, en halunnut itselle ongelmia. Nyt olen vakituisessa virkasuhteessa palkkahallinnon tehtävissä. Jos tuollaiset tyypit jää kiinni veronkierrosta, niin totta kai verottajaa alkaa kiinnostamaan myös ne ihmiset jotka on ollut tuossa jollain tavalla mukaan sotkettuna.
Huijari joka vuokraa jonkun vieraan kämppää, haluaa siksi rahat käteisellä . Sen jälkeen haihtuu maisemista.
Pysy kaukana.
Saahan maksusta kuitin.
Minä en vuokraa näkemättä vuokralaista. Tämä voi väittää olevansa keski-ikäinen mies, joka työkeikan takia tarvitsee taloa 1 vko ajan ja todellisuudessa kyseessä on polttariporukka, joka tulee juhlimaan.
Lisäksi vuokralaisena en maksaisi etukäteen taloa näkemättä, siellä osoitteessa kun voi olla pelkkää tyhjää.