MIKSI nuo kumpparin varret on käännetty?!?
https://www.is.fi/viihde/art-2000006208793.html
Voi jestas mitä stailausta taas.
Kommentit (102)
Kyllä tuo joku muotijuttu oli. Näyttivät kai reteämmiltä varret käännettyinä?
Mitä niillä risapolvi ja reikäsillä farkuilla halutaan ilmaista? Autenttisuutta, köyhyyttä, renttumaisuutta vain fyysisen työn tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä risapolvi ja reikäsillä farkuilla halutaan ilmaista? Autenttisuutta, köyhyyttä, renttumaisuutta vain fyysisen työn tekemistä?
Reikäiset farkut ja pitkä parta= telttamajoitus kesällä, asuntolapaikka talvella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mahdu noi kontion varret normipituisina, vaikka olen ihan normaalipainoinen nainen.
Ennen Kontioita sai eri varren ympärysmitoilla. Paksupohkeinenkin löysi sopivat. Tiedä sitten saako nykyään.
Trendikkäät koululaiset käänsi Kontioiden varrensuut jo 70-luvulla :DD
Lisäksi varteen kirjoteltiin paksulla tussilla tekstiä ja piirreltiin rauhanmerkkejä yms.
Moniko nykyteini suostuisi kulkemaan lantsareissa arkena ja pyhänä syksyn ja kevään ;DD
Saappaan varret toki oli käännetty mutta itsellä luki vain oma etunimi ja sekin ylösalaisin... Eikä saappaiden maksajat (vanhemmat) tuosta oikein pitäneet.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tuo on selkeää stailausta, mutta mulla on 90-luvulta hyvänä säilyneet kontiot, joiden varren käänsin enkä ole sen jälkeen suoristanut. Pohkeen hiertyminen oli minun syy kääntää varsi. Kumpparit on muuten edelleen ehjät ja mitä parhaat sienimetsässä. Ehkä ne rikki on siitä taittokohdasta, mutta ei vaikuta käyttöön.
Sama juttu, ei viitsinyt ehjiä kontioita pois heittää. Kun ei syvissä vesissä kahlaa toimivat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mahdu noi kontion varret normipituisina, vaikka olen ihan normaalipainoinen nainen.
Ennen Kontioita sai eri varren ympärysmitoilla. Paksupohkeinenkin löysi sopivat. Tiedä sitten saako nykyään.
Tuskin jossakin tsekeissä tekevät kuin yhtä kokoa?
Onhan nuo pitkävartiset saappaat helpompi laittaa koipiin kun varret on kääntänyt lyhyemmiksi mutta kyllä 70-80 luvuilla noin tehtiin ihan sen vuoksi kun kaikilla muillakin oli tuollaiset kumpparit.
Muistan 70 ja 80 luvuilla kun meillä sen ajan teineillä oli varmaan kaikilla Nokian mustat Kontio kumisaappaat. Kerrankin muoti-ilmiö josta varmaan vanhemmatkin pitivät. Muistan tuon varsien kääntelyvillityksen hyvin, itse en siihen innostunut koska pitkävartiset kumisaappaat olivat hyvät pyöräillessä ja myöhemmin mopolla ajaessa. Kotonakin olisi varmaan tullut sanomista kun pojalle on kerran ostettu uudet kumisaappaat ja heti mentäisiin varret vääntämään pilalle. Joskus tuli jotain kommenttia suorista saappaan varsista mutta en antanut sen häiritä.
Miksi tosiaan ostaa pitkävartiset kumisaappaat, jos heti pitää varsi taittaa lyhyemmäksi? Eikö kannattaisi saman tien ostaa esimerkiksi Hait.
Ovathan kumpparit reteämmän näköiset kun varret kääntää. Muistan vielä ajan kun piti ehdottomasti olla mustat kontiot ja varret käännettiin noin. Vanhemmat väittivät että saappaat menevät pilalle kun uusista kumppareista varret taittoi mutta hyvin ne kestivät ainakin sen ajan kun jalka kasvoi ja tarvittiin isommat.
Uuden kauden promokuvassa näkyivät vain parit käännetyt kumpparit. Liekö luettu palautetta täältä?
Ovathan nuo kumpparit aika hienot noin käännettyinä.
Vierailija kirjoitti:
Ovathan kumpparit reteämmän näköiset kun varret kääntää. Muistan vielä ajan kun piti ehdottomasti olla mustat kontiot ja varret käännettiin noin. Vanhemmat väittivät että saappaat menevät pilalle kun uusista kumppareista varret taittoi mutta hyvin ne kestivät ainakin sen ajan kun jalka kasvoi ja tarvittiin isommat.
Meillä päin tämä oli muotia jo ala-asteen parilla viimeisellä luokalla. Yläkoulussa ei sitten kumppareita pidettykään kuin suunnistustunnilla.
No, jos on märkää ja kosteaa maa niin ei niiden saappaiden tarvitse olla polveen asti.
Voi olla kivempia rennompi kävellä niillä taitellailla ja nilkka taipuu paremmin.
Voi olla kivempia rennompi kävellä niillä taitellailla ja nilkka taipuu paremmin.
Tyyli.
Vierailija kirjoitti:
No, jos on märkää ja kosteaa maa niin ei niiden saappaiden tarvitse olla polveen asti.
Voi olla kivempia rennompi kävellä niillä taitellailla ja nilkka taipuu paremmin.Tyyli.[/quote
Totta ja saahan nuo varret käännettyä takaisin suoriksi jos pitää syvemmässä ojassa kahlata.
Tuohan oli 80-luvun lopulla muotia. Mustat kontiot ja varret puolivälistä alas käännetyt.
Tuossa tuo on selkeää stailausta, mutta mulla on 90-luvulta hyvänä säilyneet kontiot, joiden varren käänsin enkä ole sen jälkeen suoristanut. Pohkeen hiertyminen oli minun syy kääntää varsi. Kumpparit on muuten edelleen ehjät ja mitä parhaat sienimetsässä. Ehkä ne rikki on siitä taittokohdasta, mutta ei vaikuta käyttöön.