YLE: Lapsuuden seksileikkien häpeily on turhaa. Oletko sinä häpeillyt? Asioista pitäisi puhua rohkeasti.
https://areena.yle.fi/1-4510789
Siitä pidetään ääntä, kun lapsi kasvaa ja oppii uusia taitoja, mutta voi: Ensimmäinen tuleminen, sormetus jne. jäävät varmasti mieleen ja niistä vaietaan!!! Aika moni vaikenee ensimmäisistä tutkimusmatkoistaan. YLEn esittämän ohjelman mukaan se on turhaa ja väärin.
Nytkö näistä pitäisi ääneen puhua? No jaetaanhan nettiin kaikki muukin. Oletko kertonut vanhemmille, kaverille tai kumppanille?
Kommentit (9)
Ei meillä kavereiden kanssa mitään seksileikkejä ollut. Leikittiin kyllä seksin harrastamista kun oltiin leikissä pariskunta, mutta vaatteet päällä. Se ei ollut mitenkään kiihottavaa.
En todellakaan ole puhunut vanhempien kanssa tuosta kun en halua puhua heille seksistä ylipäätään. Kumppanin ja kaverien kanssa ollaan puhuttu jotain.
Kaunisnainen-- kirjoitti:
Kaikillahan meillä on lapsuudesta kokemuksia että kaverin kanssa yökyläilessä kosketeltiin yhtäaikaa itseä ns yhdessä masturbaatiota ja myös ehkä yksin ja etenkin jo murrosiässäkin rajuja fantasioita mutta seksi alle 16v kanssa on kiellettyä joten yleensä myös lapsi ei-seksuaalisoidaan ja lapselta kielletään seksi. Ainakaan minun aikana nuo oli syvä häpeä eikä niitä saanut olla.
En minä kyllä kavereiden kanssa masturboinut, vaikka aiheesta joskus aikanaan puhuttiinkin.
Eipä sitä pienenä poikana ymmärtänyt hyvän päälle kun tytöt halusivat näytellä pilluja. Nykyisin ei sitten mitään saakaan koska olen kiltti.
Minä, tyttölapsi, pissin lapsena puistossa, ja kaksi poikaa nuoli minua puhtaaksi sen jälkeen! Leikittiin koiraa......
Höpöhöpö, tässä taas paremman tekemisen puutteessa koitetaan keksiä suomalaisille yksi asia mistä pitäisi tuntea syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa. Vertaistukea vailla kaikkien pitäisi kai olla? Ihan kuin asian olisi suomalaiset noin sata vuotta sitten keksineet.
lapsena tuli näytettyä yhdelle luokalla olevalle tytölle vehjettäni kun halusi katsoa.