Kysy mitä vain vapaamuurarilta
Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.
Kysy mitä vain.
En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua katsottu kieroon vapaamuuraiuden takia?
Jotain kaverillista naureskelua ja naljailua olen kuullut ytäviltäni jotka eivät ole vapaamuurareita, mutta ei minua kukaan ole hyljeksinyt sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Saitko itse valita loosin, jossa olet jäsenenä?
Sain valita loosin mihin hain jäsenyyttä. On loosin veljien asia päättää pääsenkö jäseneksi.
Eli hyvin pitkälti kyllä...
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olosi naiselliseksi siinä nolossa hameessa?
Emme käytä hametta. Esiliinaa kyllä. Se ei saa minua tuntemaan itseäni sen naisellisemmaks.
Oletko sinä muuten nainen? Ehkä voisit suositella minua! :D
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vapaamuurari, koska olen nähnyt Taikahuilun ja uskon nahkaesiliinoihin.
"Pistä päiviltä se nainen - lapsesi äiti, koska hän on PAHA."
Vieläkö petät tyttöystävääsi, Markus vai riittikö sinua fiksumman vaimon pettäminen?
Menipä tämä viesti lujasti ohi ja yli. En ymmärtänyt oikein yhtään mitään mitä ajoit takaa.
Yksinkertainen lähde: Wikipedia ja Taikahuilu.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen olla vapaamuurari?
Voi, toisin kuin luullaan, googleta Le Droit Humain. Liittymiseen edellytetään, että sinulla on suosittelija tai suosittelijoita (en muista tarvittiinko yksi vai kaksi). Prosessi kestää useamman kuukauden ennen kuin jäsenyys hyväksytään. Initiaatioriitissä istut yksin pääkallon kanssa mustassa huoneessa kirjoittelemassa vastauksia joihinkin kysymyksiin. Sen jälkeen viedään silmät sidottuina tepastelemaan joitakin tiettyjä askelkuvioita ja vastailemaan polvillasi typeriin kysymyksiin. Tosin en muista sitäkään, oliko tuo yksi yksittäinen tilaisuus vai oliko ensin pääkallon kanssa juttelemista ja sitten erikseen askellusta ja kumartelemista.
t. Toinen vapaamuurari
Oletko LDH vapaamuurari?
Olisi mielenkiintoista joskus päästä keskustelemaan LDH jäsenen kanssa. Vaikka vapaamuurarilliseen kanssakäymiseen ei voikkaan ryhtyä (eli vierailla toisten looseissa) niin varmasti paljon olisi mielekästä keskusteltavaa. :)
Olin mutta koin sen liian naurettavaksi reilun vuoden jäsenyyden jälkeen.
OK.
Ei se tietenkään kaikille ole.
Miksi paavi kertoo, etta vapaamuurarius on kuin kuolemansynti, ja etta kristitty ei voi olla vapaamuurari. Tata kaiketi pitaisi kysya tarkemmin itse paavilta, mutta ehka siihen saa taaltakin kommentin.
Itse en aio kristityksi, enka vapaamuurariksikaan, vaan minulla on jo nyt toinen mita kunnioittaa, mista elaa, mista iloita, ja miten pelata!
Jaa, mainitsitkin aloituksessa olevasi mies - sori.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait idean pyrkiä vapaamuurariksi? Kelpasitko nopeasti? Kauanko olet ollut? Oletko sen ansiosta edennyt urallasi?
Olen aina ollut kiinnostunut historiasta, uskonnoista, esoteerisyydestä, altruismista ja monesta muusta asiasta mikä liippaa läheltä vapaamuurariutta.
Tutkin melko pitkään aihetta ja halusin lähteä kokemaan sen itse. Kun laitoin jäsenhakemuksen, niin muutaman kuukauden kuluttua sen jälkeen sain ensimäisen asteen ja pääsin näin jäseneksi.
En ole edennyt urallani sillä aikaa kun olen ollut vapaamuurari (n 5 vuotta) enkä kyllä ole edes yrittänyt hakea mitään etuja jäsenyydestäni.
Jäsenhakemus? Miten sellainen tehdään? Pitääkö olla etsivä vai löytyykö netistä.
Saat sellaisen joltain vapaamuurarilta pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että et voi kertoa, ketkä kuuluvat vapaamuurareihin, mutta norjalainen joukkomurhaaja Anders Behring Breivik on julkisesti paljastanut olevansa vapaamuurari ja kuviakin hänestä löytyy Googlen kuvahaulla vapaamuurariasussa (haku: Breivik, Mason, frimurare)
Aika karitatiivinen hemmo :))
Breivik eroitetiin järjestöstä välittömästi tekojensa vuoksi.
On tietenkin harmillista että himinen sekoaa tuolla tavalla. Pitäisi olla mahdollisuus puuttua asioihin jo varhaisemmassa vaiheessa.
Miksi paavi kertoo, etta vapaamuurarius on kuin kuolemansynti, ja etta kristitty ei voi olla vapaamuurari. Tata kaiketi pitaisi kysya tarkemmin itse paavilta, mutta ehka siihen saa taaltakin kommentin.
Itse en aio kristityksi, enka vapaamuurariksikaan, vaan minulla on jo nyt toinen mita kunnioittaa, mista elaa, mista iloita, ja miten pelata!
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen asteen vapaamuurari olet?
Toivoo vastausta ylimmän asteen saavuttanut vapaamurari!Jos olet ylimmän asteen saanut vapaamuurari, niin tiedät asteeni kun sanon, että olen samalla asteella kanssasi. Tämän lisäksi olen mukana myös liitännäisasteissa.
Tarkoitin että olen tasot jo päässyt läpi ja olen valaistunut. Sinun pitää valaistua päästääksesi valaistuneeksi ja elää jumalan kanssa. En usko sinun pääsevän tähän.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä korkeimmasta voimasta piireissäsi ei puhuta avoimesti? Mitä salattavaa olisi puhua suoraan Jumalasta, jos Hän olisi teidän Korkein Voimanne?!!! Tajuatteko te itsekään, mitä ja millaista hyväntekeväisyyttä ja toimintaa epäjumalan hallinnassa ja voimissa tehdään?!
Paholainen näyttäytyy ensin hyvänä, sitten kun saa ihmisen imettyä itseensä, se hylkää ihmisensä, imee kuiviin, jättää. Ottakaa selvää!
Voin puhua veljien kanssa uskonnosta halutessani. En vain vapaamuurari-istunnoissa.
Uskonto ja politiikka ovat aiheita mistä ei toivota keskusteltavan sillä ne asiat menevät helposti kinasteluksi tai mielipiteiden kilvoitteluksi ja sitä kautta jollekkin voi tulla mökömökö eikä se ole suotavaa.
Erittäin järkevää.
Mitä istunnoilla tehdään? Kuinka usein niitä pidetään?
Istuntoja on kerran kuukaudessa. Kesä-elokuu on taukoa. Istunnossa on joko rituaali tai luento sekä yhteinen veljesateria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, toisin kuin luullaan, googleta Le Droit Humain. Liittymiseen edellytetään, että sinulla on suosittelija tai suosittelijoita (en muista tarvittiinko yksi vai kaksi). Prosessi kestää useamman kuukauden ennen kuin jäsenyys hyväksytään. Initiaatioriitissä istut yksin pääkallon kanssa mustassa huoneessa kirjoittelemassa vastauksia joihinkin kysymyksiin. Sen jälkeen viedään silmät sidottuina tepastelemaan joitakin tiettyjä askelkuvioita ja vastailemaan polvillasi typeriin kysymyksiin. Tosin en muista sitäkään, oliko tuo yksi yksittäinen tilaisuus vai oliko ensin pääkallon kanssa juttelemista ja sitten erikseen askellusta ja kumartelemista.
t. Toinen vapaamuurari
Se olisi varmasti kiehtova kokemus. Motoriikka toimii ja voisin vastata pääkallolle mitä vain - eihän sillä ole edes aivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Toinen vapaamuurari
Ja sitten meidän vielä pitäisi uskoa, että te olette hyvän puolella ja haluatte vain auttaa yhteiskuntaa, juupa juu, vaikuttaa tosi positiiviselta toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Millä perustein loosit muodostuu?
Jokaisella loosilla on Suurloosin myöntämä perustamiskirja mikä antaa sille valtuudet toimia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olosi naiselliseksi siinä nolossa hameessa?
Emme käytä hametta. Esiliinaa kyllä. Se ei saa minua tuntemaan itseäni sen naisellisemmaks.
Oletko sinä muuten nainen? Ehkä voisit suositella minua! :D
Olen mies. En voi suositella kun emme tunne.
Onko urbaanilegenda, että vapaamuurarit kättelevät siten, että etusormi on suorana?
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä korkeimmasta voimasta piireissäsi ei puhuta avoimesti? Mitä salattavaa olisi puhua suoraan Jumalasta, jos Hän olisi teidän Korkein Voimanne?!!! Tajuatteko te itsekään, mitä ja millaista hyväntekeväisyyttä ja toimintaa epäjumalan hallinnassa ja voimissa tehdään?!
Paholainen näyttäytyy ensin hyvänä, sitten kun saa ihmisen imettyä itseensä, se hylkää ihmisensä, imee kuiviin, jättää. Ottakaa selvää!
Voin puhua veljien kanssa uskonnosta halutessani. En vain vapaamuurari-istunnoissa.
Uskonto ja politiikka ovat aiheita mistä ei toivota keskusteltavan sillä ne asiat menevät helposti kinasteluksi tai mielipiteiden kilvoitteluksi ja sitä kautta jollekkin voi tulla mökömökö eikä se ole suotavaa.
Erittäin järkevää.
Mitä istunnoilla tehdään? Kuinka usein niitä pidetään?
Istuntoja on kerran kuukaudessa. Kesä-elokuu on taukoa. Istunnossa on joko rituaali tai luento sekä yhteinen veljesateria.
Jaa luentojakin. En osaa kuvitella aihetta.
Onko ruoka erinomaista? Se olisi siskosateria.
Millä perustein loosit muodostuu?