Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain vapaamuurarilta

18.08.2019 |

Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.

Kysy mitä vain.

En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.

Kommentit (321)

Vierailija
101/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noituutta ne on tuollaiset rituaalit.

Vierailija
102/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vapaamuurari, koska olen nähnyt Taikahuilun ja uskon nahkaesiliinoihin.

"Pistä päiviltä se nainen - lapsesi äiti, koska hän on PAHA."

Vieläkö petät tyttöystävääsi, Markus vai riittikö sinua fiksumman vaimon pettäminen?

Menipä tämä viesti lujasti ohi ja yli. En ymmärtänyt oikein yhtään mitään mitä ajoit takaa.

Yksinkertainen lähde: Wikipedia ja Taikahuilu.

Taikahuilun sanotaan olevan kirjoitettu vapaamuurareille tai vapaamuurarimusiikiksi. En ole koskaan nähnyt taikahuilua joten en ehkä vain osannut yhditellä palasia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vapaamuurarirekvisiittaa esim.  sormus, logopaita, kaulakoru?

Vierailija
104/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko olosi naiselliseksi siinä nolossa hameessa?

Emme käytä hametta. Esiliinaa kyllä. Se ei saa minua tuntemaan itseäni sen naisellisemmaks.

Oletko sinä muuten nainen? Ehkä voisit suositella minua! :D

Olen mies. En voi suositella kun emme tunne.

Joo ymmärrän.

Vierailija
105/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

R- N KMT kirjoitti:

Miksi paavi kertoo, etta vapaamuurarius on kuin kuolemansynti, ja etta kristitty ei voi olla vapaamuurari. Tata kaiketi pitaisi kysya tarkemmin itse paavilta, mutta ehka siihen saa taaltakin kommentin.

Itse en aio kristityksi, enka vapaamuurariksikaan, vaan minulla on jo nyt toinen mita kunnioittaa, mista elaa, mista iloita, ja miten pelata!

En osaa sanoa miksi Paavi on asettanut kiellon ettei Katoliset papit voi olla vapaamuurareita. Tämä on monesti tulkittu niin ettei kukaan Katotilainen tai jopa kukaan kristitty ei voisi olla vapaamuurari. Mitään estettä siihen ei kuitenkaan ole. Useampikin katolilainen on vapaamuurari.

Vierailija
106/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko urbaanilegenda, että vapaamuurarit kättelevät siten, että etusormi on suorana?

Vapaamuurarit voivat kätellä kuinka haluavat.

Vierailija
107/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puututteko toisen vapaamurarin päihdeongelmaan, masennukseen tai sairauteen?

Vierailija
108/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormuksia on näköjään paljon erilaisia, hienoja... Mut se "hame" tuli yllätyksenä? Ei kai naisilla oo sellaista?

Vierailija
109/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut, että initiaatioriitissä sut haudataan ruumisarkussa maahan ja kun sieltä pääset pois jonkun ajan päästä, olet "uudestisyntynyt".

Vierailija
110/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä korkeimmasta voimasta piireissäsi ei puhuta avoimesti? Mitä salattavaa olisi puhua suoraan Jumalasta, jos Hän olisi teidän Korkein Voimanne?!!! Tajuatteko te itsekään, mitä ja millaista hyväntekeväisyyttä ja toimintaa epäjumalan hallinnassa ja voimissa tehdään?!

Paholainen näyttäytyy ensin hyvänä, sitten kun saa ihmisen imettyä itseensä, se hylkää ihmisensä, imee kuiviin, jättää. Ottakaa selvää!

Voin puhua veljien kanssa uskonnosta halutessani. En vain vapaamuurari-istunnoissa.

Uskonto ja politiikka ovat aiheita mistä ei toivota keskusteltavan sillä ne asiat menevät helposti kinasteluksi tai mielipiteiden kilvoitteluksi ja sitä kautta jollekkin voi tulla mökömökö eikä se ole suotavaa.

Erittäin järkevää.

Mitä istunnoilla tehdään? Kuinka usein niitä pidetään?

Istuntoja on kerran kuukaudessa. Kesä-elokuu on taukoa. Istunnossa on joko rituaali tai luento sekä yhteinen veljesateria.

Jaa luentojakin. En osaa kuvitella aihetta.

Onko ruoka erinomaista? Se olisi siskosateria.

Meillä on ollut luentoja veljeyden merkityksestä, Jean Sibeliuksesta, Symbolien merkityksestä jne...

Olen käsityksessä, että yhteisvapaamuurarillisissa järjestöissä sekä myös naisvpaamuurarijärjestöissä jäsenet kutsuvat toisiaan veljiksi sukupuolesta riippumatta. En ymmärrä miksi...

Vierailija
111/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, että et voi kertoa, ketkä kuuluvat vapaamuurareihin, mutta norjalainen joukkomurhaaja Anders Behring Breivik on julkisesti paljastanut olevansa vapaamuurari ja kuviakin hänestä löytyy Googlen kuvahaulla vapaamuurariasussa (haku: Breivik, Mason, frimurare)

Aika karitatiivinen hemmo :))

Breivik eroitetiin järjestöstä välittömästi tekojensa vuoksi.

On tietenkin harmillista että himinen sekoaa tuolla tavalla. Pitäisi olla mahdollisuus puuttua asioihin jo varhaisemmassa vaiheessa.

Et siis tuomitse Breivikin sielua, etta han olisi ottanut sieluunsa sellaista, mita ei taydelliseksi haluavan sielun pida ottaa vastaan?

Pyramiditeksti sanoo vapaasti suomentaen, en nyt jaksa kaivaa tekstia esille:

.......... Julistakaa koko Niilin laaksoon, han WNJS ("Unas"), hanesta on tullut taydellinen sielu:

Kenet han WNJS paattaa, etta han elaa, han elaa

Kenet han WNJS paattaa, etta han kuolee, han kuolee

.............

Tahan ei minulla ole lisattavaa. Jokainen taydellinen sielu, sielu joka on ottanut taydellisyyden vastaan toimii nain. Mutta Breivik ei minusta ole ottanut vastaan taydellisyytta, vaan muuuta, kuten maailmassa nykyisin toimitaan. Siis lopulta mm. Breivikin osa on kuolla. Kuten jokaisen, joka ei ole ottanut totuutta vastaan.

t. hieroglyfi

Vierailija
112/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet Aleister Crowleysta?

Vierailija
113/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joitain sormuksia, paitoja ja koruja joissa on vapaamuurarillisia symboleja ja logoja.

Vierailija
114/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puututteko toisen vapaamurarin päihdeongelmaan, masennukseen tai sairauteen?

Mikäli sellainen tulisi ilmi, niin kyllä ainakin itse siihen ottaisin kantaa ja pyrkisin auttamaan veljeä mahdollisuuksieni mukaan.

Vierailija
115/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormuksia on näköjään paljon erilaisia, hienoja... Mut se "hame" tuli yllätyksenä? Ei kai naisilla oo sellaista?

Käsittääkseni kaikki vapaamuurarijärjestöt käyttävät esiliinaa.

Vierailija
116/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vapaamuurarit kirjoittavat jumalan pienellä alkukirjaimella? Jos kyseessä olisi Jumala, meidän Herramme, Pelastaja, tulisi se kirjoittaa isolla J:llä. Pienellä kirjoitettu jumala on saa- tanan voimista lähtevää jumaluutta. Ylimmällä tasolla tämä kaikki tullaan paljastamaan.

Mukana on johtoportaiden henkilöitä, opettajia, tuomareita, lääkäreitä ym ym. Virka-apua annetaan toiselta vapaamuurarilta toiselle, päätöksiä tehdään vastoin mikä on todellisesti oikein ja lain mukaista.

Vierailija
117/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loosin tavoite?

Vierailija
118/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aku Ankan veljenpoikien Sudenpentu-järjestöllä jotain yhteyttä vapaamuuraiden ansio-/arvonimijärjestelmään?

Esim: Sudenpennut: H.U.P.S.A.K.K.O. = Höyli Uuttera Pistämätön Seuramies Armoton Kättelijä ja Kerkeä Ovimikko

Vapaamuurarit: PSPPAPSN= Pohjois-Suomen Piirin Palvellut Suurneuvoja

Vierailija
119/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä korkeimmasta voimasta piireissäsi ei puhuta avoimesti? Mitä salattavaa olisi puhua suoraan Jumalasta, jos Hän olisi teidän Korkein Voimanne?!!! Tajuatteko te itsekään, mitä ja millaista hyväntekeväisyyttä ja toimintaa epäjumalan hallinnassa ja voimissa tehdään?!

Paholainen näyttäytyy ensin hyvänä, sitten kun saa ihmisen imettyä itseensä, se hylkää ihmisensä, imee kuiviin, jättää. Ottakaa selvää!

Voin puhua veljien kanssa uskonnosta halutessani. En vain vapaamuurari-istunnoissa.

Uskonto ja politiikka ovat aiheita mistä ei toivota keskusteltavan sillä ne asiat menevät helposti kinasteluksi tai mielipiteiden kilvoitteluksi ja sitä kautta jollekkin voi tulla mökömökö eikä se ole suotavaa.

Erittäin järkevää.

Mitä istunnoilla tehdään? Kuinka usein niitä pidetään?

Kierretään salia ympäri tietyllä kaavalla rituaaleja noudattaen, kumarrellaan ja kuunnellaan ja polvistutaan. Lattiassa on kuviot, joiden mukaan edetään.

Vierailija
120/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kaikki vapaamuurarijärjestöt käyttävät esiliinaa.

Esiliina ja valkoiset hansikkaat kuuluivat ainakin Le Droit Humain vapaamuurareiden rituaaleihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi