Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain vapaamuurarilta

18.08.2019 |

Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.

Kysy mitä vain.

En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.

Kommentit (321)

Vierailija
41/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se teidän vapaamuurareiden korkein voima itse paholainen, saa-ta-na?

Vierailija
42/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat mielestäsi hyviä keskustelun aiheita vapaamuurariudessa?

Oikeastaan mikä vaan mikä kiinnostaa aiheessa. Järjestön toiminta, jäseneksi pyrkiminen, hyväntekeväisyys jne..

Okei, mua kiinnostaa nimenomaan jäseneksi pyrkiminen ja hyväntekeväisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko nainen olla vapaamuurari?

Voi, toisin kuin luullaan, googleta Le Droit Humain. Liittymiseen edellytetään, että sinulla on suosittelija tai suosittelijoita (en muista tarvittiinko yksi vai kaksi). Prosessi kestää useamman kuukauden ennen kuin jäsenyys hyväksytään. Initiaatioriitissä istut yksin pääkallon kanssa mustassa huoneessa kirjoittelemassa vastauksia joihinkin kysymyksiin. Sen jälkeen viedään silmät sidottuina tepastelemaan joitakin tiettyjä askelkuvioita ja vastailemaan polvillasi typeriin kysymyksiin. Tosin en muista sitäkään, oliko tuo yksi yksittäinen tilaisuus vai oliko ensin pääkallon kanssa juttelemista ja sitten erikseen askellusta ja kumartelemista.

t. Toinen vapaamuurari

Oletko LDH vapaamuurari?

Olisi mielenkiintoista joskus päästä keskustelemaan LDH jäsenen kanssa. Vaikka vapaamuurarilliseen kanssakäymiseen ei voikkaan ryhtyä (eli vierailla toisten looseissa) niin varmasti paljon olisi mielekästä keskusteltavaa. :)

Vierailija
44/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotko netflixiä vai onko hbo parempi?

Vierailija
45/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vapaamuurariutesi on hyödyntänyt valtiotamme?

Minun henkilökohtainen vapaamuurariuteni ei varmasti mitenkään. :D

Pyrin tietenkin olemaan hyvä kansalainen tässä valtiossa, mutta sitä koin olevani jo ennen liittymistä tähän ikiaikaiseen veljeskuntaamme.

Vierailija
46/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tutustunut ulkomaisiin vapaamuurareihin? Kuinka kansainvälistä toiminta on sinun tasolla?

Tunnen todella laajasti vapaamuurareita monesta maasta. Euroopasta, Aasiasta, Yhdysvalloista ja Etelä-Ameriikasta.

Vierailija
47/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vapaamuurareilla minkäänlaista poliittista vaikutusvaltaa tässä yhteiskunnassa?

On vapaamuurareita ketkä harrastavat politiikkaa tai tekevät sitä työkseen, mutta se on aivan henkilökohtaisella tasolla. Vapaamuurareilla järjestönä ei ole mitään yhteiskunnallista tai poliittista vaikutusvaltaa.

Vierailija
48/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että Augusto Pinochet ja Salvador Allende olivat molemmat vapaamuurareita. Mutta ilmeisesti eivät loosiveljiä?

Vierailija
49/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vapaamuurari, koska olen nähnyt Taikahuilun ja uskon nahkaesiliinoihin.

"Pistä päiviltä se nainen - lapsesi äiti, koska hän on PAHA."

Vieläkö petät tyttöystävääsi, Markus vai riittikö sinua fiksumman vaimon pettäminen?

Vierailija
50/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Suomessa toimii Le Droit Humaine, kansainvälinen yhteisvapaamuurarillinen järjestö sekä rUotsalainen naisvapaamuurarijärjestö. Kumpikaan näistä järjestöistä ei ole Suomen vapaiden ja oikeutettujen muurareiden tai Svenska Frimurare Orden:n tunnustamia. Kaksi viimeksi mainittua ovat ne Suomessa suurimmat ja suorat historialliset juuret ns. alkuperäiseen vapaamuurariuteen omaavat järjestöt. Kyseiset järjestöt tunnustavat toisensa.

Mikä merkitys sillä sitten on, että nainen voi olla vapaamuurari, muttei tunnustettu?

Mitä tarkoittaa "yhteisvapaamuurarillinen"?

Kyllä nainen on tunnustettu vapaamuurari siinä omassa yhteisössään, mutta nämä yhteisöt eivät tunnusta toisiaan. Minäkään en varmaan ole tunnustettu vapaamuurari LDH piirissä tai Order of Women Freemasonryssä.

yhteisvapaamuurarillinen tarkoittaa järjestöä missä on jäsenenä sekä miehiä että naisia.

Vierailija
51/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä korkeimmasta voimasta piireissäsi ei puhuta avoimesti? Mitä salattavaa olisi puhua suoraan Jumalasta, jos Hän olisi teidän Korkein Voimanne?!!! Tajuatteko te itsekään, mitä ja millaista hyväntekeväisyyttä ja toimintaa epäjumalan hallinnassa ja voimissa tehdään?!

Paholainen näyttäytyy ensin hyvänä, sitten kun saa ihmisen imettyä itseensä, se hylkää ihmisensä, imee kuiviin, jättää. Ottakaa selvää!

Vierailija
52/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole Thelemiitti?

Thelemassa son paljon ihan hyvoä ajatuksia, mutta uskontona Thelema ei ole minua koskaan oikein puhutellut. Oikeastaan mikään uskonto ei sinäänsä herätä minussa suuria tunteita. 

Uskoni jumalaan on todella henkilökohtaista sorttia eikä rajoitu tai nojaa mihinkään uskontokuntaan.

Kiitos. Miten isoa osaa uskonnolliset aisat näyttelevät vapaamuurariuudessa?

Allegoriat ja rituaalit perustuvat raamatullisiin legendoihin. Vapaamuurarius itsessään ei ole uskonto eikä uskonnon harjoittamista vaan henkilökohtaista kasvua ja kehittymistä.

Vierailija
53/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on suuria visioita, pääsenkö seuraanne?

Voit päästä järjestöömme ilman suuria visioitakin.

Tärkeintä että olet fiksu ja asiallinen mies.

Koen että minulla olisi paljon annettavaa - ja varmasti myös opittavaa - mutta olen nainen... Ajatusmaailmaltani ehkä enemmän miehen kaltainen, luulen. Mutta sillä ei taida olla merkitystä.

Tutustu Le Droit Humaine ja Ruotsinkieliseen naisten vapaamuurarijärjestöön.

Vierailija
54/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Suomessa toimii Le Droit Humaine, kansainvälinen yhteisvapaamuurarillinen järjestö sekä rUotsalainen naisvapaamuurarijärjestö. Kumpikaan näistä järjestöistä ei ole Suomen vapaiden ja oikeutettujen muurareiden tai Svenska Frimurare Orden:n tunnustamia. Kaksi viimeksi mainittua ovat ne Suomessa suurimmat ja suorat historialliset juuret ns. alkuperäiseen vapaamuurariuteen omaavat järjestöt. Kyseiset järjestöt tunnustavat toisensa.

Mikä merkitys sillä sitten on, että nainen voi olla vapaamuurari, muttei tunnustettu?

Mitä tarkoittaa "yhteisvapaamuurarillinen"?

Kyllä nainen on tunnustettu vapaamuurari siinä omassa yhteisössään, mutta nämä yhteisöt eivät tunnusta toisiaan. Minäkään en varmaan ole tunnustettu vapaamuurari LDH piirissä tai Order of Women Freemasonryssä.

yhteisvapaamuurarillinen tarkoittaa järjestöä missä on jäsenenä sekä miehiä että naisia.

En tiennyt, että järjestössä voi olla sekä naisia että miehiä. Ovat kai perheenjäseniä yleensä?

Vierailija
55/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on liitännäisaste?

Liitännäisasteet ovat ikään kuin vapaamuurariuden lisäoppia. Omia erillisiä ja itsenäisiä vapaamuurareille tarkoitettuja järjestöjään ja järjestelmiään. Ne jaotellaan yleisesti ns. Skottilaiseen riittiin (Muinainen ja Oikeutettu Riitti) sekä ns. Yorkilaiseen riittiin 8Merekkimestarit, Royal Arch muurarit, Temppeliritarit/maltanritarit sekä Konstantinuksen punaisen ristin ritarikunta)

Vierailija
56/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Lusifer teidän jumala?

Vapaamuurarius ei määrittele mihin jumalaan kenenkäkin pitää uskoa.

Vierailija
57/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on suuria visioita, pääsenkö seuraanne?

Voit päästä järjestöömme ilman suuria visioitakin.

Tärkeintä että olet fiksu ja asiallinen mies.

Koen että minulla olisi paljon annettavaa - ja varmasti myös opittavaa - mutta olen nainen... Ajatusmaailmaltani ehkä enemmän miehen kaltainen, luulen. Mutta sillä ei taida olla merkitystä.

Tutustu Le Droit Humaine ja Ruotsinkieliseen naisten vapaamuurarijärjestöön.

Ok. Ensimmäisestä kuulen vasta nyt. Voisin ottaa siitä selvää.

Vierailija
58/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se teidän vapaamuurareiden korkein voima itse paholainen, saa-ta-na?

Ei ole. Vapaamuurareilla ei ole mitään yhtä korkeinta voimaa. Jokaisen uskonnollinen vakaamus on heidän oma asiansa. Vapaamuurarius ei ole uskonto eikä uskonnon harjoittamista.

Vierailija
59/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö muurariveljen etu oman perheen edelle?

Vierailija
60/321 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä30259 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat mielestäsi hyviä keskustelun aiheita vapaamuurariudessa?

Oikeastaan mikä vaan mikä kiinnostaa aiheessa. Järjestön toiminta, jäseneksi pyrkiminen, hyväntekeväisyys jne..

Okei, mua kiinnostaa nimenomaan jäseneksi pyrkiminen ja hyväntekeväisyys.

Jos tunnet jonkun vapaamuurarin niin ota ihmeessä asia hänen kanssaan puheeksi. Mikäli et niin voit olla yhteydessä vaikkapa Suomen Suurloosiin. www.vapaamuurarit.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan