Kysy mitä vain vapaamuurarilta
Aloittaja on tavallinen suomalainen mies ja vapaamuurari.
Kysy mitä vain.
En voi vastata kenenkään henkilön jäsenyyksiin tai rituaalien sisältöön liittyviin kysymyksiin.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olosi naiselliseksi siinä nolossa hameessa?
Ei se ole hame vaan esiliina. Ja valkoiset hansikkaat kuuluvat settiin.
t. Toinen (entinen) vapaamuurari
Taitaa olla huijari tai joku vale muurari, kun ei vastaa
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen olla vapaamuurari?
Voi.
Suomessa toimii Le Droit Humaine, kansainvälinen yhteisvapaamuurarillinen järjestö sekä rUotsalainen naisvapaamuurarijärjestö. Kumpikaan näistä järjestöistä ei ole Suomen vapaiden ja oikeutettujen muurareiden tai Svenska Frimurare Orden:n tunnustamia. Kaksi viimeksi mainittua ovat ne Suomessa suurimmat ja suorat historialliset juuret ns. alkuperäiseen vapaamuurariuteen omaavat järjestöt. Kyseiset järjestöt tunnustavat toisensa.
Oletko tutustunut ulkomaisiin vapaamuurareihin? Kuinka kansainvälistä toiminta on sinun tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen muurariveljesi kanssa olet telakoitunut?
Telakoituminen sopii varmasti muunlaisiin kokoontumisiin kun vapaamuurarikokoontumiin. Minulla ei ole kokemusta telakoitumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on suuria visioita, pääsenkö seuraanne?
Voit päästä järjestöömme ilman suuria visioitakin.
Tärkeintä että olet fiksu ja asiallinen mies.
Onko vapaamuurareilla minkäänlaista poliittista vaikutusvaltaa tässä yhteiskunnassa?
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen olla vapaamuurari?
Voi.
Suomessa toimii Le Droit Humaine, kansainvälinen yhteisvapaamuurarillinen järjestö sekä rUotsalainen naisvapaamuurarijärjestö. Kumpikaan näistä järjestöistä ei ole Suomen vapaiden ja oikeutettujen muurareiden tai Svenska Frimurare Orden:n tunnustamia. Kaksi viimeksi mainittua ovat ne Suomessa suurimmat ja suorat historialliset juuret ns. alkuperäiseen vapaamuurariuteen omaavat järjestöt. Kyseiset järjestöt tunnustavat toisensa.
Mikä merkitys sillä sitten on, että nainen voi olla vapaamuurari, muttei tunnustettu?
Mitä tarkoittaa "yhteisvapaamuurarillinen"?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait idean pyrkiä vapaamuurariksi? Kelpasitko nopeasti? Kauanko olet ollut? Oletko sen ansiosta edennyt urallasi?
Olen aina ollut kiinnostunut historiasta, uskonnoista, esoteerisyydestä, altruismista ja monesta muusta asiasta mikä liippaa läheltä vapaamuurariutta.
Tutkin melko pitkään aihetta ja halusin lähteä kokemaan sen itse. Kun laitoin jäsenhakemuksen, niin muutaman kuukauden kuluttua sen jälkeen sain ensimäisen asteen ja pääsin näin jäseneksi.
En ole edennyt urallani sillä aikaa kun olen ollut vapaamuurari (n 5 vuotta) enkä kyllä ole edes yrittänyt hakea mitään etuja jäsenyydestäni.
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole Thelemiitti?
Thelemassa son paljon ihan hyvoä ajatuksia, mutta uskontona Thelema ei ole minua koskaan oikein puhutellut. Oikeastaan mikään uskonto ei sinäänsä herätä minussa suuria tunteita.
Uskoni jumalaan on todella henkilökohtaista sorttia eikä rajoitu tai nojaa mihinkään uskontokuntaan.
Kiitos. Miten isoa osaa uskonnolliset aisat näyttelevät vapaamuurariuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen asteen vapaamuurari olet?
Toivoo vastausta ylimmän asteen saavuttanut vapaamurari!
Jos olet ylimmän asteen saanut vapaamuurari, niin tiedät asteeni kun sanon, että olen samalla asteella kanssasi. Tämän lisäksi olen mukana myös liitännäisasteissa.
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla on suuria visioita, pääsenkö seuraanne?
Voit päästä järjestöömme ilman suuria visioitakin.
Tärkeintä että olet fiksu ja asiallinen mies.
Koen että minulla olisi paljon annettavaa - ja varmasti myös opittavaa - mutta olen nainen... Ajatusmaailmaltani ehkä enemmän miehen kaltainen, luulen. Mutta sillä ei taida olla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olosi naiselliseksi siinä nolossa hameessa?
Emme käytä hametta. Esiliinaa kyllä. Se ei saa minua tuntemaan itseäni sen naisellisemmaks.
Vierailija kirjoitti:
Ensi lauantain lottonumerot, tai voit kertoa myös euro jackpot numerot.
Pelaan lottoni aina pikapelinä eikä minulla ole mitään vakinumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat mielestäsi hyviä keskustelun aiheita vapaamuurariudessa?
Oikeastaan mikä vaan mikä kiinnostaa aiheessa. Järjestön toiminta, jäseneksi pyrkiminen, hyväntekeväisyys jne..
Käyttäjä30259 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi lauantain lottonumerot, tai voit kertoa myös euro jackpot numerot.
Pelaan lottoni aina pikapelinä eikä minulla ole mitään vakinumeroita.
Ai sä rahoitat mafiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet vapaamuurari?
Se on minun mielestäni mielekästä puuhaa hyvässä seurassa.
Miten vapaamuurariutesi on hyödyntänyt valtiotamme?