Minulla oli kaikki mitä halusin, mutta menetin ne
Elämäni oli niin hyvää. Minulla oli ihan hyvä parisuhde, ihan kiva koti ja ihan ok työ. Juuri niitä asioita mitä olin elämältä toivonut ja minkä eteen olin tehnyt töitä.
Kävi kuitenkin niin että mieheni petti minua. Humalassa tyhmä virhe. Nyt parisuhteeni on pilalla (mieheni ei haluaisi erota). Vihaan työtäni ja kotiani ja elämääni. Ero tekisi elämästäni vielä huonomman mutta yhdessäkään en enää voi olla.
Olen hakenut ammattiapua, siitä ei ole ollut apua. Elämälläni ei ole enää mitään merkitystä minulle. En pysty itselleni mitään tekemään kuitenkaan.
Olen n. 40v eli elämästä paljon jo tiedän.
Kommentit (66)
Miten mies toimii nyt, kun huomaa sinun kärsivän? Kenen kanssa hän petti sinua? Oliko kyseessä ihastuminen, vai oliko tuo toinen nainen joku ventovieras? Kauanko olette olleet yhdessä?
Sanot että kävitte jo terapiassa ja se ei auttanut.
Mutta tapahtumasta on vasta pati kuukautta...??
Eikö siellä pariterapiassa tai yksilöterapiassa pitäis käydä säännöllisesti puol vuotta tai vuosia?
Kun kävin itse terapiassa 3 vuotta, tehtiin alkuun suunnitelma, sovittiin yhdessä tavoitteet ja sitten.. no siitä se sitten lähti. 2 vuotta 2 kertaa viikossa ja vika vuosi kerran viikossa.
Jos te kävitte kaks kuukautta niin ei kai se ehdi auttaa mitään.
Ymmärtääkö mies sua, tuntuuko siltä?
Vierailija kirjoitti:
Miten mies toimii nyt, kun huomaa sinun kärsivän? Kenen kanssa hän petti sinua? Oliko kyseessä ihastuminen, vai oliko tuo toinen nainen joku ventovieras? Kauanko olette olleet yhdessä?
Olemme olleet yhdessä 20v. Kyseessä oli vieras yhden yön nainen. Miestä harmittaa tekonsa mutta hän toivoo että pääsisin tämän yli koska hän haluaisi suhteemme kuntoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanot että kävitte jo terapiassa ja se ei auttanut.
Mutta tapahtumasta on vasta pati kuukautta...??Eikö siellä pariterapiassa tai yksilöterapiassa pitäis käydä säännöllisesti puol vuotta tai vuosia?
Kun kävin itse terapiassa 3 vuotta, tehtiin alkuun suunnitelma, sovittiin yhdessä tavoitteet ja sitten.. no siitä se sitten lähti. 2 vuotta 2 kertaa viikossa ja vika vuosi kerran viikossa.
Jos te kävitte kaks kuukautta niin ei kai se ehdi auttaa mitään.
Yksilöterapiassa kävin juuri tämän 2 kk, pariterapiassa olemme käyneet kahdesti, en tuntenut siitä olleen apua. Ehkä menemme sitten vielä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärtää mutta toisaalta ei. Hän ei ymmärrä etten vain pääse tämän yli. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme olleet yhdessä 20v. Kyseessä oli vieras yhden yön nainen. Miestä harmittaa tekonsa mutta hän toivoo että pääsisin tämän yli koska hän haluaisi suhteemme kuntoon. Ap
Missä ne eksyivät yhteiseen sänkyyn? Käykö mies usein viihteellä; onko mahdollista että on pettänyt aiemminkin tai jatkossa?
T. Itsekin petetty, takana pitkä liitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärtää mutta toisaalta ei. Hän ei ymmärrä etten vain pääse tämän yli. Ap
Mies vaatii liikoja jos haluaa sun näin pian sanovan "kyllä, haluan päästä tästä yli" tai "ei, en pääse tästä yli ja haluan heittää pskaa naamaasi". Ei sun tarvitse näin pian tietää ja päättää. Ehkä mies tavallaan ymmärtääkin sen, mutta on niin toiveikas että silti vähän painostaa sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis jo päättänyt, ettet pääse asiasta yli. No, silloin ei mikään terapia auta kun ei ole edes halua.
Tässä on nyt paljon muutakin kuin tuo miehen kännipano jonkun randomin kanssa.
Veikkaan keski-iän kriisiä joka nyt kaadetaan täysillä miehen niskaan. Mikä olisikaan parempi syy kuin pettäminen. Siitä voi syyllistää toista hamaan hautaan asti. Mut muutosta ei nainen halua, ei!
Mikään terapia ei auta parissa kuukaudessa, eikä ainkaan vain parin kerran käynti. Sun pitää tajuta elämästä sen verran, että näihin asioihin sinä ja mies tarvitsette aikaa, kun päämäärä kerran on sama. Ihan turha luovuttaa liian aikaisin. Marttyyri. Ikäänkuin mies on ainoa, mikä voi tehdä sut onnelliseksi, ei mitään omaa vastuuta. Te haluatte onnellisen, hyvän parisuhteen, joten teette töitä sen eteen. Etkä sä vielä kaikkea ole menettänyt, ainoastaan puolisosi luotettavuuden. Mä olen menettänyt miehen, terveyden, työn, asunnon, lapset, luottotiedot... Pahimmillaan olin yksin, asunnoton, rahaton. Henki sentään jäi, toistaiseksi, ja kaiken menettämisen jälkeen sain kuitenkin luottoa tulevasta, sain toivoa. Nyt mulla on jo pikkuinen asunto, vähän vaatteita. Lapset ovat elämässäni jälleen, vaikka eivät luonani. Olen terve, olen onnellinen. Ja tiedän, ettei näitä voi verrata yks yhteen, mutta haluan sun tajuavan, ettei peli ole menetetty, olet vasta 40v. Mä toivon, että sä uskot, ja sä saat vielä ihanan elämän. Kaikkea hyvää teidän perheelle!
Anna ajan kulua ja anna anteeksi. Saat vielä takaisin mitä elämänme oli.
Itse antaisin yhden kerran anteeksi jos mies todella on rehellinen.
Itse Annoinkin mutta muutaman vuoden päästä kävi ilmi että mies oli valehdellut ja pettämisiä olikin ollut useita. Sitten en pystynyt enää jatkamaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne eksyivät yhteiseen sänkyyn? Käykö mies usein viihteellä; onko mahdollista että on pettänyt aiemminkin tai jatkossa?
T. Itsekin petetty, takana pitkä liitto
Baarireissulla. En usko että on aiemmin pettänyt, sanoo ettei ole. Mistä tulevaisuuden tietäisi, en olisi uskonut nytkään että pettäisi. Enää ei mene minnekään, sanoi ettei aio enää pettää eikä mennä mihinkään eikä tehdä mitään ettei tee mitään pettämiseen viittaavaakaan. Mutta mitä väliä sillä on kun hän petti jo? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis jo päättänyt, ettet pääse asiasta yli. No, silloin ei mikään terapia auta kun ei ole edes halua.
Tässä on nyt paljon muutakin kuin tuo miehen kännipano jonkun randomin kanssa.
Veikkaan keski-iän kriisiä joka nyt kaadetaan täysillä miehen niskaan. Mikä olisikaan parempi syy kuin pettäminen. Siitä voi syyllistää toista hamaan hautaan asti. Mut muutosta ei nainen halua, ei!
Eipä ole ollut mitään keski-iän kriisiä. Kerrotko miten pääsen tästä yli? Itse en tiedä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse Annoinkin mutta muutaman vuoden päästä kävi ilmi että mies oli valehdellut ja pettämisiä olikin ollut useita. Sitten en pystynyt enää jatkamaan yhdessä.
Miten tällainen annetaan anteeksi? Että mies nautti toisesta? Halusi toista? Ei ajatellut minua, minulla ei ollut väliä? Ap
Mun mies tunnusti itkusta tyrskien pettäneenså mua kun liittoa oli takana 12 vuotta. Luulin että oksennan, pyörrytti ja koko elämä tavallaan järkähti. Sen jälkeen kaikki vaan näytti erilaiselta.. siis kaikki. Kun aamulla join kahvia, puin, kävin lenkillä, mitä ikinä niin se oli kaikki tyhjää. Enkä edes tiennyt mitä pitäis vihata tai kelle raivota, tai se raivokin oli turhaa ja tyhjää.
Jotenkin päivät meni eteenpäin ja ehkä mä sitten kuolin sisäisesti, siltä ainakin tuntui. Kun oli mennyt noin 5 kuukautta niin jotain loksahti takas paikalleen. Oltiin miehen ja koiran kanssa pihalla ja lopulta suudeltiin ja itkettiin. Jotain puhuttiin ennen sitä, muistan että mies oli jotenkin vihainen ja vaativa ja jotenkin mun vastarinta murtui. Ja rakkaus olikin vielä mun sisällä ja jotenkin vaan pystyin irrottamaan siitä aiemmasta.
Nyt on mennyt tosta 8 vuotta ja ollaan kyllä onnellisia aidosti, mutta välillä mua pelottaa että kaikki toistuu. Ei se pettäminen sinänsä vaan se maailman murtuminen.. nykyään meidän suhde on kyllä todella paljon parempi ku ennen.
Ja siis ei haluttu sillon erota. Tai en kai ois ees pystynyt tekemään sellasta päätöstä siinä 5kk aikana, se oli liian vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen annetaan anteeksi? Että mies nautti toisesta? Halusi toista? Ei ajatellut minua, minulla ei ollut väliä? Ap
Jos rakastat miestäsi ja haluat jatkaa yhdessä, niin ajan kanssa. Mutta varaudu siihen, että se vie aikaa. Myös miehesi olisi syytä älytä se, että sä et sormia napsauttamalla tuosta selviä. Meillä oli lähes täysin vastaava tilanne, ja pahin vaihe kesti n viisi kuukautta. Sen jälkeen mulla alkoi helpottaa, mutta vieläkin mietin asiaa välillä, en tosin enää edes päivittäin, ja usein aika neutraalisti, joskin hieman surren. Niin paljon meni rikki. Mutta toi n 5 kk oli todella raskasta aikaa. Mietin eroa päivittäin, surin, olin vihainen miehelle, tunteet oli yhtä vuoristorataa. Päätin että jos vielä vuoden päästä kärsin, niin sitten lähden. Vielä on siihen vuoden aikarajaan jokunen kuukausi, mutta uskon että selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies nautti toisesta ja halusi toista, voi kuule, mies varmasti haluaa toisia, ei ole olemassakaan miestä joka ei toisia naisia haluaisi. Miehet ovat visuaalisia ja heikkoja vehkeensä vietävissä olevia olentoja, ei se siitä tule muuttumaan ja tämä vaan pitää hyväksyä.
Mitäs jos löydät uusia, hyviä, mielenkiintoisia asioita vielä elämään. Eron käsittely aiheuttaa nuo tunteet. Ehkä voit myös hankkia uuden kodin alueelta /paikkakunnalta josta pidät enemmän, eikä vanhat asiat muistu kodista mieleen.
Saman kokeneena sanon, että ei pari terapiakertaa auta mihinkään. Kyllä niitä käyntejä pitää olla aika pitkään, ainakin vuosi, vaikkakaan ei niin tiheästi enää sitten lopussa. Ja tuota kokemusta ei unohda koskaan, ei koskaan. Oli hyvä käydä läpi se, että suhteessa oleminen ei ole ikinä itsestäänselvää ja että miten tulisi pärjäämään yksin taloudellisesti ja muutenkin.
Pahinta oli, että suhteessa ei ollut mitään vikaa, siis mistään ei voinut arvata mitä tuleman pitää. Kriisi kesti meillä ainakin vuoden ja mietin vakavasti eroa, omaisuuden osituskin jo käytiin läpi. Ehkä sinunkin kannattaa tehdä tuo yhdessä miehen kanssa, käydä lakimiehellä käynti terapiakäyntien lisäksi. Jos päädytte eroon, niin kaikki on sitten selvää.
Itselläni auttoi se, että näin miten kovasti mies tekoaan katui. Ei koskaan sanonut, ettet enää saa puhua siitä mitä tapahtui, otti vastaan kaiken raivon. Sekin auttoi, että se nainen oli minusta hirveän näköinen ja tyhmä kuin saapas :) En ollut yhtään mustasukkainen, vaan raivoissani idioottimaisesta käytöksestä.
Jos tuollaista tapahtuisi toisen kerran, niin meidän kohdalla on jo osituskin ajateltu valmiiksi. Toista kertaa en antaisi enää anteeksi, joten jos niin käy, niin se tarkoittaa, että mieskin haluaa erota. Olemme kuitenkin onnellisia ja enää harvoin tuo tulee mieleen. Tapahtumasta on jo yli viisi vuotta.
Älä tee mitään hätiköityä, anna ajan kulua ja käy terapiassa.
Kiitos vastauksesta. Kertoisitko lisää? Minulla ei ole ketään kenen kanssa olisin voinut puhua, ehkä siksi kirjoitan täällä. Ap