Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En todellakaan täytä mitään koulun lähettämiä päihdekysely-lappusia

Vierailija
17.08.2019 |

Lapsen koulusta lähetettiin vanhemmille audit-testi. Kyylätään tupakinpolttoakin että kuinka paljon menee päivässä. Ja kuka idiootti menee rehellisesti vastaamaan huumekyselyssä, että juuuu, kokeilin kannabista kaverin kanssa kun käytiin Amsterdamissa lomalla?? Ihan oikeasti!

Koululle ei kuulu pätkääkään kuinka monta tupakkaa poltan tai kuinka monta alkoholiannosta otan kerralla vapaalla ollessani. Laitoin lapsen mukana kaikki muut lomakkeet menemään, mutta en tuollaista kyyläkyselyä. Ei kuulu koululle. Jos sitä joskus joku koulusta kyselee että missäs se lappunen on, niin sanon etten sellaisia aio täyttää.

Mikä vitsi! Varsinkin tänä aikakautena kun lastensuojelun rattaisiin joutuu yksi sun toinen.

Kommentit (324)

Vierailija
101/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raukat pelkäävät!! :D Noloa.

Arvasin että joku tulee kommentoimaan juuri noin. Kultapieni, kun kyse ei ole pelkäämisestä, vaan periaatteesta. Sinä voit toki orjallisesti lähettää koululle vaikka menkkakalenterisi ja toteutuneet yhdynnät viime kuulta, jos sitä keksivät pyytää.

En kyllä yhtään ihmettelis, vaikka kysyttäisiin.

Onneksi kuopus on jo ysillä, niin loppuu lomakkeitten täyttely.

Mulla tai meillä ei ole mitään salattavaa, mutta en oikein enää jaksa tätä kyttäysmeininkiä.

Vierailija
102/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kaltaisen kyselyn tulokset pitäisi ehdottomasti julkaista ja tilastoida niin Suomesta saataisiin nopsasti yksi maailman raitteimmista maista. Juopot vanhemmat valehtelee tai jättää vastaamatta samoin valtaosa alkoholia käyttävistä ja absolutistit vastaavat varmasti ja heidän määränsä lisääntynyt hurjasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulu koululle.

Ja kuka niitä koululla arvioisi

Miten ne pysyy salassa jne

Vierailija
104/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole pakko täyttää eikä kukaan sen perään kysele. Ei ole ainakaan meillä kysellyt.

Vierailija
105/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sitten valitettavasti velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus vanhemmista jotka ei tähän kyselyyn vastaa. Jos tuollaiseen ei voi vastata, niin oletus on että päihteet maistuu. Sitten lastensuojelun on selvitettävä, että mikä tilanne on kotona.

Tupakointi tai alkoholin nauttiminen eivät ole rikollisia tekoja Suomessa, ja niistä kyseleminen loukkaa yksityisyyttä. Ja oikeusjärjestelmä perustuu periaatteelle, että ollaan syyttömiä, kunnes oikeus antaa tuomion. Nytkö joku koulun sihteeri alkaa jakaa tuomioita laittoman kyselyn vuoksi ja tehdä ilmiantoja oletuksien varassa.

Kyllä on rikosilmoituksen paikka teillä, joille tuo kysely on tullut.

Vierailija
106/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sitten valitettavasti velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus vanhemmista jotka ei tähän kyselyyn vastaa. Jos tuollaiseen ei voi vastata, niin oletus on että päihteet maistuu. Sitten lastensuojelun on selvitettävä, että mikä tilanne on kotona.

Tupakointi tai alkoholin nauttiminen eivät ole rikollisia tekoja Suomessa, ja niistä kyseleminen loukkaa yksityisyyttä. Ja oikeusjärjestelmä perustuu periaatteelle, että ollaan syyttömiä, kunnes oikeus antaa tuomion. Nytkö joku koulun sihteeri alkaa jakaa tuomioita laittoman kyselyn vuoksi ja tehdä ilmiantoja oletuksien varassa.

Kyllä on rikosilmoituksen paikka teillä, joille tuo kysely on tullut.

Lastensuojelussa ei ole kyse lain noudattamisesta vaan lastenkasvatussuositusten noudattamisesta. Lapsi voidaan ottaa huostaan, vaikka vanhemmat eivät olisi rikkoneet yhtään lakipykälää.

Vierailija
107/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan ja lehmät lentää. Siitä ei seuraa tasan yhtään mitään jos sitä ei täytä. Ei neuvolassa, ei koulussa.

Vierailija
108/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koulussa töissä, enkä ole koskaan kuullut, että tuollaisia koulu kyselisi. En tiedä, mitä kaikkea lomakkeita kouluterveydenhuollosta oppilaille jaetaan, mutta nehän eivät kuulu meille opettajille, koska ovat terveysviraston asioita.

Kouluterveydenhoitaja antaa tuollaiset laput.

Vierailija
109/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanottajakin voi omassa elämässään polttaa tupakkia askin päivässä ja lipittää viinipullon illassa..

. Onko sellainen pätevä tekemään päätöksiä???

Vierailija
110/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä vastasin kyselyyn ja laitoin että juomme 7 pulloa viiniä viikossa, ei kukaan ole perään soitellut. 

Vierailija
111/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö on yksi kysymys muiden joukossa. Kaavake on kartoitus lapsen elämästä. Sillä saadaan nopeasti käsitys, miten lapsi toimii, mitä vaikeuksia on ja miten häntä parhaiten autettaisiin. Kertokaa, miten itse hoitaisitte tällaisen kartoituksen? Miksi ette kysyisi esim. tupakoinnista, jos lapsi haisee tupakalle, polttaako hän itse vai kaverit jne? Tarkoitus on hyvä, onnistumisprosentti ei kyllä tarpeeksi hyvä, kuten tiedämme monen surullisen tapauksen kohdalta.

Kylläpä osui arkaan paikkaan.

Lomakkeella kartoitetaan aikuisten alkoholin käyttöä eikä vastaajille kerrota, miten heidän tietojaan käsitellään koulussa, kun noita ei saa kerätä miten vain eikä opettajillakaan ole mitään suoraa pääsyä lasten terveystietoihin. 

Vierailija
112/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huostaanottajakin voi omassa elämässään polttaa tupakkia askin päivässä ja lipittää viinipullon illassa..

. Onko sellainen pätevä tekemään päätöksiä???

Jos huostaanottajalla herää huoli, niin hänen virkavelvollisuutensa on käydä hakemassa lapset pois.

Vierailija
113/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin käyttö on yksi kysymys muiden joukossa. Kaavake on kartoitus lapsen elämästä. Sillä saadaan nopeasti käsitys, miten lapsi toimii, mitä vaikeuksia on ja miten häntä parhaiten autettaisiin. Kertokaa, miten itse hoitaisitte tällaisen kartoituksen? Miksi ette kysyisi esim. tupakoinnista, jos lapsi haisee tupakalle, polttaako hän itse vai kaverit jne? Tarkoitus on hyvä, onnistumisprosentti ei kyllä tarpeeksi hyvä, kuten tiedämme monen surullisen tapauksen kohdalta.

Kylläpä osui arkaan paikkaan.

Lomakkeella kartoitetaan aikuisten alkoholin käyttöä eikä vastaajille kerrota, miten heidän tietojaan käsitellään koulussa, kun noita ei saa kerätä miten vain eikä opettajillakaan ole mitään suoraa pääsyä lasten terveystietoihin. 

Tietojen kerääminen kertomatta mihin niitä käytetään ja säilytetään, on laitonta. Tietoturva.

114/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus. Nämä kyselyt eivät ole koulun lähettämiä, eivätkä opettajat näe täytettyjä lomakkeita. Niiden jakelu koteihin vain tapahtuu opettajan toimesta.

Ei minulla kyllä ole aavistustakaan, kuka ne palautetut lomakkeet lukee. Epäilen, ettei se ole koulun terveydenhoitajakaan.

t. ope

Vierailija
115/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi alaikäinen lapsi ja saisin jotain tuollaisia kyselylappuja ilman mitään selvitystä, mitä ja miksi niitä tietoja kysellään ja miten niitä tietoja käsitellään, laittaisin varmaan opettajille ja muille terkkareille omat kyselyt heidän painoidekseistään ja tupakoinnistaan, jotta voisin omalta osaltani arvioida heidän kompetenssinsa ja kykynsä opettaa ja huoltaa lastani koulupäivän aikana.

Vierailija
116/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä15594 kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Nämä kyselyt eivät ole koulun lähettämiä, eivätkä opettajat näe täytettyjä lomakkeita. Niiden jakelu koteihin vain tapahtuu opettajan toimesta.

Ei minulla kyllä ole aavistustakaan, kuka ne palautetut lomakkeet lukee. Epäilen, ettei se ole koulun terveydenhoitajakaan.

t. ope

Pitäiskö ottaa selvää. Jotain lappuja vaan jakelet tietämättä tuon taivaallista, mitä siellä kysellään ja kuka niitä lukee. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
117/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi alaikäinen lapsi ja saisin jotain tuollaisia kyselylappuja ilman mitään selvitystä, mitä ja miksi niitä tietoja kysellään ja miten niitä tietoja käsitellään, laittaisin varmaan opettajille ja muille terkkareille omat kyselyt heidän painoidekseistään ja tupakoinnistaan, jotta voisin omalta osaltani arvioida heidän kompetenssinsa ja kykynsä opettaa ja huoltaa lastani koulupäivän aikana.

Onko sinusta fiksua tahallaan ärsyttää ihmistä, jolla on valta tehdä sinusta lasu? Minusta ainakin se kuulostaa enemmän veren kerjäämiseltä nenästä.

Vierailija
118/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän alkoholiin ja tupakkaan addiktoitunut haiseva Suomi-juoppo tietenkään myönnä vahingoittavansa iljettävillä tavoilla omia lapsiaan. 

Vierailija
119/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta fiksua tahallaan ärsyttää ihmistä, jolla on valta tehdä sinusta lasu? Minusta ainakin se kuulostaa enemmän veren kerjäämiseltä nenästä.

Mikä valta. Huh huh. Pidän oikeuksistani puolta. Elän käsittääkseni vielä oikeusvaltiossa, jossa viranomaisen toiminta perustuu lakiin ja asetuksiin, ei käsityksiin tai oletuksiin.

Vierailija
120/324 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä mussutus yhdestä kyselystä.

Saahan sitä kysyä. Mikään pakko ei ole vastata. Heitä lappu roskiin ja asia on sillä selvä. Kuvitteletko, että ne tulee ja laittaa vankilaan jos et täytä kiltisti lappua? Lopeta tuollainen herranpelko ja ota oman elämäsi ohjakset omiin käsiisi.

Oiski noin yksinkertaista. Tuolla perusteella mikä tahansa virallinen taho saisi alkaa kysellä asiattomia ja jättää vastaamattomuuden vastuun utelun kohteelle, koska saahan sitä kysyä hei. Mutta kun ei saa, läheskään kaikki eivät ole tarpeeksi valveutuneita edes kyseenalaistamaan mikä on asiallista joltakin ns viralliselta taholta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä