Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen ei tarvitse olla uskovainen ollakseen oikeudenmukainen

Vierailija
16.08.2019 |

Eli sillä ei ole mitään tekemistä uskovaisuuden/ ei uskovaisuuden kanssa.

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ateistit ovat uskovaisia älykkäämpiä, miksi he eivät kykene keskustelemaan asioista puolueettomasti? Uskovaisena voitan lähes aina ei-uskovat väittelyssä älyllisellä tasolla, vaikka minun pitäisi olla vähemmän älykäs.

Linkkaatkos niitä väittelyitäsi, niin voidaan yhdessä käydä katsomassa, kuka siellä on voittanut ja kuka ei.

Tai mainitse nyt edes muutama väite, mitä ateisteilta kuulee, mitkä pystyt osoittamaan vääriksi.

Vierailija
82/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ateistit ovat uskovaisia älykkäämpiä, miksi he eivät kykene keskustelemaan asioista puolueettomasti? Uskovaisena voitan lähes aina ei-uskovat väittelyssä älyllisellä tasolla, vaikka minun pitäisi olla vähemmän älykäs.

Mistä asiasta sinä nyt mielestäsi olet voitolla tässä keskustelussa? Ja ei, lähteeksi ei kelpaa tällä kertaa ”katso raamatusta”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen ja olen samaa mieltä kuin ap. Jumala on luonut ihmiseen sisäisen tunteen oikeasta ja väärästä. Se on kaikilla, uskoi tai ei. Esim. lähes kaikkien omatunto sanoo että pikkulapsien kiduttaminen on väärin. Miksi meillä on niin hieno omatunto? Siksi, että on olemassa absoluuttinen oikea ja absoluuttinen väärä. Olen olemassa Jumala ja on olemassa sen vastakohta, saatana ja pahat henkivallat, jotka vastustaa Jumalaa.

Ihmisessä, jokaisessa meistä, on niin paljon epäpyhää ja väärää, että Jeesus on meidän kaikkien ainoa toivo päästä Jumalan yhteyteen.

Ja Jumala on, Hän todella on, uskoit sitä tai et.

Vierailija
84/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse uskovainen ja olen samaa mieltä kuin ap. Jumala on luonut ihmiseen sisäisen tunteen oikeasta ja väärästä. Se on kaikilla, uskoi tai ei. Esim. lähes kaikkien omatunto sanoo että pikkulapsien kiduttaminen on väärin. Miksi meillä on niin hieno omatunto? Siksi, että on olemassa absoluuttinen oikea ja absoluuttinen väärä. Olen olemassa Jumala ja on olemassa sen vastakohta, saatana ja pahat henkivallat, jotka vastustaa Jumalaa.

Ihmisessä, jokaisessa meistä, on niin paljon epäpyhää ja väärää, että Jeesus on meidän kaikkien ainoa toivo päästä Jumalan yhteyteen.

Jos uskot todella raamattuun ja jumalaan, tiedät että meidät on luotu jumalan kuvaksi. Kaikki paha, kuten hyvä, on 100% lähtöisin jumalasta. Jeesus ei ole kostonhimossaan mikään toivo eikä sen pidä ollakaan. Maailma on pullollaan hyviä, kuolevaisia ihmisiä. Ei ole mitään syytä palvoa pikkumaisia olentoja. Sitä voi pyrkiä parantamaan omaa ympäristöään ja maailmaa.

Vierailija
85/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että Jumala on ihmiselle koodannut genomiin käyttäytymissäännöt, joiden mukaan pikkulasten kiduttaminen on väärin, mutta samaan aikaan itse on täysin eri mieltä aiheesta. Raamatussakin hehkutetaan, miten pyhää on mätkiä pikkulapsia kuoliaaksi kiviin (Psalmit 137). Ja tosielämä myös osoittaa, ettei miljardien pikkulasten kärsimykset paljoa paina Jumalan omatuntoa.

Vierailija
86/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä keinolla nämä moraaliset ateistit saavat sekunneissa peukutettua yhtä kommenttia kymmenillä kerroilla? Pitääkö olla älykäskin keino? En usko :D

Oon liian moraalinen tällaisiin vilppijuttuihin niin en tiedä.

Uskovainen

Joo, eihän tätä voi ateistit seurata ja odottaa niitä teidän uskovaisten ratkaisevia todisteita...

t. Ateisti

Vierailija
87/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisilla on heikompi moraalitaju kuin ateisteilla, myös alhaisempi älykkyys. Nämä on tutkittuja juttuja.

Juu tottakai sulla on korkeampi kuin Jeesuksella ja Jumalalla kun edustat saatanaa.

Vierailija
88/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisilla on heikompi moraalitaju kuin ateisteilla, myös alhaisempi älykkyys. Nämä on tutkittuja juttuja.

No mutta mitä se suurempi älykkyys hyödyttää helvetissä, kun siellä ei kuitenkaan ateistikaan ole enää ateisti?

Alhaista tuomita ateistit "helvettiin". Jumala on armollinen hyville ihmisille vaikka he eivät Jumalaa olisi löytäneet. Ihmiset ovat kovin uskaliaita tuomitessaan muita. Se ei todellakaan ole meidän tehtävämme, vaan Jumalan. Onneksi Jumala on armossaan viisas.

Vierailija
89/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että Jumala on ihmiselle koodannut genomiin käyttäytymissäännöt, joiden mukaan pikkulasten kiduttaminen on väärin, mutta samaan aikaan itse on täysin eri mieltä aiheesta. Raamatussakin hehkutetaan, miten pyhää on mätkiä pikkulapsia kuoliaaksi kiviin (Psalmit 137). Ja tosielämä myös osoittaa, ettei miljardien pikkulasten kärsimykset paljoa paina Jumalan omatuntoa.

Jeesus kyllä oikaisi nuo käsitykset harhaopiksi täysin. Jumala ei odota minkäänlaista uhria.

Vierailija
90/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mitä se suurempi älykkyys hyödyttää helvetissä, kun siellä ei kuitenkaan ateistikaan ole enää ateisti?

Alhaista tuomita ateistit "helvettiin". Jumala on armollinen hyville ihmisille vaikka he eivät Jumalaa olisi löytäneet. Ihmiset ovat kovin uskaliaita tuomitessaan muita. Se ei todellakaan ole meidän tehtävämme, vaan Jumalan. Onneksi Jumala on armossaan viisas.

Itsehän ihminen tsensä tuomitsee, kun kääntää Jumalalle selän.

Vierailija
91/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei halunnut ihmisistä robotteja jotka toimivat vaan genominsa suhteen oikein vaan RAKKAUDESTA, että se tuottaisi tyydytyksen olla hyvässä suhteessa kaikkiin.

Vierailija
92/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Siksi en itse uskossani avaa vahingossakaan yhden yhtä uskonnollista kirjaa jossa joku toinen määrittelee kuinka tulisi uskoa. Jos kuulee, tuntee Jumalan sydämessään ei tarvitse muiden tukea uskoonsa. Olenkin epäillyt usein, että tiukimmin kirjaansa puristavilla usko on heikkoa. Usko itseensä, usko Jumalan luomaan.

Vierailija
93/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaisuus on arvo. Arvot ovat kulttuurisidonnaisia. Ja meidän kulttuurin on muovannut kristinusko.

Vaikka et ole uskovainen, et pääse länsimaisessa kulttuurissa kristinuskoa pakoon.

No sitä voi vaihtoehtoisesti miettiä miten homma toimi ennen kristinuskoa. Ihmiset tappoi toisiaan mitä mitättömimmistä syistä. Moraalia ei ollut ja toisaalta jos katsoo muiden uskontojen oikeudenmukaisuutta niin melko huteraa tuntuu olevan esim. rehellisyys.

Vierailija
94/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kyllä oikaisi nuo käsitykset harhaopiksi täysin. Jumala ei odota minkäänlaista uhria.

Miten jeesus voi oikaista sellaista mitä jumala on luonut? Jumala on kaikkivoipa, eikö näin? Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, eikö? Jumala on luonut saa tanan, eikö? Kaikki paha, siinä missä kaikki hyvä, on jumalasta lähtöisin. Joka vuosi miljoonat lapset kärsivät kammottavia kohtaloita. Millainen jumala voi sallia sen? Miten Jeesus voi todistaa nämä harhaopiksi? Mielelläni kuulen! Se auttaisi ymmärtämään uskovaisia ihan älyttömästi!

Vierailija
95/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaisuus on arvo. Arvot ovat kulttuurisidonnaisia. Ja meidän kulttuurin on muovannut kristinusko.

Vaikka et ole uskovainen, et pääse länsimaisessa kulttuurissa kristinuskoa pakoon.

No sitä voi vaihtoehtoisesti miettiä miten homma toimi ennen kristinuskoa. Ihmiset tappoi toisiaan mitä mitättömimmistä syistä. Moraalia ei ollut ja toisaalta jos katsoo muiden uskontojen oikeudenmukaisuutta niin melko huteraa tuntuu olevan esim. rehellisyys.

Aivan kun esim ristiretkissä ei syyttömiä ihmisiä tapettu? Ihanko tosi? Millä lailla buddhalaisuudessa rehellisyys on huteraa? Tai wiccassa?

Vierailija
96/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Jeesusta olisi ihan villiä meno uskokaa pois. Ihmisiä uhrattaisiin enemmän ja voitte vaan katsoa menoa siellä missä kristinuskoa ei ole. Mutta Jeesuksen oppi koskee sielun elämälle pelastumista ei tämän maailman kuvioita niinkään, vaikka jokainen joka uskoo haluaa hyvää muille.

Vierailija
97/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän ihminen tsensä tuomitsee, kun kääntää Jumalalle selän.

Täysin väärä käsitys. Jo sanoissa "joka uskoo Jeesukseen pelastuu" on piiloväittämä, tuomio siitä, että ne jotka eivät usko, joutuvat helvettiin. Kun näin ei ole. Ei Jumala tuomitse siitä, ettei oma luomuksensa ole herkkä kuuntelemaan Jumalaa sydämessään. Hän on armollinen jokaiselle.

En seuraa minkään uskontokunnan oppeja, vaan olen oppinut Jumalasta oman sydämeni kautta. Suosittelen samaa kaikille. Kenelläkään ei ole suurempaa auktoriteettia Jumalan suhteen kuin toisella.

Vierailija
98/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkaatkos niitä väittelyitäsi, niin voidaan yhdessä käydä katsomassa, kuka siellä on voittanut ja kuka ei.

Tai mainitse nyt edes muutama väite, mitä ateisteilta kuulee, mitkä pystyt osoittamaan vääriksi.

Ateistit usein esim. sanovat, että ovat uskovaisia rationaalisempia. Tähän vastaan ateistille, että jos olet minua rationaalisempi, miksi olet valinnut itsellesi maailmankatsomuksen, joka ei anna perustaa sille rationaalisuudelle? Sitten selitän lisää: Katsomuksesi mukaan mitään yliluonnollista ei ole olemassa ja kaikki maailmassa noudattaa fysiikkaa. Se tarkoittaa, että olet monimutkainen biologinen robotti, jonka aivotapahtumat ovat fysiikan lakien hallinnassa. Miten siis voit tietää ajattelusi olevan rationaalista, jos kaikki ajattelusi syntyy satunnaisten kemiallisten reaktioiden seurauksena?

Tähän en saa ateisteilta järkevää vastausta, vaan aletaan puhua aiheen vierestä tai sanotaan jotain "mene kouluun siitä".

Vierailija
99/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman Jeesusta olisi ihan villiä meno uskokaa pois. Ihmisiä uhrattaisiin enemmän ja voitte vaan katsoa menoa siellä missä kristinuskoa ei ole. Mutta Jeesuksen oppi koskee sielun elämälle pelastumista ei tämän maailman kuvioita niinkään, vaikka jokainen joka uskoo haluaa hyvää muille.

Öh missä niitä ihmisiä uhrataan esim wiccassa tai buddhalaisuudessa? Missä niitä uhrataan esim oseaanisissa kulttuureissa? Missä niitä uhrataan ateismissa? Mutta taas tulee mieleen vaikkapa noitavainot jossa ihmisiä uhrattiin rovioilla 1600-luvulla.Tai sitten vaikka kataarien polttojoukkomurhat 1300-luvulla? Saati kuinka moni kuoli ristiretkien vuoksi uhrattuna jumalalle keskiajalla... Jos vuosiluvut eivät sano mitään, niin voin kertoa ja vakuuttaa että nämä tapahtuivat Jeesuksen JÄLKEEN.

Vierailija
100/186 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistit usein esim. sanovat, että ovat uskovaisia rationaalisempia. Tähän vastaan ateistille, että jos olet minua rationaalisempi, miksi olet valinnut itsellesi maailmankatsomuksen, joka ei anna perustaa sille rationaalisuudelle? Sitten selitän lisää: Katsomuksesi mukaan mitään yliluonnollista ei ole olemassa ja kaikki maailmassa noudattaa fysiikkaa. Se tarkoittaa, että olet monimutkainen biologinen robotti, jonka aivotapahtumat ovat fysiikan lakien hallinnassa. Miten siis voit tietää ajattelusi olevan rationaalista, jos kaikki ajattelusi syntyy satunnaisten kemiallisten reaktioiden seurauksena?

Tähän en saa ateisteilta järkevää vastausta, vaan aletaan puhua aiheen vierestä tai sanotaan jotain "mene kouluun siitä".

Jos nyt mietitään sitä että biologisilla roboteilla on käsitys abstraktista. Erotetaan sillä nyt toistaiseksi meidät täysiroboteista. Rationaalisuudella tarkoitetaan sitä että ei usko dinosaurusten olevan vedenpaisumuksessa kuolleiden eläinten luurankoja, vaan ymmärtää mm radiohiiliajoituksen päälle ja tiedostaa ettei maapallo vain yksinkertaisesti VOI olla 6000v vanha, vaan huomattavasti vanhempi. Sitä rationaalisuudella tarkoitetaan. Ja rationaalisuus tarkoittaa että on looginen, eikä epälooginen -> kuten voisi olla uskoessaan kirjaa joka väittää asioita joista tiedetään etteivät ne ole voineet todisteiden mukaan niin mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän