Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?

Vierailija
16.08.2019 |

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

Kommentit (332)

Vierailija
261/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ap, kuten tästä musiikkivideosta näkee niin metallifanit ovat aina äärimmäisen tosissaan kaikesta:

Vierailija
262/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Ap, kuten tästä musiikkivideosta näkee niin metallifanit ovat aina äärimmäisen tosissaan kaikesta:

Ja samoin myös tässä

Hyvissä höyryissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriökin on varmasti ihan tosissaan sanoituksissaan XD

Vierailija
264/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat. No, tavallaan ymmärrettävää, kun kerran ovat retardeja.

Millä perusteella? 

Vierailija
265/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jotenkin aina kokenut että metallimusiikin kuuntelijat ovat jollain tapaa naiveja ja lapsekkaita, 15 vee nuoren mielenmaisemaa henkiviä samaan tyyliin kuin mitä meininki weekendfestareilla.

Jos musatyylit olisivat elokuvia, hevi olisi moderni action-rämistely muutamine sädepyssyine ja kuolaavine hirviöineen ja weekendfestarimeininki vauhdikas high-school-action-draama. Ei kiitos minulle, kaipaan vähän jotain muuta.

Niin mitä "muuta"? 

Vierailija
266/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin ap:lle Iron Maidenin biisiä Wasted years.

Linkin videolla sanoitukset mukana!

Anssi Kela on tehnyt tästä oman versionsa, en suosittele Maiden faneille, mutta ap:lle ehkä tarpeeksi tuttua, huttua ja nössöä.

Vierailija
267/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tutkimuksia, joissa klassista musiikkia ja metallia kuuntelevat on todettu muistuttavan eniten toisiaan mitä tulee eri musiikkigenrejen kuuntelijoihin. Metallimusiikki on usein aika monimutkaista ja vaikeasti lähestyttävää, ihan samalla tavalla kuin klassinen. 

Jos nyt itse ajattelen, niin suurin osa tuntemistani älykkäistä ihmisistä kuuntelee metallia. Ehkä vähän sellaisia vastavirtaan uijia, jotka eivät elä täysin normien mukaisesti. Itse pidän metallista ja otan sen siinä mielessä vakavasti, että se helpottaa elämää ja koen tulevani ymmärretyksi. Lyriikat on minulle merkityksellisiä samoin kuin musiikista saatu fiilis. 

Metallican Fade to black on todistetusti estänyt nuorten itsemurhia.

Itsekin harkitsin nuorena itsemurhaa ja kuuntelin silloin paljon Sentencediä. Jotenkin jo sen tuskan sanallistaminen helpotti. Ellen ihan väärin muista, eräällä psykologian luennolla luennoitsija taisikin mainita, musiikilla olevan helpottava ja lohduttava merkitys masentuneille ja itsemurhaa aikoville henkilöille. 

Hassua, miten monella (metallimusiikista tietämättömällä) vaikuttaa olevan se käsitys, että tuo musiikki aiheuttaa masennusta ja ahdistusta. Yleensähän se menee juuri toisin päin, eli ihminen on valmiiksi ahdistunut ja kaipaa sellaista musiikkia, joka auttaa pahaan oloon ja etsii lyriikoita joihin samaistua. Itse olen lapsesta asti kuunnellut heviä ja rokkia, mutta kun aikoinaan masennuin ja sairastuin syömishäiriöön, aloin näkemään lyriikat ihan eri valossa. Löysin synkistä sanoituksista voimaa, tuli olo että joku ymmärtää ja pukee pahan oloni sanoiksi. Raskaampi musiikki ei missään nimessä ole aiheuttanut ongelmiani tai lisännyt niitä, päin vastoin se on voimavarani ja auttanut jaksamaan eteenpäin. 

Vierailija
268/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kuuntelen lauluja saatanasta tai kuolemasta ja olen ihan tosissani hevari. Enemmän kuuntelen lauluja sankareista, tieteestä ja fantasiasta.

Bändit laulavat myös moottoripyöräilystä, lempimusiikin tuottamasta ilosta, sotahulluista johtajista ja sodan mielettömyydestä, ihmissuhteista akselilla ihastus-eron tuska, elämän tarkoituksesta -siis mistä tahansa ihmistä koskettavasta asiasta.

Seksistä lauletaan, rakkaudesta, yksi bändi sai idean plussa-korteista, yli-innokkaista pomoista jne.

Onhan näitä.

Vierailija
269/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Rihannan tai sen muun epävireisen auto-tune nenähonotustyhjäpääpopin kuuntelijat tosissaan? Milloin he ajattelivat aikuistua?

Vierailija
270/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun Rytmihäiriö vitsillä syytti Pete Parkkosta musavideon plagioinnista. Jotkut Peten fanit otti sen ihan todesta. :D

https://www.rumba.fi/uutiset/pete-parkkonen-keksi-oma-juttu-punkbandi-s…

Vierailija
271/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kuuntelen metallia ja kaikkea muutakin lavatanssi-iskelmistä finnhitseihin ja eurodanceen ja Popedaan.

Ainoastaan räppiä en jaksa kuunnella paitsi niin sanottua huumoriräppiä tulee välillä kuunneltua.

272/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sir Vivaldi kirjoitti:

Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.

Klassisen musiikin kuuntelijat ovat yleensä snobeja pikkurilli pystyssä konjakkia juovia "parempia" ihmisiä.

Klassisessa musiikissa ja metallimusiikissa on jotain samaa. Ehkä yhdistävä tekijä on se tummuus, raskaus ja syvyys. Sen takia sinfoninen metalli (Nightwish, Apocalyptica jne. Evanescencessäkin on niitä elementtejä) kuulostaa luontevalta yhdistelmältä.

Tykkään itse eniten klassisesta, mutta metallimusiikistakin löytyy hienoja kappaleita. Oikeastaan joka musiikkilajityypistä löytyy ainakin yksittäisiä kappaleita, jotka on hyviä.

Vierailija
273/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tän nyt vaan tähän. Etteikö muka laulettaisi saatanasta? Hah.

Vierailija
274/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuota hevipaskaa ei pakosta joudu kuuntelemaan. Kaikki tuntemani heavyn kuuntelijat ovat jotenkin, noh, sanoisinko suoraviivaisen yksinkertaisia, kuten musiikkinsakin. Jazzin kuuntelijat sensijaan. :)

Ovat monimutkaisia kieroilijoita. Niinpä. Suoraviivaiset pitävät suoraviivaisesta, siitä syntyy kupla tai alakulttuuri jossa kaikilla on mukavaa. Metallin kuuntelijat muuten ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Ja se linkki tutkimukseen.

https://naturehumanpsychology.com/?q=intelligence&complex_music&research

Vierailija
275/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kuuntelen metallia ja kaikkea muutakin lavatanssi-iskelmistä finnhitseihin ja eurodanceen ja Popedaan.

Ainoastaan räppiä en jaksa kuunnella paitsi niin sanottua huumoriräppiä tulee välillä kuunneltua.

Unohdetaan nyt vaan se räp kokonaan, jookos. Tämä oli sentään musiikkia käsittelevä aihe. 

Vierailija
276/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän tän nyt vaan tähän. Etteikö muka laulettaisi saatanasta? Hah.

Eikai kukaan ole väittänyt etteikö sellaisia bäbdejä ole jotka laulaa saatanasta. Osa tosissaan osa leikillään, mutta se on vain yksi aihe lukuisten muiden joukossa.

Voihan vaikka räpin tehdä saatanasta, eihän biisien aiheet genresidonnainen juttu ole.

Vierailija
277/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORPIKLAANI - Henkselipoika

KORPIKLAANI - Metsämies

Vierailija
278/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämäkin Rytmihäiriön kappale tehty ihan vakavissaan?

-Spurgurituaali

Vierailija
279/332 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metallikansa on tosikkoja niin miksi Eläkeläiset -bändi on niin suosittu hevifestareilla?

Siinä vähän Wacken Open airin menoa vuodelta 2011.

Vierailija
280/332 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin kuuntelen lauluja saatanasta tai kuolemasta ja olen ihan tosissani hevari. Enemmän kuuntelen lauluja sankareista, tieteestä ja fantasiasta.

Bändit laulavat myös moottoripyöräilystä, lempimusiikin tuottamasta ilosta, sotahulluista johtajista ja sodan mielettömyydestä, ihmissuhteista akselilla ihastus-eron tuska, elämän tarkoituksesta -siis mistä tahansa ihmistä koskettavasta asiasta.

Seksistä lauletaan, rakkaudesta, yksi bändi sai idean plussa-korteista, yli-innokkaista pomoista jne.

Onhan näitä.

myös luonnon tuhosta, kasvihuoneilmiötä, hulluista johtajista, mt-ongelmia, hullusta maailman menosta, alkoholista, aseiden tuottamasta paskasta yhteiskunnassa, rais..uksista....

Aiheita yhtä monta kuin on bändejä ja kipaleitakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi