Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?

Vierailija
16.08.2019 |

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

Kommentit (332)

Vierailija
301/332 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ihan tosissani. Ulkomuoto ei mitenkään siihen viittaa, vähän pullero 3 lapsen äiti ja maatalon emäntä, ikää 40.

En minä kyseenalaista miksi kuka mitäkin kuuntelee, melkein jokaiselle muusikille on hetkensä paitsi Jazzille ;)

Mielen köyhyyttä jos ei osaa ymmärtää, jos näkisit vähän vaivaa niin aivan taatusti löytäisit monta helmeä tästäkin genrestä.

Vierailija
302/332 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen ihan tosissani. Ulkomuoto ei mitenkään siihen viittaa, vähän pullero 3 lapsen äiti ja maatalon emäntä, ikää 40.

En minä kyseenalaista miksi kuka mitäkin kuuntelee, melkein jokaiselle muusikille on hetkensä paitsi Jazzille ;)

Mielen köyhyyttä jos ei osaa ymmärtää, jos näkisit vähän vaivaa niin aivan taatusti löytäisit monta helmeä tästäkin genrestä.

Mitä vikaa jazzissa? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/332 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin moni maininnut Nightwishin että nyt oli pakko kuunnella joku kipale. Greatest show on earth. Kylmät väreet menee. Kyllä. Olen tosissani. Jopa nännit on kovina :) tää musiikki menee syvemmälle kuin sieluun.

Mä kyllä kuuntelen raskaampaakin. Slipknot, devil driver, insomnium, dimmu Borgir, cradle of filth... ihan mainitakseni sellaisia mitä täällä ei vielä (kai) ole ollut.

Sentenced on pelastanut mut paljolta pahalta. Ja onhan Villellä nyt aivan mahtava ääni. On myös ilo silmälle.

Vierailija
304/332 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miklagard Overture kannattaa kuunnella Turisakselta, jotain niin upean mahtipontista ja kaunista samanaikaisesti.

Vierailija
305/332 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka kuuntelee 40 vuotiaana pelkkää metallimusiikkia ja raskasta rokkia ei henkisesti ole kypsä totesi eräs ulkolainen artisti.

No ei siinä epäkypsä ole vaikka pelkkää rokkia ja metallia kuuntelee, mutta kannattais kuunnella kaikkia genrejä. Mun mielestä joka musagenrestä löytyy hyvää matskua vaikka metalli mulle tärkeintä musaa onkin.

Kukaan jaksa syödä pelkkiä makkaraperunoita, mutta kun välillä syö kaurapuuroa ja mustikoita niin saa vaihtelua. :)

Vierailija
306/332 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kuuntelen metallia ja kaikkea muutakin lavatanssi-iskelmistä finnhitseihin ja eurodanceen ja Popedaan.

Ainoastaan räppiä en jaksa kuunnella paitsi niin sanottua huumoriräppiä tulee välillä kuunneltua.

Unohdetaan nyt vaan se räp kokonaan, jookos. Tämä oli sentään musiikkia käsittelevä aihe. 

Ööh, ei unhodeta. Kuuntelen metallia, mutta kuuntelen yhtälailla myös räppiä.

Se on oma ongelmasi. Silti rap ei kuulu musiikkiaiheisiin.

Mikä ongelma se on? Rap on musiikkia siinä missä muukin. Kommentistasi huokuu, että olet kuullut vain radio"rappia" :D

Eiköhän jo se, että joutuu selittämään jonkun olevan musiikkia, todista aika vahvasti, ettei se ole.

Vierailija
307/332 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turmion paskantajat kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuuntele metallia, mutta esim. turmion kätilöt on hyvä ja kyllä sitä ihan humoristisesti kuuntelen :D Tosin onhan siellä välillä totuuttakkin seassa mm. yhteiskunnan normien arvostelua, eli kai sitten puolivakavasti kuuntelen.

Örinäörinää en ole koskaan oikein ymmärtänyt, hassun kuuloista.

Turmion Kätilöt on täyttä kusta.

Tyypillinen esimerkki "nykyhevarien" tilasta. Kuuntelevat jotain C-tason Rammstein-kopiopaskaa, joka on olevinaan "true", laulaa saatanasta (voi juku!). Musiikin lisäksi laulu on pelkkää örinää ja sontaa. Turmion Kätilöiden keikoilla käy nykyään lähinnä näitä hiuksensa punaiseksi värjänneitä goottihutsuja. 

ooh sexyjä punapäisiä goottihutsuja:)

HAPPAMIA OVAT SANOI KETTU::::

Vierailija
308/332 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kuuntelen metallia ja kaikkea muutakin lavatanssi-iskelmistä finnhitseihin ja eurodanceen ja Popedaan.

Ainoastaan räppiä en jaksa kuunnella paitsi niin sanottua huumoriräppiä tulee välillä kuunneltua.

Unohdetaan nyt vaan se räp kokonaan, jookos. Tämä oli sentään musiikkia käsittelevä aihe. 

Mikä ongelma se on? Rap on musiikkia siinä missä muukin. Kommentistasi huokuu, että olet kuullut vain radio"rappia" :D

Eiköhän jo se, että joutuu selittämään jonkun olevan musiikkia, todista aika vahvasti, ettei se ole.

En minä mitään selitä, vaan vastasin sun valheelliseen argumenttiin.

Vierailija
309/332 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään selitä, vaan vastasin sun valheelliseen argumenttiin.

Et muuten vastannut, koska se ei ollut mun argumenttini.

Vierailija
310/332 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan mitä metallia kuuntelee..power metalli on aikas piristävää ja rohkaisevaa..Kyllähän minäkin kuuntelen bläkkiä ja doomia joskus mutta en todellakaan ota "tosissaan" niitä sanoituksia,pöpihän sun pitäisi olla..

Vierailija
311/332 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpunen Jouluaamuna (Doom Metal)

Vierailija
312/332 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpunen Jouluaamuna (Doom Metal)

Tämä kun tulis Raskasta Joulua lähetyksessä TV:stä!  XDdd

Vierailija
313/332 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hieno kansanjuhla 2006

Vierailija
314/332 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki heavymusiikki ole vain örinää. Jos et pidä raskaammasta musiikista, niin kokeile jotain klassista ja melodisempaa, esim. Judas Priest, Black Sabbath, Iron Maiden, Rainbow, Dio, Wasp. Itse kuuntelen enemmän tällaista melodisempaa heavya, joskus saatan kuunnella vähän Megadethiä ja Panteraa, mutta kyllä  enemmän klassisen osaston puolelle menee niin kuin muunkinlaisessa rockissa.

Vierailija
315/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen tosissaan, voin siis samaistua hyvinkin synkkien biisien sanomaan ja tunnelmaan ottamatta sitä kirjaimellisesti.

Esim. jos jonkun biisin sanoitukset kertovat nekrofiliasta, en suhtaudu siihen niin, että "joo siistiä, kyllä minäkin haluan nu$$ia ruumiita" vaan pikemminkin niin, että pääsen sen biisin kuvaamaan synkkään mielentilaan mukaan ja nautin siitä, että joku sanoittaa niitä vaikeasti sanoitettavia tunteita minulle.

Vierailija
316/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin voisi kysyä, että ottaako iskelmän kuuntelijat esim. Frederikin tuotannon tosissaan.

"Volga, Volga, rakkaus tai kuolema!"

(Hyvä biisi, vaikka onkin vähän nolo :) )

Vierailija
317/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Turmion Kätilöt nyt on biisistä riippuen aika huumorilla tehtyä, mutta on niillä vakaviakin kappaleita.

Vierailija
318/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosissani, en käytä bändipaitoja eikä ole pitkiä hiuksia. En kuuntele juurikaan sanoituksia kun ne ovat pääosin huvittavia (kuten muussakin nykymusiikissa aika tyhjää täynnä enimmäkseen). Musiikillisesti hienoa useinkin joten nautin siitä ajoittain.

M40

Vierailija
319/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosissaan ollaan.

Vierailija
320/332 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosissaan ollaan.

Huomaa, että on amatöörit asialla, kun eivät osaa edes moshata oikein.

No joo, huumoriahan tämäkin vaan :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan