Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: ”hälytyslellojen pitäisi soida, jos lapsi puhuu pahaa vanhemmastaan”. Siis puhuu kenelle?

Vierailija
16.08.2019 |

”Vieraannuttaminen tarkoittaa pääpiirteittäin epäasiallista vaikuttamista lapsen ja toisen vanhemman suhteeseen. Hälytyskellojen tulisi soida, jos lapsi voimakkaasti tuo toiselle aikuiselle esille sitä, miten huono tai paha toinen vanhempi on, tai jos lapsi kieltäytyy tapaamasta tai pelkää toista vanhempaansa ilman mitään syytä.”

Minun teinini molemmat valittavat minulle isästään, kun isä on sellanen ja tällanen. Eli minun hälytyskellojen pitäisi soida...niinkö... että olen vieraannuttaja, vai?

Vai mitä tuo tarkoittaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nuorta lasta voi vieraannuttaa? Voiko enää 8-vuotiasta? Entä 10-vuotiasta?

Siis Jos haukkuminen alkaavasta tuolloin, ja sitä ennen lapsi on tykännyt vanhemmastaan.

Näitä kun olen sivusta seurannut, niin 10-12 v osaa jo itse tulkita tilanteita ja vaikka manipulointi aluksi onnistuisi niin aika korjaa asian nopeasti.

Kiva kuulla. Minun lapseni oli 11 v. Erotessamme. Eli eksä on väärässä vieraannuttamisesta.

Kakkonen

Varmasti on väärässä, mutta lapsen etu olisi, jos aktiivisesti tukisit exän ja lapsen suhdetta. Eli et pelkästään välttäisi haukkumista vaan puhuisit lapselle exän hyvistä puolista.

Kyllä minä sitä tein. Enemminkin siltä kannalta, että meissä kaikissa on hyvät ja huonot puolet. Ja tietyt piirteet kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
22/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex (nainen) harrasti eron yhteydessä oikein urakalla minun haukkumista lapselle, ja siinä samalla kaikille muillekkin lapsen kuullen.

Tosi huonosti lapsi voi pitkän aikaa, kun kuvitteli, että isä on äidin kuvailema hirviö. Tuo vaihe meni ohi ja lapsi tajusi, että äidin puheet eivät ole totta.

Nyt 3 vuoden päästä lapsi (15 v) oirehtii masennuksen ja syömisen kanssa. Väkisinkin tulee mietittyä, että exän käytös tuolloin erotessa oli jonkilainen sysäys nykyisiin oireisiin...

Vastaava tilanne meilläkin käynnissä. Vähän on eväät vähissä. Voisikin puhua asiasta, mutta vastaan tulee vain huutoa. Soitin lastenvalvojalle ja sieltä ei tullut apua kun ei ole fyysistä uhkaa lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex (nainen) harrasti eron yhteydessä oikein urakalla minun haukkumista lapselle, ja siinä samalla kaikille muillekkin lapsen kuullen.

Tosi huonosti lapsi voi pitkän aikaa, kun kuvitteli, että isä on äidin kuvailema hirviö. Tuo vaihe meni ohi ja lapsi tajusi, että äidin puheet eivät ole totta.

Nyt 3 vuoden päästä lapsi (15 v) oirehtii masennuksen ja syömisen kanssa. Väkisinkin tulee mietittyä, että exän käytös tuolloin erotessa oli jonkilainen sysäys nykyisiin oireisiin...

Vastaava tilanne meilläkin käynnissä. Vähän on eväät vähissä. Voisikin puhua asiasta, mutta vastaan tulee vain huutoa. Soitin lastenvalvojalle ja sieltä ei tullut apua kun ei ole fyysistä uhkaa lapsella.

tsemppiä hankalaan tilanteeseen. Koita pysyä rauhallisena ja mitä teetkin, älä hauku puolisoasi lapsille tai lasten kuulleen. Lastensuojelua kannattaa pommitta; kyllä apua jotain kautta järjestyy.

Vierailija
24/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt suoraan. Ihminen on sympatiaa tunteva petoeläin. Jos lapsi saisi vanhempien rahat ja omaisuuden tappamalla heidät, niin jokainen kynnelle kykenevä ihminen tekisi niin. Ja joka muuta väittää on aivopesty ja heikko yhteiskunnan orja.

Toimiiko myös toisinpäin? Jos on rikas lapsi olisiko vanhempi valmis ottamaan nirrin pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan