Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: ”hälytyslellojen pitäisi soida, jos lapsi puhuu pahaa vanhemmastaan”. Siis puhuu kenelle?

Vierailija
16.08.2019 |

”Vieraannuttaminen tarkoittaa pääpiirteittäin epäasiallista vaikuttamista lapsen ja toisen vanhemman suhteeseen. Hälytyskellojen tulisi soida, jos lapsi voimakkaasti tuo toiselle aikuiselle esille sitä, miten huono tai paha toinen vanhempi on, tai jos lapsi kieltäytyy tapaamasta tai pelkää toista vanhempaansa ilman mitään syytä.”

Minun teinini molemmat valittavat minulle isästään, kun isä on sellanen ja tällanen. Eli minun hälytyskellojen pitäisi soida...niinkö... että olen vieraannuttaja, vai?

Vai mitä tuo tarkoittaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin. Joskus vanhemmasta on syytäkin valittaa, ei se ole vieraannuttamista. Esimerkiksi oma isäni on aina ollut täyspaska, ei siihen vaikuttamiset ja vieraannuttamiset liity mitenkään. Jokainen lapsi tajuaa jossain vaiheessa millaisia vanhemmat todellisuudessa ovat ja miten ovat kohdelleet lapsiaan. Joskus hyvin, joskus huonosti.

Vierailija
2/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani katkaisi välit isäänsä 15-vuotiaana. Isänsä syytti minua vieraannuttamisesta. Kun yritin puolustautua, etten ole koskaan hänestä pahaa puhunut, en ole mustamaalannut enkä haukkunut, niin isänsä sanoi, että psykologienkin mukaan ihmiset eivät ole aina edes itse tietoisia, että vieraannuttavat..... Eli en kyllä tiedä enää, mitä se vieraannuttaminen on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö kukaan tätä?

Vierailija
4/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska minuakin kiinnostaa vieraannuttamisteema.

Vierailija
5/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan nyt on vaan yleistetty, että se lapsen pahan puhuminen toisesta vanhemmasta tarkoittaisi aina sitä, että toinen on yrittänyt vieraannuttaa, vaikka eihän se tietenkään niin ole.

Vierailija
6/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulkitsin tuon niin, että jos lapsi puhuu pahaa toisesta vanhemmastaan jollekin perheen ulkopuoliselle aikuiselle, niin sen aikuisen pitäisi siitä tajuta, että mahdollisesti toinen vanhemmista on mustamaalannut sitä toista vanhempaa lapselle (siis sitä josta lapsi puhuu pahaa).

Vierailija
7/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten lasketaan pahan puhumiseksi. Harvoin lapset kovin paljon haukkuvat vanhempiaan vaikka olisi aihettakin, mutta toisaalta lapset voivat olla tyytymättömiä vanhempiinsa monesta syystä, esim. vain siksi että eivät saa tehdä kaikkea mitä haluaisivat.

Vierailija
8/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt suoraan. Ihminen on sympatiaa tunteva petoeläin. Jos lapsi saisi vanhempien rahat ja omaisuuden tappamalla heidät, niin jokainen kynnelle kykenevä ihminen tekisi niin. Ja joka muuta väittää on aivopesty ja heikko yhteiskunnan orja.

Vierailija
9/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki?

Vierailija
10/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex (nainen) harrasti eron yhteydessä oikein urakalla minun haukkumista lapselle, ja siinä samalla kaikille muillekkin lapsen kuullen.

Tosi huonosti lapsi voi pitkän aikaa, kun kuvitteli, että isä on äidin kuvailema hirviö. Tuo vaihe meni ohi ja lapsi tajusi, että äidin puheet eivät ole totta.

Nyt 3 vuoden päästä lapsi (15 v) oirehtii masennuksen ja syömisen kanssa. Väkisinkin tulee mietittyä, että exän käytös tuolloin erotessa oli jonkilainen sysäys nykyisiin oireisiin...

Vierailija
11/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt suoraan. Ihminen on sympatiaa tunteva petoeläin. Jos lapsi saisi vanhempien rahat ja omaisuuden tappamalla heidät, niin jokainen kynnelle kykenevä ihminen tekisi niin. Ja joka muuta väittää on aivopesty ja heikko yhteiskunnan orja.

Oletko kuullut Jeesuksesta?

Vierailija
13/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ex (nainen) harrasti eron yhteydessä oikein urakalla minun haukkumista lapselle, ja siinä samalla kaikille muillekkin lapsen kuullen.

Tosi huonosti lapsi voi pitkän aikaa, kun kuvitteli, että isä on äidin kuvailema hirviö. Tuo vaihe meni ohi ja lapsi tajusi, että äidin puheet eivät ole totta.

Nyt 3 vuoden päästä lapsi (15 v) oirehtii masennuksen ja syömisen kanssa. Väkisinkin tulee mietittyä, että exän käytös tuolloin erotessa oli jonkilainen sysäys nykyisiin oireisiin...

Ilmeisesti puhui totta, kun et "haukkuja" erikseen maininnut. Eli oliko syy nyt tämän äidin puheet vai isän käytös? Teot puhuvat puolestaan, vaikka kuinka aivopesisit lapsen, hän kyllä myöhemmin ymmärtää missä mennään.

Vierailija
14/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Joskus vanhemmasta on syytäkin valittaa, ei se ole vieraannuttamista. Esimerkiksi oma isäni on aina ollut täyspaska, ei siihen vaikuttamiset ja vieraannuttamiset liity mitenkään. Jokainen lapsi tajuaa jossain vaiheessa millaisia vanhemmat todellisuudessa ovat ja miten ovat kohdelleet lapsiaan. Joskus hyvin, joskus huonosti.

Näinpä juuri, kyllä sitä viimeistään aikuisena tajuaa millaiset omat vanhemmat on olleet.

Tosin jos vanhemmilla pätee " hyvä ja paha poliisi" asetelma, tietenkin tämä lapsi puhuu pahaa rajoja asettavasta vanhemmasta, ei suinkaan siitä kivasta, vaikka myöhemmin ehkä ymmärtääkin että ne rajat oli rakkautta ja "kiva" vanhrmpi vastuutaan kantamaton vätys.

Vierailija
15/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nuorta lasta voi vieraannuttaa? Voiko enää 8-vuotiasta? Entä 10-vuotiasta?

Siis Jos haukkuminen alkaavasta tuolloin, ja sitä ennen lapsi on tykännyt vanhemmastaan.

Vierailija
16/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti puhui totta, kun et "haukkuja" erikseen maininnut. Eli oliko syy nyt tämän äidin puheet vai isän käytös? Teot puhuvat puolestaan, vaikka kuinka aivopesisit lapsen, hän kyllä myöhemmin ymmärtää missä mennään.

Mitä horiset? Tämä on hyvinkin tavallista. Oma äitini haukkui aina tilaisuuden tullen isääni kun oli niin katkera. Edelleenkin haukkuu vaikka erosta on jo yli 20 vuotta... Isä mieluummin vaikenee kuin urputtaa äidistäni, vaikka aihetta olisi.

- sekopäääidin lapsi

Vierailija
17/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tässäkin tapauksessa kävi, n 6 kk erosta lapsi alkoi tajuta, ettei haukkumisessa ollut mitään perää. Valtava ristiriitatilanne lapselle kun haluaisi olla lojaali vanhemmille mutta on omasta mielestään pettänyt molemnat: ensin isän kun on uskonut äidin pahaa puhumiset ja sitten äidin kun on irtautunut äidin aivopesusta.

Vierailija
18/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nuorta lasta voi vieraannuttaa? Voiko enää 8-vuotiasta? Entä 10-vuotiasta?

Siis Jos haukkuminen alkaavasta tuolloin, ja sitä ennen lapsi on tykännyt vanhemmastaan.

Näitä kun olen sivusta seurannut, niin 10-12 v osaa jo itse tulkita tilanteita ja vaikka manipulointi aluksi onnistuisi niin aika korjaa asian nopeasti.

Vierailija
19/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kun olen sivusta seurannut, niin 10-12 v osaa jo itse tulkita tilanteita ja vaikka manipulointi aluksi onnistuisi niin aika korjaa asian nopeasti.

Kiva kuulla. Minun lapseni oli 11 v. Erotessamme. Eli eksä on väärässä vieraannuttamisesta.

Kakkonen

Vierailija
20/24 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Minun lapseni oli 11 v. Erotessamme. Eli eksä on väärässä vieraannuttamisesta.

Kakkonen

Varmasti on väärässä, mutta lapsen etu olisi, jos aktiivisesti tukisit exän ja lapsen suhdetta. Eli et pelkästään välttäisi haukkumista vaan puhuisit lapselle exän hyvistä puolista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi