Haluaisin pitää lapsen (vahinkoraskaus), vaikka lapsen isä on järkyttävä
Olen lapseton ja lähemmäs 40-vuotta, tämä on ehkä ainoa tilaisuus saada lapsi. En ole silti hankkiutunut hankkiutumalla raskaaksi enkä osaa selittää, miten näin on päässyt käymään. Tilanne on monimutkainen. Olen vaihtamassa alaa ja aloitin opinnot, ja tutustumisjuhlissa erilaisten kiemuroiden kautta päädyin harrastamaan seksiä opiskelukaverini kanssa ( noin 20-vuotta). Häpeän asiaa suunnattomasti. En voisi hänelle enkä kenellekän tunnustaa oikeaa isää. Muita vaihtoehtoja ei ole. Hänessä on ihmisenä useita sellaisia ulkoisia ja sisäisiä piirteitä, jotka eivät minus miellytä ja jotka saavat karvat nousemaan pystyyn. Tätä kun mietin, niin en haluaisi jatkaa raskautta. Vanhemmuutta en ainakaan tule jakaamaan niin keskenkasvuisen ihmisen kanssa. Hänelläkään ei ole tunteita minua kohtaan, on muun muassa antanut minulle lempinimen "vanha lumppu", josta hänelle on kyllä huomauteltu.
Kommentit (4)
Miksi haluaisit lapsen, jolla on tuollaisen tyypin geenit? Kiva sitten, kun lapsi näyttää isältään ja käyttäytyykin tavalla, joka muistuttaa hänestä?
Ja ymmärrthän, että jos hän saa selville että sinulle on syntynyt lapsi ja laskee 1+1 niin hänellä on täysi oikeus sitten tutustua lapseensa? Puhumattakaan siitä, että isän tuntemisen riistäminen lapselta siksi että hävettää on aika sairaan kuuloinen ajatus.
Provohan tämän on pakko olla, mutta jos leikitään ettei ole niin ihmissonta olisi hyvä kuvaus aloittajasta. Laittaa 20v. nuori maksamaan keski-ikäisen mamman mielenvikaisuudesta.
Onneksi olkoon, että olet raskaana, kun ikää on noinkin paljon. Ehkä lapsen isä on saanut huonon kotikasvatuksen ja on nuoruuden tyhmä?
Sinuna venyttäisin moraaliani niin pitkälle, että kertoisin lapselle isän henkilöllisyyden vasta myöhemmin, kun kyselee. Isä saisi tietää aikanaan, mutta ei vielä. Isä olisi varmasti onnellinen, jos ei heti joutuisi maksaman elatusmaksuja, vaikka voisi kyllä kantaa myös taloudellista vastuuta lapsesta, ettei taas korostettaisi miesten mahdollisuutta olla huoleton, vapaa, heikko ja tyhmä!
No voi jee. Muuten hyvä, mutta tuo loppu "tästä on hänelle huomautettu" menee yli. Siksi 1/5.