Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu ja tietosuoja! Osaako joku auttaa?

Vierailija
15.08.2019 |

Olen se joka aiemmin kirjoitti siitä, että perheessäni oli ollut lyhyen ajan sisällä kuolemantapauksia ja halusin mennä purkamaan surua psyk. polille. Siellä sairaanhoitaja oli tehnyt lapsistani lasun, vaikka olin nimenomaan kertonut että pelkäsin hakea apua koska pelkään lastensuojeluilmoituksia. Lapseni isä oli siis tehnyt lähipiirinsä kanssa useita perättömiä ilmoituksia ja meitä kohtasi mittavat selvitykset, vaikka lopulta todettiinkin että lapsella on asiat hyvin.

No, olen todella stressaantunut siitä että lapsen isä, joka ei ole vuosiin ollut lapsen kanssa missään kontaktissa, saa tiedon siitä että olen ollut psyk. polin asiakas. Ilmoituksessa sairaanhoitaja on irrottanut kontekstistaan asioita mistä olen hänelle puhunut. Kuten että "potilas aikoo muuttaa ulkomaille", vaikka olen sanonut että haaveenani on joskus muuttaa ulkomaille ja että "potilas ei halua päästää ketään kotiinsa", vaikka olen sanonut että en niin välitä vieraista vaan nautin olla kotona omissa oloissani, lapsella toki käy kaverit lähes päivittäin. Lasusta käy ilmi terveystietoni, suruni on avattu levälleen ja elämääni on repostelu laajasti. Siis aivan todella yksityisiä, herkkiä aiheita.

Tiedän että ex aktivoituu tuosta tekstistä ja sama painajainen alkaa alusta: naureskelu siitä että olen hullu ja että kuinka hän on aina tiennyt olevana oikeassa. Tiedot menee totta kai myös hänen vaimolleen, äidilleen, kavereilleen, niin kuin viimeksikin. Aiheettomat lasut alkavat jälleen, ja luultavasti ex vie asian eteenpäin käräjille asti vedoten siihen että olen hullu.

Pelkään ihan hysteerisesti tulevaa. Pelkään myös sitä että en pääse esimerkiksi muuttamaan pois omaan kotiin vedoten aihe että olen hullu. Asumme tällä hetkellä pk-seudulla vuokralla. Sain ihan mukavan perinnön, mutta sillä rahalla ei saa asuntoa täältä. Haaveena on siis oma koti.

Eikö ole mitään keinoa saada salattua exältä yksityisiä asioitani? Eikö se paina mitään että ex on kiusannut meitä vuosikausia eri tavoin? Yksinhuoltajuutta en saa, vaikka isä ei olekaan elämässämme. Silti hän mm. on kieltänyt myöntämättä lapselle passia, kertonut lapsen olevan vakavasti häiriintynyt, minun takiani tietysti, ja saanut lapsen erilaisiin tutkimuksiin jotka ovat osoittautuneet tarpeettomiksi koska lapsi on täysin normaali.

Osaako joku auttaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa varsinaiseen ongelmaan sanoa mitään mutta olethan ottanut potilas/sosiaaliasiamieheen yhteyttä tuosta että psyk.polin saikkari on väännellyt sanojasi tuolla tavalla? Kannattaa myös tilata itselleen kirjaukset kys. käynneistä, sielläkin voi olla asioita jotka vaativat oikaisua etteivät jää kummittelemaan.

Tosi ikävä tilanne, jos on tosiaan kohdalle osunut noin ammattitaidoton sh ja ilmoitus on lähtenyt tuolta pohjalta, yleensähän ongelma on tosi pahasti niin päin että se ilmoitusvelvollisuus laiminlyödään eikä tehdä lasua vaikka tilanteessa olisi todella selkeät perusteet ilmoitukselle...

Vierailija
2/31 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kerrotaan, et voi estää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lastensuojeluilmoitus tehtiin? Ei noista kertomistasi asioista ainakaan.

Vierailija
4/31 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/31 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehkä käyttäisin tuollaisessa vaiheessa rahaa asianajajaan. Muistan sen aiemman aloituksesi, mutta ihan muutenkin, onko oikein, että noin henkilökohtaisia asioita menee tiedoksi ihan random-ihmisille (ex-puolison kautta)? 

Asianajajan käyttäminen saattaisi auttaa sinua, ainakin kaikki osapuolet toimisivat tod.näk. aivan lain kirjaimen mukaan? Onko edes oikein, että sairaanhoitajalle kerrotut asiat menevät tiedoksi ex-puolisolle, tai ylipäätään kenellekään?

Kun vielä saisi tosi ammattitaitoisen lakimiehen pitämään ap:n puolta. Mitenköhän löytyisi vastaaviin perehtynyt, osaisiko joku auttaa?

Vierailija
6/31 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen hankkimaan kunnon asianajajan jos kerran rahaa on!

Vierailija
7/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki kerrotaan, et voi estää sitä.

Samaa mieltä, kaikki tiedot saavat mitkä haluavat

Vierailija
8/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on lapsen huoltaja, hän saa lapsen kannalta oleelliset tiedot. Sun henk. Kohtaiset terveystiedot eivät hänelle kyllä kuulu, ellei ne siis nimenomaisesti vaikuta lapsen kasvuun ja kehitykseen. Ammattitaidottomasti laadittu ilmoitus, mikäli siihen on runoiltu jotain epäolennaisuuksia.

Vierailija
9/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus menee huoltajille. Sossun kanssa sitten voi jutella mitä toivot hänen kirjoittavan yhteenvetoonsa. Yleensä terveystietoja ei sen enemmän aukaista ellei ole pakko.

Vierailija
10/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa, että on noinkin ammattitaidoton kirjaamassa susta tietoja eksälle. Kun mun lapsesta aikanaan tehtiin lasu, aiheesta, olimme molemmat ns epäkunnossa, niin lapsi kuin minäkin, mutta mun terveysasioita ei mitenkään eritelty, mutta todettiin kyllä, että minussakin on huolta... Mun eksä ei ikinä saanut kaikkea tietoonsa, ei lähellekään. Ei kyllä siinä ilmoituksessa pahemmin lapsenkaan mt-puolen ongelmia eritelty, vaan niitä todettiin olevan.

Vierailija
11/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki se asianajaja oikeasti. Muuten sua höykytetään miten sattuu.

Vierailija
12/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä asua Suomessa. Olen syvästi järkyttynyt. Tsemppiä ap!

Terv. ulkosuomalainen

Vierailija
13/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, kun tehdään lasi, tämä tieto menee myös toiselle huoltajalle jos on erottu?

Kirjataanko siihen siis syy miksi ilmoitus on tehty? Ja sh on kirjannut ilmoitukseen nämä kaikki asiat? Eikö ilmoituksessa joka menee exälle, ole mahdollista siistimiseen, siis ettei toisen potilastiedot vaarannut?

Todella suuri epäkohta nyt tässä.

Vierailija
14/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää lukea, sosiaalialan ammattilainen kirjoittaa vääriä lauseita sinun tietoihisi. Kun uskaltautuu hakea apua ja mitä siitä saa - järkkyä. Onko paikkakunnallasi esim. Seurakunnan perheasiankeskusta jonne voisi mennä puhumaan saamaan tietoa. Tietääkseni se on maksutonta eikä tarvii olla edes seurakunnam jäsen/ siellä ei tyrkytetä uskonta. Meidän paikkakunnalla ainakin perhepsykologi neuvonut erittäin hyvin.

Myös ota yhteys tänne https://www.valvira.fi/sosiaalihuolto/sosiaalihuollon-valvonta/muistutu…

Vierailija
15/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, kun tehdään lasi, tämä tieto menee myös toiselle huoltajalle jos on erottu?

Kirjataanko siihen siis syy miksi ilmoitus on tehty? Ja sh on kirjannut ilmoitukseen nämä kaikki asiat? Eikö ilmoituksessa joka menee exälle, ole mahdollista siistimiseen, siis ettei toisen potilastiedot vaarannut?

Todella suuri epäkohta nyt tässä.

Kun lapsesta tehdään lasu, tiedon pitää mennä molemmille huoltajille, mutta ei siihen lasuun mitään toisen huoltajan terveystietoja laiteta...

Vierailija
16/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun terveysasioista ei saa mennä tietoa minnekään. Ne kuuluu tietosuojassa sinne korkeimmin suojeltuihin ja sen tulee tajuta myös sossun. Sossut ei vain valitettavasti kunnioita tietosuojaa mitenkään eikä ymmärrä asiaa. Asianajaja kannattaa hankkia valvomaan etujasi muuten tuosta ei hyvä seuraa.

Vierailija
17/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun terveysasioista ei saa mennä tietoa minnekään. Ne kuuluu tietosuojassa sinne korkeimmin suojeltuihin ja sen tulee tajuta myös sossun. Sossut ei vain valitettavasti kunnioita tietosuojaa mitenkään eikä ymmärrä asiaa. Asianajaja kannattaa hankkia valvomaan etujasi muuten tuosta ei hyvä seuraa.

Lastensuojeluilmoituksen tekstiin ei sossu vaikuta mitenkään.

Vierailija
18/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sanasta sanaan menee hoitajan teksti ap:sta diagnooseineen ja mahdollisine lääkityksineen exälle? Ei voi olla totta??!

Vierailija
19/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän takia kannattaa käydä yksityisellä, siellä ei tehdä lasuja ilman selkeitä perusteita ja harkintaa.

Vierailija
20/31 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sanasta sanaan menee hoitajan teksti ap:sta diagnooseineen ja mahdollisine lääkityksineen exälle? Ei voi olla totta??!

Laki määrää näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi