Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö narsismin silmistä?

Vierailija
14.08.2019 |

Olen ainakin huomannut että näillä narsistisesti käyttäytyvillä ihmisillä on sellainen kuolleen pistävä katse vähän niinkuin psykopaateilla...

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä sen näkee että täyttää keskustelupalstat tällaisella negatiivisella roskalla.

Narsistit ovat äärimmäisen negatiivisia ja ilkeitä.

Sinä olet siis narsisti.

Vierailija
62/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin somessa yhden kaupan mainosvideoon, jossa yrittäjä itse kertoi tuotteista. Hän pälyili, ei katsonut kameraan juurikaan, vaan koko ajan muualle. Tiedän ko. yrittäjän olevan narsisti, mutta voiko tuollainen katsekontaktin välttely olla myös yksi merkki narsismista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin somessa yhden kaupan mainosvideoon, jossa yrittäjä itse kertoi tuotteista. Hän pälyili, ei katsonut kameraan juurikaan, vaan koko ajan muualle. Tiedän ko. yrittäjän olevan narsisti, mutta voiko tuollainen katsekontaktin välttely olla myös yksi merkki narsismista?

Autistit ja muut sosiaalisesti vammaiset ovat siis narsisteja.

Vierailija
64/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu. Katsekontaktin välttely voi liittyä niin moneen muuhunkin juttuun kuten pelkoon ja ahdistukseen. Autistikin voi vältellä katsekontaktia. Lukemattomia syitä. 

Vierailija
65/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mut kato sellanen lasittunut vetinen silmä on merkki kato sellaisesta psyko tyylistä. Kato vähön masista ja muuta. Jotain mielijuttuja kato. Tai sitten ahdistunut ja itkuinen TAI

Oikeast jotain PASKAa AINETTA TUNGETTU SIIHEN SILMÄÄN SUOMEN TERVEYDENHUOLLON  AMMATTILAISET VOI KERTOA VARMAAN MITKÄ AINEET KYSEESSÄ?

vai oliko  ne kaikki rikollisia siellä HUS tiloissa?

Jos oli, niin onnea Suomen yhteiskunta! 

Vierailija
66/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, autisti välttelee katsekontaktia, se on selvä, mutta voiko narsisti tehdä samaa? Tämä henkilö ei ole autistinen, vaan äärimmäisen ilkeä oman edun tavoittelija. 

Vierailija
67/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpilla ja Tuksulla on samanlainen katse, molempia pidetään narsisteina.

Vierailija
68/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvot voivat hymyillä suulla ja poskilla, mutta silmät ovat sieluttomat kaivot ja kulmakarvat ovat elottomat, kuin botoxilla lamaannutetut eli hymy onkin feikkiä. Pölynimurikaupustelijan ilme kun näkee dementikkomummon. Torahampaat ja kaksihaarainen kieli paljastuvat myöhemmin.

Vierailija
69/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä sen näkee että täyttää keskustelupalstat tällaisella negatiivisella roskalla.

Narsistit ovat äärimmäisen negatiivisia ja ilkeitä.

Äärimmäisen negatiivinen? Tällainen keskustelu?

Hiljaako pitäisi olla? Jossakin on joku ongelma, "Älä ole liian negatiivinen", lakaistaan maton alle vaan?

Vierailija
70/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, itkeekö narsistit koskaan? Yksinäisyyttä tai jonkun muun asian takia?

Vierailija
71/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten, itkeekö narsistit koskaan? Yksinäisyyttä tai jonkun muun asian takia?

Itkee. Hehän vasta itkevätkin. Krokotiilin kyyneleitä. 

Vierailija
72/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot kertovat ihmisestä eniten. Ulkomuotoon vaikuttaa monet tekijät. 

Vierailija
73/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemusteni mukaan kyllä. Olen joutunut jälkikäteen narsistiksi epäileväni ihmisen kiusaamaksi ja yksi mieleen painautunut asia ko. henkilöstä oli juuri tuo jollain tavalla poikkeava katsekontakti. Edelleen muistan miten porautuvasti ja tutkivan oloisesti tyyppi tuijotti minua luentosalin toisesta päästä. Kuollut, ilmeetön katse.

Vierailija
74/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan kyllä. Olen joutunut jälkikäteen narsistiksi epäileväni ihmisen kiusaamaksi ja yksi mieleen painautunut asia ko. henkilöstä oli juuri tuo jollain tavalla poikkeava katsekontakti. Edelleen muistan miten porautuvasti ja tutkivan oloisesti tyyppi tuijotti minua luentosalin toisesta päästä. Kuollut, ilmeetön katse.

Porautuva katse on tuttu. 

Vierailija
75/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi oppia näkemään.

Itse olin liian monta vuosikymmentä kaveri lääkäriltä persoonallisuushäiriödiagnoosin saaneen naisen kanssa, ja nykyään tunnistan katseesta jos joku välittää todella ainoastaan itsestään eikä millään tavalla kenestäkään muusta. 

Sitä ei pysty kokematta edes kuvittelemaan, kuinka itsekeskeisiä ihmisiä voi olla olemassa. Ne eivät kusisi päällesi vaikka olisit tulessa ja olisit pitkäaikainen seurustelukumppani. Ne voivat matkia normaalia ja teeskennellä vaikka mitä, mutta jossain vaiheessa totuus paljastuu. 

Tuttava esimerkiksi harrasti seksiä muiden miesten kanssa vaikka kumppani oli viereisessä huoneessa ja näki huoneeseen menemiset. Myöhemmin nainen syyllisti kumppania siitä, miksi tämä ei estänyt häntä menemästä huoneeseen miesten perään. 

Katse on nimenomaan kylmä mutta ei vihainen vaan sellainen, että henkilö välittää vain ja ainoastaan itsestään. Muut ovat pelkkiä statisteja tai lavasteita hänen elämässään. 

Vierailija
76/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen voi oppia näkemään.

Itse olin liian monta vuosikymmentä kaveri lääkäriltä persoonallisuushäiriödiagnoosin saaneen naisen kanssa, ja nykyään tunnistan katseesta jos joku välittää todella ainoastaan itsestään eikä millään tavalla kenestäkään muusta. 

Sitä ei pysty kokematta edes kuvittelemaan, kuinka itsekeskeisiä ihmisiä voi olla olemassa. Ne eivät kusisi päällesi vaikka olisit tulessa ja olisit pitkäaikainen seurustelukumppani. Ne voivat matkia normaalia ja teeskennellä vaikka mitä, mutta jossain vaiheessa totuus paljastuu. 

Tuttava esimerkiksi harrasti seksiä muiden miesten kanssa vaikka kumppani oli viereisessä huoneessa ja näki huoneeseen menemiset. Myöhemmin nainen syyllisti kumppania siitä, miksi tämä ei estänyt häntä menemästä huoneeseen miesten perään. 

Katse on nimenomaan kylmä mutta ei vihainen vaan sellainen, että henkilö välittää vain ja ainoastaan itsestään. Muut ovat pelkkiä statisteja tai lavasteita hänen elämässään. 

Jösses! Kammottavaa. 

Vierailija
77/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillusta sen näkee.

Vierailija
78/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, autisti välttelee katsekontaktia, se on selvä, mutta voiko narsisti tehdä samaa? Tämä henkilö ei ole autistinen, vaan äärimmäisen ilkeä oman edun tavoittelija. 

Sitten pitää varmaan miettiä mikä on autisti ja mikä narsisti. Kummallakin voi olla yhtä kylmäkiskoista meininkiä.

Vierailija
79/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää varmaan miettiä mikä on autisti ja mikä narsisti. Kummallakin voi olla yhtä kylmäkiskoista meininkiä.

Miten eroavat toisistaan? 

Vierailija
80/102 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista meininkiä?