Näkeekö narsismin silmistä?
Olen ainakin huomannut että näillä narsistisesti käyttäytyvillä ihmisillä on sellainen kuolleen pistävä katse vähän niinkuin psykopaateilla...
Kommentit (56)
Itse olen tuntenut yhden narsistin, en tosin silloin tiennyt, että on narsisti. Ihmettelin vain tiettyjä asioita, joita paljastui miehestä koko ajan lisää. Yksi oli juuri tuo katse, mistä muutama on tässä ketjussa maininnutkin. Sellainen pistävä, maanisen kiinnostunut ja innostunut silloin, kun onnistui jotenkin satuttamaan ja seurasi reaktiotani.
Olen päässyt tyypistä eroon jo vuosia sitten, mutta olen vieläkin välillä miettinyt tuota omituista katsetta. Olen aika sanavalmis ja osaan pitää puoleni, mutta välillä kun ns. suojaus laski ja tyyppi pääsi iskemään, tuo omituinen, pelottava ja jopa voitonriemuinen ilme tuli.
En siis väitä, että katseesta tunnistaa narsistin mutta katse voi hyvin olla yksi niistä jutuista narsistin kanssa, josta tulee olo että jotain on henkilössä pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut mäkin. Kannattaa googletellla murhaajia, sarjamurhaajia ja vertailla niiden silmiä. Eläinmaailmassakin petoeläimillä on pistävät "ilkeät" silmät.
Tuo on muuten totta. Kun peittää kädellä kuvan kasvojen alaosan se katse on tyhjää täynnä, kuin nuken vailla tunteita.
Jollain vaikeasti traumatisoituneillakin on usein tyhjä katse. 🤷♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomannut mäkin. Kannattaa googletellla murhaajia, sarjamurhaajia ja vertailla niiden silmiä. Eläinmaailmassakin petoeläimillä on pistävät "ilkeät" silmät.
Tuo on muuten totta. Kun peittää kädellä kuvan kasvojen alaosan se katse on tyhjää täynnä, kuin nuken vailla tunteita.
kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mutta narsistiset ihmiset tietävät ja näkevät kaiken kysymättä. Aivan kuten tämän ketjun sairaan ilkeät ihmiset.
Huomenna haukutte työkaverin koska "se katsoi teitä väärin"? Lapsilla on tuollaisia oikeutuksia, ei aikuisella, ajattelevalla ihmisellä.🙄
https://hs.mediadelivery.fi/img/658/41e1b6d5f5ac4e0b9ee039acb5152b8b.jp…
Auervaara oli psykopaatti ja hänellä on juuri sellainen kylmä, välinpitämätön katse. Hyisevä kun aikansa katselee
Vierailija kirjoitti:
https://hs.mediadelivery.fi/img/658/41e1b6d5f5ac4e0b9ee039acb5152b8b.jp…
Auervaara oli psykopaatti ja hänellä on juuri sellainen kylmä, välinpitämätön katse. Hyisevä kun aikansa katselee
Juuri tuonnäköinen. Ylimielinen mukamas rento katse. Pupillit pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sellainen pelokkaan ja rääkätyn sähisevän kissan katse ☹️ ja pälyilevä. Olen töissä terv. huollossa.
Kirjoitin ketjuun kans aikaisemmin tuntemani oudon tyypin pistävistä silmistä. Sitten kun pääsin lopulta ulos siitä hänen taika-vankilastaan, erään kerran aloitin erään riidan aikana samalla lailla tuijottaa häntä raivoissani. Ajattelin että nyt vuorostani minä silmillä syöksen tulta ja voitan sen hänen pistävän katseensa. Se oli kuin kilpa-laulantaa mutta silmillä!
Kyllä silmät on ne mahtivälineet ja ne ikkunat, joista se toisen outous näkyy.
Just. Noin. Ei aitoa hymyä. Katsoin just lapseni 1v kuvaa jossa on hänen isänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on sama tulkinta. Seukkasin hetken miehen kanssa jolla oli erikoisia toimintatapoja. Minä en esitä diagnooseja, mutta jälkikäteen olen lueskellut, että esim. narsistiksi sanotuilla on juuri sellaisia tapoja.
Hänellä oli aina pienet pupillit ja pistävä, tarkkaileva katse. Kuin olisi aina arvioinut mua, miten pystyy minua pyörittämään. Älykäs hän oli myös. Älykkäin ihminen, jonka olen tavannut. Onneksi ei ole enää elämässäni. Olin koukussa häneen, hänen outoudestaan huolimatta. Ja hän pystyi jo yhdessä kuukaudessa vahingoittamaan mun sisintäni. Voi hurja!
Mulla on suuret pupillit, koska olen likinäköinen. Oiskohan +näöllä pienet?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin ketjuun kans aikaisemmin tuntemani oudon tyypin pistävistä silmistä. Sitten kun pääsin lopulta ulos siitä hänen taika-vankilastaan, erään kerran aloitin erään riidan aikana samalla lailla tuijottaa häntä raivoissani. Ajattelin että nyt vuorostani minä silmillä syöksen tulta ja voitan sen hänen pistävän katseensa. Se oli kuin kilpa-laulantaa mutta silmillä!
Kyllä silmät on ne mahtivälineet ja ne ikkunat, joista se toisen outous näkyy.
Pistävät silmät eli pienet pupillit ovat usein yleisiä narsisteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traumatisoituneen tyhjä katse on jotenkin sisäänpäin.
Narsisti tarvii muita, skannaa muita, miten voisi hyötyä. Narsisti voi myös tuijottaa, tarkkailla, nauttii kun saa toiselle epämukavan olon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sellainen pelokkaan ja rääkätyn sähisevän kissan katse ☹️ ja pälyilevä. Olen töissä terv. huollossa.
Mulla oli just tällainen katse vaikean eron jälkeen. Erotuin jopa lehtikuvasta ainoana onnettomana iloisessa joukkotapahtumassa. Pelokas ja rääkätty katse. Tietyllä tapaa loputtoman väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on sama tulkinta. Seukkasin hetken miehen kanssa jolla oli erikoisia toimintatapoja. Minä en esitä diagnooseja, mutta jälkikäteen olen lueskellut, että esim. narsistiksi sanotuilla on juuri sellaisia tapoja.
Hänellä oli aina pienet pupillit ja pistävä, tarkkaileva katse. Kuin olisi aina arvioinut mua, miten pystyy minua pyörittämään. Älykäs hän oli myös. Älykkäin ihminen, jonka olen tavannut. Onneksi ei ole enää elämässäni. Olin koukussa häneen, hänen outoudestaan huolimatta. Ja hän pystyi jo yhdessä kuukaudessa vahingoittamaan mun sisintäni. Voi hurja!
Mulla on suuret pupillit, koska olen likinäköinen. Oiskohan +näöllä pienet?
Ei. Esim aidosti rakastuneelle tehtiin aikoinaan Hollywoodissa isot pupillit. Se on jokin aidon tunteen merkki.
Tosin pienipupillisuus voi kieliä vaikka heroiinin käytöstä?
Noitavainot vaan käyntiin arvon av-mammat.
Olin ihastunut ihmiseen, jolla voitaisiin ajatella olevan narsistisia piirteitä. Sadistisia ainakin oli. Sain myöhemmin kuulla kollegoilta, että hänellä on vaikean/hullun maine.
Katse oli hyvin intensiivinen ja pistävä, paitsi raivokohtausten aikana lasittunut ja tyhjä. En ymmärrä, miten ihastuin.
Hänellä on myös todella traumaattinen tausta. Toivottavasti löytää onnen tai rauhan. Ja onneksi meidän tilanne on ohi.
En arvioi ihmisiä katseen perusteella. Mutta kartan tiettyjä käyttäytymismalleja toteuttavia henkilöitä, ihan vain säästääkseni itseäni.