Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Vierailija kirjoitti:
Vähän kevyemmällä olen pyöritellyt viikon verran, parantelin sitä ennen mustelmia jotka tuli ensimmäisistä koepyöräytyksistä. Tässä vaiheessa onnistumisen iloa tulee kun saa yli sata kierrosta ilman tiputusta😅.
Olen miettinyt, että onko hulavanteen pyörittely alussa tehokkaampaa, kun ainakin minä jännitin ekoilla pyörityskerroilla koko ajan keskivartaloa, koska se vanne oikeesti sattui välillä! :D Ja ei se keskivartalon jännittäminen kyllä vähentänyt sitä kipua, mutta rentoutuminen oli vaikeaa kun koko ajan pelkäsi että kohta sattuu :D. Noh ei se oikeasti ole niin paha, mutta alussa ehkä vähän järkytyin. Ap
Ehei. Olen varasijan varasijalla kaupan listassa, kun vanne on edelleen ihan hitti. Olin varma, että suurin hypetys olisi laantunut parissa viikossa, mutta toisin on käynyt. Toki voihan se olla, että saan kuitenkin soiton, jos porukka on tilannut niitä vanteita muualta. Meillä on niin surkea tilanne kaupungissa palveluiden osalta, että haluan tukea kivijalkaliikkeitä mahdollisimman paljon. Joten siksi en ole edes vilkaissut nettiin.
Mielenkiinnolla odotan tuloksia, sillä olin jo ennen tutkimuksen julkistusta kävellyt paljon, eikä se ole kamalasti keskivartaloon auttanut. Olen iloinen, jos tuo oikeasti auttaa. Varsinkin kun keskivartalon lihakseni ovat olleet lapsuudesta saakka huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehei. Olen varasijan varasijalla kaupan listassa, kun vanne on edelleen ihan hitti. Olin varma, että suurin hypetys olisi laantunut parissa viikossa, mutta toisin on käynyt. Toki voihan se olla, että saan kuitenkin soiton, jos porukka on tilannut niitä vanteita muualta. Meillä on niin surkea tilanne kaupungissa palveluiden osalta, että haluan tukea kivijalkaliikkeitä mahdollisimman paljon. Joten siksi en ole edes vilkaissut nettiin.
Mielenkiinnolla odotan tuloksia, sillä olin jo ennen tutkimuksen julkistusta kävellyt paljon, eikä se ole kamalasti keskivartaloon auttanut. Olen iloinen, jos tuo oikeasti auttaa. Varsinkin kun keskivartalon lihakseni ovat olleet lapsuudesta saakka huonossa kunnossa.
Ohhoh! Nettikaupoissakin monessa paikassa myydään uudet erät kuulemma hetkessä loppuun. Toivotaan, että saat omasi pian!
Minusta jo tuon 13 minuutin pyörittely tuntuu keskivartalon lihaksistossa ja ehtii tulla vähän hiki. Kävely ei tosiaan tunnu itselläkään juuri vaikuttavan keskivartaloon, vaikka yrittäisin pitää hyvää ryhtiä lenkin ajan ja liikkuisin mäkisemmissäkin maastoissa. Ap
Eilen aloitin. Tänään on jo eka välipäivä kun on kyljet niin kipeinä. Aloitin liian innokkaasti enkä lopettanut ennenkuin opin...mutta oli yllättävän hauskaa. Huomenna jatkuu hulailu.
Ostin 2.2kg. Mietin että olikohan liian painava aloittelijalle, mutta salilla on kuitenkin keskivartalon lihaksia tullut treenattua. Kyljet mustelmilla henkeä haukkoen menee nyt n. 20 pyöritystä. Tekniikka hallussa mutta sattuu aivan kamalasti!
Eka kerralla ei oikein meinannut luonnistua. Tokalla noin 25 kierrosta kerralla. Kolmannella noin 40 kierrosta maksimissaan. Ehkä se siitä jossain vaiheessa tulee haltuunotettua...
Vierailija kirjoitti:
Ostin 2.2kg. Mietin että olikohan liian painava aloittelijalle, mutta salilla on kuitenkin keskivartalon lihaksia tullut treenattua. Kyljet mustelmilla henkeä haukkoen menee nyt n. 20 pyöritystä. Tekniikka hallussa mutta sattuu aivan kamalasti!
Pidä oikeasti muutaman päivän tauko, sen jälkeen ei satu juuri ollenkaan.
Vanteenpyöritys on muuten ihan tajuttoman koukuttava harrastus. Aloitin sen jo lapsena, ja nykyään mulla on tapana pyörittää neljää vannetta mun vyötäröllä ja samanaikaisesti kahta pienempää käsissä. Jos vanteenpyöritys alkaa tuntua liian helpolta, niiden määrää kannattaa lisätä yksi kerrallaan:)
Onko siitä siis muutakin hyötyä kun ne mustelmat ja kipu, mistä kaikki täällä vain kommentoi?
Vierailija kirjoitti:
Joo ne painavammat sattuu enemmän. Oletko yrittänyt laittaa jotain paksumpaa paitaa päälle, että vähän pehmentäisi iskuja? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä siis muutakin hyötyä kun ne mustelmat ja kipu, mistä kaikki täällä vain kommentoi?
Ei mulle ole ainakaan tullut mustelmia ja kipeänä en ole ollut koskaan:)
Vierailija kirjoitti:
:D on toki.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/370e9859-7383-4385-b88a-0b584…
Vierailija kirjoitti:
Mistä ootte omanne ostaneet??
Kuntokaupasta tilasin omani. Muista paikoista oli loppu ainakin silloin kun itse tilasin. Ap
Tekniikka ei ole hallussa 20 pyörityksellä.
Minä olen nyt pyöritellyt 1,9kg painoista vannetta pari viikkoa 10-15min melkein päivittäin. En ole kyllä laihtunut, eikä mitoissani ole tapahtunut mitään muutosta (huoh), mutta aiemmin jäykähkö, kipuileva alaselkäni on melko tavalla vetreämpi. Tänään lisäsin treeniin 1kg käsipainot, jotta saisin mahdollisimman monenlaista treeniä samaan aikaan, olen nimittäin tosi laiska treenaamaan. 15min pyöritys saa hyvin hien pintaan, joten jatkan aivan varmasti.
Sain tänään omani (1,5 kg) ja pyörittelin pari kymmenen minuutin pätkää. Kipu ei ollut pahaa, mutta kun myöhemmin otin vanteen uudestaan, kyljet tuntuikin aika aroilta. Myötäpäivään olisi helposti pyöritellyt vaikka kuinka pitkään, mutta vastapäivään vaati muutaman harjoituskerran. "Huonompaan suuntaan" pyörittely tuntui tehokkaammalta - en tiedä, kuinka paljon siitä kevyestä pyörittelystä nyt oikeasti voi olla apua. Toivottavasti pitäisi edes alaselkää toiminnassa, vaikka varkain kertyneen vatsarasvan sulatteluun tuon vanteen kyllä hankin.
Niin helppoa ja mukavaa tuo oli, että uskon pysyvän ohjelmassa, kunhan en laita vannetta liian hyvään paikkaan varastoon.
Olen pyöritellyt 1,5 kg:n vannetta jo useamman vuoden. Aloitin, kun selässä alkoi olla iskiastyypistä kipua ja noidannuoli. Eivät ole vaivanneet sen koommin. Syvät lihakset ovat vahvistuneet ja vyötärökään ei ole hassumpi ikään nähden. Pyöritän 200 kierrosta molempiin suuntiin tv:tä katsoessa. Mustelmia oli vain ihan alussa. Nyt olen harkinnut vanteen päivittämistä painavampaan.
Vähän kevyemmällä olen pyöritellyt viikon verran, parantelin sitä ennen mustelmia jotka tuli ensimmäisistä koepyöräytyksistä. Tässä vaiheessa onnistumisen iloa tulee kun saa yli sata kierrosta ilman tiputusta😅.