Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla

Vierailija
14.08.2019 |

Nyt nautitaan vasureista

Kommentit (431)

Vierailija
81/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kovasti taas vaihtaa kesäloman jälkeen joukkoliikenteen käyttäjäksi...

Ei onnistunut, nopein bussi n. 1h, omalla autolla suoraan työnantajan parkkiin keskustaan 18min.

Saa kiristyä melkolailla, että oman aikani arvo olisi pienempi.

Juu, itsellänikin oli opiskeluaikana Tampereella Vehmaisista Hervantaan 1,5 tuntia yhteen suuntaan sisältäen bussinvaihdon ja kävelyt. Omalla autolla 20 minuuttia.

Eli päivässä säästin omalla autolla 2 tuntia ja 20 minuuttia.

Reittioppaan mukaan 28 minuuttia vähimmillään ja 53min pisimillään per suunta. Luulisi tuon tuon matkan menevän kivasti zyggelillä(könkeli/pyärä).

Vierailija
82/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ilmaston pelastaminen pitääkin olla tärkeämpi prioriteetti kuin sen, ettei ilmastosta páskat välittävien yksityisautoilijoiden matkustuskustannukset vaan nouse.

Miten se ilmastoa pelastaa jos minä ja muut autoa tarvitsevat, maksamme polttoaineesta enemmän? Me ostetaan sitä silti, koska pakko mennä töihin. Vai meinaatko, että kalliimpi diesel on jotenkin hiilineutraalimpaa?

Siten se pelastaa, että kun seuraavan kerran autoa hankkiessanne tutkailette vaihtoehtoja, niin sähköauto näyttää entistäkin paremmalta ratkaisulta taloudellisesti.

Samoin se pelastaa myös siten, että Jonne-Kaisalle ei osteta omaa autoa ja/tai anneta bensarahaa samalla tavalla ajella pimperorallia kylillä, vaan jää rallit vähemmälle. Ihan kaikkia autoilu kun ei ole erityisen pakollista.

Myös siten se saattaa pelastaa, jos kyseisiä veroja käytetään saadussa suhteessa vaikkapa puiden istuttamiseen.

Ksi ymmärrät että 50 000€+ auton ostaminen on 90% suomalaisista täysi mahdottomuus?

Keskimääräisen suomalaisen auton arvo on muutama tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kovasti taas vaihtaa kesäloman jälkeen joukkoliikenteen käyttäjäksi...

Ei onnistunut, nopein bussi n. 1h, omalla autolla suoraan työnantajan parkkiin keskustaan 18min.

Saa kiristyä melkolailla, että oman aikani arvo olisi pienempi.

Juu, itsellänikin oli opiskeluaikana Tampereella Vehmaisista Hervantaan 1,5 tuntia yhteen suuntaan sisältäen bussinvaihdon ja kävelyt. Omalla autolla 20 minuuttia.

Eli päivässä säästin omalla autolla 2 tuntia ja 20 minuuttia.

Reittioppaan mukaan 28 minuuttia vähimmillään ja 53min pisimillään per suunta. Luulisi tuon tuon matkan menevän kivasti zyggelillä(könkeli/pyärä).

Pyärällä menee 30 min ko matka.

Vierailija
84/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Autoilijat maksaa- kaltaiseni pyöräilijät ei.

Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.

Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan. 

Suomen autotiet ovat eu:n huonoiten hoidettuja, ja iso häpeäpilkku.

Mutta polje sinä lattekaffelle minun kustantamalla pyörätielläsi ja nauti iltaisin minun kustantamistani katulyhdyistä ja joukkoliikennereiteistä.

Vierailija
85/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa korotus maksaa noin 10000 euroa vuodessa per rekka.

Kuluttajahan nämäkin periaatteessa osittain maksaa + vähemmän kun firma tekee tulosta niin vähemmän tarvii maksaa veroja.

Vierailija
86/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat maksaa ne sun pyöräties ja bussilippusi olisi myös kalliimpi ilman yksityisautoilijoita.

Ei maksa pyöräteitä autoilijat vaan kävelijät kuten sinäkin vai liikutko pelkästään autolla et kävele koskaan? Itse asiassa kukaan ei juurikaan maksa mitään pyöräteistä, pyöräteiden kulut ovat mitättömät ja  niihin panostettu turvallisuus tai talvihoio on olematonta. Monissa kunnissa ei ole ollekaan pyöräteitä mutta autolla pääsee. Autoille on myös parkkeja pyörille ei jne jne. Autoilun kulut maksaa ja on maksanut tähän mennessä pyöräijä enneminkin. Autoilu lopulliset kulut ovat vieläkin maksamatta ja pyöräilijä jopa usein maksaa hengellään autoilusta.  

T. eri.

Miten joku voi olla noin pihalla?

Jos autoilijoita ei olisi, sinä maksaisit pyöräverolla/kävelyverolla/tms. niiden reittiesi rakentamisen ja ylläpidon.

Vierailija
87/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöautoilu tuottaa alle 10% hiilidioksidista ja trendi on laskeva hybridi- ja sähköautojen vuoksi. Ja tietysti osin myös kaasuautojen. Tämä olisi ehkä hyvä muistaa autoilun pahuutta huutaessa, jos ei sitten itse talvella sitten istu pimeässä ja kylmässä ilman sähköä ja lämpöä. Se energiantuotanto kun on aika paljon isompi päästölähde. Helsingin vihreille siis tiedoksi, että tehkää niille fossiilisille voimalaitoksillenne ensin jotain.

Päästörajat olisi hytvä niin loppuisi tämä alitunen vihreiden syyttäminen saastutamisesta. Kun olet ajellut autollasi ne päästöt niin silloin istut kynttilänvalossa sopii minulle, minä tuotan ennmmin pyöräillessä energiaa ja muutan sitä vielä omaksi lihaskunnoksi. Lapsellista on sanoa että koska on olemassa vihreät niin he joutuvat siivoamaan SINUN tuottamat paskat pois, koska sinä et vttu välitä. Etkö ymmärrä että sinunkaltainen ajatusmaailma, ettet ole itse mistään vastuussa ja yhteinen tarkoittaa että vaimo siivoaa lähtökohta on se miksi nämä maksut nousevat, ei vihreät. 

Vierailija
88/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat maksaa ne sun pyöräties ja bussilippusi olisi myös kalliimpi ilman yksityisautoilijoita.

Ei maksa pyöräteitä autoilijat vaan kävelijät kuten sinäkin vai liikutko pelkästään autolla et kävele koskaan? Itse asiassa kukaan ei juurikaan maksa mitään pyöräteistä, pyöräteiden kulut ovat mitättömät ja  niihin panostettu turvallisuus tai talvihoio on olematonta. Monissa kunnissa ei ole ollekaan pyöräteitä mutta autolla pääsee. Autoille on myös parkkeja pyörille ei jne jne. Autoilun kulut maksaa ja on maksanut tähän mennessä pyöräijä enneminkin. Autoilu lopulliset kulut ovat vieläkin maksamatta ja pyöräilijä jopa usein maksaa hengellään autoilusta.  

T. eri.

Autoilun verotus on fiskaalista verotusta. Googleta, mikäli et tiedä mitä termi tarkoittaa. Autoilija maksaa Suomessa niin toimeentulotukia, pyöräteitä, kuin julkista terveydenhoitoakin.

Temisi ei ole relevantti eikä siksi kutsuminen tee sitö todeksi kunnon olkiukkoasi kyllä syötät. Autoilun kuluja ei edes ole alettu maksamaan ja niitä maksetaan vielä vtun monta vuotta senkin jälkeen kun olet kuollut ja ehkä autoillessasi muutaman ennenaikaisen kuoleman ja muutaman muunkin mahdollisen kuoleman aiheuttanut. Autoilu  on fiskaalista tuhoamista jossa kulut jätetään hoitamatta. Ja vaikka verot ylipäätään ovatkin korvamerkitsemättömiä, autoilun kulut kuitenkin tulevat maksmaan meille usemman maapallon verrattuna pyöräilijöiden tuottamiiin kuluhin, onko silla muutamia maapalloja jossan jemmassa?

Vrt. Wont somebody think of the chiiiiilddrreeeern?!

Vierailija
89/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. eri.

Miten joku voi olla noin pihalla?

Jos autoilijoita ei olisi, sinä maksaisit pyöräverolla/kävelyverolla/tms. niiden reittiesi rakentamisen ja ylläpidon.

No olisi minulla se ege heittää minkä pyöräteihin kulutetaan/joissain kunnissa ei edes ole pyöräteitä. Aikuisten oikeasti etkö sinä tajua kuinka vähän taas tiedät asioista. Eikö sinua hävetä esittää jotain pelastajaa valheellisesti, kun oikeasti pyöräteiden kulut ovat mitättomät niiden sekä saastuttaminen on miltei nolla, ei tarvita niin montaa planeettaa kuin mitä autoilu vaatii. Länkytät nyt jälleen vain omaa idiotismiasi eisiin et mitään muuta. Mutta tämä tex willwerillä kasvanut tosimiesporukka on juuri se joka ei hiffaa mitään ja esiintyy euroopanomistajan vaikka ei ole pätevyyttä edes oman alansa hommiin eikä osaa knataa vastuuta aiheuttamastaan tuhosta.  

Vierailija
90/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöautoilu tuottaa alle 10% hiilidioksidista ja trendi on laskeva hybridi- ja sähköautojen vuoksi. Ja tietysti osin myös kaasuautojen. Tämä olisi ehkä hyvä muistaa autoilun pahuutta huutaessa, jos ei sitten itse talvella sitten istu pimeässä ja kylmässä ilman sähköä ja lämpöä. Se energiantuotanto kun on aika paljon isompi päästölähde. Helsingin vihreille siis tiedoksi, että tehkää niille fossiilisille voimalaitoksillenne ensin jotain.

Päästörajat olisi hytvä niin loppuisi tämä alitunen vihreiden syyttäminen saastutamisesta. Kun olet ajellut autollasi ne päästöt niin silloin istut kynttilänvalossa sopii minulle, minä tuotan ennmmin pyöräillessä energiaa ja muutan sitä vielä omaksi lihaskunnoksi. Lapsellista on sanoa että koska on olemassa vihreät niin he joutuvat siivoamaan SINUN tuottamat paskat pois, koska sinä et vttu välitä. Etkö ymmärrä että sinunkaltainen ajatusmaailma, ettet ole itse mistään vastuussa ja yhteinen tarkoittaa että vaimo siivoaa lähtökohta on se miksi nämä maksut nousevat, ei vihreät. 

Ei tässä vihreitä ole syytetty, vaan ihmetelty miten epäloogista päätöksiä maan suurin kaupunki, joka on vihreiden kannatuksen ydin, tekee tällä sektorilla. Tietulleja näperrellään samalla kun hiilivoimalat laulaa. Se on vaan fakta.

Vierailija
91/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. On silti vara tankata auto 3 x vuodessa 😂😂😂

Miksei otettaisi rahaa sieltä missä sitä on, tupakoitsijoilta, alkkiksilta, liikennetörtöiltä ja taksiperzuilta.

Ja työtä ja koulutusta vieroksuvilta tuet pois.

Miksi se pitäisi ottaa pois? Mikseivät he jotka ovat omalla työllään jotain ansainneet saisi pitää omia rahojaan?

Tupakoitsijat tulee kalliiksi meille kaikille.

Taksikuskit eivät ymmärrä Suomen edun päälle mitään kun ajavat ja tyhjäkäyttävät tuontienergialla ja autoilla.

Vierailija
92/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannatus on ennen joulua 30%

Ihan sama vaikka 100%, oppositiossa on hyvä räksyttää.

Vierailija
93/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.

Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan. 

Suomen autotiet ovat eu:n huonoiten hoidettuja, ja iso häpeäpilkku.

Mutta polje sinä lattekaffelle minun kustantamalla pyörätielläsi ja nauti iltaisin minun kustantamistani katulyhdyistä ja joukkoliikennereiteistä.

Vain sellainen oppimaton juntti joka ei tajua miten yhteiskunta toimii länkyttää "minun rahojen" tuhlauksesta.

Vierailija
94/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on käytännössä mahdollisuus puuttua vain suomalaisten leivojen verotukseen.

Suomen kauppalaivasto on jo käytännössä liputettu ulos aikoja sitten.

Viimeisin naula suomalaisen merenkulun arkkuun oli vaatimus rikittömästää polttoaineesta, jota ei voi vaatia ulkomaalaisilta laivoilta.

Oikaiska, jos olen väärässä.

Vierailija
95/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa lapsihyvä, ei maksa.

Vierailija
96/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroaminen vain kiihtyy.

Silläkin avustuksella saa bensanhinnan korutusta kuittatua

jonkin verran.

Vierailija
97/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. eri.

Autoilun verotus on fiskaalista verotusta. Googleta, mikäli et tiedä mitä termi tarkoittaa. Autoilija maksaa Suomessa niin toimeentulotukia, pyöräteitä, kuin julkista terveydenhoitoakin.

Temisi ei ole relevantti eikä siksi kutsuminen tee sitö todeksi kunnon olkiukkoasi kyllä syötät. Autoilun kuluja ei edes ole alettu maksamaan ja niitä maksetaan vielä vtun monta vuotta senkin jälkeen kun olet kuollut ja ehkä autoillessasi muutaman ennenaikaisen kuoleman ja muutaman muunkin mahdollisen kuoleman aiheuttanut. Autoilu  on fiskaalista tuhoamista jossa kulut jätetään hoitamatta. Ja vaikka verot ylipäätään ovatkin korvamerkitsemättömiä, autoilun kulut kuitenkin tulevat maksmaan meille usemman maapallon verrattuna pyöräilijöiden tuottamiiin kuluhin, onko silla muutamia maapalloja jossan jemmassa?

<- esimerkki siitä, mikdi ilmastonpelastus meni överiksi. Tällaisista vauhkoista henkilöistä ei ole kuin haittaa koko projektille.

Vrt. Wont somebody think of the chiiiiilddrreeeern?!

Juntti. Miksi luulet että asiattoman jeesustelijan addhominen argumentointi olisi jotain parempaa(sinun rautalangasta väännettynä että ymmärtäisit). Jos et ole kuullut niin, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ilmasto muuttuu ja saastuu ihmisen toimensta se tuottaa kuluja ja vaikka itskisit ja potkisit kuin vauva se ei muuta faktaa että autoilu on se joka maksaa joka kuluttaa ja josta syntyy ongelmia, ei vihaamasi pyöräily. Akuinen ihminen kantaisi vastuun teoistaan. mutta sinusta minä ole syyllinen siihen että harrastat ympäristöön paskaamista. Hienoa perustelua. Ai enkö saa sanoa mielipidettä, onko kaikesta vain hallaa, jotka ovat erimieltä tex willeristä opitun maailmasi  kanssa? 

98/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli juttua siitä kuinka valtio kerää autoiljoilta vuosittaina 8 miljardia euroa, näistä 1 miljardi palautuu tiestön ylläpitoon. Samassa jutussa oli puhe siitä kuinka valtio ei voi luopua autoilijoista lypsylehminä, sillä siirtyminen sähköautoihin vajentaisi valtion kassaa liikaa. Siksi sähköautoihin siirtymistä ei tueta enempää, vaan tässä pitkien etäisyyksien maassa autoilua rokotetaan aina vaan enemmän ja enemmän koska ihmisten on kuitenkin pakko liikkua.

Kun kilometrikorvausta on vaan laskettu ja autoilun kuluja nostetaan, niin minä vaihdan alaa. Hankkikaa kotihoitoon ne omalla autolla suhaavat hoitajanne mistä saatte, minä en enää maksa työssäkäynnistä senttiäkään.

T. 50000 ajokilometriä vuodessa, suurin osa työmatkaa ja työnantajan määräämää ajoa

Aamen. Maatalouslomittajiakin on vaikea saada nykyään. Enkä yhtään ihmettele, vaikka tulevaisuudessa vaikeutuis entisestään. Työssäkulkemisesta tulee ihan liian kallista. Meidän pisteessä oli ennen 30 lomittajaa, viime kokouksessa meitä oli enää 14. Opiskelijoita, nuoria, ei kiinnosta. Yksi syy on juuri kulkemisen kalleus.

Maatalouslomittajien bruttopalkkaa pitää nostaa 500 € / kuukaudessa sillä katsokaa sen alan tes sopimusta niin maatalouslomittajilla on aivan liian pieni palkka.

Vierailija
99/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tankillinen dieseliä viikossa, KOSKA TYÖT. Joten kiitos, kyllä keventää lompakkoa entisestään.

Vierailija
100/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa lapsihyvä, ei maksa.

No mihin ne meidän maksamat miljardit kuluvat? Ainiin, ei tarvitse edes vastata...