Vierailija

Alkaa pikkuhiljaa harmittaa, ettei voida koskaan käydä missään, matkustella tms. Ollaan paljolti vain mun kotona, maksan kaikki ruuat jne.
Mies on yrittäjä ja joskus käy niin, ettei saa edes palkkaa itselleen. Saa hädintuskin laskut hoidettua.
Käyn joskus tapahtumissa ja pikkureissuilla ystävieni kanssa. Voiko tää pidemmän päälle toimia?

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Ei varmaan voi toimia jos miehen tilanne ei ole muuttumassa ja sinulle on tärkeää matkustella yhdessä jne. Ellet sitten maksa miehenkin puolesta. 

Vierailija

Onko sillä miehellä mitään suunnitelmaa ja halua parantaa talouttaan? Jos ei, niin sitten hänellä olisi syytä olla yhtä köyhä nainen, niin kummallekkin tulisi sama elintaso luonnostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Milloin jengi hiffaa ett kehä 1 ulkopuolella ruuhkissa on paremmannäkönen jengi, mutta köyhempi, herää jo, valitse sitten joku toinen?

Vierailija

Köyhä mies voi olla mieleltään rikas ja usein rikas mies mieleltään köyhä (maailmankuva materialistinen) - nyt pittää vaan päättää mikä sinulle on tärkeää.

Vierailija

Kohta joku katkero toteaa että tuota se on yksin yrittäjän arki Suomessa ja se on demarien syy.

En tiedä ap mitä tekisit. Muuttuuko tilanne, se kai oleellista, ja jos ei, jaksatko nykytilanteen.

Vierailija

Meillö menee niin, että matkustan aika paljon kaksistaan lapseni kanssa, mies ei lähde mukaan. Helppoa koska olemme uusperhe ja on perusteltuakin olla kaksistaan lapsen kanssa välillä.
Asunnon omistan kokonaan mä. Muuten arjessa ei ole suuria eroja kulutuksessa.

Vierailija

Ei se silloin toimi, jos ette oikeasti voi edes pakollisia kuluja jakaa tasan. Jos miehen yrittäjätoiminta on noin kannattamatonta, niin miksi ihmeessä hän ei lopeta sitä? Jonkin aikaa kannattaa yrittää ja tehdä korjaustoimenpiteitä saadakseen yrityksen kannattavaksi, mutta ennemmin tai myöhemmin pitää tajuta laittaa hanskat tiskiin. Siitä seuraa muutaman kuukauden härdelli ennen kuin työttömyyspäiväraha alkaa juosta, mutta parempi sekin kuin tuossa tilanteessa eläminen loputtomiin. Ja koska ette ilmeisesti asu yhdessä niin hän voi saada tt-tukea.

Ja tietysti heti aktiivinen työnhaku ulkopuoliselle työnantajalle käyntiin.

Vierailija

Mies olis välillä todella pulassa ilman mua. Toisaalta mies auttaa paljon, korjaa autot, tekee pikkurempat jne. Myös äidilleni. Joten tavallaan molemmat 'hyötyy'. Mutta...
Ap.

Vierailija

Emmä kyllä jättäis miestä tuollaisen takia jos muuten on ihana. Ei aina pidä ajatella vain sitä hyötyä minkä itselle saa. Tälle miehelle olet todennäköisesti tosi tärkeä ihminen ja välittää sinusta kovasti.

Vierailija

No mitä jos miehelle jäisi pakollisten menojen jälkeen ylimääräistä 300€ kk. Josta vielä pois vaatteet ym. satunnaiset pakolliset kulut. Etsit parempituloisen miehen niin ei tarvitse harmitella kun miehellä ei ole varaa matkusteluun, käydä ravintoloissa yms.

Vierailija

Meilläkin oli yrittäjän ensimmäiset  10-15  vuotta tuottamatonta aikaa, välillä meni monta kuukautta että palkkaa otettiin vaan vähän tai ei ollenkaan, kaikki tuleva raha meni suoraan yrityksen toimintaan.  Ei todellakaan matkusteltu eikä ostettu mitään ylimääräistä. Sitten tilanne pikkuhiljaa muuttui ja nyt eläkkeen kynnyksellä voidaan haaveilla pääomatuloista, joita tullaan saamaan.  Sanotaanhan että yrittäjä nettoaa vasta kun yritystoiminta lopetetaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko sillä miehellä mitään suunnitelmaa ja halua parantaa talouttaan? Jos ei, niin sitten hänellä olisi syytä olla yhtä köyhä nainen, niin kummallekkin tulisi sama elintaso luonnostaan.

Toi taitaa olla paras. Ei tule ylimääräistä kitkaa kun kummallakin on samanlaiset talouden näkymät ja väkisinkin toiveet elintasosta. Ei siitä tule mitään jos toinen on tottunut ja haluaa elää vastakin elämää johon toisella puoliskolla ei ole mahdollisuutta osallistua. Tuntuu materialistiselta ajattelulta mutta tämä on totuus.

Vierailija

Mieheni on ollut köyhä. Jouduin kustantamaan aivan kaiken. Mies maksoi osaansa vuokrasta asumislisällä, josta tietysti puolet olisi kuulunut minulle. Käytännössä elätin häntä pari vuotta. Mutta mies sai vihdoin töitä ja taloudellinen tilanne parani. Onneksi emme eronneet tämän takia, vaikka tiukkaa oli. Mies on luonteeltaan mahtava ja uskon, että tilanteet muuttuu aina. Vuorostani minä olen ollut rahaton ja mies on elättänyt minua. Niin myötä, kun vastamäessä.

Mutta keskusteluja se vaatii ja jos miehellä ei ole tarkoitustakaan parantaa tilannetaan, niin en alkaisi elättämään ketään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies olis välillä todella pulassa ilman mua. Toisaalta mies auttaa paljon, korjaa autot, tekee pikkurempat jne. Myös äidilleni. Joten tavallaan molemmat 'hyötyy'. Mutta...
Ap.

Kuulostaa hyväsydämiseltä mieheltä. Nyt sitten vain päätät, kumpi sulle on tärkeämpää, avulias mutta köyhä mies, vai mies, jolla on varaa kustantaa "pakolliset statussymbolit". 

Mä otin tuon kiltti ja köyhä -vaihtoehdon yli 20 vuotta sitten. En kadu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se silloin toimi, jos ette oikeasti voi edes pakollisia kuluja jakaa tasan. Jos miehen yrittäjätoiminta on noin kannattamatonta, niin miksi ihmeessä hän ei lopeta sitä? Jonkin aikaa kannattaa yrittää ja tehdä korjaustoimenpiteitä saadakseen yrityksen kannattavaksi, mutta ennemmin tai myöhemmin pitää tajuta laittaa hanskat tiskiin. Siitä seuraa muutaman kuukauden härdelli ennen kuin työttömyyspäiväraha alkaa juosta, mutta parempi sekin kuin tuossa tilanteessa eläminen loputtomiin. Ja koska ette ilmeisesti asu yhdessä niin hän voi saada tt-tukea.

Ei yrittäjä ihan helpolla työttömäksi pääse. Pitää tehdä konkurssi.

Vierailija

Meillä myös mies on taloudellisesti köyhempi ja tulee valitettavasti olemaan sitä loppuelämänsä. En minäkään mikään hyvätuloinen ole, mutta en erityisen köyhäkään. Otin joskus myös stressiä tuosta, ettei voida kamalasti matkustella yhdessä, mutta mies itse sanoi minulle, että kyllä minä saan mennä, jos haluan. En ole joka vuosi matkustellut, mutta muutaman kerran olen mennyt reissuun sitten jonkun muun kanssa. Suomessa tehdään sitten muita asioita yhdessä, jotka tietty myös maksaa jotain, mutta sitä se parisuhde on. Ei mua haittaa, että oma talouteni on vähän huonompi mieheni kanssa, koska hänen kanssaan on hyvä olla. Sitä ei rahalla saa.

Jos tilanne olisi toisinpäin, niin kukaan ei ihmettelisi.

Vierailija

Minä olen köyhä (n. 750 €/kk) nainen ja minulla on ihan hyvin toimeentuleva (n. 5000 €/kk) mies. Mies haluaa matkustella, ja koska haluaa matkustella nimenomaan yhdessä, hän maksaa matkat. Mies maksaa ruuat ja suurimman osan laskuista, minä maksan puolet vuokrasta. Hän siis elättää minut, maksan vain katosta pääni päällä.

Mies tarjoaa minulle saman elintason kuin hänellä on, koska hän niin haluaa, ja sama elintaso pitää minun mielestäni ollakin. Jos et ole halukas ”jakamaan”, niin silloin tuo ei varmaankaan voi oikein toimia.

Vierailija

Ja tulevaisuudessa aion matkustella enemmän lapseni kanssa, kun alkaa saamaan siitä jotain irtikin. Koen tärkeäksi sen, että lapsi tulee näkemään ja kokemaan myös muitakin kulttuureja ja tapoja elää, kuin vain Suomessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjä ihan helpolla työttömäksi pääse. Pitää tehdä konkurssi.

Ei konkurssi ole pakollinen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat