Voiko Virossa kylpylässä 7-vuotias poika tulla naisten puolelle?
Matkalle ei siis ole lähdössä isää tai muuta miespuolista henkilöä, ja arka lapsi kyseessä joka ei edes uskaltaisi mennä vieraassa maassa, vieraassa hotellissa yksin miesten puolelle. Onko kokemusta miten Virossa nämä ikärajat menee minkä ikäinen saa tulla vielä pesutiloihin "väärän" sukupuolen puolelle?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sairas täytyy olla, jos näkee 7-vuotiaan seksuaalisena.
Vaikka vihreät tätä "lapsen seksuaalisuuden" ja "aikuisen seksuaalisuuden" yhdistämistä 70-luvulla kannatti.
Hassua miten olen nähnyt tämän kommentin ennenkin samantyyppisissä keskusteluissa. Miten sulle tuli edes mieleen että tässä on kyse siitä, että joku näkee lapsen vartalon seksuaalisena? Ja miten ihmeessä sait väännettyä vihreät tähän mukaan?
Aikuisia ihmisiä tuskin haittaa se 7-vuotias poika naisten puolella. Tosin itseäni häiritsisi, mutta olenkin alastomuudestani tarkempi kuin suomalaiset noin keskimäärin.
Ongelmana on ne samanikäiset tytöt. On sairasta haluta päättää heidän puolestaan, mikä saa tuntua kivalta, mikä normaalilta ja mikä epämukavalta. 7-vuotias lapsi (joka on kouluikäinen, ei taapero, toim. huom.) harvoin haluaa näyttäytyä alasti esim. luokkakavereilleen tai muille ikätovereilleen. Se voi olla tuossa vaiheessa kiusallista jo saman sukupuolen kanssa, vastakkaisesta puhumattakaan.
/11
Täällä suhtaudutaan 7-vuotiaisiin poikiin, kuin HE olisivat pahoja pedareita. Tietysti esim pikkupaikkakunnalla luokkakaverit on eri asia, mutta lomakohteessa ei todennäköisesti törmää tuttuihin, joten kyse on vain satunnaisesta käynnistä.
Miksi muuten tässäkin aikuiset ajattelee, että pikku tytöillä on likainen mieli?
Tämä ongelma on aikuisten päässä.Aina vaan häiriityneemmäksi menee. Mistä päättelit että pikkutytöillä on likainen mieli? Mitä päässäsi oikein liikkuu?
Ja luokkatoveruus ei nyt ollut se ainoa juju, vaan ikätoveruus. Olisin lapsena käynyt viimeisen kerran uimahallissa sinä päivänä, kun pesutiloissa olisi tullut vastaan samanikäinen poika. Oli sitten tuttu tai tuntematon. Enkä missään nimessä ole ainut joka olisi pysytellyt sen jälkeen kaukana tällaisista tilanteista. Luojan kiitos lähiön uimahallissa kävi fiksua porukkaa, jotka laittoivat taaperoajan jälkeen lapsensa oman sukupuolensa tiloihin.
/11
Luokkatovereita joudutaan näkemään, tiedetään heidät ja heidän ikänsä. Satunnaista lomailijaa ei tarvi nähdä toiste.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että vika on aikuisissa, ei lapsissa.
Eikä kaikki vahtaa ja kyttää toisia.
Tosin uskon kyllä että teillä siellä lähiössä kytätään toisia, vielä aikuisenakin.
Jos äiti menee pienen poikansa kanssa kylpylään, ei sinulla voi olla siihen mitään sanomista. Älä edes lähde mihinkään, paheksu kotoa käsin.
Mun 6-vuotias pärjää oman paikkakunnan uimahallin tutussa pukuhuoneessa yksin. Vieraassa paikassa en uskaltaisi päästää yksin.
on tapana mennä ihan muualle kuin sinnepäin kun ja jos kylpylään suuntaa. se kulttuurikin vaikuttaa siihen osaako minkäkin ikäinen mitenkään käyttäytyä. puhumattakaan siitä antaako kakaran ravailla ympäriinsä vailla mamin viitsimistä seurata missämseuraavaksi ulkopuolinen puuttuu käytöshäiriöihin. jotkut mamit vielä tunkevat sanoja jälkikasvunsa päähän pahentaen tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vihreät tätä "lapsen seksuaalisuuden" ja "aikuisen seksuaalisuuden" yhdistämistä 70-luvulla kannatti.
Hassua miten olen nähnyt tämän kommentin ennenkin samantyyppisissä keskusteluissa. Miten sulle tuli edes mieleen että tässä on kyse siitä, että joku näkee lapsen vartalon seksuaalisena? Ja miten ihmeessä sait väännettyä vihreät tähän mukaan?
Aikuisia ihmisiä tuskin haittaa se 7-vuotias poika naisten puolella. Tosin itseäni häiritsisi, mutta olenkin alastomuudestani tarkempi kuin suomalaiset noin keskimäärin.
Ongelmana on ne samanikäiset tytöt. On sairasta haluta päättää heidän puolestaan, mikä saa tuntua kivalta, mikä normaalilta ja mikä epämukavalta. 7-vuotias lapsi (joka on kouluikäinen, ei taapero, toim. huom.) harvoin haluaa näyttäytyä alasti esim. luokkakavereilleen tai muille ikätovereilleen. Se voi olla tuossa vaiheessa kiusallista jo saman sukupuolen kanssa, vastakkaisesta puhumattakaan.
/11
Miksi sinua AIKUISENA häiritsee alaston 7-vuotias poika, mutta ei tyttö? Mikä tekee siitä pojasta jotenkin epäilyttävämmän? Tunnetko 7-vuotiaita? He ovat vielä pieniä lapsia. Ei ne lapset muutu aikuisiksi sillä sekunnilla, kun on syntymäpäivä.
Itse noudattaisin kylpylän sääntöjä tai selvittäisin olisiko siellä mahdollisesti jotain perhepukukoppeja. Uskon, että ujolle lapselle on ikävää mennä yksin. Itsekin aikuisena olen ulkomailla arka uusissa tilanteissa.
Tuskin ne naiset siellä alkaa pojan ikää kyselemään, mutta poika tuntee itsensä varmasti vieraaksi alastomien naisten seurassa. Pippelikin voi alkaa seisoa ja hämmennys on suuri. Itse en todellakaan veisi.
Ottaisin yhteyttä kylpylään. Ehkä tuossa tilanteessa parasta, että poika vaihtaa vaatteet ensin vessassa ja pyydätte jotain henkilökunnan jäsentä ohjaamaan hänet miesten pukuhuoneiden kautta kylpylätilaan, jossa äiti odottaa häntä. Koska lapsi on arka eikä osa kieltä saattaa joutua paniikkiin jos eksyyn.
Miksi pitää ehdoin tahdoin mennä juuri _kylpylälomalle_, jos on tuollainen ongelma?
Matkalla voi tehdä niin paljon muutakin. Mutta ei, mennään kylpylään mutta voi voi kun ei ole ketään joka menisi pojan kanssa miesten puolelle ja voisko se kuitenkin tulla naisten puolelle.
Ymmärrän poikaasi. Ei kaikki lapset ole itsenäisiä ja reippaita eikä tarvitsekaan olla. Mutta sinä olet typerä kun raahaat aran pojan tuollaisiin tilanteisiin.
Kumpikaan ei ole pojalle hyvä ratkaisu. Ei mennä yksin vieraassa paikassa vieraassa maassa miesten puolelle, muttei myöskään tulla nolona äidin kanssa naisten puolelle.
Menkää muualle. Virossa on kivoja ulkoseikkailupuistoja, kansallispuistoja ja vaikka sun mitä aktiviteettia. Ei aina tarvitse mennä just kylpylään.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupojasta on nyt kyse,niin ihan hyvin äitinsä kanssa voi tulla naisten puolelle! Ties mitä namusetiä nykyaikana on ja onhan niitä! Itse en missään nimessä laskis yksin,noin pientä lasta.
Samaa mieltä. Oman paikkakunnan tutussa uimahallissa minusta voi jo olettaa tuonikäisen pärjäävän, mutta ulkomailla oudossa paikassa niin ilman muuta voi tulla vielä naisten puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/11
Miksi sinua AIKUISENA häiritsee alaston 7-vuotias poika, mutta ei tyttö? Mikä tekee siitä pojasta jotenkin epäilyttävämmän? Tunnetko 7-vuotiaita? He ovat vielä pieniä lapsia. Ei ne lapset muutu aikuisiksi sillä sekunnilla, kun on syntymäpäivä.
Itse noudattaisin kylpylän sääntöjä tai selvittäisin olisiko siellä mahdollisesti jotain perhepukukoppeja. Uskon, että ujolle lapselle on ikävää mennä yksin. Itsekin aikuisena olen ulkomailla arka uusissa tilanteissa.
En tiedä mitä kommentteja olet lukenut, mutta olen nyt varmaan kolmessa kommentissa todennut että minua häiritsee se 7-vuotias poika naisten puolella niiden 7-vuotiaiden tyttöjen takia. Minusta on väärää vallankäyttöä että joku aikuinen päättää heidän puolestaan että ei se haittaa jos olette samassa tilanteessa alasti. Että ei voi tuntua kiusalliselta tai kurjalta, täytyy olla neutraalia. Kun ei ole.
/9
No, meillä ainakin lapsen eskarikeväänä kävivät vielä eskarista uimassa niin että sekä pojat että tytöt naisten puolella ja tuolloinhan jo monikin eskarilainen on ollut 7-vuotias. Että minusta voi aivan hyvin tulla vielä 7-v naisten puolelle.
Itse en takuulla laittaisi arkaa ja epävarmaa 7-vuotiasta yksin tuollaiseen tilanteeseen ja paikkaan, olipa tyttö tai poika.
Keksisimme jotain muuta lomatekemistä. Sellaista jossa ei tarvitse selvitä yksin pelottavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
No, meillä ainakin lapsen eskarikeväänä kävivät vielä eskarista uimassa niin että sekä pojat että tytöt naisten puolella ja tuolloinhan jo monikin eskarilainen on ollut 7-vuotias. Että minusta voi aivan hyvin tulla vielä 7-v naisten puolelle.
Niin sinun mielestäsi voi. Mutta kun tässä ei nyt oteta yhtään huomioon sitä, että miten poika itse kokisi tilanteen. Etukäteen sitä tuskin voi tietää, vaan sen tietää vasta sillä hetkellä, kun on siellä pukuhuoneessa alastomien naisten kanssa. Kokemus voi olla lapselle ihan Ok, mutta se ei silti välttämättä ole. Lapsi voi ahdistua. Sen takia kannattaa kylpyläreissu jättää myöhempään ajankohtaan ja tehdä nyt tämän sijaan jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Unohda kylpyläreissu, tehkää jotain muuta.
On yksinkertaisesti itsekästä ja perseestä mennä kouluikäisen pojan kanssa tyttöjen puolelle. Se on ahdistava kokemus samanikäisille tai vanhemmillekin tytöille, enkä usko että poikasikaan kovasti nauttisi. Älä pilaa toisten iloa.
No ei se kivaa olisi aikuisille naisillekaan.
Viimsiinkö menette? Siellä on ainakin unisex-pukutilat, eli poika tulee joka tapauksessa kanssasi sinne pukutiloihin, halusi joku täällä tai ei. Lälläslää, nyt monen hysteerisen mamman naama venähtää! Tervetuloa nykyaikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yksinkertaisesti itsekästä ja perseestä mennä kouluikäisen pojan kanssa tyttöjen puolelle. Se on ahdistava kokemus samanikäisille tai vanhemmillekin tytöille, enkä usko että poikasikaan kovasti nauttisi. Älä pilaa toisten iloa.
Miten joku aikuinen nainen voi kokea päiväkoti-ikäisen pikkupojan seksuaalisena? Oikeasti vaikea käsittää...
Vierailija kirjoitti:
Viimsiinkö menette? Siellä on ainakin unisex-pukutilat, eli poika tulee joka tapauksessa kanssasi sinne pukutiloihin, halusi joku täällä tai ei. Lälläslää, nyt monen hysteerisen mamman naama venähtää! Tervetuloa nykyaikaan!
Uskallan väittää että puhut niistä tavaransäilytystiloista. Vai oikeastiko jossain normaalissa kylpylässä jo miehet ja naiset ovat alasti keskenään ja käyvät kimppasuihkuissa?
/11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku aikuinen nainen voi kokea päiväkoti-ikäisen pikkupojan seksuaalisena? Oikeasti vaikea käsittää...
Miten nämä nicopetterien vanhemmat aina jaksavat jauhaa tuosta seksuaalisuudesta, ja että kaikki muut näkevät lapset seksuaalisina? Millaisia ihmisiä te oikein olette?
Minä en ainakaan halua olla samassa tilassa vieraan 7-vuotiaan pojan kanssa. Jos siis saan valita. En todellakaan näe häntä seksuaalisena, mutta tiedän että hän näkee kyllä alastoman naisvartalon seksuaalisena, tai ihan vähintäänkin kiinnostavana. Siitä huolimatta, että hänen äitinsä pitää häntä eunukkina täysi-ikäisyyteen asti.
Ihmisen seksuaalisuus herää varhain, ja jo kauan sitä ennen herää kiinnostus vastakkaisen (tai tietyissä tapauksissa saman) sukupuolen alastomaan vartaloon. Tämä ei tarkoita sitä, että nicopetteri haluaisi panna siellä suihkutiloissa aikuisia naisia, tai niitä ikätovereitaankaan. Tämä tarkoittaa sitä, että hän varmasti vilkuilee ympärilleen kun saa tilaisuuden. Häiritseekö tämä sitten kaikkia aikuisia, varmastikaan ei, mutta itse tunnen oloni epämukavaksi. Olen myös kylpylöissä käydessäni kuullut niitä kommentteja joita pikkupojilta tulee vieraiden naisten vartaloista. Vanhempien mielestä söpöä lapsen rehellisyyttä ja ihmettelyä, minusta vaan äärimmäisen kiusallista kaikille.
Olen itse ollut 7-vuotias, ja tiedän mitä sen ikäiset pojat puhuvat tytöistä. Niitä juttuja eivät äidit ja isät kuule, eivätkä haluaisikaan.
Tällä ei, toistan, ole mitään tekemistä sen kanssa että näkisin pienen pojan vartalon seksuaalisena. Jos näkisin, ilmiölle on nimi. Sitä kutsutaan pedofiliaksi.
P.S. 7-vuotias ei ole päiväkoti- vaan kouluikäinen.
/11
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset saavat oleilla ihan miten lystäävät alastomina tai ei. Mutta kouluikäisille tuo ei vain ole hyvä asia. Nuoret ovat muutenkin epävarmoja kehostaan. Onneksi nykyaikanakin saa vielä kuitenkin itse päättää haluaako riisuutua muiden läsnäollessa vai ei.
Senkun otat sinne naisten puolelle vain. Virossa ollaan tässä asiassa sallivia ja ymmärtäväisiä. Ketään joku arka 7-vuotias pikkupoika häiritse. Ja monesti Baltiassa on unisex pukukaappitilat muutenkin. Vaatteiden vaihtoon on erilliset kopit sivummalla, mutta se varsinainen lokeroalue on unisex.