Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän

Vierailija
13.08.2019 |

Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠

https://yle.fi/uutiset/3-10919388

Onkos köyhällä tähän varaa???

Kommentit (289)

Vierailija
121/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko vähän tyhmä? Miksi pitäisi olla varakas käyttääkseen.tuota palvelua? Itse olen äitiyslomalla ja mieskin tällä hetkellä aloitteleva yrittäjä ja ostan ruuat verkosta, koska tulee ostettua vain ja ainoastaan tarpeellista.

Äitiylomallahan sitä on aikaa käydä kaupassa. Varsinkin jos tounen jo kävelevä lapsi niin ennen kauppaan menoa puistoon.

Vierailija
122/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat kirjoitti:

Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.

Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D

Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.

Ai meinaat että kauppa ei pyrkisi minimoimaan hävikkiään? Ei tasan ole sitä tuoreinta ja uusinta tavaraa mitä kantavat kotia.

Kyllä vaan kantavat. Tuli taas vahvistus asiaan , kun kävin pitkästä aikaa itse kaupassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aihe herättää tunteita. Mikä siinä niin ärsyttää, jos joku ei halua käydä kaupassa vaan maksaa mieluummin palvelusta? Ärsyttääkö yhtä paljon viikkosiivoojakin? Tai kampaajalla käynti? Tai lapsenvahdin palkkaaminen? Tai valmiin leivän ostaminen sen sijaan että leipoisi itse? Tai yksityislääkärillä käyminen terveyskeskuksen sijasta?

Vierailija
124/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkkeellä olevat autottomat vanhemmat tilaa ruuan kotiin. Ei ne mun tietoon ole varakkaita 🤔

Vierailija
125/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.

Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.

Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym.  (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.

Vierailija
126/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan säästäisimme rahaa ja aikaa, jos tilaisimme ruoat kotiinkuljetuksella netistä esim. viikoksi. Lähikauppa on suht kallis, mutta emme jaksa suunnitella ruokia tarpeeksi etukäteen. Ja tietty on kiva, että on nuo pari kauppaa lähellä ja senkin takia ostamme sieltä ne, mitä niistä saa. Niitä mitä pitää hakea isommista marketeista, voisi kyllä joskus yhtä hyvin tilata netistä. Ehkä vielä joskus. Voisihan sitä säilyviä juttuja tilata kerralla niin paljon kuin kaappeihin vain mahtuu, joten kuljetusmaksun osuus ei olisi mitään käytännössä. Varsinkin jos laskisi kaupassa käynteihin kuluvalle ajalle jonkin arvon. Meillä autottomuus rajoittaa sitä, miten paljon kerralla jaksaa tuoda kaupasta (ja siksikin suosimme niitä lähikauppoja). 

Vierailija
127/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.

52 viikkoa×9,90€ ja sossuko maksaa tämän "säästön"?

Ja lisäksi 52 viikkoa×100,00€  kalliimpina hintoina ;-)

Kuule, Alepan Kauppakassipalvelussa on tuotteilla tismalleen samat hinnat kuin kaupan hyllyillä. Hinta on 5,90 - 7,90 riippuen toimitusajasta. Joka toinen viikko riittää tilausväliksi. Mistä olet saanut päähäsi, että hinnat olisivat kalliimpia netin kautta tilatessa?

Olen tutkinut asioita, laskenut vertaiulukoreja ja kirjoittanut artikkeleita. Ainoastaan kitumarketin ja pörrisman hinnat ovat maan pinnalla verkkokaupoista. Jo alepan hintaero pörrismaan on pöyristyttävä. Verkkokauppoja on paljon muitakin.

Vierailija
128/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.

Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.

Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym.  (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.

Hyvä puheenvuoro, vaikutat fiksulta ihmiseltä! 

Vierailija
129/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.

Kuule, Alepan Kauppakassipalvelussa on tuotteilla tismalleen samat hinnat kuin kaupan hyllyillä. Hinta on 5,90 - 7,90 riippuen toimitusajasta. Joka toinen viikko riittää tilausväliksi. Mistä olet saanut päähäsi, että hinnat olisivat kalliimpia netin kautta tilatessa?

Olen tutkinut asioita, laskenut vertaiulukoreja ja kirjoittanut artikkeleita. Ainoastaan kitumarketin ja pörrisman hinnat ovat maan pinnalla verkkokaupoista. Jo alepan hintaero pörrismaan on pöyristyttävä. Verkkokauppoja on paljon muitakin.

Ja uutta pukkaamassa: Kori kahdelle kuukaudeksi (67 tuotetta) liidistä 306,60. "kauppakassi"sta 449,72 +toimituskulut. Ja osa kauppakassissa halpiksia joita en ostaisi kun ovat heikkolaatuisia. Laske sinäkin ;-)

Vierailija
130/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joku jäärä ("tyhymä", "pörrisma"...), jolla ei riitä ymmärrys oman navan ulkopuoliseen elämään, on eksynyt ketjuun. Jos on päättänyt, että tämä palvelu on minulle tarpeeton enkä tarvitse sitä, niin sitten ei kukaan muukaan voi hyötyä tästä. Hinnat eivät nyt kuitenkaan ole saman puljun verkkokaupassa sen kalliimpia kuin siellä marketissakaan, mutta kuten kaikki tietävät niin kauppojen välillä on yllätys yllätys hintaeroa, joten niin on niiden verkkokaupoillakin. So? 

Vierailija
131/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puheenvuoro, vaikutat fiksulta ihmiseltä! 

Ja näytänkin, peili ei valehtele!

Vierailija
132/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa sinun hedelmäpelit ja hävikin. Isompi summa niistä kertyy kuin tuo kuljetusmaksu. Pidäpä kuukausi rehellistä kirjaa menoistasi mölö.

Ei ole pelejä eikä hävikkiä,enkä maksa huikeaa kuljetusmaksuakaan.

Ja lyhyen elämäsi voit haaskata taapertamalla pitkin ostoshelvetin käytäviä ja kauppamatkoihin. Ok, oma on ongelmasi.

Sinunlaistesi ongelma on se, että te ette tajua ajan arvoa. Te hukkaatte sitä toisarvoisiin juttuihin kuten nyt tähän ruikuttamiseen.

Vierailija
133/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja uutta pukkaamassa: Kori kahdelle kuukaudeksi (67 tuotetta) liidistä 306,60. "kauppakassi"sta 449,72 +toimituskulut. Ja osa kauppakassissa halpiksia joita en ostaisi kun ovat heikkolaatuisia. Laske sinäkin ;-)

Miksi laskisin, varaa on maksaa laadusta ja palvelusta. En edes haluaisi ostaa kaikkia tuotteita lidlistä, ei sieltä saa kaikkia tuotteita, joita laadukkaaseen ja monipuoliseen ruoanlaittoonkin tarvitsee. Aina joutuu hakemaan täydennystä muualta. Toki hyvä kauppa, jos tarvitsee vain ihan perustuotteita ja mahdollisimman halvalla. Osa lidlin tuotteista on hyviä, ja osa on heikkolaatuisia. Siellähän niitä halpistuotteita ei olekaan :D Ja ota nyt hyvä mies huomioon, että kaikki eivät myöskään asu lidlin läheisyydessä. 

Vierailija
134/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa sinun hedelmäpelit ja hävikin. Isompi summa niistä kertyy kuin tuo kuljetusmaksu. Pidäpä kuukausi rehellistä kirjaa menoistasi mölö.

Ei ole pelejä eikä hävikkiä,enkä maksa huikeaa kuljetusmaksuakaan.

Ja lyhyen elämäsi voit haaskata taapertamalla pitkin ostoshelvetin käytäviä ja kauppamatkoihin. Ok, oma on ongelmasi.

Sinunlaistesi ongelma on se, että te ette tajua ajan arvoa. Te hukkaatte sitä toisarvoisiin juttuihin kuten nyt tähän ruikuttamiseen.

Joo, ja kauppakassien maaniseen hintavertailuun. Aikaa ilmeisesti on.

Vierailija
135/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on suurelta osin hölmöjä plkimielteistudes tehdä KAIKKI ITSE. Sitten apua tai palvelua ostavia arvostellaan ja haukutaan tyhmiksi ja suu vaahdossa selitetään että milset tehnyt ITSE kun olisit säästänyt näin paljon!

Emme ole rikkaita vaan tavis keskituloisia. Ja kyllä ollan suvun paheksunnan kohteena mm seuraavista syistä:

- ostamme joskus lastenhoitoapua firmalta 45e/h, koska kummatkaan isovanhemmat ei halua auttaa tai hoitaa mitenkään koskaan. No ne isovanhemmat suureen ääneen tätä ostoplvelua paheksuvat ja arvostelevat

- meillä käy siivooja, anoppi haukkii minua miniää selän takana laiskaksi. Siivooja käy 2krt/kk eli joka toinen viikkko, väliviikolla siivotaan itse

- ruuat tilataan netin kautta, kuulemma taas ollaan laiskoja ja saamattomia

- sitten pahin kaikesta: rakennutimme omakotitalon joka tuli maksamaan 390ke. Tästä varsinkin isä ja appi villiintyivät ja soitteöivat useita haukkumpuheluita miten olisi tullut maksamaan vain puolet kun itse olisi tehnyt ja miten hän vuonna -67 rakensi talon joka maksoi 270 000 MARKKAA. Kummatkaan ei tiedä rakentamisesta nykymääräyksillä mitään. Olemme tätä ennen rakentaneet 2 taloa itse joten osasimme kyllä arvioida hyvin oman työn määrän ja aen, kannattiko teetättää.

Meillä molemmilla vaativa asiantuntijatyö, paljin työmatkoja, olemattomat tukiverkot kun sukua ei kiinnosta osallistua elämään (muuta kuin haukkumalla). Neljä lasta, kädet täynnä töitä.

Totta HEMMETISSÄ ainoa järkevä tapa on ulkoistaa ja ostaa apua ja palveluita. Lisäksi nää eläkeläissukulaiset ei yhtään näe sitä että heillä eläkeläisinä on rajattomasti aikaa nikkaroida, mutta kokopäivätyötä tekevällä monilapsiperheellä EI OLE AIKAA.

Joo, oleb lopun uupunut kuuntelemaan tuota sättimistä ja arvostelua. Olenkin sanonut pari kertaa nyt että tervetuloa tänne vaan tekemää itse paremmin kun noin hyvin tiedät ja osaat. Ei ole näkynyt :)

Vierailija
136/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha äitini asuu yksin toisessa kaupungissa. Pärjää kyllä muuten, mutta kaupassa käynti vaikeaa. Tilaan hänelle ruuat verkosta. Ollaan molemmat oltu todella tyytyväisiä. 

Verkkokaupan ansiosta äitini pärjää toistaiseksi omassa kodissaan. Kenties ap:n mielestä hänen pitäisi heittäytyä yhteiskunnan armoille, mikä tulisi kaikille veronmaksajille paljon, paljon kalliimmaksi?

Mun äidille tuodaan valmiit ruoat 2 x viikossa.

Noita vanhoja äitejäkin on niin monenlaisia.  Valmis ruoka tilattuna on seuraava vaihe, kun ei enää itse pysty keittelemään. Oma tätini saa ruokatarvikkeet kotiin tuotuna ja keittelee kotona vielä mielellään ja ilahduttaa meitä nuorempia usein leipomuksillaan. Liikuntarajoitteisena vain kauppaan on vaikea kulkea, joten nettikauppa on kätevä.

Vierailija
137/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko vähän tyhmä? Miksi pitäisi olla varakas käyttääkseen.tuota palvelua? Itse olen äitiyslomalla ja mieskin tällä hetkellä aloitteleva yrittäjä ja ostan ruuat verkosta, koska tulee ostettua vain ja ainoastaan tarpeellista.

Äitiylomallahan sitä on aikaa käydä kaupassa. Varsinkin jos tounen jo kävelevä lapsi niin ennen kauppaan menoa puistoon.

Ai jätetäänkö se kolmivuotias vain sinne puistoon? Ei noita puistotätipalveluita ole läheskään joka paikassa. Onko niitä jossain?

Vierailija
138/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.

Muut mutta ei ruokaa.

Ruuan ostaminen verkkokaupoista yleistyy koko ajan. On varmasti ihmisiä, jotka mieluummin jonottavat marketeissa ja se heille suotakoon. Me, joilla on parempaakin tekemistä kuin käydä kaupoissa, voimme tilata kaiken netistä.

Jokapäiväisten tuotteiden sivukulut ovat liian suuret muiden kuljettamina.

Ei se ole ilmaista ole omalla autollakaan ajaminen. Ja ei joka paikassa ole julkista liikennettä.

Vierailija
139/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,90 maksaa kotiinkuljetus ja viikon ostokset kerralla. Bussilla menisi matkaan 7 euroa kerta ja melko rahtaaminen jos viikon ostokset samalla kerralla. Kauppareissuun bussilla menee matkoineen parisen tuntia. Joten todellakin käytän palvelua. 

Vierailija
140/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan puolison kanssa todella köyhiä työttömyyden vuoksi. Tilataan ruoka-ja taloustarvikkeet kotiin Cittarista, jossa kuljetus maksaa 9,90e. Tämä säästää rahaa! Joutuisimme tekemään useammat bussimatkat lähikauppaan saadaksemme sen, mitä tilaamme kotiinkuljetuksesta kerralla... Ja ne Citymarketin nettihinnat on kyllä yhtä edullisia kuin marketissakin, ja taatusti lähikauppaa halvemmat.

On ihanan helppoa, kun saa kerran kuussa kotiin ne painavimmat tai eniten tilaa vievät ostokset. Kerralla enemmän ostaminen harkitusti listan kanssa säästää rahaa ja tulee ostettua terveellisemmät ruoatkin. Lähikaupassa ravaaminen vei paljon enemmän rahaa ja tuli useammin ostettua kaikkea turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi