Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän
Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠
https://yle.fi/uutiset/3-10919388
Onkos köyhällä tähän varaa???
Kommentit (289)
Oon niin tarkka että tutkin päivämäärän mitä ostan ja jne. Tykkään käydä kaupassa itselleni ja aikaa on. Käyn eri kaupoissa.
Missä on noin halpa kotiinkuljetus, mun kaupungissa 14,90-19,90e
Täytyy perheessä tehdä kauppalista ja varsinkin jos auto käytössä niin haetaan viikon ruoat. Täydennetään viikolla tuoretuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tossa tarvitse edes mitenkään varakas olla että ruoan tilaaminen kotiin on kannattavaa. Mullakin ihan pienituloisena menee usein kauppaan ihan liikaa rahaa, kun tulee kaikenlaisia ylimääräistä ostettua. Ja rasittavaa kantaa kaupasta kaikkea painavaa ja isoa, kuten kissanhiekkaa ja vessapaperia. Paljon tehokkaammin pystyn käyttämään aikani, kun suurimman osan ruokaostoksista tilaan kotiin.
Osta iso mummokassi pyörillä ja kos lähikauppa niin tuo sieltä tietyt tuotteet ja ota mies mukaan. Peräkanaa työntelette mummokärryjä ja samalla saa liikuntaa. La esim työnjako kaupassa jos vielä teini-ikäisiä lapsia niin 4 kärryä ja kauppalistat kaikilla ja ei kauaa mene. Tehokasta. Soitto millä kassalla treffataan.
Vanha äitini asuu yksin toisessa kaupungissa. Pärjää kyllä muuten, mutta kaupassa käynti vaikeaa. Tilaan hänelle ruuat verkosta. Ollaan molemmat oltu todella tyytyväisiä.
Verkkokaupan ansiosta äitini pärjää toistaiseksi omassa kodissaan. Kenties ap:n mielestä hänen pitäisi heittäytyä yhteiskunnan armoille, mikä tulisi kaikille veronmaksajille paljon, paljon kalliimmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.
52 viikkoa×9,90€ ja sossuko maksaa tämän "säästön"?
Vierailija kirjoitti:
Plus kortilla kotiinkuljetus on vain 10 euroa. Ei paljoa jos tilaat viikon ruuat esim nelihenkiselle perheelle.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwv8nqBRDGARIsA…
Ap ei tajua, ettei köyhänkään ruoka ilmaiseksi kaupasta kotiin tule. Ja se kymppi hakataan peliautomaattiin.
Ostamalla ruoka-aineet suunnitelmallisesti heräteostelu ja hävikki vähenee ja rahaa säästyy jopa 25 %. Myös KÖYHÄLLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta. Tuossahan syntyy vielä työpaikkojakin! Häpeällistä!
Nettovaikutus on silti negatiivinen. Eli netistä tilaus työllistää jotain 2€/h ansaitsevia huippupalkattuja orjia. Vie kohtuu hyvin palkattujen kassaneitien ja opiskelijaneitokaisten työt.
Kokonaisuudessaan siis ostovoima pienenee, ulkomaisten firmojen tase lihoo ja suomeen jäävä rahan määrä pienenee.
Kannattaa siis aina ostaa kaupasta kassapalvelulla ja mieluiten suomalaista tuoretta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.
Muut mutta ei ruokaa.
Ruuan ostaminen verkkokaupoista yleistyy koko ajan. On varmasti ihmisiä, jotka mieluummin jonottavat marketeissa ja se heille suotakoon. Me, joilla on parempaakin tekemistä kuin käydä kaupoissa, voimme tilata kaiken netistä.
Jokapäiväisten tuotteiden sivukulut ovat liian suuret muiden kuljettamina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.
Sossu maksaa sinun hedelmäpelit ja hävikin. Isompi summa niistä kertyy kuin tuo kuljetusmaksu. Pidäpä kuukausi rehellistä kirjaa menoistasi mölö.
Suomi erakoituu kun kukaan ei käy kohta enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Mun on kauhean vaikea keksiä, et miten tuo säästäisi aikaa, että klikkailisin netistä sen kärryllisen tuotteita. Ei siinä mitään, kiva palvelu ja hyvä jos joku kokee hyötyvänsä. Itse en ole kokeillut, enkä tuomitse, mutta en myöskään itselleni ole kokenut tarpeelliseksi.
Onhan tuokin jälleen yksi kiva tapa eristäytyä täysin yhteiskunnasta, kun ei tarvitse jalkaansa ulos asunnosta laittaa edes käydäkseen kaupassa.
"Kiva tapa eristäytyä yhteiskunnasta", hyvänen aika. Monet työkaverini käyttävät ko palvelua juuri siksi, ettei tarvitse töiden jälkeen jonotella ruokakaupassa monen lapsen kanssa. Miten "eristäytynyt" sitä sitten on työssäkäyvä kolmen lapsen äiti? Itselläni on kaksi pk-ikäistä ja alakoululainen ja en nauti ruokakaupassa käynnistä pienten lasten kanssa. Tämä ruokakauppapalvelu on loistava ainakin meille työssäkäyville vanhemmille. Omat vanhempani menevät mieluummin kauppaan ja valitsevat ostoksensa ja se on ihan ok, koska heillä eläkeläisinä on paljon enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että sossu on kuvioissa? Kun monta lasta?
Meillä 5 lasta ja kk-brutto yht 12000 (josta minä äiti tienaan suurimman osan) joten ilman sossua pärjätään ja ruuat tilataan kotiin.
Mulle kaupassa käyminen on erittäin hankalaa, koska olen erityislapsen yh. Tilaan viikon ruuat netistä ja noudan kaupasta. Helppoa ja mukavaa. Kotona illalla hyvä tehdä ostoslista rauhassa, eikä kaupassa säntäillessä puolet unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta. Tuossahan syntyy vielä työpaikkojakin! Häpeällistä!
Nettovaikutus on silti negatiivinen. Eli netistä tilaus työllistää jotain 2€/h ansaitsevia huippupalkattuja orjia. Vie kohtuu hyvin palkattujen kassaneitien ja opiskelijaneitokaisten työt.
Kokonaisuudessaan siis ostovoima pienenee, ulkomaisten firmojen tase lihoo ja suomeen jäävä rahan määrä pienenee.
Kannattaa siis aina ostaa kaupasta kassapalvelulla ja mieluiten suomalaista tuoretta laatua.
Ihan samalla tuntipalkalla teen vuorot kassalla, osastoilla tai keräilyssä.
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat kirjoitti:
Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.
Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D
Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.
Aluksi oli tuoretta, kun yritettiin saada palvelulle asiakkaita, mutta nykyään vihannekset ovat usein surkeita, muut tuotteet parin päivän päiväyksellä ja aika paljon tulee myös "korvaavia tuotteita", kun myyvät tavaraa, jota ei sitten olekaan saatavilla.
köyhä vassari ei ole kateellinen vaan se on rehellinen tarve kun sellainen otus valittaa
eiku...
Samaan pakuun mahtuu kymmenien perheiden ruoat eli autoilu saastuttaa paljon vähemmän. Rahaakin säästyy polttoaineissa. Perheet saavat turhan kauppa-ajan itselleen ja kaikki ovat tyytyväisiä. Hienoa! Tyttäreni opiskeli Englannissa ja on nyt työssäkin siellä. Kun oli kiirettä, hän tilasi ruoat netin kautta jo vuosia sitten eikä kuljetus paljoa maksanut. Senkin kaupassakäyntiajan sai käyttää opiskeluun tai kuntosalilla urheiluun. Ihan lähellä kun ei ollut hyvää kauppaa. Valmiita aterioitakin tuolta sai tilatuksi ainakin Sainsbury'ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat valinnat kirjoitti:
Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.
Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D
Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.
Aluksi oli tuoretta, kun yritettiin saada palvelulle asiakkaita, mutta nykyään vihannekset ovat usein surkeita, muut tuotteet parin päivän päiväyksellä ja aika paljon tulee myös "korvaavia tuotteita", kun myyvät tavaraa, jota ei sitten olekaan saatavilla.
Tilaukseen voi laittaa saako tuotetta korvata vai ei. Ja vihanneksista ja päiväyksistä kannattaa antaa palautetta, niin asiat korjaantuu.
Missä on muka vain 5,90 kotiinkuljetus? Prismassa ainakin jotain 15e.