Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän

Vierailija
13.08.2019 |

Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠

https://yle.fi/uutiset/3-10919388

Onkos köyhällä tähän varaa???

Kommentit (289)

Vierailija
141/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa on kotiinkuljetus 9.90? Ainakin JKLssä halvin kuljetus 16,90.

Vierailija
142/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6 (3 pientä lasta) henkinen perhe ja vuoden ajan on tilattu viikon ruoat aina kotiin. Säästyy todella paljon aikaa muuhun kuin ostoksien tekoon ja ei todellakaan olla rikkaita. Tuota palvelua tullaan kyllä käyttämään jatkossakin. Minusta 9.90e tuosta ajan säästöstä on halpa hinta, että joku kerää ja tuo ostokset kotiin.

52 viikkoa×9,90€ ja sossuko maksaa tämän "säästön"?

Ja lisäksi 52 viikkoa×100,00€  kalliimpina hintoina ;-)

Kuule, Alepan Kauppakassipalvelussa on tuotteilla tismalleen samat hinnat kuin kaupan hyllyillä. Hinta on 5,90 - 7,90 riippuen toimitusajasta. Joka toinen viikko riittää tilausväliksi. Mistä olet saanut päähäsi, että hinnat olisivat kalliimpia netin kautta tilatessa?

Olen tutkinut asioita, laskenut vertaiulukoreja ja kirjoittanut artikkeleita. Ainoastaan kitumarketin ja pörrisman hinnat ovat maan pinnalla verkkokaupoista. Jo alepan hintaero pörrismaan on pöyristyttävä. Verkkokauppoja on paljon muitakin.

No katsos, asun Helsingin keskustassa ja lähikauppani olisi muutenkin Alepa. Myös K-kauppa on lähellä, mutta se vasta kallis on. Tein muuten vertailun minäkin, naputtelin samat ostokset Citymarketin nettikauppaan vastaavilla tuotteilla ja kalliimpi se oli. Pörssimaasta en ole koskaan kuullutkaan. Ja sä siis selität, että jossain - siis missä - olisi satasen ero tuotteiden hinnassa netistä tilattuna. Ööö, kuka tilaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus kortilla kotiinkuljetus on vain 10 euroa. Ei paljoa jos tilaat viikon ruuat esim nelihenkiselle perheelle.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwv8nqBRDGARIsA…

Ap ei tajua, ettei köyhänkään ruoka ilmaiseksi kaupasta kotiin tule. Ja se kymppi hakataan peliautomaattiin.

Ostamalla ruoka-aineet suunnitelmallisesti heräteostelu ja hävikki vähenee ja rahaa säästyy jopa 25 %. Myös KÖYHÄLLÄ.

Onko näillä nettiostajilla joku tahdosta riippumaton raaja joka väkisin lappaa kärryyn tavaraa jos käyvät itse kaupassa? Enkä maksa kuljetuksesta muille.

Haluat nyt selvästi provosoida! Sehän riippuu niin elämäntilanteesta, miten helppoa sinne kauppaan on mennä. Lapsiperheen kaupassa käyminen on huomattavasti työläämpää kuin kaupan vieressä asuvan sinkun.  Hyvä, että kaupassa käyntiin on erilaisia muotoja. 

Vierailija
144/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Vantaalla Cittarin kotiinkuljetus on 9,90 €

Vierailija
145/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H e l s i n g i s s ä. 5,90 - 7,90 riippuen toimitusajasta.

Vierailija
146/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkassa.

Vierailija
147/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai K-kaupalla? Eikö K-kaupalla ole jokapuolella sama tuo maksu eli 9,90.

Vierailija
148/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi olevan myös Jyväskylässä cittarissa 9,90.

Vierailija
149/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan kauppakassilla halvimmillaan 5,90 toimitus Hgissä. Ainoa, jota käytän. Ja tuotteet ovat samanhintaisia kuin kaupassakin.

Vierailija
150/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.

Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.

Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym.  (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aika monessa kaupassa elämäni aikana asioinut, mutta en ole KOSKAAN joutunut jonottamaan vihannesten punnitukseen. :'D

Tässä puhuttiin muuten ostosten tilaamisesta kotiin eikä valmiin kassin hakemisesta työmatkalla. Jos tavarat eivät ole kotona siinä kiireisessä aikaikkunassa, niin harrastuksiin ei nimenomaan voi lähteä, vaan on jäätävä odottamaan toimitusta. Kaupassa voi sen sijaan piipahtaa silloin kun sille on sopivin hetki.

Vierailija
151/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh niin? mä olen käyttänyt kauppakassia jo vuosia,olen liikkumis vaivainen ja varmaan kuolisin nälkään jos ei olisi ruokakuljetus palveluja. lähin kauppa on isossa kauppakeskuksessa. 

Vierailija
152/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.

Muut mutta ei ruokaa.

Ruuan ostaminen verkkokaupoista yleistyy koko ajan. On varmasti ihmisiä, jotka mieluummin jonottavat marketeissa ja se heille suotakoon. Me, joilla on parempaakin tekemistä kuin käydä kaupoissa, voimme tilata kaiken netistä.

Jokapäiväisten tuotteiden sivukulut ovat liian suuret muiden kuljettamina.

Voisitko tarkentaa mitä ne sivukulut "muiden kuljettamina" ovat? Kerran vielä: Helsingissä Alenpan nettipalvelussa kuljetus maksaa 5,90 - 7,90. Päivittäistavarat ei tarkoita sitä, että ne pitäisi kaupasta hakea joka päivä. Mitä ihmettä tarkoitat jokapäiväisillä tuotteilla?

Vierailija
153/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, vaan sairaseläkkeellä ja tilaan ostokseni netistä. Lähin kauppa on todella kallis, ja marketit on 14 km päässä. Vaikka tilaan kotiin, tulee silti halvemmaksi kuin lähikaupassa käynti. Olen liikuntarajoitteinen, joten en todellakaan lähde 14 km päähän kävellen, pyöräily ei minulta onnistu. Ostan ruuat 1,5-2 viikoksi kerrallaan.

Vierailija
154/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siellä kaupassa saa ihan vapaasti käydä vaikka monta kertaa päivässä, jos haluaa. Siinä vaiheessa, kun pikkulapsiperheessä alkaa vuorokaudesta loppua tunnit, niin alkaa se "oman ajan hintakin" hiukan mietityttää, eikä joku kuuden euron keräilymaksu ole yhtään mitään, jos sillä välttää tunnin kauppakeikan. Kotiinkuljetusta en ole käyttänyt, koska niissä hinta on turhan korkea ja meillä on Prisma lähellä. Monet täällä sanoo, että hinnat on korkeammat netissä. Siis miten niin? Ne hinnat on siellä Prisman verkkokaupassa ihan tarkkaan samat kuin siellä kaupassa. Alennustuotteita ei toki ole, mutta enpä niitä ole kyllä siellä kaupassakaan juuri nähnyt. Yleensä ne hirveät eineskurat on niitä lapputuotteita, eikä niitä osteta muutenkaan. Ilmeisesti ne paremmat alennustuotteet myydään jo päivän aikana, jos töiden jälkeen menee kauppaan.

Paljon enemmän aikaa saa pikkulapsiperheessä, kun jättää somen vähemmälle. Pätee ainakin nykymammoihin.

Minä olen jo luopunut somesta ja televisiosta, jotta aikaa jäisi esim. harrastuksille. Koita nyt ymmärtää, että se on käytännössä "koko illan projekti" lähteä kauppaan lapsen kanssa. Töistä kotiin ja syödään. Kello ehkä puoli kuusi. Sitten lapsi autoon ja kauppaan. Siellä menee se tunti (ja hermot, koska lapsi ei siellä haluaisi olla) Tullaan kotiin kello on ehkä reilu puoliseitsemän. Lapsen iltapala on puolikasilta ja siitä aloitetaan iltatoimet. Eli koko ilta meni. Tämän vuoksi kaupassa käynnit täytyy toki suhteuttaa perheen harrastuksiin ja muihin menoihin eli minä vaan päivänä ei sinne kauppaan noin vaan mennä. Se toinen vaihtoehto: nappaan valmiiksi kootut kauppakassit ennen kuin haen lapsen tarhasta. Ruuan jälkeen meillä on koko ilta aikaa ja voidaan lähteä vaikka leikkipuistoon. Ja mitään eineksiä ei sieltä kaupasta osteta ja juuri siksi siellä menee aikaa. Eineshyllyltä kassalle toki selviäisi parissa minuutissa. Yksi isoimmista aikasyöpöistä on juuri hevi-osasto. Valkkaat paremman näköisiä kasviksia ja hedelmiä. Jonotat punnitsemaan. Välillä saa jopa etsiä jotain tuotetta, kun vaihtavat välillä paikkaa ym.  (Yhtään huonoa kasvista en ole tilatessani saanut.) Omalla työpaikallani olen huomannut, että suurimmat näiden palveluiden käyttäjät on juuri pikkulapsiperheiden vanhemmat ja ne perheet, joissa laitetaan itse ruokaa, eikä vedellä eineksiä.

Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen aika monessa kaupassa elämäni aikana asioinut, mutta en ole KOSKAAN joutunut jonottamaan vihannesten punnitukseen. :'D

Tässä puhuttiin muuten ostosten tilaamisesta kotiin eikä valmiin kassin hakemisesta työmatkalla. Jos tavarat eivät ole kotona siinä kiireisessä aikaikkunassa, niin harrastuksiin ei nimenomaan voi lähteä, vaan on jäätävä odottamaan toimitusta. Kaupassa voi sen sijaan piipahtaa silloin kun sille on sopivin hetki.

Mä kyllä olen joutunut aikoinaan jonottamaan hedelmien punnitusta. Toi kotiin toimituksen aikaikkuna on helppo homma. Kyllä minä tiedän, etten lauantaina klo 9-12 ole menossa joogatunnille :D Teen myös etätöitä toisinaan. Silloin olen kotona koko työpäivän eikä haittaa vaikka valitsisi halvimman ja pisimmän aikaikkunan toimitukselle.

Vierailija
155/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässäkin Seppälän Citymarket

plussakortilla 9,90, ilman korttia taisi olla jotain 12e...

Vierailija
156/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän Prismassa on hyvin tyypillistä, että siinä on joku punnitsemassa, kun tulet itse paikalle (ruuhka-aikaan toki, mutta kun en nyt vaan voi mennä sinne keskellä päivää, kun olen töissä). Ei toki tarvitse jonottaa, mutta odottaa kyllä hetki. Ja jos ostaa vaikka 10 eriaista tuotetta,niin äkkiä siinä aikaa meni. Kyllä tämä ketju koskee nimen omaan ruuan ostamista netistä (lue otsikko), johon tuo kauppakassipalvelu kuuluu. Toki jos tilaa kotiin, niin silloin täytyy olla kotona. Mutta sen sijaan, että olisi sen kiukuttelevan lapsen kanssa siellä kaupassa, voi vaikka pelata lautapeliä kotona  kassia odotellessa. Mutta turhaahan tämä keskustelu on. Nämä putkinäköiset "koska vaan voi piipahtaa kaupassa" ihmiset eivät tunnu mitenkään käsittävän, ettei se toimi kaikilla niin näppärästi. Onneksi kaupat ovat tämän tajunneet ja alkaneet tarjota näitä palveluita. Ilmeisen suosittuja kuitenkin, koska laajenevat jatkuvasti.

Vierailija
157/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äijä tilaa aina naisen määräajaksi asunnolleen.

Netistä siis.

Mua ottaa pattiin tää ihan oikeasti, nääs kun oon aviossa,

ja naapuri on eronnut 

Vierailija
158/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pienituloinen ja ostan viikottain Anton&Antonin maksullisen kasvisruokakassin (ruokatarvikkeet plus reseptit kolmeen kasvisruokaan 2 hgelle); eli syön tästä koko viikon. Noidan ruokakassin joka vkon tiistai Kallion kioskista. Ilta- ja aamupalat sekä välipalat puuro/itseleivottu sämpylä linjalla lidlin kilonjuustolla ja haudutettu tee. Hedelmiä ostan kausitarjousten mukaan esim. K-kaupan ja cittarin euron päivät tai lidlin viikkotarjoukset. Säästän todella paljon aikaa ja päänvaivaa. Ruokakassin hinta 220€/kk.

Vierailija
159/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kokonaan etätöitä. Kun tilaan ostokseni toimituksen esim klo 9-12, saan jo edellisenä iltana tai varhain aamulla tekstiviestin, jossa on tarkennettu aika tunnin tarkkuudella. Ja vielä 4-8 minuuttia ennen toimituksen saapumista saan tekstarin, jossa on linkki reaaliaikaiseen karttaan, mistä voin seurata toimitusta. Tuo muutama minuutti riittää oikein hyvin siihen, että nostan edellisviikon tyhjät laatikot varastosta pihalle, josta kuljettaja ottaa ne lähtiessään mukaansa. Täydet laatikot kuljettaja kantaa suoraan eteiseen, josta minä laitan ostokseni pakastimeen ja kaappeihin. Voisin toki piipahtaa kaupassa kesken työpäivänkin, mutta en viitsi, koska tämä netistä tilaaminen kotiinkuljetuksella on paljon näppärämpää. 

Vierailija
160/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on suurelta osin hölmöjä plkimielteistudes tehdä KAIKKI ITSE. Sitten apua tai palvelua ostavia arvostellaan ja haukutaan tyhmiksi ja suu vaahdossa selitetään että milset tehnyt ITSE kun olisit säästänyt näin paljon!

Juu, eikä ajalle koskaan lasketa hintaa. Ämpäreitäkin kannattaa jonottaa, miettimättä, olisiko edullisempaa ostaa reilusti ja käyttää aika hyödyllisemmin. (Katsoin juuri tätä varten Tokmannin sivulta: 15L muoviämpäri maksaa 2,5 euroa. Mutta pitää jonottaa!!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi