Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän

Vierailija
13.08.2019 |

Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠

https://yle.fi/uutiset/3-10919388

Onkos köyhällä tähän varaa???

Kommentit (289)

Vierailija
281/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa täälläkin tuo palvelu, käyttäisin kyllä. En ole rikas, vaan pienituloinen eläkeläinen. Joudun käymään kaupassa 2-3 kertaa viikossa. Matka on vain 500 metriä, mutta en jaksa kantaa viikon tarpeita kerralla. Asun kolmannessa kerroksessa, hissiä ei ole. Pyörällinen "kiipeävä" ostoskärry minulla on, mutta silti hankalaa. Luulen että rahaa säästyisi, jos tilaisin kerran viikossa netin kautta, kun jäisi suurin osa herkuista ostamatta.

6 pyöriäisiä ostoskärryjä on, tehty portaisiin.

Anderssen mutta maksaa 100 euroa. Muutenkin on laadukkaita.

Vierailija
282/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa78 kirjoitti:

Minusta on todella väärin yleensäkin tehdä ostoksia kaupassa/sta. Ympäristötietoinen perhe kasvattaa perunaa, vihanneksia, herneitä, hedelmiä yms helposti itse ja luonnosta saa lisää. Esim jäkälästä saa tehtyä rapeita snackseja. Kaupasta oikeastaan tarvitsee vain hieman suolaa, sokeria ja mausteita. Toki tämä vaatii mummonmökin ja ympärilleen tilkun maata, mutta mitäpä sitä ei tekisi ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Jossakin nettilehdessäkin oli juttua juuri perheestä, jolla ei ollut edes sisävessaa. Meidän perheellä on kuitenkin sisävessa ja imeytyskenttä mutta muuten perheemme pärjää omavaraistaloudessa. Rahaakin säästyy hurjasti. Pitää vaan olla kellari, jonne säilöä ruokia talven yli. Syksyllä sadonkorjuuaikaan tehdään hilloja, kuivataan ja säilötään.

Amatööri! Sokeriakaan ei tarvitse ostaa, kun hankkii pari mehiläispesää. Makeanhimosta voi myös oppia pois. Mausteitakaan ei juurikaan tarvitse, kun opettelee käyttämään yrttejä ja villiyrttejä monipuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan vertaile hintoja. Nuorena sitä tein.

Ostan parasta. Kaikki raaka-aineet vaikuttaa ruuan makuun ja sanoin leivonnan kanssa.

Ei ole sama kenen tomaattimurskaa ostaa tai oliiviöljyä, nämä nyt esimerkkinä vaan.

Siksi mun ruoka onkin hyvää ja pullakin parempaa kuin monen muun.

En osta halpaa vehnäjauhoa vaan luomua.

Ei kokitkaan halpaa paska työnnä niihin ruokiinsa.

Vierailija
284/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miisa78 kirjoitti:

Minusta on todella väärin yleensäkin tehdä ostoksia kaupassa/sta. Ympäristötietoinen perhe kasvattaa perunaa, vihanneksia, herneitä, hedelmiä yms helposti itse ja luonnosta saa lisää. Esim jäkälästä saa tehtyä rapeita snackseja. Kaupasta oikeastaan tarvitsee vain hieman suolaa, sokeria ja mausteita. Toki tämä vaatii mummonmökin ja ympärilleen tilkun maata, mutta mitäpä sitä ei tekisi ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Jossakin nettilehdessäkin oli juttua juuri perheestä, jolla ei ollut edes sisävessaa. Meidän perheellä on kuitenkin sisävessa ja imeytyskenttä mutta muuten perheemme pärjää omavaraistaloudessa. Rahaakin säästyy hurjasti. Pitää vaan olla kellari, jonne säilöä ruokia talven yli. Syksyllä sadonkorjuuaikaan tehdään hilloja, kuivataan ja säilötään.

Amatööri! Sokeriakaan ei tarvitse ostaa, kun hankkii pari mehiläispesää. Makeanhimosta voi myös oppia pois. Mausteitakaan ei juurikaan tarvitse, kun opettelee käyttämään yrttejä ja villiyrttejä monipuolisesti.

Sinä se amatööri olet. Sokeria käytetään myös ruokiin ja leivontaan. Mausteita tarvitaan että voi valmistaa jonkun tietyn ruuan. Eikä niitä voi yrteillä korvata.

Ihmisen on kyllä hyvä osata myös leipoa.

T.Kokki

Vierailija
285/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miisa78 kirjoitti:

Sinä se amatööri olet. Sokeria käytetään myös ruokiin ja leivontaan. Mausteita tarvitaan että voi valmistaa jonkun tietyn ruuan. Eikä niitä voi yrteillä korvata.

Ihmisen on kyllä hyvä osata myös leipoa.

T.Kokki

Oi, kyllä mä leivonkin! Käytän hunajaa ja villihiivaa. Ja harvoin kokkaan mitään "tiettyä ruokaa" jonka reseptiä en voisi soveltaa sen verran, että korvaisin mausteita yrteillä.

Vierailija
286/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa täälläkin tuo palvelu, käyttäisin kyllä. En ole rikas, vaan pienituloinen eläkeläinen. Joudun käymään kaupassa 2-3 kertaa viikossa. Matka on vain 500 metriä, mutta en jaksa kantaa viikon tarpeita kerralla. Asun kolmannessa kerroksessa, hissiä ei ole. Pyörällinen "kiipeävä" ostoskärry minulla on, mutta silti hankalaa. Luulen että rahaa säästyisi, jos tilaisin kerran viikossa netin kautta, kun jäisi suurin osa herkuista ostamatta.

6 pyöriäisiä ostoskärryjä on, tehty portaisiin.

Anderssen mutta maksaa 100 euroa. Muutenkin on laadukkaita.

Juuri kuusipyöräinen se onkin, mutta hankala kiskoa ylös kierreportaissa. Merkkiä en muista, maksoi noin satasen. Kätevä kyllä muuten.

Vierailija
287/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaamme netin kautta kotiinkuljetuksella, koska se on halpaa ja helppoa. Siinä kun ensin pakkaa perheen autoon ja lähtee kaupoille hikoilemaan muiden perheiden sekaan, niin hyvin nopeasti käy selväksi, miten paljon aikaa ja hermoja säästävää hommaa se on klikkailla pariin kertaan sivustolla ja odotella lähetystä saapuvaksi. Olen huomannut tämän taktiikan tuottavan jopa ihan säästöä, kun ottaa vain kaiken tarpeellisen eikä homma niin sanotusti ala rönsyilemään. Viikonloppuisin saatamme käydä ostamassa herkut perheen kesken, mutta koko viikon ostoksia emme enää hoida tällä tavalla.

Vierailija
288/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ottanut tavaksi tilata netistä, vaikka olen perheetön. Käyn yleensä vielä iltaisin hakemassa jotain pientä, kun lapsiperheet ja vanhukset eivät ole tien tukkoina jonoissa hidastelemassa, vaan asiointi on kaikin puolin sujuvaa. Silloin on myöskin hiljaista, mikä sopii erinomaisesti hälystä helposti stressaantuvalle luonteelle.

Vierailija
289/289 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä keksintö. Ne käyttää, ketkä pystyy. Sitähän se elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi