Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat perheet ostavat RUUAN netistä! Että ottaa päähän

Vierailija
13.08.2019 |

Niin että suoni meinaa katketa!!! 😠😠😠

https://yle.fi/uutiset/3-10919388

Onkos köyhällä tähän varaa???

Kommentit (289)

Vierailija
161/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vain varakkaat voi tuon tehdä? Meillä nimenomaan säästetään tilaamalla viikon ruoka kotiin, eipä tule turhia heräteostoksia tehtyä.

Vierailija
162/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat valinnat kirjoitti:

Minä taas haluan itse valita ostokseni kaupassa. En halua, että kukaan muu valitsee tomaattini tai kinkkuleikkeeni. Eikä ole rahasta kiinni.

Meinaat, että sieltä tulee ihan randomina tavaraa, kunhan vaan ilmottaa, että tuokaa ruokaa? :D

Kyllähän sä itse ne vielä valitset. Toki tomaatit poimii joku toinen, mutta tuoretta ja hyvää on.

Ai meinaat että kauppa ei pyrkisi minimoimaan hävikkiään? Ei tasan ole sitä tuoreinta ja uusinta tavaraa mitä kantavat kotia.

Itseasiassa ainakin K-ryhmällä on määritelty vähimmäisaika, joka päivämäärällisissä tuotteissa täytyy olla jäljellä, että niitä tilausasiakkaille kerätään, samoin tuoretuotteet otetaan varastoon tuoduista tuoreimmista rullakoista. Vanhempaa kamaa kannat myymälästä kotiisi.

Aivan! Ja saat vielä niitä nirsorouvain klähmimiä ja joka puolelta puristeltuja tomaatteja, yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä keräämässä kotiinkuljetettavia ruokatarvikkeita. Ohjeena oli, että ei saa laittaa mitään pilaantunutta, mutta muuten ei tarvi valita "ihan parhaita yksilöitä" esimerkiksi vihanneksista ja hedelmistä.

Sama juttu monien elintarvikkeiden päiväyksissä. Ei tietenkään laitettu vanhaa, mutta ei myöskään sellaista jossa oli paras päivämäärä. Eli en kyllä itse tilaisi, vaan haluan valita itse.

Vierailija
164/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enemmän harmita, että varakkaat ostavat netistä ulkomaanmatkoja, merkkivaatteita, luksusleluja lapsilleen jne.? Ruoka on ruokaa, eikä kenenkään varallisuus voi kaatua johonkin 8,90 euron keräilymaksuun.

Vierailija
165/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ökyrikkaat jyrää taas 2000e bruttotuloilla ja 1600e nettotuloilla.

Vierailija
166/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on kauhean vaikea keksiä, et miten tuo säästäisi aikaa, että klikkailisin netistä sen kärryllisen tuotteita. Ei siinä mitään, kiva palvelu ja hyvä jos joku kokee hyötyvänsä. Itse en ole kokeillut, enkä tuomitse, mutta en myöskään itselleni ole kokenut tarpeelliseksi.

Onhan tuokin jälleen yksi kiva tapa eristäytyä täysin yhteiskunnasta, kun ei tarvitse jalkaansa ulos asunnosta laittaa edes käydäkseen kaupassa.

Olen tilannut ruuat kotiinkuljetuksena jo useamman vuoden. Silti olen sosiaalinen ja käyn ulkona päivittäin. Haluan tehdä vapaa-ajalla jotain mukavampaa kuin käydä marketissa ostoksilla.

No juu, sama juttu. Ehkä jotkut menevät marketin käytäville seurustellakseen toisten asiakkaiden ja kenties hyllyttäjien kanssa. En tosin tällaista huomaa tapahtuvan silloin harvoin kun kaupassa käyn. Mutta ehkä siitä joku saa elämänsisältöä ja ihmiskontakteja. Hyvä niin.

Vierailija
167/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantriina kirjoitti:

Olen ollut töissä keräämässä kotiinkuljetettavia ruokatarvikkeita. Ohjeena oli, että ei saa laittaa mitään pilaantunutta, mutta muuten ei tarvi valita "ihan parhaita yksilöitä" esimerkiksi vihanneksista ja hedelmistä.

Sama juttu monien elintarvikkeiden päiväyksissä. Ei tietenkään laitettu vanhaa, mutta ei myöskään sellaista jossa oli paras päivämäärä. Eli en kyllä itse tilaisi, vaan haluan valita itse.

Mulle riittää, että lihoissa on 3-4 päivää viimeiseen käyttöpäivään. Tänään tulleen laktoosittoman maidon parasta ennen päivä näyttää olevan 30.8. Käytän elintarvikkeet aina päiväysjärjestyksessä. Tilaan aina myös pakasteita (esim lohikuutioita, jättikatkarapuja, kampasimpukoita, poronkäristystä tms), joista laitan ruokaa viimeisinä päivinä ennen seuraavaa tilausta. Kasviksista käytän ensin lyhyemmän aikaa säilyvät (tomaatit, kurkut, salaatit, tuoreyrtit) ja viimeisenä pidemmän aikaa säilyvät (kaalit, porkkanat, lantut yms). Ihan samalla tavalla toimisin myös silloin, jos kävisin kerran viikossa kaupassa ostamassa viikon ruuat. 

Vierailija
168/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta olen pitkään käyttänyt foodie.fi palvelua suunnitellessani viikon ruokaostoksia. Todellinen pelastus työttömälle, eikä tarvitse kaupassa laskea, mihin on varaa. Hinnat ovat aina olleet samat kaupassa ja netissä.

Vierailija
169/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantriina kirjoitti:

Tuttu on parhaillaan töissä keräilyssä ja on kyllä ihan erilaiset ohjeet. Keräillään niin kuin itselle keräisi ja vielä siitä hiukan parempaa.

Vierailija
170/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee kauppareissulle itselleen tuntipalkan, niin kotiinkuljetus tulee äkkiä ihan kohtuuhintaiseksi. Mulla on peruslista talletettuna, joten sen täydentämiseen menee vain muutama minuutti aamukahvin ääressä. Vastaavalla ostoslistalla kauppareissuun matkoineen menisi pari tuntia ja joutuisin raahaamaan painavia ostoskasseja bussipysäkiltä kotiin.

Viikottaisen nettiruokatilauksen lisäksi käyn kerran tai pari lähikaupassa hakemassa tuoretta leipää, jotain listalta unohtunutta tai muuten vaan mielitekoja, usein joko ohikulkumatkalla tai iltakävelyn yhteydessä.

Kauppareissulle aiemmin pyhitetyn illan käytän nykyään säännöllisesti lapsen kanssa yhteiseen harrastukseen. Mä näen tämän tilanteena, jossa kaikki voittavat.

Vierailija
171/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alepan kauppakassilla halvimmillaan 5,90 toimitus Hgissä. Ainoa, jota käytän. Ja tuotteet ovat samanhintaisia kuin kaupassakin.

Ja Alepa paljon kalliimpi kuin isot kaupat.Siinä se nettiostajan mykistävä "säästö".

Vierailija
172/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä pistää mietintämyssyyn. Aikaisemmin tilattiin viikon valmiit ruoat erään ruokakassipalvelun kautta. Aina oli ensiluokkaista kamaa ja valmiit helpot reseptit. Valitettavasti lopetti toimintansa. Alkuperäiseen viestiin täytyy sanoa, etten nyt ihan ymmärrä, mikä tässä kismittää? Paljon vähemmän tulee tehtyä heräteostoksia, kun ei käy kaupassa. Mutta näinhän se on, että aina joku pahoittaa mielensä.

Vierailija
173/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Lidl alkaa toimittamaan kotiovelle niin harkitsen. Kauppareissuun menee usein noin 30 min, sen ajan voisi käyttää muuhunkin.

174/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus jyllää

Vierailija
175/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.

Muut mutta ei ruokaa.

Ruuan ostaminen verkkokaupoista yleistyy koko ajan. On varmasti ihmisiä, jotka mieluummin jonottavat marketeissa ja se heille suotakoon. Me, joilla on parempaakin tekemistä kuin käydä kaupoissa, voimme tilata kaiken netistä.

Jokapäiväisten tuotteiden sivukulut ovat liian suuret muiden kuljettamina.

Voisitko tarkentaa mitä ne sivukulut "muiden kuljettamina" ovat? Kerran vielä: Helsingissä Alenpan nettipalvelussa kuljetus maksaa 5,90 - 7,90. Päivittäistavarat ei tarkoita sitä, että ne pitäisi kaupasta hakea joka päivä. Mitä ihmettä tarkoitat jokapäiväisillä tuotteilla?

No jos käy hyvin harvoin kaupassa toimituskulut ei haittaa.

Vierailija
176/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskee kauppareissulle itselleen tuntipalkan, niin kotiinkuljetus tulee äkkiä ihan kohtuuhintaiseksi. Mulla on peruslista talletettuna, joten sen täydentämiseen menee vain muutama minuutti aamukahvin ääressä. Vastaavalla ostoslistalla kauppareissuun matkoineen menisi pari tuntia ja joutuisin raahaamaan painavia ostoskasseja bussipysäkiltä kotiin.

Viikottaisen nettiruokatilauksen lisäksi käyn kerran tai pari lähikaupassa hakemassa tuoretta leipää, jotain listalta unohtunutta tai muuten vaan mielitekoja, usein joko ohikulkumatkalla tai iltakävelyn yhteydessä.

Kauppareissulle aiemmin pyhitetyn illan käytän nykyään säännöllisesti lapsen kanssa yhteiseen harrastukseen. Mä näen tämän tilanteena, jossa kaikki voittavat.

Itselleen on vaikea laskea tuntipalkkaa kun joitain asioita on pakko tehdä ilman palkkaa.

Vierailija
177/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmisen vuotta käyttänyt ruoan verkkokauppaa. S-ryhmän palveluissa hinnat on samat netissä kuin kaupassakin. Tilanteesta riippuen käytän joko pelkkää keräilyä eli nappaan kassin hakupisteeltä työmatkallani, tai sit tilaan ruoan suoraan kotiin. 

Mulla on palvelussa suosikit, joista on helppo tilata suosikkijuusto, vessapaperi ja lempparikahvi yhdellä klikkauksella. Perheelläkin on kännykässä app, ja jos vaikka aloittaa viimeisen dödön tai tamponipaketin, voi vaan skannata viivakoodin ja kas- tuote ilmestyy vaivatta seuraavaan tilaukseen. 

Yhden (1) kerran olen saanut tomaatteja, jotka ovat olleen liian raakoja käytettäväksi. Kahdesti (2) on ollut muuta häikkää tilauksessa, kerran sitä ei tullut sovitusti, jolloin saimme pahoittelut, seuraavan keräilyn ilmaiseksi ja herkkukassin mielipahaa korjaamaan. Toisella kerralla osa tarvikkeista puuttui, eli neljästä kassista tuli vain kolme. Tällä kerralla kauppakassipisteen työntekijä toi kassin kotimatkallaan, kun kuljetuksiin ei enää sille päivälle saatu. Eli keskimäärin kerran vuodessa homma EI ole sujunut 100% putkeen. En voi valittaa. 

Kannattaa arvioida hintaa pelkän maksun sijasta siinä, miten paljon aikaa/vaivaa siinä säästää ja toisaalta, myös liikkuminen kauppaan ja takaisin maksaa, heräteostoksista puhumattakaan. Uskon, että ei-varakkaallekin kauppakassi tai keräilypalvelu voi olla kustannustehokas. Minusta on kivaa käydä esim. reissuilla ruokakaupoissa ihmettelemässä tarjontaa, mutta kyllä tämä lähiprisma tai marketti on nähty niin monesti että mieluummin lenkkeilen vaikka pururadalla. 

Vierailija
178/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupoista ostaminen on nykyaikaa. Mä ostan lähes kaiken netistä. Lääkkeetkin.

Muut mutta ei ruokaa.

Ruuan ostaminen verkkokaupoista yleistyy koko ajan. On varmasti ihmisiä, jotka mieluummin jonottavat marketeissa ja se heille suotakoon. Me, joilla on parempaakin tekemistä kuin käydä kaupoissa, voimme tilata kaiken netistä.

Jokapäiväisten tuotteiden sivukulut ovat liian suuret muiden kuljettamina.

Voisitko tarkentaa mitä ne sivukulut "muiden kuljettamina" ovat? Kerran vielä: Helsingissä Alenpan nettipalvelussa kuljetus maksaa 5,90 - 7,90. Päivittäistavarat ei tarkoita sitä, että ne pitäisi kaupasta hakea joka päivä. Mitä ihmettä tarkoitat jokapäiväisillä tuotteilla?

No jos käy hyvin harvoin kaupassa toimituskulut ei haittaa.

Mä tilaan viikon ostokset kerralla. Kuljetusmaksu on 9,90 €. Jos kävisin lähimmässä Cittarissa tekemässä viikon ostokset, bussilippuun kotoa Cittariin menisi 4 € ja koska en saisi viikon ostoksia tuotua bussilla kotiin, pitäisi takaisin tulla taksilla. Ei taitaisi 5,90 € riittää edes siihen, että taksikuski käynnistäisi autonsa moottorin. Epäilen myös, että taksikuski ei kantaisi autonsa peräkontista kaikkia mun ostoksiani kissanhiekkasäkkejä myöten eteiseeni (kuten Cittarin kotiinkuljetuspalvelu tekee)  vaan mun pitäisi ne raahata kadun varresta itse sisälle. 

- eri

Vierailija
179/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleen on vaikea laskea tuntipalkkaa kun joitain asioita on pakko tehdä ilman palkkaa.

Ja joitain asioita ei ole pakko tehdä ollenkaan, kuten sitä parin tunnin kauppareissua. Jos kotiinkuljetus maksaa kympin, niin minusta se ei ole ollenkaan paha hinta parista tunnista lisää vapaa-aikaa.

Monella muullakin palvelulla ostan itselleni vapaa-aikaa. Esim. aiemmin kun mulla oli vielä auto, en koskaan vaihtanut renkaita itse. Parikymppiä oli pieni hinta siitä, ettei mun tarvinnut ähertää niiden kanssa itse. Ammattilainen tekee sen nopeammin ja varmasti paremmin kuin minä. Tai kun laukustani hajosi vetoketju, vein sen suutarille korjattavaksi. Kympillä laukku oli taas kuin uusi ja korjauksen aikana kävin lapsen kanssa elokuvissa.

Mutta toki jokainen valitsee itse, mitä asioita arjessaan arvostaa.

Vierailija
180/289 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto de la cruzessa voi ihan hyvin mennä taksilla kauppaan ja taksilla kotiin. Ei tule kuin 3e/matka kuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi