Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voin tehdä kun naapuri polttaa jatkuvasti tupakkaa parvekkeella

Vierailija
13.08.2019 |

Ja kaikki savut tulevat suoraan meille sisälle. On lapsia ja vauvakin, jota mielellään nukuttaisi partsilla, mutta ei tule kuuloonkaan ketjupolttajan takia. Välillä on kavereitakin kylässä ja silloin saattaa neljäkin henkeä jatkuvasti polttaa röökiä, jolloin savun määrä on suuri.

Isännöitsijä ei tee asialle mitään, joten mitä voin itse tehdä? Kesällä on ollut tosi kuuma sisällä, kun on joutunut pitämään ikkunoita jatkuvasti kiinni, eikä ole saanut läpivetoa. Tekisi mieli muuttaa pois tämän takia, mutta voiko olla niin että tupakoitsija saa tällä tavalla vaan terrorisoida muita savusaasteella, eikä asialle voi tehdä mitään? Ei edes tänä päivänä kun kaikkialla suositaan savuttomuutta ja tiedetään tupakan (myös passiivisen tupakoinnin) haitat?

Kommentit (162)

Vierailija
81/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite lämmittelin foliossa paskaa ja puhallutin tuulettimella naapurin suuntaan.

Vierailija
82/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois, muu ei auta, jos tupakansavu haittaa liikaa.

Mikseivät tupakoitsijat voi asua jollain omalla alueella?

Kannatetaan! Samoin lapsiperheille omat talonsa. Tällaisia taloyhtiöitä pitäisi rakentaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama ongelma. Kaikki reitit terveyssuojeluviranomaista myöten kokeiltu. Tulos se, että tupakointi on ihmisoikeus. Poismuuttokaan ei ole kauhean yksinkertainen juttu.

Oikeasti?

No ihan aikuisten oikeasti. Niin kauan kun valtio meille tupakkaa myy, on sen polttaminen tai polttamattajättäminen jokaisen oma päätös.

Ei valtio myy tupakkaa, sen sijaan valtio kyllä maksaa tupakan aiheuttamat vahingot.

Läskivero tiskiin. Se vasta vahinkoa tuottaa ja valtio maksaa, saamatta mitään takaisin.

Vierailija
84/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt ihan vaan keskustelemassa naapurin kanssa? Jos lapsella on suhteellisen vakioajat unille, voisit pyytää kauniisti naapuria huomioimaan tämän ja pyrkimään tupakoimaan noiden aikojen ulkopuolella. Yleensä ne tupakoijatkin on mukavia ihmisiä, joiden kanssa voi sopia asioista, jos ei lähesty sotatorvet toitotellen.

Vitsin murjaisit. Kessuttelijat on yleensä pahimpia minäminä -ihmisiä, joiden mielestä minulla on oikeus myrkyttää muut eikä siihen ole muilla mitään sanomista.

Vierailija
85/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakiiin vetäiiisin. sanoisii sillle hmolle että lopeta se piiiipitys. sittten tule piipapiipaapiiipaaa. vttttu eikö teilllä taneleilla olis vähä parempaaakin tekemistä.

Vierailija
86/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt ihan vaan keskustelemassa naapurin kanssa? Jos lapsella on suhteellisen vakioajat unille, voisit pyytää kauniisti naapuria huomioimaan tämän ja pyrkimään tupakoimaan noiden aikojen ulkopuolella. Yleensä ne tupakoijatkin on mukavia ihmisiä, joiden kanssa voi sopia asioista, jos ei lähesty sotatorvet toitotellen.

Vitsin murjaisit. Kessuttelijat on yleensä pahimpia minäminä -ihmisiä, joiden mielestä minulla on oikeus myrkyttää muut eikä siihen ole muilla mitään sanomista.

Kyllä kessuttelijatkin ymmärtävät puhetta. Samalla voit ystävällisessä hengessä jutella naapurille skeetistä ja trapista ja muista harrastuksistasi, että kiva kun poliisit antoivat aseet takaisin, kun sinulla on se ikävä piirre että silloin tällöin naksahtaa, kun oikein hermostuu, ja silloin voi sattua yhtä ja toista...

Vierailija
87/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun nyt keksin! Leiki olevasi joku pyramidihuijaus-jälleenmyyjä! Hihku parvekkeeltasi, että nyt olis tarjouksessa joku luomupuuro, tuoksuöljy, tupperware tai partylight! Tai leiki jotain uskontohihhulia ja yritä rekrytä hänet sun lahkoon :D olet aina ystävällinen ja miellyttävä, mutta täysin sietämätön. Selitä vaikka enkeliparannuksesta. Ja käy hyökkäykseen joka kerta kun naapuri menee parvekkeelle! Vakuutan että vähenee parvekevierailut

Mulle ihan sama mitä naapuri partsillansa tekee tai huutelee. Ei kiinnosta.

Vierailija
88/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kessuttelijatkin ymmärtävät puhetta. Samalla voit ystävällisessä hengessä jutella naapurille skeetistä ja trapista ja muista harrastuksistasi, että kiva kun poliisit antoivat aseet takaisin, kun sinulla on se ikävä piirre että silloin tällöin naksahtaa, kun oikein hermostuu, ja silloin voi sattua yhtä ja toista...

Lässyn lässyn, miten lapsellista...

Vierailija
89/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Olen kuukausi sitten muuttanut ja nopeasti muuton jälkeen havaitsin että joku naapureista röökaa koko ajan. Pakko pitää ikkunaa ja parvekkeen ovea auki että kämppä viilenee. Olisi hyvä jos asuntoilmoituksessa mainittaisiin että huom. naapurissa asuu tupakoitsija, en nimittäin olisi valinnut tätä asuntoa jos olisin tiennyt. Tupakanhaju aiheuttaa mulle todella huonon olon.

Naapureista kannattaa aina kysyä asuntonäytössä ja tarkkailla ilmeitä ja eleitä tarkkaan.

Vierailija
90/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekelasit kiinni pidettynä tekee parvekkeestä sitä paitsi kasvihuoneen, jos ikkunat on aurinkoon päin. Meillä ei onneksi ole tupakoivaa naapuria samassa rapussa, mutta parvekelasit kiinni eteläparveke on todella kuuma, vaikka ulkona ei edes kovin kuuma olisi.  

Vierailija
91/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se naapuri on sanonut, kun olet valittanut asiasta?

Vierailija
92/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä kiellettiin parveketupakointi, mutta eihän se auttanut mitään, kun nyt naapurit polttavat sisällä ja puhaltelevat savut ikkunasta ulos, josta se leviää meille ihan samalla tavalla kuin aiemminkin.

Vierailija
93/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tuulikello

Vierailija
94/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa polttamaan itse tai muuttaa.

Vierailija
95/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan jo tupakkaveroa sen verran paljon ja edelleen nousee, ettei mua liikuta teidän kitinät millään tavalla.

Vierailija
96/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mahda sille tosiaan mitään, että teitä savustetaan omassa kodissa. Tästä on minullakin ikäviä kokemuksia, isännöitsijä ei voi tehdä mitään eikä kukaan muukaan välitä. Meidän oli pakko muuttaa pois, muuten olisin tullut hulluksi ☹️ Se on kyllä järkyttävää, ettei tätä ongelmaa saada kuriin.

Vierailija
97/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointiin löytyy myös korvaushoidot. Kenenkään ei ole PAKKO polttaa. Tupakoimattomuuteen ei kuole, päinvastoin.

Kyllä kuolee. Ootko ihan idiootti?

Vierailija
98/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan sivusavu ei ole todellinen terveyshaitta. Se naapuri itsessaan haisennee enemman, siis haitalle?

ihan oikeasti.

Sivusavut tulevat haitaksi vasta, jos niita hengitellaan suljetussa tilassa ja jatkuvasti, vuosikausia. Se on vahan sama asia, kuin jos poltat nuotiota ulkona, verraten siihen etta asuisi savupirtisssa, tai saunassa ja istuisi lammityksen aikana sisalla.

Savu on aina savua, eika tupakansavu ole sen kummempaa savua kuin puun tai pihalehtien poltosta tuleva savu. 

Tupakoitsija on viela tavattoman tuottoisa kansantaloudelle. Ensin han maksaa veroja, ja tekee tyota, eika edes juuri sairastele sen enempaa kuin tupakoimatonkaan (tama on lopulta tosi) mutta sitten kun han jaa elakkeelle, han saa keuhkosyovan, joka tappaa muutamasa vuodessa. Eika hanelle tarvi maksaa kalliita elakkeita, hoivakoteja.

Jännä, että itse sain tupakkayskän kotiin kantautuvan jatkuvan savun takia, mutta silti ei ole haitallista... Varmaan sinäkin kuvittelet, että savua tulee pari kertaa päivässä, mutta kun sitä voi tulla kuusi kertaa tunnissa! Naapurin pariskunta polttaa aivan koko ajan.

Ei se ole sen haitallisempaa tai haitattomampaa, kuin muukaan savu. Koeta tajuta. Olisit saanut sen yskan, vaikka nuotiolla, koska olet sille niin altis. Tai talon lammityksesta, kun savu tuprahtaa vahingossa sisalle.

Itse en usko koko yskään. Täällä voi kuka vain väittää olemattomia.

Vierailija
99/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijämme sanoin; parveketupakointi ei saa häiritä naapuria!!? Mutta kyllä minua vaan häiritsee kun inha naapuri tunkeutuu hajullaan kotiini ja estää minua käyttämästä parvekettani.

Sama vuokra, vain toisella oikeudet, toiselle pelkät haitat! Reiluako?

Vierailija
100/162 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue parvekkeella ääneen kuvauksia keuhko-, kurkku- ja muista syövistä aina kun huomaat naapurit parvekkeellansa kessulla.

Jokainen tupakoitsija tietää riskit.

Syöviltä ei ole turvassa tupakoimatonkaan.