Mitä voin tehdä kun naapuri polttaa jatkuvasti tupakkaa parvekkeella
Ja kaikki savut tulevat suoraan meille sisälle. On lapsia ja vauvakin, jota mielellään nukuttaisi partsilla, mutta ei tule kuuloonkaan ketjupolttajan takia. Välillä on kavereitakin kylässä ja silloin saattaa neljäkin henkeä jatkuvasti polttaa röökiä, jolloin savun määrä on suuri.
Isännöitsijä ei tee asialle mitään, joten mitä voin itse tehdä? Kesällä on ollut tosi kuuma sisällä, kun on joutunut pitämään ikkunoita jatkuvasti kiinni, eikä ole saanut läpivetoa. Tekisi mieli muuttaa pois tämän takia, mutta voiko olla niin että tupakoitsija saa tällä tavalla vaan terrorisoida muita savusaasteella, eikä asialle voi tehdä mitään? Ei edes tänä päivänä kun kaikkialla suositaan savuttomuutta ja tiedetään tupakan (myös passiivisen tupakoinnin) haitat?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Mun alakerran naapuri polttaa pilveä ja ne käryt on aina mun kämpässä. Ennen poltti sisällä, ja se lemu tuli enemmän tänne ilmastoinnin kautta, useamman valituksen kun tein aiheesta isännöitsijälle niin lopulta antoi tyypille varoituksen. Nyt polttaa onneksi parvekkeella, mutta kyllä se käry silti nousee tänne ja kun parvekkeen ovi on auki niin tunkee sisälle. Joskus olisi ollut kiva hengailla omalla parvekkeella iltasella, mutta ei siellä pysty olemaan jos alakerran jamppa on pössyttelemässä samaan aikaan.
Tähän olisi ollut helppo ratkaisu, joka kerta poliisille ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä voi kieltää yhtiön säännöissä? Et kai ole talossa ainoa, jota tupakka häiritsee.
Kyllä voi. Se on eriasia halutaanko se kieltää.
Meillä tuli kiellot voimaan vuoden vaihteessa. Ei saa polttaa sisällä, ei partsilla, ei asukaspihoilla... vain siihen tarkoitetulla katetulla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Mun alakerran naapuri polttaa pilveä ja ne käryt on aina mun kämpässä. Ennen poltti sisällä, ja se lemu tuli enemmän tänne ilmastoinnin kautta, useamman valituksen kun tein aiheesta isännöitsijälle niin lopulta antoi tyypille varoituksen. Nyt polttaa onneksi parvekkeella, mutta kyllä se käry silti nousee tänne ja kun parvekkeen ovi on auki niin tunkee sisälle. Joskus olisi ollut kiva hengailla omalla parvekkeella iltasella, mutta ei siellä pysty olemaan jos alakerran jamppa on pössyttelemässä samaan aikaan.
Sama juttu, yksi röökaa toinen pössyttelee ja kolmas vetelee jotain samperin mahorkkaa. Kätsästi nämä saavat terr¤risoitua kaikki kerrostalon asukkaat eikä kukaan voi tuulettaa "huoletta", kuivata pyykkiä partsillaan tai edes viettää siellä aikaa. Nämä savu-terot kun ei tunnu edes nukkuvan ikinä tai ei ainakaan ihmisten aikaan. Kiva kun ei edes yöllä voi pitää kaikkia läpiä auki pahimman helteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lue parvekkeella ääneen kuvauksia keuhko-, kurkku- ja muista syövistä aina kun huomaat naapurit parvekkeellansa kessulla.
Niitä kuvia on tupakkituotteet pullollaan. Ei tehoa. Miksi tuollaiset lukuhetket auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vai täydellinen idiootti polttaa tupakkaa. Kyllä se kertoo ihmisestä paljon.
Ei paljon vaan ihan kaiken.
Itse jätin monen Datsun biojätteet parvekkeelle ja niissä alkoi kärpäset lennellä. Ei mennyt kauaa ku naapurin yh mamma muutti pois sauhuttelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hoituu kätevästi virkavallan avulla. Ilmoita poliisille naapurin huumausaineiden käytöstä. Voi samalla paljastua muitakin hankintarenkaasta. Oikeasti hyvä asia.
On ilmoitettu, ja siellä käydään tasaisin väliajoin virkavalta vierailulla mutta ei se ole pössyttelyä vähentänyt lainkaan.
Häiriköi takaisin. Herätyskello parvekkeelle piippaamaan, tuulikellot, mene sinne puhumaan kännykällä provosoivaa polittiikkaa, kuuntele venäläistä iskelmää täysillä. Kutsu säännöllisesti kylään sukusi äänekkäimmät naiset ja usuta heidät arvostelemaan naapuria kovaan ääneen! Tiputtele postiluukusta päivittäin nicoretten esitteitä yms. Älä kuitenkaan jätä sormenjälkiä! Ehkä naapuri kyllästyy ja muuttaa pois :D
Eikun nyt keksin! Leiki olevasi joku pyramidihuijaus-jälleenmyyjä! Hihku parvekkeeltasi, että nyt olis tarjouksessa joku luomupuuro, tuoksuöljy, tupperware tai partylight! Tai leiki jotain uskontohihhulia ja yritä rekrytä hänet sun lahkoon :D olet aina ystävällinen ja miellyttävä, mutta täysin sietämätön. Selitä vaikka enkeliparannuksesta. Ja käy hyökkäykseen joka kerta kun naapuri menee parvekkeelle! Vakuutan että vähenee parvekevierailut
Vierailija kirjoitti:
Häiriköi takaisin. Herätyskello parvekkeelle piippaamaan, tuulikellot, mene sinne puhumaan kännykällä provosoivaa polittiikkaa, kuuntele venäläistä iskelmää täysillä. Kutsu säännöllisesti kylään sukusi äänekkäimmät naiset ja usuta heidät arvostelemaan naapuria kovaan ääneen! Tiputtele postiluukusta päivittäin nicoretten esitteitä yms. Älä kuitenkaan jätä sormenjälkiä! Ehkä naapuri kyllästyy ja muuttaa pois :D
Tuulikellon voisi hankkia, ja suitsukkeita polttaa ulkona. Samoin voisin hyvin tiputella jotain valistuslappusia postiluukusta 😄 Täytyykin käydä huomenna terveysasemalla tai apteekissa hakemassa sellaisia...
Niin ja Venäläinen iskelmä kuulostaa myös toimivalta 😄👍🏻 T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan sivusavu ei ole todellinen terveyshaitta. Se naapuri itsessaan haisennee enemman, siis haitalle?
ihan oikeasti.
Sivusavut tulevat haitaksi vasta, jos niita hengitellaan suljetussa tilassa ja jatkuvasti, vuosikausia. Se on vahan sama asia, kuin jos poltat nuotiota ulkona, verraten siihen etta asuisi savupirtisssa, tai saunassa ja istuisi lammityksen aikana sisalla.
Savu on aina savua, eika tupakansavu ole sen kummempaa savua kuin puun tai pihalehtien poltosta tuleva savu.
Tupakoitsija on viela tavattoman tuottoisa kansantaloudelle. Ensin han maksaa veroja, ja tekee tyota, eika edes juuri sairastele sen enempaa kuin tupakoimatonkaan (tama on lopulta tosi) mutta sitten kun han jaa elakkeelle, han saa keuhkosyovan, joka tappaa muutamasa vuodessa. Eika hanelle tarvi maksaa kalliita elakkeita, hoivakoteja.
Jännä, että itse sain tupakkayskän kotiin kantautuvan jatkuvan savun takia, mutta silti ei ole haitallista... Varmaan sinäkin kuvittelet, että savua tulee pari kertaa päivässä, mutta kun sitä voi tulla kuusi kertaa tunnissa! Naapurin pariskunta polttaa aivan koko ajan.
Ei se ole sen haitallisempaa tai haitattomampaa, kuin muukaan savu. Koeta tajuta. Olisit saanut sen yskan, vaikka nuotiolla, koska olet sille niin altis. Tai talon lammityksesta, kun savu tuprahtaa vahingossa sisalle.
Ja mikähän muu savu sallittaisiin kulkeutuvaksi asuntoon? Jos naapuri polttaisi nuotiota tai takkaa parvekkeella, se kiellettäisiin välittömästi! Turha väittää, ettei tupakasta ole terveydellistä haittaa naapureille, kun selvästi monella on päinvastaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä voi kieltää yhtiön säännöissä? Et kai ole talossa ainoa, jota tupakka häiritsee.
Kyllä voi. Se on eriasia halutaanko se kieltää.
Meillä tuli kiellot voimaan vuoden vaihteessa. Ei saa polttaa sisällä, ei partsilla, ei asukaspihoilla... vain siihen tarkoitetulla katetulla alueella.
Asun vuokralla ja vuokranantaja sanoi, ettei voi kieltää polttamista. No kun ei vaan voi!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, yksi röökaa toinen pössyttelee ja kolmas vetelee jotain samperin mahorkkaa. Kätsästi nämä saavat terr¤risoitua kaikki kerrostalon asukkaat eikä kukaan voi tuulettaa "huoletta", kuivata pyykkiä partsillaan tai edes viettää siellä aikaa. Nämä savu-terot kun ei tunnu edes nukkuvan ikinä tai ei ainakaan ihmisten aikaan. Kiva kun ei edes yöllä voi pitää kaikkia läpiä auki pahimman helteen aikana.
Asutaan vissiin samassa talossa.
Aloita tupakointi. Itse kun poltin, ei haitannut muiden tupakointi :)
Tupakointiin löytyy myös korvaushoidot. Kenenkään ei ole PAKKO polttaa. Tupakoimattomuuteen ei kuole, päinvastoin.
Vaivan käytetyt vaipat parvekkeelle mahdollisimman liki savuttajan parveketta. Voi tehostaa tuulettimella.
Vierailija kirjoitti:
Saa poltella parvekkeella, jos tupakointia siellä, ei talonyhtiössä ole kielletty.
Näitä kieltoja on jo tosi paljon.
Riippuu taloyhtiöstä, haluaako maksaa siitä, että saa kiellon.
Jos ette, kärsikää haitat edelleen.
Hakekaa se kielto ja laittakaa se tupakoitsija maksamaan aiheutuneet kulut.
Tupakoitsijat on itsekästä porukkaa.
Poltat myös niin sua ei haittaa. Eiku norttia ostamaan.