Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tämäkin hallitus kuvittelee, että kaikki työttömät haluavat mennä töihin?

röyh
13.08.2019 |

Taas on isot otsikot jostain työllisyysasteen nostosta ja työllistämistoimenpiteissä, mutta eipä näköjään taskaan ole vaivauduttu selvittämään haluaako työttömät edes mennä töihin. Mitä jos työttömiä ei kiinnostakaan mennä töihin ja ne páskat nakkaavat hallitusken työpolitiikalle? Eikö silloin kannattaisi vaihtaa prioriteetteja ja tehdä politiikkaa sen eteen, että työttömien elämästä tehdään mukavampaa nimenomaan työttömänä?

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just oletin että tää vasemmisto on "heikompien puolella" ja että töihin ei pakotettais?

Heti ku kuulin vaalituloksen niin tokaisin että loma alkakoon! :)

Vierailija
62/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättäkööt jokainen itsensä. Mitä me veronmaksajat olemme sitä tekemään.

Kyllä työttömätkin on veronmaksajia, tollo. Veroprosentti heillä 20-25. Paljo sulla?

Eli, jos maksan sinulle 500 tyhjästä ja annat 100 takaisin, niin minä olen tuolla matematiikallasi satasen rikkaampi. Mistä teitä älykääpiöitä oikein sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan on tehtävä arvovalinta sen välillä, yritetäänkö ihmisiä aktiivisesti kuntouttaa työelämään vai onko heidät parempi siirtää työkyvyttömyyseläkkeille ja  antaa niiden tehdä työt, joilla on sinne suuntaan intohimoja, taitoja ja joiden terveveys kestää.

Miettikääpä, paljonko yhteiskunnan resursseja käytetään siihen, että osaa ihmisistä yritetään vängällä puskea takaisin työelämään. Nekin resurssit voitaisiin käyttää paremmin ja lopettaa noiden ongelmaisten ihmisten hoidot julkisella sektorilla.

Moni työnkin yllättävästi paranee ja alkaa pärjätä elämässä ihan itse, kun ei tarvitse huolehtia töihin menosta.

Osa ihmisistä on sellaisia, etteivät he pärjää töissä, vaan tarvitsevat yhteiskunnan etuja ja holhousta aikuisenakin.

Se ei ole mielipide vaan kylmä fakta.

Pitkäaikaistyöttömissä on noita ihmisiä ihan tarpeeksi. Ihmisinä yhtä arvokkaita kuin muutkin, mutta työelämän kannalta täysin menetettyjä tapauksia.

Vierailija
64/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan on tehtävä arvovalinta sen välillä, yritetäänkö ihmisiä aktiivisesti kuntouttaa työelämään vai onko heidät parempi siirtää työkyvyttömyyseläkkeille ja  antaa niiden tehdä työt, joilla on sinne suuntaan intohimoja, taitoja ja joiden terveveys kestää.

Miettikääpä, paljonko yhteiskunnan resursseja käytetään siihen, että osaa ihmisistä yritetään vängällä puskea takaisin työelämään. Nekin resurssit voitaisiin käyttää paremmin ja lopettaa noiden ongelmaisten ihmisten hoidot julkisella sektorilla.

Moni työnkin yllättävästi paranee ja alkaa pärjätä elämässä ihan itse, kun ei tarvitse huolehtia töihin menosta.

Osa ihmisistä on sellaisia, etteivät he pärjää töissä, vaan tarvitsevat yhteiskunnan etuja ja holhousta aikuisenakin.

Se ei ole mielipide vaan kylmä fakta.

Pitkäaikaistyöttömissä on noita ihmisiä ihan tarpeeksi. Ihmisinä yhtä arvokkaita kuin muutkin, mutta työelämän kannalta täysin menetettyjä tapauksia.

Erinomainen kirjoitus.

t. työssäkäyvä, jonka vaimo joutui työkyvyttömyyseläkkeelle tänä kesänä

Vierailija
65/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuonne töihin pääse vaikka haluaisikin, palkalla, jolla tulisi toimeen.

Vierailija
66/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti on hintavaa omalla autolla 125km päässä kotoa. 250km/pv.

Vierailija
67/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin te teitte minusta sairaan ja sitten te haluatte minut töihin missä provosoida lisää? Nyt me maksatte korvauksia siitä mitä teitte mulle. Mulla on oikeus olla kotona. Eläkää te sitä vtun hienoa elämäänne, mutta antakaa mun olla rauhassa. Niin on parempi kaikille.

Ole sinä vaan rauhassa, mutta ei ole kenenkään muun velvollisuus maksaa sinulle senttiäkään siitä. Teitä laiskoja uhriutuja mahtuu kolmetoista tusinaan.

Ei kannata porvarin käydä liian ahneeksi, muuten omaisuuden suoja ja läheisten koskemattomuuden suoja kärsii.

Vaatimattomasti elävällä ei ole mitään menetettävää, sinulla on kaikki menetettävänä. Sinunkaltaisen kesyn arkajalan kannattaa kiltisti jatkaa työntekoa ja veronmaksamista.

Laiskan uhriutujan elätyksestä säästyneet rahat laitetaan sähköaitaan ja vartijaan.

Miten saamattomilta onnistuisi joku mafioson ura jos tavallinen työelämäkin on jo liian rankkaa? Ei se luusereiden elätys ole mikään suojeluraha vaan hyväntahdon ele, ja sitä hyväntahtoisuutta ei tarvitse joka välissä koetella.

Vierailija
68/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti huomenna töihin, jos joku minut huolisi. Olen ruma, terve, 56v. työtön nainen. Haen tehdastöitä, henk.koht.avustajan töitä, siivousta, kassatöitä. Ihan mitä vaan, kunhan voin elättää itseni ilman yhteiskunnan apua. Kukaan ei huoli ikäistäni enää mihinkään. Ei ole nykyään töitä, joihin pääsee kouluttamatonkin. Te-keskus ei puolla koulutusta vanhushoitajaksi. Olen kuulemma liian vanha hoitamaan vanhuksia.

Vierailija
69/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin te teitte minusta sairaan ja sitten te haluatte minut töihin missä provosoida lisää? Nyt me maksatte korvauksia siitä mitä teitte mulle. Mulla on oikeus olla kotona. Eläkää te sitä vtun hienoa elämäänne, mutta antakaa mun olla rauhassa. Niin on parempi kaikille.

Ole sinä vaan rauhassa, mutta ei ole kenenkään muun velvollisuus maksaa sinulle senttiäkään siitä. Teitä laiskoja uhriutuja mahtuu kolmetoista tusinaan.

Ei kannata porvarin käydä liian ahneeksi, muuten omaisuuden suoja ja läheisten koskemattomuuden suoja kärsii.

Vaatimattomasti elävällä ei ole mitään menetettävää, sinulla on kaikki menetettävänä. Sinunkaltaisen kesyn arkajalan kannattaa kiltisti jatkaa työntekoa ja veronmaksamista.

Nämä netissä suutaan soittavat uhoajat jaksavat huvittaa aina. Meinaatko tosissaan, että sinä säälittävä reppana, joka olet syntynyt suomeen ja jolle on annettu kaikki mahdollisuudet elämässä, mutta et ole niillä saanut mitään aikaa, rupeat kovin menestyksekkääksikin mestaririkolliseksi? Heh. Tiedämme molemmat, että noilla järjenlahjoilla olet niitä rikollisneroja, joiden rikollisura kulminoituu siihen, kun kävellään muovipussi päässä ja sepalus auki lähimpään Siwaan (tai vastaavaan) ja voiveitsellä uhaten yritetään saada kaljakoppa varastetuksi. Kun tuolle uholinjalle lapsenomaisen älysi kanssa kuitenkin lähdit, niin kummalla luulet olevan paremmat resurssit ruveta pistämään kaltaisiasi reppanoita poikki ja pinoon; sillä rikkaalla porvarilla vai kaltaisellasi KELA:n hyppyyttämällä reppanalla. Suuta soukemmalle siis ja kun KELA sanoo hyppää, niin sanot jatkossakin 'kuinka korkealle herra?'.

Vierailija
70/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömätkin on veronmaksajia, tollo. Veroprosentti heillä 20-25. Paljo sulla?

Eli, jos maksan sinulle 500 tyhjästä ja annat 100 takaisin, niin minä olen tuolla matematiikallasi satasen rikkaampi. Mistä teitä älykääpiöitä oikein sikiää?

Kyllä siitä 500 sadasta melkein kaikki tulee takasin. Jotkut onnistuvat säästämään pitkiksi ajoiksi.

Vierailija
71/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä 500 sadasta melkein kaikki tulee takasin. Jotkut onnistuvat säästämään pitkiksi ajoiksi.

Et ymmärrä selvästikään. Tämä "työtön maksaa veroja" on suoraan sanottuna täysien id*oottien toistelema lause, joka ei kestä minkään sortin lähempää tarkastelua. Mieti nyt hetki tätä ikiliikkujaa jota esität. Rikastunko minä antaessani sinulle rahaa ja saadessani osan takaisin? Asia ei muutu mihinkään vaikka antaisit melkein koko summan takaisin. Alan ymmärtää miksi niin moni työtön on oikeasti työtön, kun aivotoiminta on tuota luokkaa.

Vierailija
72/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä selvästikään. Tämä "työtön maksaa veroja" on suoraan sanottuna täysien id*oottien toistelema lause, joka ei kestä minkään sortin lähempää tarkastelua. Mieti nyt hetki tätä ikiliikkujaa jota esität. Rikastunko minä antaessani sinulle rahaa ja saadessani osan takaisin? Asia ei muutu mihinkään vaikka antaisit melkein koko summan takaisin. Alan ymmärtää miksi niin moni työtön on oikeasti työtön, kun aivotoiminta on tuota luokkaa.

Ei muuta sitä tosiasiaa että se tulee takaisin.

Vierailija
73/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et rikastu myöskään antaessasi rahaa koulunkäyntiavustajalle, kaupungin markkinnointisihteerille tai infran ylläpitoon. Etkä välttämättä saa mitään takaisin.

Vierailija
74/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon työhaluttomia työttömiä palstalla!

Vierailija
75/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas paljon työhaluttomia työttömiä palstalla!

Yhtenä päivänä työllinen, hetken päästä työtön ja sitten taas työllinen. Ei tuo status muuta mielipiteitäni.

Vierailija
76/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkääkö ap oman työpaikkansa puolesta?

Turha pelätä. Ei sinua kukaan suomalainen työtön korvaa, koska työsi siirretään ulkomaille.

Vierailija
77/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä netissä suutaan soittavat uhoajat jaksavat huvittaa aina. Meinaatko tosissaan, että sinä säälittävä reppana, joka olet syntynyt suomeen ja jolle on annettu kaikki mahdollisuudet elämässä, mutta et ole niillä saanut mitään aikaa, rupeat kovin menestyksekkääksikin mestaririkolliseksi? Heh. Tiedämme molemmat, että noilla järjenlahjoilla olet niitä rikollisneroja, joiden rikollisura kulminoituu siihen, kun kävellään muovipussi päässä ja sepalus auki lähimpään Siwaan (tai vastaavaan) ja voiveitsellä uhaten yritetään saada kaljakoppa varastetuksi. Kun tuolle uholinjalle lapsenomaisen älysi kanssa kuitenkin lähdit, niin kummalla luulet olevan paremmat resurssit ruveta pistämään kaltaisiasi reppanoita poikki ja pinoon; sillä rikkaalla porvarilla vai kaltaisellasi KELA:n hyppyyttämällä reppanalla. Suuta soukemmalle siis ja kun KELA sanoo hyppää, niin sanot jatkossakin 'kuinka korkealle herra?'.

Työttömiä on paljon muitakin kuin jotain kuvittelemiasi "kaljavarkaita". Moni työtön on sinua varakkaampi.

78/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä netissä suutaan soittavat uhoajat jaksavat huvittaa aina.

Pata, kattila

Vierailija kirjoitti:

Kun tuolle uholinjalle lapsenomaisen älysi kanssa kuitenkin lähdit, niin kummalla luulet olevan paremmat resurssit ruveta pistämään kaltaisiasi reppanoita poikki ja pinoon; sillä rikkaalla porvarilla vai kaltaisellasi KELA:n hyppyyttämällä reppanalla.

Nykyisessä yhteiskunnassamme vain hyvin harvalla on riittävästi omaisuutta ja tulolähteitä jolla kustantaa oma armeijansa. Sinä et ole yksi niistä. Kun ovellesi ilmestyy 500 nälkäistä, aseistautunutta ja epätoivoista henkilöä hakemaan leipäänsä, niin ne muutamat vartijat jotka olet onnistunut palkkaamaan halvalla, eivät jää puolustamaan sinua henkensä uhalla. Vaikka selviäisit tilanteesta hengissä, niin omaisuutesi viedään.

Ainoa joka pitää nälkäisen ihmismassan poissa oveltasi, on järjestäytyneen yhteiskunnan kyky tuottaa tarvittaessa vahvasti aseistautunut vastavoima.

Jos unohdetaan länsimaiseen demokratiaan kuuluvat ihmisoikeuskysymykset ja lähestytään asiaa vain taloudellisesta näkökulmasta, niin meille yhteiskunnan parempiosaisille on taloudellisesti halvempaa kustantaa vähimmäistoimeentulo, kuin ylläpitää riittävän suurta poliisi-, sotilasmiehistöä sekä vankiloita. Yksi suljetun laitoksen vanki maksaa nykyisellään noin 6000 e/kk (200 e päivä). Tulee siis kysyä itseltään montako vankia on valmis kustantamaan.

Kommenteista "mikseivät mene töihin" puuttuu myös selkeästi ymmärrys että työnantajan tulee saada työntekijän panoksesta enemmän tuottoa kuin mitä se kustantaa. Nykyinen maailma vaikuttaa olevan kulkemassa kohti tilannetta jossa yhä harvemman työpanos on tarpeen lisäarvon tuottamiselle. Automaatio ja itsepalvelu poistaa jatkuvasti "mene vain töihin" tyyppisiä työtehtäviä ja jäljelle jäävät tehtävät edellyttävät vähemmän ihmisiä ja enemmän erikoisosaamista.

Yhteiskunnan tulee olla yksilöä varten, ei toisinpäin.

Vierailija
79/144 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskan uhriutujan elätyksestä säästyneet rahat laitetaan sähköaitaan ja vartijaan.

Miten saamattomilta onnistuisi joku mafioson ura jos tavallinen työelämäkin on jo liian rankkaa? Ei se luusereiden elätys ole mikään suojeluraha vaan hyväntahdon ele, ja sitä hyväntahtoisuutta ei tarvitse joka välissä koetella.

Etpä tiedäkkään kuinka hyväntahtoinen minä jaksan tämän shaissen keskellä olla vain sen takia, että saan teiltä veronmaksajilta hyväntahdon eleenä rahaa jolla kituuttaa kuolemaansa kohti. Eipä tarvitse minunkaan hyväntahtoisuuttani joka välissä koetella.

Vierailija
80/144 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27%+8,25%=35,25%. Pelkästään verojakin menee suhteessa enemmän kuin työttömiltä ja päälle tuolee nuo veromuotoiset maksut...

työttömät eivät maksa veroja, heiltä vain otetaan osa takaisin. Työnhakijoille tämän suon mutta loisilta voisi leikata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä