Miksi tämäkin hallitus kuvittelee, että kaikki työttömät haluavat mennä töihin?
Taas on isot otsikot jostain työllisyysasteen nostosta ja työllistämistoimenpiteissä, mutta eipä näköjään taskaan ole vaivauduttu selvittämään haluaako työttömät edes mennä töihin. Mitä jos työttömiä ei kiinnostakaan mennä töihin ja ne páskat nakkaavat hallitusken työpolitiikalle? Eikö silloin kannattaisi vaihtaa prioriteetteja ja tehdä politiikkaa sen eteen, että työttömien elämästä tehdään mukavampaa nimenomaan työttömänä?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole oikeutta heittäytyä muiden veronmaksajien elätettäväksi tahallaan.
Hyvinvointivaltio perustuu yhteiskuntasopimukselle - jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan tehdä työtä ja js maksaa veroja, jotta olisi yhtristä kakkua, jota voidaan jakaa niille, jotka esim sairastuvat tai muuten eivät kykene osallistumaan kakun leipomiseen. Jos elättejä tulee liikaa suhteessa maksajiin, koko hyvinvointivaltio kaatuu. Eli kyse on siitä, että halutaan säilyttää hyvinvointivaltio ja se edellyttää, ettei ole vapaamatkustajia kuten ap.
Tää on kyllä tosi hyvä pointti.
Nythän on tosi kovat paineet saada työllisyys sinne 75 prosenttiin. Jos ei onnistuta, siitä kärsii kyllä koko Suomi.
Työhaluttomilta pitää katkaista kaikki tuet. Kyllä ne työhalut sieltä sitten löytyvät. Törkeitä parasiitteja moiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Itsehän en aio mennä töihin, sillä eihän minulla olisi sitten lainkaan aikaa harrastaa ja tehdä niitä asioita mistä tykkään. En usko, että jaksaisin edes nousta niin aikaisin kuin mitä työssäkäyvät heräävät. Näin on hyvä.
Mites osa-aikatyö? Minusta ainakin rentoa tehdä töitä 10-20 h viikossa ja ei tarvitse herätä aikaisin.
Vähäinen osa-aikatyö on paras,työkkäri ei vainoa ja rahat riittää kun on poikkeuksellisen pienet menot.
Ihme, että kukaan ei ole vielä huutanut provoa. Tällaiset aloitukset uppoaa kun veitsi voihin.
Lopetin rahan lainaamisen elämäntapatyöttömälle kaverilleni. Saa puolestani pärjätä ihan omillaan kerran ei työ ala kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Itsehän en aio mennä töihin, sillä eihän minulla olisi sitten lainkaan aikaa harrastaa ja tehdä niitä asioita mistä tykkään. En usko, että jaksaisin edes nousta niin aikaisin kuin mitä työssäkäyvät heräävät. Näin on hyvä.
Mites osa-aikatyö? Minusta ainakin rentoa tehdä töitä 10-20 h viikossa ja ei tarvitse herätä aikaisin.
Vähäinen osa-aikatyö on paras,työkkäri ei vainoa ja rahat riittää kun on poikkeuksellisen pienet menot.
Mua ei ole päälle vuoteen TE-toimisto ahdistellut, vaikka osa-aikatyössä ja sovitellulla tuella olen. Mukavaa oli.
En välitä niin omaisuuden karruttamisesta tai tavaroiden shoppailusta, mutta jos vaikka haluan säästää omistusasuntoa varten tai vaikka reissata Euroopan ulkopuolelle, on kokoaikatyö vaan parempi. Myös palveluiden kuluttamisesta pidän.
Vierailija kirjoitti:
Ihme, että kukaan ei ole vielä huutanut provoa. Tällaiset aloitukset uppoaa kun veitsi voihin.
Kaikki tämän tajuavat provoksi, mutta eihän hyvää tilaisuutta provosoitua pidä jättää käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovarainministerin päivän julistuksen viesti tuli kyllä selväksi: miten orjuuttaa loputkin työttömät työntekoon julkisen tai yksityisen sektorin orjiksi. Mitään muita vaihtoehtoja tälle orjuutukselle ei hallituksen mielestä ole.
Sano mun sanoneen niin osallistuvan sosiaaliturvan nimellä pannaan työttömät hoitamaan vanhuksia 9e + päivärahat. Pitäähän kato mehiläisten ja muitten pörriäisten takoa voittoja veroparatiiseihin.
palkkakysymyshän se pohjimmiltaan on. Kunhan joku ekana tunnustaisi suoraan ettei alle 2500e/kk palkkoja kannata ottaa vastaan eikä niitä kuulu siten myöskään tarjota muille kuin koulujen pakkoharjoittelijoille.
Ainakin niin kauan kun sossujärjestelmää e lähdetä karsimaan. Jos mnimitaso saadaan tarpeeksi karsittua esim maksimivuokra ois 100e/kk ja käteen jäävä raha ois 100e/kk niin vosi ne tonnin hommat kiinnostaa.
Ihan vaan että saisi oman huoneen soluasuntoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen nautiskellut jo vuosikymmeniä tästä työttömän olotilastani, ja puolisoni käy töissä ahkerasti tienaten meidän elantomme, emme ole toimeentulotukea saaneetkaan koskaan, vaikka lapsemmekin olivat vielä tässä kotona kasvamassa ja elätettävänä.
Olkaa vaan huoleti kateelliset kansalaiset, sillä puolisoni kyllä on maksellut veroja yksityisellä tienatessaan enemmän kuin sinä siellä, ja minun pikku työmarkkinatukeni on ollut vain puolisoni maksetuista veroistaan ns. verojensa vähennysoikeus.
Ja huomio: Olen ollut töissä elämäni aikana enemmän kuin työttömänä, ja katson myös omien lasteni osittaisen hoitamiseni työsuhteitteni välissä aikoinaan työksi. Toisekseen olin tarveharkinaisen työmarkkinalain ollessa voimassa melkoisen moneen otteeseen työttömänä ilman yhtään mitään työttömyyspäiväkorvausta puolisoni bruttotulojen vuoksi, joten katson oikeudekseni nyt repiä silloin saamatta jääneet korvaukset korkojen kera itselleni. Nautin, nautin ja nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole oikeutta heittäytyä muiden veronmaksajien elätettäväksi tahallaan.
Sori, mutta Suomessa kaikki Suomen kansalaiset ovat nimenomaan oikeutettuja sosiaaliturvaan. Sä et määrittele sitä onko joku oikeutettu vai ei.
Etkö ole kuullut? Lakimuutos etenee. Ensi vuoden alussa jokainen tulee toimeen omillaan. Veroaste putoaa todella alas. Kunnon kansalaiset hurraavat.
Avataan asiaa sinulle hieman. Ovellesi ilmestyy joku random-tyyppi perheineen ja ilmoittaa, että hänellä on Oikeus saada yösija ja ruokaa. Sinulta. Samasta asiasta on kyse, olen vain poistanut yhtälöstä välikäden.
Mikäli tuet poistetaan rikollisuus lisääntyy vähintään 13000%
Tämä prosenttiluku perustuu hyvin varovaiseen arvioon.
Todellinen luku pyörinee 20000% tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltio perustuu yhteiskuntasopimukselle - jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan tehdä työtä ja js maksaa veroja, jotta olisi yhtristä kakkua, jota voidaan jakaa niille, jotka esim sairastuvat tai muuten eivät kykene osallistumaan kakun leipomiseen. Jos elättejä tulee liikaa suhteessa maksajiin, koko hyvinvointivaltio kaatuu. Eli kyse on siitä, että halutaan säilyttää hyvinvointivaltio ja se edellyttää, ettei ole vapaamatkustajia kuten ap.Näistä yhteiskuntasopimuksista, yhteisistä kakuista ja velvollisuuksista voidaan alkaa puhumaan, kun kaikki työ samanarvoista ja tuntiliksa on sama työstä riippumatta. Sitä ennen on suoraan sanoen tekopyhää páskaa puhua jostain yhteisistä kakuista ja velvollisuuksista.
Mutta kerran tällainen systeemi ei kelpaa, silloin on turha valittaa siitä, että jokut hipit elävät ennemmin tuilla ja saavat lisätienestejä pikkukolttosilla sen sijaan, että alistuvat ahneiden herrojen palvelijoiksi. Tuilla ja/tai rikoksilla elämäänsä rahoittavat ovat erottamaton osa tällaista riistosysteemiä. Jokaisen itsenäiseen ajatteluun kykenevään luulisi kyllä tämän takjuavan.
Hyvin sanottu. Mun puolesta ihmiset saavat pitää tämän eriarvoistavan systeeminsä, kun sitä niin haluavat, mutta silloin turha valittaa sen väistämättömistä lieveilmiöistä. Jos tällaisen systeemin haluaa, silloin on turha alkaa selittämään jotain páskaa jostain yhteisistä velvotteista ja yhteisistä kakuista. Hyväksyn yhteiset velvoitteet siinä vaiheessa kun ne siivutkin yhteisestä kakuista ovat samankokoiset kaikille osallistujille. Tässä nykysysteemissä taas se, että ottaa tukina pienen pienen siivun samasta kakusta, ei kyllä ole yhtään sen tuomittavampaa kuin se, että joku ahne toimari vetää aivan kohtuuttoman, kymmeniä kertoja muita isomman siivun samasta kakusta.
Kannattas raakata sieltä kortistosta pois ne jotka ei todellakaan tän päivän työelämään pysty ilma vuoden katkoa ja väh. kahden vuoden koulutusta.
Näyttäis nuokin luvut todellisen työhön kykenevien työttömien määrän.
Sama kusetus luvuissa jatkuu hallituksesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla on varaa harrastaa yhtään mitään? Minulla ei ole kyllä aikatauluomgelmia vaikka käyn töissä, kaikki illat ja viikonloput aikaa. Salilla käyn välillä kesken työpäivän jos siltä tuntuu. Eipä ole kyllä rahahuoliakaan.
Eräilyharrastukset ei maksa juuri mitään- päin vastoin, sillä hankin samalla monesti marjoja ja sieniä, joskus kalaakin. Rahaa jää kyllä ihan riittävästi käyttöön, sillä minua ei kiinnosta tuhlaileva elämäntapa.
Ympäri vuodenko meinasit eräillä? Suomessa on pitkä talvi, aika ikävä lumihangesta etsiä jotain marjoja. Jos on töissä niin lomat voi kohdentaa sienestys- ja marjastusaikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltio perustuu yhteiskuntasopimukselle - jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan tehdä työtä ja js maksaa veroja, jotta olisi yhtristä kakkua, jota voidaan jakaa niille, jotka esim sairastuvat tai muuten eivät kykene osallistumaan kakun leipomiseen. Jos elättejä tulee liikaa suhteessa maksajiin, koko hyvinvointivaltio kaatuu. Eli kyse on siitä, että halutaan säilyttää hyvinvointivaltio ja se edellyttää, ettei ole vapaamatkustajia kuten ap.haha kipittele työnmuurahainen sinne työpaikalles vain :) Mulla ei ole mitään velvollisuutta tehdä työtä, en halua työtä, nautin vapaa-ajasta ja mieluummin nautin tästä lyhyestä elämästä tehden mitä rakastan, mistä tykkään ilman aikatauluja. Näin se vaan on. Yhteiskunta maksaa elämisen, minä en sille mitään voi kun näin on aikoinaan asiat päätetty.
Jossain vaiheessa ilmaiset lounaat loppuvat työhaluttomilta työkykyisiltä. Toivottavasti jo seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Työhaluttomilta pitää katkaista kaikki tuet. Kyllä ne työhalut sieltä sitten löytyvät. Törkeitä parasiitteja moiset.
Voidaan kyllä alkaa varastamaan ahneelta porvarilta, jos porvari alkaa liian ahneeksi.
Jaha, Kokkareita äänestävät röllit ottivat itseensä työttömyyskeskusteluissa ja nyt leikkivät laiskaa työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tuet poistetaan rikollisuus lisääntyy vähintään 13000%
Tämä prosenttiluku perustuu hyvin varovaiseen arvioon.
Todellinen luku pyörinee 20000% tienoilla.
Ei rikollisuudella ole suoraa kausaalisuhdetta sosiaalitukien määrään. Suomi, jossa on maailman kenties kattavin sosiaaliturva, ei ole edes Top10 -listalla turvallisimmissa maissa. Sen sijaan siellä on mm. Aasian maita, joissa sosiaaliturvaa ei tunnetakaan.