Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tämäkin hallitus kuvittelee, että kaikki työttömät haluavat mennä töihin?

röyh
13.08.2019 |

Taas on isot otsikot jostain työllisyysasteen nostosta ja työllistämistoimenpiteissä, mutta eipä näköjään taskaan ole vaivauduttu selvittämään haluaako työttömät edes mennä töihin. Mitä jos työttömiä ei kiinnostakaan mennä töihin ja ne páskat nakkaavat hallitusken työpolitiikalle? Eikö silloin kannattaisi vaihtaa prioriteetteja ja tehdä politiikkaa sen eteen, että työttömien elämästä tehdään mukavampaa nimenomaan työttömänä?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättäkööt jokainen itsensä. Mitä me veronmaksajat olemme sitä tekemään.

Tiesitkö pösilö, että työtönkin maksaa veronsa saamastaan työttömyyskorvauksestaan? Ja 20 %, joten revippäs siitä, ja mun puolisoni maksaa yksityisen sektorin työnantajansa todellisesta tuloksellisesta työstään saamastaan palkastaan vieläkin enemmän, jotta kaikenmaailman valtion/kuntien suojatyöpalkolliset voivat pitää sen turhakeduuninsa  pitkine kahvitaukoineen.

Alkakoot yrittäjiksi kaikki suojatyövirkailijatkin, näkisivät vihdoinkin, miten sitä rahaa ihan oikeasti tehdään!

Sä saat yhteiskunnan verorahoista työttömyyskorvauksen, josta palautetaan 20% yhteiskunnalle. Minkälainen urpo voi edes ajatella että tuo olisi oikeaa veronmaksua. Samaan tulokseen tulisi jos yhteiskunta antaisi sen 80% verottomana, koska se ei kuitenkaan saa oikeaa verotuloa siitä.

Ota huomioon, että mun aviomieheni maksaa tuloksellisuuteen ja näkyviin tuloksiin perustuvasta työstään yksityiseltä firmalta palkkansa, ja maksaa veroja palkastaan enemmän kuin minun pikku työttömyyskorvaukseni, joka on miehelleni, todelliselle elättäjälleni ns. verovähennys, sillä emme saa näet minkäänlaisia sosiaalisia toimeentulotukia, asuntotukia, on näet omistusasunto, ihan kuules oma ja velaton asuntomme.  Olen itsekkin maksellut veroja palkoistani aikoinani enemmän kuin monikaan minusta nuorempi tänä päivänä, joten kainet mullakin on työttömänä oikeus saada maksamistani veroista jotain takaisinkin.  Meneppäs metsään poimimaan vaikkapa marjoja ja sieniä sieltä huutelemasta meille todellisille elättäjille tässä yhteiskunnassamme.    Minä pärjään kyllä työttömänikin, mutta monilla tuntuu olevan taloudellisia vaikeuksia, olivat sitten töissä tai eivät!

Vierailija
142/144 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö pösilö, että työtönkin maksaa veronsa saamastaan työttömyyskorvauksestaan? Ja 20 %, joten revippäs siitä, ja mun puolisoni maksaa yksityisen sektorin työnantajansa todellisesta tuloksellisesta työstään saamastaan palkastaan vieläkin enemmän, jotta kaikenmaailman valtion/kuntien suojatyöpalkolliset voivat pitää sen turhakeduuninsa  pitkine kahvitaukoineen.

Alkakoot yrittäjiksi kaikki suojatyövirkailijatkin, näkisivät vihdoinkin, miten sitä rahaa ihan oikeasti tehdään!

Sä saat yhteiskunnan verorahoista työttömyyskorvauksen, josta palautetaan 20% yhteiskunnalle. Minkälainen urpo voi edes ajatella että tuo olisi oikeaa veronmaksua. Samaan tulokseen tulisi jos yhteiskunta antaisi sen 80% verottomana, koska se ei kuitenkaan saa oikeaa verotuloa siitä.

Ei olisi sama tulos koska työttömälle antaa valtio mutta verottaa kunta. Kunnilla on lisäksi eri suuruisia veroprosentteja joten samaan ei päästäisi. Yleensä koko vuoden työttömänä työmarkkinatuella ollut ei maksa aivan 20% veroja vaan muutamia prosentteja vähemmän. Korkean veroprosentin kunnassa voi olla jopa 20% tai hieman ylikin, en osaa sanoa siihen sen tarkemmin.

Tosin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että työttömyysetuuksien verotus tulisi poistaa ja ne maksettaisiin verottomana. Älytöntä hommaa ensin antaa ja sitten verottaa pois. Kunnat vastustavat tätä satavarmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totttuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömätkin on veronmaksajia, tollo. Veroprosentti heillä 20-25. Paljo sulla?

Maksavat joo tavallaan veroa mutta eivät omastaan. He maksavat veroja muiden ansaitsemista rahoista, eli eivät siis maksa oikeasti veroja.

Muutenkin minä ihmettelen tätä työttömien asennetta siitä, että miksi heillä on "oikeus" repiä eläminen muiden selkänahasta ja työssäkäyvillä ahkerilla ja kunnollisilla ihmisillä on "velvollisuus" raataa työttömien mielestä enemmän, jotta työtön saisi enemmän.

Miksette te mene töihin ja tee enemmän töitä että toiset voisivat ottaa puolet palkastanne siitä hyvästä että makaavat sohvalla, kun ei työt huvita. Töitä kyllä on, mutta ei tekijöitä.

Suomi on kyllä kovaa vauhtia menossa kommunistiseksi maaksi.

Minä olen opiskellut pitkän kaavan mukaan (yliopistossa 5,5v) ja tienaan kuussa 3500-4000€ riippuen ylitöistä, niin miksi työttömän pitäisi saada sama elintaso tekemättä itse mitään sen eteen?

Kummasti työttömät aina hiljenee kun heiltä kysytään perusteluita sille, että miksi heillä pitäisi olla sama tai korkeampi elintaso kuin niska limassa raatavalla ahkeralla työssäkävijällä.

Miksi kaltaisesi ahneen ja tekopyän rahahúoran valituksista pitäisi välittää páskan vertaa? Onko se näköjään kova pala sulle, kun kaikki ei sun käskystä alistukaan porvarin orjiksi.

Perus työttömän vastaus. Ei perusteluita taaskaan:)

Työtönhän se ahne on, koska vaatii muiden omaa tekemättä itse mitään. Minähän yksinkertaisesti vain kysyin miksi työttömällä pitäisi olla sama elintaso kuin minulla, joka olen korkeakoulutettu ja teen vaativaa työtä.

Ja ei, en ole kenenkään esimies, enkä haluaisi olla, muuten ihan hyvä:)

PS. Onko työssäkäyvä nykyisin porvari? (Kummallisia vastakkainasetteluita te työttömät teette...)

Tykkäyksistä huomaa kuinka täällä palstalla on paljon patalaiskoja ja samalla ahneita työttömiä..

-eri

Vierailija
144/144 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totttuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömätkin on veronmaksajia, tollo. Veroprosentti heillä 20-25. Paljo sulla?

Maksavat joo tavallaan veroa mutta eivät omastaan. He maksavat veroja muiden ansaitsemista rahoista, eli eivät siis maksa oikeasti veroja.

Muutenkin minä ihmettelen tätä työttömien asennetta siitä, että miksi heillä on "oikeus" repiä eläminen muiden selkänahasta ja työssäkäyvillä ahkerilla ja kunnollisilla ihmisillä on "velvollisuus" raataa työttömien mielestä enemmän, jotta työtön saisi enemmän.

Miksette te mene töihin ja tee enemmän töitä että toiset voisivat ottaa puolet palkastanne siitä hyvästä että makaavat sohvalla, kun ei työt huvita. Töitä kyllä on, mutta ei tekijöitä.

Suomi on kyllä kovaa vauhtia menossa kommunistiseksi maaksi.

Minä olen opiskellut pitkän kaavan mukaan (yliopistossa 5,5v) ja tienaan kuussa 3500-4000€ riippuen ylitöistä, niin miksi työttömän pitäisi saada sama elintaso tekemättä itse mitään sen eteen?

Kummasti työttömät aina hiljenee kun heiltä kysytään perusteluita sille, että miksi heillä pitäisi olla sama tai korkeampi elintaso kuin niska limassa raatavalla ahkeralla työssäkävijällä.

Miksi kaltaisesi ahneen ja tekopyän rahahúoran valituksista pitäisi välittää páskan vertaa? Onko se näköjään kova pala sulle, kun kaikki ei sun käskystä alistukaan porvarin orjiksi.

Perus työttömän vastaus. Ei perusteluita taaskaan:)

Työtönhän se ahne on, koska vaatii muiden omaa tekemättä itse mitään. Minähän yksinkertaisesti vain kysyin miksi työttömällä pitäisi olla sama elintaso kuin minulla, joka olen korkeakoulutettu ja teen vaativaa työtä.

Ja ei, en ole kenenkään esimies, enkä haluaisi olla, muuten ihan hyvä:)

PS. Onko työssäkäyvä nykyisin porvari? (Kummallisia vastakkainasetteluita te työttömät teette...)

Tykkäyksistä huomaa kuinka täällä palstalla on paljon patalaiskoja ja samalla ahneita työttömiä..

-eri

Työntekoa voidaan harkita sitten kun kokoomus ja ek kriminalisoidaan suomessa. Mutta niin kauan kuin suomessa sallitaan tuollaiset veroja kiertävien rahahúorien etujärjestöt niin nostan ihan mielelläni (täydet) tuet ja rahoitan elämääni niiden lisäksilla rikoksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan